extra factuur?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
TjoekTjoek
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 nov 2006, 21:42

:eek:

Los van het feit dat ze over het recht beschikken om die facturen te corrigeren, hadden ze, vanuit commerciëel oogpunt, beter alleen gecrediteerd wat in de klant zijn nadeel is geweest. Kwestie van de meerverbruikers, de groep die nu waarschijnlijk moet bijbetalen, geen extra duwtje richting dommel en andere te geven...

En dan staat er in die mail: "PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na".
Dus je hebt als goede huisvader altijd op die meter vertrouwd, hij blijkt niet te werken, en dan krijg je er tot slot nog zo'n sneer bovenop. :?
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Hier zie: een voorbeeld van iemand (=mij, dus) die zich altijd braaf aan het basisvolume trachtte te houden, maar door hun foute berekeningen een extra 25 eurocent mag afdokken.

U hebt tussen 08/02/2008 en 08/03/2008 in totaal 20.541,71 MB trafiek verbruikt. Uw
abonnement houdt normaal 20480 MB in. U verbruikte dus 61,71 MB meer. U wordt hiervoor €
0,21 excl. BTW per extra begonnen GB gefactureerd.

Da's een peulschil qua bedrag maar qua klantenbinding is dat momenteel een negatief saldo voor EDPnet, kan ik je verzekeren.

Toen beide meters een paar dagen bereikbaar waren, heb ik de kans gegrepen om de resultaten op te slaan, dus voor die periode dacht ik mij mooi aan mijn maandelijks volume te hebben gehouden -zoals altijd- door op de EDPnet meter voort te gaan, maar die nieuwe MyEDPnet meter zou het blijkbaar anders berekend hebben:

EDPnet meter <-> MyEDPnet meter
20195.15 MB <-> 20.541,71 MB (+346.56 MB)

Ne welgemeende f* you van 0.25€, EDPnet.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

nogChoco schreef:Hier zie: een voorbeeld van iemand (=mij, dus) die zich altijd braaf aan het basisvolume trachtte te houden, maar door hun foute berekeningen een extra 25 eurocent mag afdokken.

U hebt tussen 08/02/2008 en 08/03/2008 in totaal 20.541,71 MB trafiek verbruikt. Uw
abonnement houdt normaal 20480 MB in. U verbruikte dus 61,71 MB meer. U wordt hiervoor €
0,21 excl. BTW per extra begonnen GB gefactureerd.

Da's een peulschil qua bedrag maar qua klantenbinding is dat momenteel een negatief saldo voor EDPnet, kan ik je verzekeren.

Toen beide meters een paar dagen bereikbaar waren, heb ik de kans gegrepen om de resultaten op te slaan, dus voor die periode dacht ik mij mooi aan mijn maandelijks volume te hebben gehouden -zoals altijd- door op de EDPnet meter voort te gaan, maar die nieuwe MyEDPnet meter zou het blijkbaar anders berekend hebben:

EDPnet meter <-> MyEDPnet meter
20195.15 MB <-> 20.541,71 MB (+346.56 MB)

Ne welgemeende f* you van 0.25€, EDPnet.


Echt ik zou me schamen in u plaats :roll:
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

't Gaat om 't principe en om de manier van aanpakken van EDPnet, hé pee, en dat wordt hiermee heel duidelijk geïllustreerd.

Ik betaal slechts 0.25€ voor hun fout, anderen misschien enkele euros terwijl zij mogelijk ook gewoon te goeder trouw op EDPnet hun metingen voortgingen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

TjoekTjoek schreef:vanuit commerciëel oogpunt, beter alleen gecrediteerd wat in de klant zijn nadeel is geweest. Kwestie van de meerverbruikers, de groep die nu waarschijnlijk moet bijbetalen, geen extra duwtje richting dommel en andere te geven...
volledig mee eens, echt een heel slechte zet.... onbegrijpelijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik moet ook bijbetalen ECHTER wat bij me gebeurde is dat ik enkel extra trafiek betaalde elke 2de factuur omdat ze hun factuuren te vroeg opstuurden en extra trafiek er nog niet bij zat. Dit moet ik nu dus bijbetalen. Ik zie er geen probleem in.
Ivm dat andere mensen moeten bijbetalen omdat er te veel werd aangerekend: volgens de wet mag je facturen aanpassen... Je mag altijd discussieren dat je meter gebruikte enz (ik ook) maar dat is bij meerdere dingen zo
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ikzelf heb (nog) geen creditnota of extra factuur ontvangen.
Ik schaar me volledig achter nogChoco zijn/haar standpunt.

Als je meter verkeerd meet, los dat probleem dan op, zodat het op de volgende factuur wel correct berekend wordt. Je klanten méér beginnen aanrekenen zonder dat ze konden weten dat ze "te veel" verbruikt hadden, vind ik gewoonweg een gebrek aan respect t.o.v. je klanten.

Dit gaat voor een aantal edpnet-klanten in het verkeerde keelgat schieten en is meer dan een druppel in de emmer.

Ik denk dat edpnet binnenkort met iets moet uitpakken om hun klanten bij hun te houden...

Ik bedenk me net: Ofwel is dit een manier om hun grootverbruikers weg te pesten, zodat hun netwerk minder belast wordt en ze meer klanten die minder verbruiken aankunnen...
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

GeertAki schreef:Ik bedenk me net: Ofwel is dit een manier om hun grootverbruikers weg te pesten, zodat hun netwerk minder belast wordt en ze meer klanten die minder verbruiken aankunnen...

Dat zou dan een hele domme zet zijn, want bijna alle kleinverbruikers zitten bij Telenet of Belgacom. Het is een feit dat het overgrote deel van de bevolking nog steeds denkt dat Telenet en Belgacom de enige internet providers zijn in Vlaanderen. De kleinere providers hebben de financiële middelen niet voor grote reclamecampagnes op radio en TV, zij zijn dus enkel gekend bij de meer ervaren internetters. En die meer ervaren internetters zijn over het algemeen ook grotere verbruikers.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

jongens, gulle kunt een stukske zagen over een factuuraanpassing. Jullie zijn nog nooit klant geweest van dommel zeker?
Daar kan alles en als daar iets mis loopt ben je goedkoper en sneller af met je abbo op te zeggen.

Ik vind edpnet een heel correcte provider en heb er echter geen klagen over. Alleen vrees ik ook dat ze hun limieten moeten aanpassen om te concurreren.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Om al die redenen ben ik dan ook al bijna 1 jaar klant van Dommel en niet meer van EDPnet waar ik +/- 3 jaar m'n broek versleten heb.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik vind edpnet ook een heel correcte provider, net daarom dat deze move me zo verwondert. Dat ze foutieve facturen corrigeren vind ik normaal, maar 't gaat gewoon om 't feit dat de klant niet kon weten dat hij over zijn limiet zat.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

GeertAki schreef:Ik vind edpnet ook een heel correcte provider, net daarom dat deze move me zo verwondert. Dat ze foutieve facturen corrigeren vind ik normaal, maar 't gaat gewoon om 't feit dat de klant niet kon weten dat hij over zijn limiet zat.


Ja oké, maar het zijn minimale afwijkingen en denk je dat mensen echt kijken van oh shit nog 1 MB en dan zit ik ove rmijn limiet. Snel de internetkabel uittrekken?

Echt als ze zo dicht tegen hun limiet spelen en zagen over 25cent/GB omdat hun meter xxxMB afwijkt ...

Download dan 15GB en zaag niet of ga naar telenet dat je weet wanneer je over u limiet zit (smalband)

Precies vrouwen op den bureau die ook den hele dag zagen en klagen. Serieus daar over te neuten gaat u echt niet verder helpen.
Je kan er iets over zeggen tov edpnet maar jullie dan precies of brand/moord/verkrachting is gebeurd...


edit: dit is geen persoonlijke aanval hoor :)
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Ik heb mijn resultaten gepost omdat ze onbetwistbaar zijn. Trouwens, verleden maand zaten ze er bij mij 4.5GB naast, en hier zijn al mensen gepasseerd waar de meter er blijkbaar tientallen GB naast zat.

Per klant gaat het over maximaal enkele euros maar soit, 't gaat over het principe: zij maakten de fout maar laten de klant, die te goeder trouw handelde, ervoor opdraaien.

Bij een correcte ISP als EDPnet valt zoiets inderdaad meteen op.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik heb ook die mail gekregen, maar dacht zelfs niet dat daar sprake in was van een nieuwe factuur. Zal thuis eens mijn mail opnieuw moeten checken. Hoedanook heb ik helemaal geen creditnota of nieuwe factuur gekregen.

Overigens vraag ik me af of er überhaupt al mensen geld terug gekregen hebben van een creditnota. Ik betaal altijd met credit card, dus bij mijn weten kunnen ze dan al niet terugstorten.

De reden waarom ik het wil weten is omdat ik begin dit jaar ineens in een factuur alle trafiek van de 4 maanden ervoor (vanaf oktober 2007) opnieuw aangerekend werd. Ze hebben dan bevestigd dat er een fout in hun facturatie gebeurd was. Heb dan weer 2 facturen moeten wachten eer ik eindelijk een creditnota kreeg. Maar nu waren ze er in geslaagd van toch een maand verkeerd te crediteren (€1.25 te weinig terug). Ondertussen zijn we bijna mei en heb ik nog altijd niet de correcte creditnota gekregen, laat staan mijn geld terug. Mailen helpt niet veel, en op een ticket haasten ze zich precies ook niet om er op te antwoorden.
Heb dan maar meteen gedreigd van mijn volgende facturen niet meer te betalen tot dit rechtgezet is. Maar ook weer totaal geen reactie. Wat een amateuristische bende zeg.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 04 maa 2004, 14:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tomby schreef:Ik heb ook die mail gekregen, maar dacht zelfs niet dat daar sprake in was van een nieuwe factuur. Zal thuis eens mijn mail opnieuw moeten checken. Hoedanook heb ik helemaal geen creditnota of nieuwe factuur gekregen.

Overigens vraag ik me af of er überhaupt al mensen geld terug gekregen hebben van een creditnota. Ik betaal altijd met credit card, dus bij mijn weten kunnen ze dan al niet terugstorten.

De reden waarom ik het wil weten is omdat ik begin dit jaar ineens in een factuur alle trafiek van de 4 maanden ervoor (vanaf oktober 2007) opnieuw aangerekend werd. Ze hebben dan bevestigd dat er een fout in hun facturatie gebeurd was. Heb dan weer 2 facturen moeten wachten eer ik eindelijk een creditnota kreeg. Maar nu waren ze er in geslaagd van toch een maand verkeerd te crediteren (€1.25 te weinig terug). Ondertussen zijn we bijna mei en heb ik nog altijd niet de correcte creditnota gekregen, laat staan mijn geld terug. Mailen helpt niet veel, en op een ticket haasten ze zich precies ook niet om er op te antwoorden.
Heb dan maar meteen gedreigd van mijn volgende facturen niet meer te betalen tot dit rechtgezet is. Maar ook weer totaal geen reactie. Wat een amateuristische bende zeg.


Heb je al je geld terug?

Ik maak exact hetzelfde mee. In het begin van het jaar kreeg ik ook een factuur met extra trafiek van de afgelopen maanden die opnieuw aangerekend werd.

Ticket aangemaakt, en ze hebben inderdaad bevestigd dat het een fout van hun was. Een maand later zat er een creditnota in My Edpnet.

Hoe krijg ik dit geld nu terug? Betaal altijd via overschrijving. Want ondertussen zijn er nu alweer 2 nieuwe facturen betaald ...
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

trek gewoon het bedrag dat je volgens je credit nota terugkrijgt van de volgende factuur af.
xyrax
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2006, 10:48

Toxeh schreef:trek gewoon het bedrag dat je volgens je credit nota terugkrijgt van de volgende factuur af.


Heb ik gedaan maar die credietnota blijft open staan en mijn factuur staat ook nog open met het tekorte credietnota bedrag.

Ik heb nog niet kunnen bellen omdat ik werk tijdens hun kantooruren.
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Heb ook in men overzicht 2 creditnota's + herberekeningsfactuur van data.
Nu als ik klik bij openstaande facturen/creditnota's staan ze er niet bij.
Ook curieus wanneer die creditnota's zullen weergegeven worden.

Vind het spijtig dat ze die extra facturen gezonden hebben, is in totaal iets van een 3.5€ over 4 maanden, en krijg 2€ terug in 2 creditnota's.
Dat ze gewoon verder deden met hun nieuwe meter, zou veel goedkoperder zijn voor hun administratie.

Btw die 2de creditnota kreeg 'k nadat 'k een ticket gemaakt had.Als zij zo zeverden over luttele bedragen, heb ik ook es alles gechecked.
Hoeveel kost dat niet aan administratie, al zo'n flutdingetjes?

Als ze tegen 1 juli niets vernieuwends aanbieden ivm adsl2, dan ga ik weg bij Edpnet. Ofwel dommel ofwel Dxadsl zullen me mogen verwelkomen...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

toerist schreef:Als ze tegen 1 juli niets vernieuwends aanbieden ivm adsl2, dan ga ik weg bij Edpnet. Ofwel dommel ofwel Dxadsl zullen me mogen verwelkomen...

Bij Tele2 heb je momenteel 4Mbit Unlimited + telefonie (+GSM deal) voor 30€/maand, zonder Belgacom factuur.

Ik dacht te wachten tot augustus om over te schakelen ivm met de opening van ADSL2+ op 1 juli, maar dat Tele2 aanbod halveert effectief mijn telecom kosten (ongeveer 30€ goedkoper), dus twijfel ik of ik wel zolang zou wachten.

Eigenlijk verwacht ik dat enkel de snelheid nog verhoogd kan worden tov dat Tele2 aanbod, maar als je ziet wat 1 moedige beslissing van het BIPT allemaal veroorzaakt, dan weet je maar nooit - onze buurlanden gaan immers nog een stuk lager in prijs.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”