Ik kreeg een tip op het tones.be forum dat ik hier wel hulp zou vinden.
Mijn situatie is dus als volgt:
We zijn al ettelijke weken aangesloten op Scarlet One (en dit eigelijk per ongeluk). We gebruiken de wireless router Sweex mo251 om elke computer van internet te voorzien (2 bekabeld en mijn laptop wireless). We hadden nooit problemen ervaren, tot dat die befaamde scarlet box kwam. Het voornaamste probleem was dat er moeilijkheden waren met LAN spelletjes.
Het volgende probleem, was dat telkens wanneer ik in mijn sweex configurator wou, ik mijn IP handmatig moest veranderen (naar 192.168.251.1). Dus dat heb kunnen verhelpen door het IP van die sweex te veranderen naar dezelfde als die van de scarlet box.
Code: Selecteer alles
Box = 172.19.3.1
Nieuwe IP sweex = 172.19.3.251
Wat het allemaal nog erger maakt, is dat ik ook niet meer in die sweex configurator kom... Vanaf geen enkele PC.
Ik had al lang aspiraties om deze scarlet box in bridge mode te zetten (wat nu mijn sweex router dus eigelijk doet) om al de problemen te vermijden. Ik heb 2 uitstekende guides gevonden om dit te doen, maar heb een beetje schrik moest er iets misgaan...
de guides:
Zijn deze betrouwbaar genoeg? Ik wil echt van al deze problemen af...
Maar de belangrijkste vraag blijft natuurlijk: Hoe los ik het probleem op met mijn sweex router die blijkbaar geen draadloos signaal meer uitzendt?
Ik heb er ook al aan gedacht om de router terug te schakelen naar de fabrieksinstellingen. Maar dan ben ik bang dat als ik er dan nog altijd niet aankan, het helemaal om zeep is. Ik weet trouwens niet goed hoe ik de DHCP uitzet op dat ding. De handleiding is overigens zeer amateuristisch.
Stel, dat het lukt om die sweex weer aan de praat te krijgen. Zou ik die scarlet box dan in bridge functie zetten?
Dank u wel