Enkele dagen geleden krijg ik telefoon van de firma Sens uit Wommelgem die aanbood de gas installatie te komen kuisen (voorzien van een officieel attest).
Ik ben er niet meteen op ingegaan... maar nu blijkt de firma onvindbaar ?
Sens... Wommelgem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
raar .... hoe weet die firma dat je gas liggen hebt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, tegenwoordig kan je databases kopen met allerhande informatie... of anders bellen ze gewoon iedereen af. Ik vind het meer bizar dat er geen enkel spoor is van het bedrijf.xenne schreef:raar .... hoe weet die firma dat je gas liggen hebt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als de firma naam inderdaad zo geschreven wordt (Sens) dan heeft ze in ieder geval nog nooit een jaarrekening neergelegd.
M.a.w. of ze is nog niet lang actief of het is geen officieel bedrijf.
Jaarrekeningen kan je tegenwoordig gratis opzoeken op de website van de Nationale Bank.
M.a.w. of ze is nog niet lang actief of het is geen officieel bedrijf.
Jaarrekeningen kan je tegenwoordig gratis opzoeken op de website van de Nationale Bank.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Bedankt Astralon. Kan ik mijn abonnement opzeggen. Weeral wat eurootjes gespaard.Astralon schreef:Jaarrekeningen kan je tegenwoordig gratis opzoeken op de website van de Nationale Bank.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb overlaatst nog een telefoontje gehad van een firma met de vraag of ze de schoorsteen mogen komen vegen. Ik vroeg aan de dame die belde waar ze in godsnaam mijn telefoonnummer had gehaald. Och simpel zei ze uit de telefoongids. Ik heb haar vriendelijk gevraagd om mij niet meer lastig te willen vallen. Heb toen contact opgenomen via mail met het betreffende bedrijf waar ze voor belde, nooit antwoord gekregen. Heb hen verwittigd dat ze niet zomaar lukraak mensen mogen lastig vallen met hun telefoontjes.r2504 schreef:Enkele dagen geleden krijg ik telefoon van de firma Sens uit Wommelgem die aanbood de gas installatie te komen kuisen (voorzien van een officieel attest).
Ik ben er niet meteen op ingegaan... maar nu blijkt de firma onvindbaar ?
En trouwens wij hebben geen schoorsteen.

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Hop, even de thread hijacken:Astralon schreef:Jaarrekeningen kan je tegenwoordig gratis opzoeken op de website van de Nationale Bank.
Kan er iemand me uitleggen wat op zo'n jaarrekening "Vergoeding van het kapitaal" wil zeggen bij de resultaatverwerking (bedrijf in kwestie is een BVBA waarvan de aandeelhouders de 2 eigenaars zijn)?
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Zijn dat niet gewoon de dividenden uitgekeerd aan de aandeelhouders ?cloink schreef:Hop, even de thread hijacken:Astralon schreef:Jaarrekeningen kan je tegenwoordig gratis opzoeken op de website van de Nationale Bank.
Kan er iemand me uitleggen wat op zo'n jaarrekening "Vergoeding van het kapitaal" wil zeggen bij de resultaatverwerking (bedrijf in kwestie is een BVBA waarvan de aandeelhouders de 2 eigenaars zijn)?
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Dat denk ik ook, maar mijn kennis van boekhouden dateert van zo'n 15 jaar terug van in 't middelbaar, dus ik wou even uitsluitsel.Uzzi schreef:Zijn dat niet gewoon de dividenden uitgekeerd aan de aandeelhouders ?
Weet (een boekhouder?) wat voor belastingen ze daar dan op moeten betalen? Want ik kan alleen maar vaststellen dat mijn 2 bazen zich jaarlijks vrij enorme bedragen uitkeren dan ('t is hun gegund zenne

ooh. shiny.
- Jan_B
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Voor zover ik weet bedraagt in Belgie de roerende voorheffing op dividenden 25 % (15 % in bijzondere gevallen).cloink schreef:Dat denk ik ook, maar mijn kennis van boekhouden dateert van zo'n 15 jaar terug van in 't middelbaar, dus ik wou even uitsluitsel.Uzzi schreef:Zijn dat niet gewoon de dividenden uitgekeerd aan de aandeelhouders ?
Weet (een boekhouder?) wat voor belastingen ze daar dan op moeten betalen? Want ik kan alleen maar vaststellen dat mijn 2 bazen zich jaarlijks vrij enorme bedragen uitkeren dan ('t is hun gegund zenne) !
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Thanks! Dan weet ik meteen wat ze op zak steken (en trek ik GROTE ogen).Jan_B schreef:Voor zover ik weet bedraagt in Belgie de roerende voorheffing op dividenden 25 % (15 % in bijzondere gevallen).

ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik denk eerder dat het omgekeerd is: 15% is de regel en 25% is de uitzondering.Jan_B schreef:Voor zover ik weet bedraagt in Belgie de roerende voorheffing op dividenden 25 % (15 % in bijzondere gevallen).
Voor de mensen die onder de 25% regelen vallen is het vrij gemakkelijk om je bedrijf om te vormen zodat je onder de 15% regel valt.
Zie ook http://ccff02.minfin.fgov.be/finformpor ... Pdf?id=986
Wel niet vergeten dat er op dit bedrag al vennootschapsbelasting betaald is. Dus laat ons het vrij gemakkelijk maken en hier en daar een beetje afronden.
Code: Selecteer alles
100 EUR inkomsten
-35 EUR vennootschapsbelasting
=65 EUR bruto dividend
-15% roerdende voorheffing
=55 EUR
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Als ge helemaal correct wil zijn is het :
Nu ja, dat is toch nog altijd beter dan uwzelf meer loon uit te keren. Je belandt al zeer snel in de schaal van 50% belastingen. Via dividend, betaal je 'maar' 43,89% belastingen. En nen Euro is nen Euro 
Code: Selecteer alles
100 EUR inkomsten
-33,99 EUR vennootschapsbelasting
=66,01 EUR bruto dividend
-15% roerdende voorheffing
=56,11 EUR