Frustratie wederom... nadat ik
(a) eerst een volledig defecte Scarlet box had en bijna een week zonder internet heb gezeten;
(b) de nieuwe box 6 of 7 keer per dag volledig uitgeschakeld en opnieuw aangezet moest worden omdat internet & telefonie plots wegvallen, waarna men nogmaals langs moeten komen is en de adapter vervangen heeft
stel ik nu vast dat
(c) er om de 6 uur een onderbrekingen van een minuut ofzo plaatsvindt
Ja... het is "maar een minuut"... maar als je bv. net op dat ogenblik aan het chatten bent of online gamen is dat wel HEEL vervelend.
Als ik kijk in mijn router die achter de box hangt, dan zie ik evenwel dit staan:
Sat Mar 29 01:26:22 2008 1 Blocked by DoS protection 172.19.3.1
En voor iedereen zegt dat het om een DoS aanval gaat, het IP adres is uiteraard dat van de Scarlet box zelf en ten tweede, het is exact één melding, juist om de 6 uur. Ik heb al 5 keer van IP adres gewisseld deze week en het probleem blijft bestaan, dus kan het moeilijk om een gerichte DoS attack gaan.
Wat is het nu weer met de scarlet box?
Scarlet box onderbrekingen (deel 2)
en aan de DHCP lease kan het evenmin liggen
ik heb gekeken en de lease is 24 uur geldig, maar de onderbrekingen vinden 4x per dag plaats... en telkens om de 6uur
die 6 uur schuiven echter op als je de box op een bepaald moment reset, dus het is evenmin zo dat er vaste tijdstippen aan te koppelen zijn
ik heb gekeken en de lease is 24 uur geldig, maar de onderbrekingen vinden 4x per dag plaats... en telkens om de 6uur
die 6 uur schuiven echter op als je de box op een bepaald moment reset, dus het is evenmin zo dat er vaste tijdstippen aan te koppelen zijn
ahja? Scarlet weet van niets en intussen heb ik al mijn router vervangen ook, omdat het volgens hen daaraan ligtspliffeh schreef:Was dit niet een probleem bij een bepaalde firmware van de copperjet modem die scarlet gebruikt...? Kan er nu niet momenteel opkomen maar zal eens even rondzoeken. Probeer anders eens de firmware te flashen?
maar dat is natuurlijk bs, want waarom valt mijn telefoon dan ook uit op hetzelfde ogenblik? en bovendien doet het probleem zich ook voor als ik de router er vantussenuit haal...
exact om de 6uur hé, klop op de seconde
kan geen toeval zijn uiteraard
ik sta nogal weigerachtig hiertegenover, want ik vermoed dat scarlet dan zal zeggen dat het buiten garantie valt en de schuld weer op zich afschuivenspliffeh schreef:Was dit niet een probleem bij een bepaalde firmware van de copperjet modem die scarlet gebruikt...? Kan er nu niet momenteel opkomen maar zal eens even rondzoeken. Probeer anders eens de firmware te flashen?
moest je natuurlijk iets terugvinden waaruit blijkt dat er wel degelijk een firmware probleem is, dan kan ik dat wel staven wanneer ik klacht zou indien, want het loopt de spuigaten uit met die onderbrekingen
nee ZIPB staat uitspliffeh schreef:wss stomme vraag maar staat je scarlet box ingesteld als modem/bridge?
heb het al even geprobeerd met aan te zetten, maar de onderbrekingen blijven bestaan
ik heb even rondgesurft op 't net en ik vind wel veel klachten van mensen in Nederland die periodieke onderbrekingen ondervinden (om de 3 uur, om de 8 uur)... daar spraken ze eventueel van een firmware probleem, maar ik heb dat nagekeken en beschik over de laatste nieuwe versie dusjah...
ben ten einde raad eigenlijk
scarlet weet het ook niet meer en ze hebben al een nieuwe box geplaatst
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Zet is een voltmeter op uw koperpaar.neon schreef:nee ZIPB staat uitspliffeh schreef:wss stomme vraag maar staat je scarlet box ingesteld als modem/bridge?
heb het al even geprobeerd met aan te zetten, maar de onderbrekingen blijven bestaan
ik heb even rondgesurft op 't net en ik vind wel veel klachten van mensen in Nederland die periodieke onderbrekingen ondervinden (om de 3 uur, om de 8 uur)... daar spraken ze eventueel van een firmware probleem, maar ik heb dat nagekeken en beschik over de laatste nieuwe versie dusjah...
ben ten einde raad eigenlijk
scarlet weet het ook niet meer en ze hebben al een nieuwe box geplaatst
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:14
- Locatie: Bierbeek
Bij mij is het mogelijk nog erger.
Na een blikseminslag ( begin mei) was mijn "oude"scarletbox defekt, hoe dat kan zonder dat deze aangesloten was is mij nog een raadsel maar ja...
weekje zonder tel en internet
modem vervangen: tel + internet werkten meer niet dan wel
technieker langsgeweest alles ging maar na 2 dagen was het weer prijs: internet gaat trager en trager en elke +-10sec een onderbreking van ....+-9sec.
nog eens een box..en nogmaals...nu zitten we al aan nr6!
dit is niet plezant meer 'k wil mijn oude box hersteld terug!
of heeft er iemand een beter idee?
nog even dit: met mijn oude router (speedtouch) gaat internet aan 4Mb/sec gedurende meerdere dagen maar heb dan geen tel meer
Groeten,
Speedyrepair ( nikname verwujst naar mijn vorig beroep )
Na een blikseminslag ( begin mei) was mijn "oude"scarletbox defekt, hoe dat kan zonder dat deze aangesloten was is mij nog een raadsel maar ja...
weekje zonder tel en internet
modem vervangen: tel + internet werkten meer niet dan wel
technieker langsgeweest alles ging maar na 2 dagen was het weer prijs: internet gaat trager en trager en elke +-10sec een onderbreking van ....+-9sec.
nog eens een box..en nogmaals...nu zitten we al aan nr6!
dit is niet plezant meer 'k wil mijn oude box hersteld terug!
of heeft er iemand een beter idee?
nog even dit: met mijn oude router (speedtouch) gaat internet aan 4Mb/sec gedurende meerdere dagen maar heb dan geen tel meer
Groeten,
Speedyrepair ( nikname verwujst naar mijn vorig beroep )
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Wetende dat de boxen van Scarlet van geen al te goede kwaliteit zijn,heb ik eens een antwoord afgedrukt van iemand die er 'messchien' meer van kent.
Die zegt dat de router niet sterk genoeg is om alles op zich te pakken
de oplossing zou zijn,een eigen router gebruiken,en de Scarlet router in bridge modus zetten.Op die manier maakt je echte router gewoon een verbinding met de adsl router,alsof het een gewone modem is.
kwam van Tweakers.net.
Ik weet niet of het werkt,maar heb dit art. nog altijd liggen,en messchien is er iemand wel mee geholpen??
Die zegt dat de router niet sterk genoeg is om alles op zich te pakken
de oplossing zou zijn,een eigen router gebruiken,en de Scarlet router in bridge modus zetten.Op die manier maakt je echte router gewoon een verbinding met de adsl router,alsof het een gewone modem is.
kwam van Tweakers.net.
Ik weet niet of het werkt,maar heb dit art. nog altijd liggen,en messchien is er iemand wel mee geholpen??
Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar nietfluppie schreef:Wetende dat de boxen van Scarlet van geen al te goede kwaliteit zijn,heb ik eens een antwoord afgedrukt van iemand die er 'messchien' meer van kent.
Die zegt dat de router niet sterk genoeg is om alles op zich te pakken
de oplossing zou zijn,een eigen router gebruiken,en de Scarlet router in bridge modus zetten.Op die manier maakt je echte router gewoon een verbinding met de adsl router,alsof het een gewone modem is.
kwam van Tweakers.net.
Ik weet niet of het werkt,maar heb dit art. nog altijd liggen,en messchien is er iemand wel mee geholpen??
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Chewie,zelf ken ik er allemaal niet genoeg van,maar ik kan je wel nog zeggen dat het origineel art. was 'Scarlet Telecom herstructureert na een problematisch jaar' van Tweakers.net,de copie die ik toen genomen heb,was een v.d. reakties daarop. De datum 4-4-2007.
Ik denk wel dat er op UserBase genoeg personen zijn die meer kennis hebben van zaken,om u verder te helpen.
Ik denk wel dat er op UserBase genoeg personen zijn die meer kennis hebben van zaken,om u verder te helpen.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ben je hier mee geholpen?Chewie schreef:Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar niet
http://www.tik.be/stug/pagina/hoe_meerd ... carlet_box
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:14
- Locatie: Bierbeek
Ondertussen "alles" geprobeert en enkel met een "oude" adslmodem werkt alles zoals het hoort maar dan zonder telefoon.
scarletbox rechtstreeks met de bijgeleverde ethernet aan pc hangen is ook geen oplossing. Alles blijft blokkeren.
Vandaag komen ze nog maar eens kijken en heb nu gezegd dat het welletjes is geweest na 2 maand. Indien dit niet blijvend is opgelost na deze interventie ben ik bij scarlet WEG!
Het is duidelijk voor zowel de technieker als voor mij dat de scarletbox niet correct werkt en nu dat ik hier gelezen heb dat de gebruikte aparatuur al niet denderend is van kwaliteit..... twijfel ik al sterk om zowiezo bij scarlet te blijven ( voor de prijs moet je het al niet meer doen).
Groeten, Speedyrepair
scarletbox rechtstreeks met de bijgeleverde ethernet aan pc hangen is ook geen oplossing. Alles blijft blokkeren.
Vandaag komen ze nog maar eens kijken en heb nu gezegd dat het welletjes is geweest na 2 maand. Indien dit niet blijvend is opgelost na deze interventie ben ik bij scarlet WEG!
Het is duidelijk voor zowel de technieker als voor mij dat de scarletbox niet correct werkt en nu dat ik hier gelezen heb dat de gebruikte aparatuur al niet denderend is van kwaliteit..... twijfel ik al sterk om zowiezo bij scarlet te blijven ( voor de prijs moet je het al niet meer doen).
Groeten, Speedyrepair
Bedankt, is gelukt nu het lag aan mijne Belkin router.Block schreef:Ben je hier mee geholpen?Chewie schreef:Ik wil dat artikel wel eens lezen, ik heb al een paar keer geprobeerd om de scarletbox in bridge mode te zetten maar dat lukt me maar niet
http://www.tik.be/stug/pagina/hoe_meerd ... carlet_box
Maar heb wel gemerkt dat ik in bridge mode een tragere up/download heb, maar dat kan misschien aan mijn router liggen daar kan ik de MTU waarde maar tot 1454 zetten in plaats van 1500
Proximus comfort pack: CPU:AMD64 dual core 2x2.2Ghz, RAM:3Gb, HD1:250Gb, HD2: 120Gb, HD3: 250Gb, video:Geforce 640GTX, OS: win 10
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 okt 2008, 21:08
interessante thread!