degelijke home server

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wel ik ben nu het gebeuren van de windows home server al maanden wat aan het volgen en heb hem nu test draaien op een iets oudere desktop met 1.5 terra aan opslag . Alles werkt prima, maar ik wil graag een energie zuinige server bouwen met toch wat power onder de moterkap .

Case voor de server ( in bezit )
http://www.coolermaster.com/products/pr ... te=17&id=4

Intel Quadcore cpu voor multitasking 64 bit ( nog aan te schaffen )
4 gig ram ( kost niet al teveel meer ) nog aan te schaffen )
Mooederbord ? liefst vga onboard en zoveel mogelijke sata II connectoren . ( asus ) zonder fans indien mogelijk ?)
1 x WD greenpower terra schijven RE reeks ( nog aan te schaffen )
4x WD 320 gig heb ik nog om terug te beginnen ( in bezit )
Voeding 480 watt ( bekend merk alleen kom niet op de naam )

Of zou het iets uithalen voor een echt server mobo te kiezen ?

Er moet windows home server op komen te staan .Nu lees ik hier en daar dat je voor een server niet veel power nodig hebt, maar met de uitbreidingen die je als add-ins kan verkrijgen lijkt het me wel verstandig om meer power te voorzien naar de toekomst . Zo ken ik mensen die 1 gig hebben steken aan ram in de hp servers WHS edition die toch al een stevige uitbreiding hebben gedaan . Vandaar mijn overkill voor nu kwa geheugen en cpu .

Maar de grote vraag is welk mobo of waarom letten .Welk type geheugen en cpu power zou ik het beste nemen .
Met de nadruk om de server een lange tijd mee te laten gaan ;-)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Alsh et een pure file server is, dan is dat geheugen inderdaad echt overkill.

Als je zelf ook wil websites en dergelijke hosten, dan heb je echter niet snel RAM te veel.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Alsh et een pure file server is, dan is dat geheugen inderdaad echt overkill.

Als je zelf ook wil websites en dergelijke hosten, dan heb je echter niet snel RAM te veel.
idd , die mogelijkheid heeft whs dus wil ik ook van genieten . Fotoalbums online zetten zodoende dat die via een website kan bezien worden . Als ook men files sharen via website van whs die ik wil aanpassen.

Wil alles uit whs halen en dat wil zeggen ook betrefd add-ins .
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

De goedkoopste proccesor die je kan krijgen op dit moment gaat al die taken even "degelijk" afwerken als een 200euro+ quadcore.
Wlf
Plus Member
Plus Member

Ik denk niet dat een je een deftige online file/webserver kan runnen op een consumenten internet verbinding met een lage upload snelheid.
Een zware pc heb je er dus ook niet voor nodig.

Thuisserver van Hardware.info
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Wlf schreef:Ik denk niet dat een je een deftige online file/webserver kan runnen op een consumenten internet verbinding met een lage upload snelheid.
Een zware pc heb je er dus ook niet voor nodig.

Thuisserver van Hardware.info
Klopt. Voor die maximum 1 Mbps aan upload kom je al toe met het minimum van geheugen en processorkracht. Tenzij je hem ook voor u eigen intern netwerk wil inzetten. En dan hangt het er nog vanaf met hoeveel tegelijk dat je er gebruik van wil maken.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sniffie schreef:Intel Quadcore cpu voor multitasking 64 bit ( nog aan te schaffen )

Er moet windows home server op komen te staan.
Dat zijn twee uitspraken die volgens mij heel ver uit elkaar liggen.

Ik draai thuis m'n NAS op een oude PIV 2.6 GHz met amper 512 MB geheugen. Het ding doet file serving, domain controller, mail, DNS, DHCP, terminal server, ... allemaal zonder enig probleem.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:Intel Quadcore cpu voor multitasking 64 bit ( nog aan te schaffen )

Er moet windows home server op komen te staan.
Dat zijn twee uitspraken die volgens mij heel ver uit elkaar liggen.

Ik draai thuis m'n NAS op een oude PIV 2.6 GHz met amper 512 MB geheugen. Het ding doet file serving, domain controller, mail, DNS, DHCP, terminal server, ... allemaal zonder enig probleem.
Ja maar windows home server vraagt op zich al meer kracht.
Afbeelding
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Dat geheugen en die cpu is zeker overkill. Ik stel eerder een AMD Athlon X2 EE versie voor (35W verbruik en toch voldoende voor je noden), En met 1Gb, eventueel 2Gb beginnende kom je al ver genoeg.
Ivm sata, als je er echt veel wilt, is de betere keuze missch een externe raid controller. De prestaties van die dingen zijn ook hoger dan de raid op het moederbord.

En moet het home server zijn? Naar ik gehoord heb zijn er hier en daar nog haken en ogen aan. Misschien een gestripte linux?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

SantaSCSI schreef: En moet het home server zijn? Naar ik gehoord heb zijn er hier en daar nog haken en ogen aan. Misschien een gestripte linux?
Ja en dat gaan ze pas in juni of juli oplossen. :roll:
Afbeelding
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga er van uit wanneer je een server hebt en aan multitasking doet een quadcore zeker toch niet slecht zal zijn . Bedoel laat ons zeggen dat ik via mijn home sound systeem mp3 stream van de server en foto's bekijk via men PS3 en dan nog zelf achter de laptop zit om files te versleuren over het netwerk , terwijl mijn vrouw een film mee pikt dat op de server staat .En dan nog eens ben aan het downloaden op de server van het net .Dan zal een quadcore toch wel iets uit halen ?
Wat betreft de internet aansluiting daar komt nogwel verandering in , kijk naar de cityconnect van dommel. Maar daar droom ik alleen nog maar voor . En het is inderdaat niet de bedoeling om een boel site’s te gaan hosten maar wel een eigen website en een foto album . Dus veel heb je er niet voor nodig wat verbinding betreft . Heb op WHS ook een ftp server draaien wat ook altijd handig is .
En ik vind het je mag het niet alleen bezien om dit jaar alleen verder te komen . Er komen nog wel wat jaartjes na 2008 . We weten toch ook niet wat de add-ins toch allemaal nog gaan bieden . Zo zijn ze bezig om huis automatisering te laten gebeuren via whs . Zo kan je allerlei zaken doen van op afstand of van eerder welke pc . Lichten aan of uitdoen ( of kijken welke je nog laten branden hebt ) CV installatie aanpassen of uit / aan zetten . Dus zoals dit voorbeeld heeft WHS veel in zen mars . Zo komt er tegen jullie nog een powerpack 1 uit met verbeteringen en nieuwe functies .
Ik las hier boven ook de vermelding ergens moet het WHS zijn ? Wel voor mij wel , Linux is totaal iets anders en dat zou ik van nul moeten gaan aanleren . Van windows algemeen heb ik een basis kennis en is dus voor mij eenvoudiger .En wat betrefd de bugs wel zitten die niet in elke windows ? Dat lossen ze wel op al moet ik zeggen dat ik geen enkel probleem heb , verlopig toch niet ! ( zeg ik met een stuk hout in de hand )
Trouwens men huidige netwerk setup thuis is een linksys router wrt54GL – switch (1gigabit )
1 . Server
2. Desktop
3.Laptop
4.PS3
5 . word nog aan gewerkt

De WRT54GL word vervangen door een Linksys WRT600N van zodra die beschikbaar zijn in België .
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:Ik ga er van uit wanneer je een server hebt en aan multitasking doet een quadcore zeker toch niet slecht zal zijn . Bedoel laat ons zeggen dat ik via mijn home sound systeem mp3 stream van de server en foto's bekijk via men PS3 en dan nog zelf achter de laptop zit om files te versleuren over het netwerk , terwijl mijn vrouw een film mee pikt dat op de server staat .En dan nog eens ben aan het downloaden op de server van het net
Bottleneck zal eerder harddrive zijn. Door deze "multitasks" (lezen, schrijven op verschillende plaatsen) kan deze niet dezelfde performance
halen als gewoon sequentieel lezen/schrijven.
Moderne nics maken ook gebruik van direct memory access. Veel netwerkverkeer gaat dus niet extreem veel invloed hebben op cpu load.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:Dan zal een quadcore toch wel iets uit halen ?
Nope... is en blijft pure overkill. Al wat je opnoemt en heel wat meer doe ik vandaag de dag met een PIV 2.6 Ghz en 512 MB zoals ik al schreef !
sotah
Starter
Starter

Mss dat je op de site van Mini-ITX nuttig voor jou?
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

tenzij je later nog iSCSI devices wilt gaan gebruiken om je disk capaciteit uit te breiden, is die quadcore inderdaad niet nodig...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

kan dan iemand mij eens zeggen waarom ze in bedrijfs servers wel multiple cpukes steken ? En waarom ze daar dan 8 gig aan ram steken of zelfs nog meer . Want dan heb ik een verkeerd beeld van een server .

Als ik da hier boven allemaal lees dan kan ik beter men huidige setup blijven gebruiken .

Asus P5WD2 Premium ( 5 sata aansluitingen )
Intel P4 3.2 ( dual )
1 gig ram geheugen
Voeding 480 watt
1 x Raptor 74 gig bestuurings systeem ( is dan ook overkill :-)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:kan dan iemand mij eens zeggen waarom ze in bedrijfs servers wel multiple cpukes steken ? En waarom ze daar dan 8 gig aan ram steken of zelfs nog meer . Want dan heb ik een verkeerd beeld van een server .

Als ik da hier boven allemaal lees dan kan ik beter men huidige setup blijven gebruiken .

Asus P5WD2 Premium ( 5 sata aansluitingen )
Intel P4 3.2 ( dual )
1 gig ram geheugen
Voeding 480 watt
1 x Raptor 74 gig bestuurings systeem ( is dan ook overkill :-)
Bedrijfsgericht en thuisgebruik maakt een heel groot verschil.
Denk in de eerste plaats maar eens aan het aantal gebruikers.
Als u windows server 2000 of 2003 gebruikt is volgens mij die 1 GB ram voldoende.
Gebruikt u windows home server of windows server 2008 dan is het best om 2 GB ram te gebruiken.
Het hangt er allemaal vanaf wat u er met gaat doen.
Ik heb hier een oude pc als fileserver. 1 Ghz processor met 768 MB ram.
Voor 5 gebruikers en werkt perfect. Zelfs een tijdje laten draaien in domein met 5 clients zonder problemen. Er staat windows server 2003 op. Maar in feite kan je perfect een win xp pro gebruiken als hij alleen moet dienen voor fileserver.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wij hebben een dual core in Nederland in een datacenter staan met 4 gieg RAM maar draaien er dan ook 4 game servers op. Dan is er pas echt nood aan veel cpu.

De website hosts die ik ken hebben allen minstens honderden websites draaien op hun quad core. Dat is natuurlijk iets helemaal anders dan thuis één - 10 websitetjes te hosten.

Je huidige setup lijkt me zeker voldoende.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor alle reply's , het is me dan ook duidelijk dat ik geen extra hardware nodig heb voor men home server .
Wat ik nu gaan doen is de cpu even wat onderclocken zodoende dat deze minderwarm word en vga verwijderen .Wil een headless systeem dus in de tuinberging plaatsen daar is het winter en zomer altijd fris en dan hoor je hem niet in huis ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:vga verwijderen
Waarom zou je dat doen... of bedoel je gewoon het scherm ?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
Sniffie schreef:vga verwijderen
Waarom zou je dat doen... of bedoel je gewoon het scherm ?
het is niet de bedoeling dat er een toetsenbord , muis of scherm aan hangt.
Energie besparend ,uur de case en das alles . Indien er later problemen moesten ontstaan dan zien we dat dan wel. En dan kan er nog altijd een vga terug in met scherm enz… erbij .Of ben ik weer te positief
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Is best mogelijk. Beheer over rdp gaat redelijk vlot.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

trobbelke schreef:tenzij je later nog iSCSI devices wilt gaan gebruiken om je disk capaciteit uit te breiden, is die quadcore inderdaad niet nodig...
iSCSI is niet echt bruikbaar als je een home-serverke wilt... Trouwens, ietd is toch dood ;-)
Afbeelding
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Sub Zero schreef:
trobbelke schreef:tenzij je later nog iSCSI devices wilt gaan gebruiken om je disk capaciteit uit te breiden, is die quadcore inderdaad niet nodig...
iSCSI is niet echt bruikbaar als je een home-serverke wilt... Trouwens, ietd is toch dood ;-)
hij draait Windows, geen Linux!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:het is niet de bedoeling dat er een toetsenbord , muis of scherm aan hangt.
Energie besparend ,uur de case en das alles . Indien er later problemen moesten ontstaan dan zien we dat dan wel. En dan kan er nog altijd een vga terug in met scherm enz… erbij .Of ben ik weer te positief
Mijn server staat op zolder en heeft eveneens geen scherm, muis of toetsenbord al steekt de videokaart er nog steeds in (en heb ze ook al eens een keertje nodig gehad). Met een standaard videokaartje (veronderstel dat je er geen monster in SLI mode hebt insteken :lol: ) ga je ook niet veel extra verbruik hebben.

Verder beheer ik het ding ook gewoon via RDP.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Heb 2 maand geleden ook een homeserver in elkaar gestoken (of te zeggen een nieuwe)

Heb gekozen voor een Intel D201GLY2 bordje (http://www.intel.com/products/motherboa ... /index.htm) in combinatie met een picopsu (80 watt) voeding. Ding is belachelijk stil en het verbruik is enorm laag.

Heb ook nog een CF2IDE adapter besteld om daar mijn os op te installeren. Scheelt in verbruik ook al wat enkele watts.

Gebruik is webdevelopment bak (LAMP/Tomcat) , centralisatie van mail en calendar (horde/dovecot) , streamen van films/muziek naar PS3/360 (twonky) en filesharing (samba).

Dat doet die zonder veel problemen en mijn load is niet noemenswaardig hoog.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Silence schreef:Heb 2 maand geleden ook een homeserver in elkaar gestoken (of te zeggen een nieuwe)

Heb gekozen voor een Intel D201GLY2 bordje (http://www.intel.com/products/motherboa ... /index.htm) in combinatie met een picopsu (80 watt) voeding. Ding is belachelijk stil en het verbruik is enorm laag.

Heb ook nog een CF2IDE adapter besteld om daar mijn os op te installeren. Scheelt in verbruik ook al wat enkele watts.

Gebruik is webdevelopment bak (LAMP/Tomcat) , centralisatie van mail en calendar (horde/dovecot) , streamen van films/muziek naar PS3/360 (twonky) en filesharing (samba).

Dat doet die zonder veel problemen en mijn load is niet noemenswaardig hoog.

Kan je me eens wat meer uitleg geven over je totale hardware setup?
Want dit interesseert me ook weer ;-)
Die voeding dat je hebt van 80 watt is dat voldoende voor je server hardware en laat ons zeggen een 6 a 7 schijven van een terra?

P.S Zal je een pm sturen met men mail adres dan kan je eens wat foto's door sturen als je wil van je serverbak .

Deze servers vind ik de max : http://www.tranquilpc.co.uk/
goei uitbreidmogelijkheden zowel op hd vlak als hardware zelf.
De Belgische variant is hier te vinden maar met een minder interessante hardware setup :
http://www.djinx.be/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:laat ons zeggen een 6 a 7 schijven van een terra?
Jij ziet het wel steeds groot hé ?

Besef dat je dan ook niet meer met de onboard SATA controllers kan werken (zijn er gewoon te weinig) en dat je een stevige RAID controller nodig hebt (tenzij je dit software based wil doen).
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

r2504 schreef:
Lol, dat was ik ook aan het denken. Neem nu nog dat je alles gemirrored wil zien, da's nog een 3 à 3.5terra data. Da's al deftig :-)
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Besef dat je dan ook niet meer met de onboard SATA controllers kan werken (zijn er gewoon te weinig) en dat je een stevige RAID controller nodig hebt (tenzij je dit software based wil doen).
Sommige ASUS bordjes hebben toch 7 SATA connectors? (6 + 1 die op een "aparte controller" zit samen met de e-sata aansluiting).
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:

Besef dat je dan ook niet meer met de onboard SATA controllers kan werken (zijn er gewoon te weinig) en dat je een stevige RAID controller nodig hebt (tenzij je dit software based wil doen).
Tuurlijk de prijs van de hd's zijn niet meer zo noemenswaardig hoog.
En ik sla graag alles deftig op.Heb momenteel 2 terra in bestelling staan.
En het klopt wat je zegt dat ik niet genoeg sata2 aansluitingen heb maar er zijn pci 2 sata2 kaartjes te verkrijgen, dus geen probleem
Met de tijd die komt wil ik 12 terra hebben zitten. Alles wordt groter zowel de hd's als de media die er opkan. Plus met de whs mogelijkheid van file duplicatie hoef ik geen raid meer .( heb altijd RAID 5 gehad )Das ieder zijn behoefte hè! Er gaan dan ook 12 hd's in men huidige case .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sniffie schreef:Met de tijd die komt wil ik 12 terra hebben zitten.
Je ziet het dus duidelijk zeer groot... precies last van compensatie drang :-D

Misschien moet je maar meteen kijken naar een DS8000
Styno
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Misschien moet je maar meteen kijken naar een DS8000
ik weet niet zeker of je sdd drivers op whs gaat kunnen krijgen ;)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

ongeveer 10 jaar geleden met scholeke de IT locatie van een dikke bank bezocht. Super zwaar bewaakt, we mochten dan vanaf een verhoog in de verte de servers bezien. De begeleider vertelde ons dat ze over een capaciteit beschikten van 1TB. En wij allemaal wauw... en 's nachts dromen van zoveel diskspace. En nu steekt ge dat met 1 schijfke in uw pc :) Paar HD filmkes erop en ge zit alweer krap.

Sniffie voorziet zich gewoon op de toekomst. Misschien nog een paar jaar wachten en dan koopt ge voor een paar honderd euro zo iets DS8000-achtig voor onder uw bureau.
Please help, looking for a way to get rich and fast
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

BungaMan schreef:ongeveer 10 jaar geleden met scholeke de IT locatie van een dikke bank bezocht. Super zwaar bewaakt, we mochten dan vanaf een verhoog in de verte de servers bezien. De begeleider vertelde ons dat ze over een capaciteit beschikten van 1TB. En wij allemaal wauw... en 's nachts dromen van zoveel diskspace. En nu steekt ge dat met 1 schijfke in uw pc :) Paar HD filmkes erop en ge zit alweer krap.

Sniffie voorziet zich gewoon op de toekomst. Misschien nog een paar jaar wachten en dan koopt ge voor een paar honderd euro zo iets DS8000-achtig voor onder uw bureau.
Jij verstaat me :-)
Maar wachten heeft geen zin, tegen de tijd dat da spul beter betaalbaar is dan zullen de schijven nog wel groter worden en goedkoper. Pc spullen kosten nu eenmaal geld als je mee loopt met de meerderheid.
1 terra daar ben je in mijn ogen niet veel mee en zeker als je alles graag bij houd.
Ik sla dan ook alles op, ik ben nu men volledige collectie muziek op de server aan het pompen in hoge kwaliteit. Alle belangrijke documenten in gescand en hop op de server. Film collectie moet er nog opgezet worden. Dan alle E-books dak verzamel :-) ik kan zo nog wel blijven door gaan.
Nu hoor ik jullie denken van zoek da toch elke keer op het net. Wel ja, dat zou gaan maar is niet zo plezant als het te hebben staan. Niet waar?
Je moest eens weten hoeveel thuis gebruikers een degelijke file server hebben staan.
De media mogelijkheden die tegenwoordig in huis kunnen moet je ook rekening mee houden . Ik heb zo een installatie zitten waarmee ik in elke kamer muziek kan afspelen .Zowel radio als van op de server . Films die op de server staan op de plasma afspelen en ga zo maar door .

En wat betrefd de DS8000 das voor een thuis gebruiker pas overkill :-)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Sniffie schreef: De media mogelijkheden die tegenwoordig in huis kunnen moet je ook rekening mee houden . Ik heb zo een installatie zitten waarmee ik in elke kamer muziek kan afspelen .Zowel radio als van op de server . Films die op de server staan op de plasma afspelen en ga zo maar door .
Nu ben ik geïnteresseerd, ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe huis en wil daar ook zo'n systeem implementeren. Muziek/films moeten af te spelen zijn vanop de server in elke kamer. Hoe/wat heb jij hiervoor geinstalleerd?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

NickG schreef:Nu ben ik geïnteresseerd, ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe huis en wil daar ook zo'n systeem implementeren. Muziek/films moeten af te spelen zijn vanop de server in elke kamer. Hoe/wat heb jij hiervoor geinstalleerd?
Ben zelf nogal geïnteresseerd in de Logitech Squeezebox Duet, dat lijkt me een enorm "proper" systeempje! Kost alleen wel 400€, wat nogal aan de dure kant is voor een media-streamer (de luxe) me dunkt, maar ok...

EDIT: hmm, whoops. Nooit naar de adviesprijs kijken cloink... Online te vinden voor 272€ (en dat is wél een interessante prijs!).
ooh. shiny.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef: Jij verstaat me :-)
Maar wachten heeft geen zin, tegen de tijd dat da spul beter betaalbaar is dan zullen de schijven nog wel groter worden en goedkoper. Pc spullen kosten nu eenmaal geld als je mee loopt met de meerderheid.
Je moet wel zien dat je aan een 12 poort raid controller al makkelijk 700/800 euro kwijt bent. Het enige betaalbare zijn nog de rocketraids. Deze zijn niet slecht als je alleen connectivity wilt.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:
Sniffie schreef: De media mogelijkheden die tegenwoordig in huis kunnen moet je ook rekening mee houden . Ik heb zo een installatie zitten waarmee ik in elke kamer muziek kan afspelen .Zowel radio als van op de server . Films die op de server staan op de plasma afspelen en ga zo maar door .
Nu ben ik geïnteresseerd, ik ga binnenkort verhuizen naar mijn nieuwe huis en wil daar ook zo'n systeem implementeren. Muziek/films moeten af te spelen zijn vanop de server in elke kamer. Hoe/wat heb jij hiervoor geinstalleerd?
@ NickG
Wel voor audio zijn verschillende systemen voor handen . Goede raad is wel voor je begint te bouwen te gaan kijken voor zo een systeem. Er zitten wel wat verschillen in die systemen . Het is van belang voor de bekabeling ( type en soort ). Ik heb in de kamers overal een klein schermpje ingebouwd in de muur .Dit past in een enkel nikon inbouw potje . De bronnen kunnen gekozen worden zoals radio/cd /media de media staat dan op de server in een map dat enkel met lijsten overweg kan . dus kan niet gaan bladeren tussen de 1000ste mp3kes op dat kleine scherm. Volume is ook nog te regelen . Dit systeem staat naast de hifi waarmee hij gekoppeld is . In elke kamer heb ik telkens twee boxen in muur of plafond zitten buiten dan de living daar staan de boxen van de hifi die worden gebruikt . Kwa films te streamen doe ik dit met een gameconsole over utp gigbit . Om dit in elke kamer te kunnen heb ik geen kennis van al zou dit wel knap zijn als dit kan zonder game console . Misschien moet ik daar wel eens naar informeren als men zoontje er oud voor genoeg is . Nu hebben we maar twee tv’s in huis en de tweede van de slaapkamer word bijna niet gebruikt.
Wat betreft de prijs van een audio systeem zoals het mijne ben je toch al snel 4000 eurokes kwijt .(inclusief de boxen en bekabeling )

Nog een Tip :
Overweeg alle systemen en maak dan een keuze voor je begint met bouwen en overloop alles ook naar de toekomst toe . Extra kabel trekken spaart zich wel uit nadien ;-)
Dit is ook zo voor elektriciteit ;-)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

crapiecorn schreef:
Sniffie schreef: Jij verstaat me :-)
Je moet wel zien dat je aan een 12 poort raid controller al makkelijk 700/800 euro kwijt bent. Het enige betaalbare zijn nog de rocketraids. Deze zijn niet slecht als je alleen connectivity wilt.
Wel iedereen spreekt over raid en dit is niet meer nodig met WHS .
Raid 5 is inderdaat zeker niet slecht maar inderdaat kostelijk.
Nu dat WHS speciale techniek bevat zodoende dat raid 5 niet meer nodig is word het intresant. Niet meer kijken voor dezelfde hd's , eender welke hd kan worden toegevoegd aan de pool.
zoek maar eens wat meer info over WHS en je zal zien dat dit toekomst bied .
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”