Belgacom TV + VOIP bellen?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik kan via mijn werk aan een voordelig ADSL Go abo komen (10€/maand met een 20GB limiet). Tegelijk zou ik indien ik hierbij ook Belgacom TV neem, ook daar gevoelige kortingen krijgen (minstens -30%). Het doet me eerlijk gezegd twijfelen, zelfs met die limiet. Ik zou zo bijna 300€ per jaar besparen tov nu.

Op dit ogenblik surf ik via een Fritzbox 7050 WLAN router-modem en bel ik via VOIP (Voipcheap).

Indien ik Belgacom TV neem, heb ik begrepen dat ik een Belgacom modem moet gebruiken. Ik heb ook begrepen dat deze modem VOIP aankan. Kan ik deze dan configureren om te gebruiken met VOIP via Voipcheap? Werkt deze modem-router dan op dezelfde manier als de Fritzbox (afgezien van de extra kabel/ruckus naar de TV)? Ik bedoel: kan je gewoon je DECT basis station aansluiten aan de modem en zo via VOIP bellen zoals bij de Fritzbox?

Ik zou ook die ruckus willen gebruiken om het TV signaal draadloos te versturen.

Mijn ideale situatie is als volgt:

Code: Selecteer alles

aansluiting ----------------- modem (+ ruckus) -------- dect (voip)
                                |       |
                                |       |
                         PC (draadloos) |
                                        |
                                       TV
Is dit mogelijk met die Philips modem van Belgacom? Of kan/moet ik daar nog mijn Fritzbox tussen krijgen om via VOIP te kunnen bellen?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dit kan volgens mij wel met die modem (met dat rode deksel).
Die heeft 2 FXS poorten en je kan de voip provider vrij aanpassen.

Voor derest kan ik nix zeggen over de functionaliteit van dat gedeelte want dit heb ik niet getest (heb modem al weggegeven).
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Ik heb hier het antwoord op al je vragen. Best ganse topic doorlezen, want staat interessante info in de verschillende antwoorden :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt voor de link, het maakt het al wat duidelijker. Ik heb echter geen zin om met twee verschillende telefoons te werken. Zou het niet mogelijk zijn om mijn fritzbox achter de Belgacom router te zetten en zo toch van alle mogelijkheden van de fritzbox gebruik te maken?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Even bumpen. Zou dit kunnen?

Code: Selecteer alles

aansluiting ----------------- modem (+ ruckus) ---- fritzbox -------- dect (voip)
                                |       |
                                |       |
                         PC (draadloos) |
                                        |
                                       TV
Waarbij de Belgacom modem dus naar ik vermoed in 'bridge' modus zal moeten staan. Mijn telefoon stop ik dus in de fritzbox en maakt dus enkel gebruik van de VOIP mogelijkheden van de fritzbox.

Zou dit gaan of ben ik maar aan het dromen?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Volgens mij zou het moeten lukken. Alleen zal de voip gewoon over je Internetverbinding gaan en dus geen voorrang meer krijgen terwijl in die Philips router volgens mij een soort QOS zit om die traffiek voorrang te geven op Internet-traffiek.
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

Maglor schreef:Bedankt voor de link, het maakt het al wat duidelijker. Ik heb echter geen zin om met twee verschillende telefoons te werken. Zou het niet mogelijk zijn om mijn fritzbox achter de Belgacom router te zetten en zo toch van alle mogelijkheden van de fritzbox gebruik te maken?
Mijne Fritzbox hangt achter m'n Speedtouch 716 router, als "ata" device en werkt prima. Inkomend nog steeds via Belgacom, uitgaand kan je whatever kiezen volgens het dialplan dat je zelf opstelt...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maglor schreef:Waarbij de Belgacom modem dus naar ik vermoed in 'bridge' modus zal moeten staan.
Ik heb m'n twijfels of BGC TV dan nog gaat werken... maar het is maar een gevoel. Nu op zich mag het geen probleem zijn dat je Fritzbox achter een NAT router staat.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Volgens mij zou het moeten lukken. Alleen zal de voip gewoon over je Internetverbinding gaan en dus geen voorrang meer krijgen terwijl in die Philips router volgens mij een soort QOS zit om die traffiek voorrang te geven op Internet-traffiek.
Om toch van die QoS van de Fritzbox gebruik te maken kan ik natuurlijk ook mijn PC draadloos verbinden met de Fritzbox ipv de Belgacom modem.

Ik ga voor de zekerheid toch eens bellen naar Belgacom... Ook al door het feit dat ik nu bij Dommel op 3.3 mbps zit, doet me wat vrezen dat Belgacom TV te hoog gegrepen zal zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Maglor schreef: Om toch van die QoS van de Fritzbox gebruik te maken kan ik natuurlijk ook mijn PC draadloos verbinden met de Fritzbox ipv de Belgacom modem.
Als je al je Internetconnecties op de Fritzbox aansluit, klopt dit. Dan blijft enkel nog de vraag of de philips router normaal telefonie een hoger belang geeft dan BGC TV of niet.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Zou dit zoveel invloed hebben? Ik weet dat surfen 'wat trager' gaat als je TV kijkt, maar op de telefonie (gebruikt toch maar enkele kB?) zou dit toch niet zoveel effect mogen hebben? Zolang de fritzbox de telefonie voorrang geeft op het gewone internet is het normaal al goed.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

Maglor schreef:Zou dit zoveel invloed hebben? Ik weet dat surfen 'wat trager' gaat als je TV kijkt, maar op de telefonie (gebruikt toch maar enkele kB?) zou dit toch niet zoveel effect mogen hebben? Zolang de fritzbox de telefonie voorrang geeft op het gewone internet is het normaal al goed.
Ik denk het wel :). Ik vroeg het me gewoon af :P.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Goed, ben eens te rade gegaan bij Belgacom en AVM (Fritzbox).

Indien ik Belgacom TV zou nemen, zou ik via VDSL TV krijgen en dus die Aethra modem moeten gebruiken. Volgens AVM is het ook perfect mogelijk om daarachter (via een gewone LAN verbinding) de Fritzbox te plaatsen om zodoende via VOIP te kunnen blijven bellen. Ik heb enkel nog een beetje schrik voor wat er gebeurt met de binnenkomende gesprekken. Volgens het plannetje dat ik gemaakt heb, zou het theoretisch wel moeten lukken.

Ik ga volgende week het allemaal eens testen bij een kameraad die al Belgacom TV heeft (via VDSL). Als de testen positief uitdraaien, dan pak ik Belgacom TV (via zeer goede voorwaarden via het werk:

- Adsl Go met 20GB limiet : 10€/maand
- TV Classic plus: 7€/maand
- Decoder: 4,2€/maand
- Comfort view: gratis)

Zelfs met die limiet is dit te lekker om te laten liggen, me dunkt.
Bijlagen
nieuwe situatie.jpg
(43.57 KiB) 39 keer gedownload
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Maglor schreef:Ik heb ook begrepen dat deze modem VOIP aankan. Kan ik deze dan configureren om te gebruiken met VOIP via Voipcheap?
je kan ook i-talk van belgacom in uw dial-plan zetten, als je bij hen aansluit (betere kwaliteit dan voipbuster en klonen)

van peewee:
"15 euro voor I-talk no limit, 6,5 euro voor I-talk classic (24/24 u. gratis bellen naar fix) werkt perfect is de enige in belgie met een QoS*
dwz dat er geen uitval of vertraging is en dat je gesprek niet rechtstreeks van toestel tot toestel gaat maar door de centrale van belgacom zoals met een analoge lijn.
Natuurlijk als je signaal van ADSL wegvalt dan kan je niet bellen maar dit geldt voor alle VOIP diensten."

• Wat is QoS
Quality of Service Doordat spraak en data over dezelfde verbinding gaan wordt het steeds belangrijker om QoS te gebruiken. Spraakverkeer dient voorrang te verkrijgen op dataverkeer, doordat er geen vertraging mag optreden voor spraakverkeer. Met Quality of Service wordt de prioriteit van ieder frame wat over het netwerk verstuurd wordt aangegeven. Op deze manier krijgt spraak voorrang op data. VoIP kent vele standaards die in de IEEE gedefinieerd staan voor het toepassen van Quality of Service. De twee belangrijkste zijn: 802.1p: hierbij wordt er gewerkt met 3 bitjes (gedefinieerd in de 802.1Q) die de prioriteit van een pakketje aangeven. De switch weet dan welk pakket er voorrang heeft. 802.1Q: is een standaard voor het ondersteunen van virtuele LAN (VLAN) identificatie. 3 bitjes worden gebruikt om 8 prioriteits niveaus aan te geven en 12 bitjes worden gebruikt om tot 4,096 verschillende VLANS aan te geven.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

satsurfer schreef:
Maglor schreef:Ik heb ook begrepen dat deze modem VOIP aankan. Kan ik deze dan configureren om te gebruiken met VOIP via Voipcheap?
je kan ook i-talk van belgacom in uw dial-plan zetten, als je bij hen aansluit (betere kwaliteit dan voipbuster en klonen)
Voordat je over I-talk nadenkt, lees eens
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 225#214225
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Heb je deze al gelezen....ze hebben blijkbaar schrik dat we te prijsbewust worden....en proberen ons te houden door een aalmoes van 6 € te geven als we nog een jaartje willen uitgemolken worden:

[url=http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?
dcrName=hbs_prolongation_line]belgacom
[/url]

is dat nog een stunt van het melkbedrijf belgacom?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Te Koop forum

6 € eenmalig, das niet echt vetjes :-S. Voor BGC TV kreeg ik voor de verlenging met een jaar mijn decoder voor 6 maanden gratis en 6 maanden lang voor 10 euro gratis op aanvraag.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:

I-talk werkt niet als je Belgacom TV via VDSL hebt (zei men mij in de Belgacom shop)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

Maglor schreef:I-talk werkt niet als je Belgacom TV via VDSL hebt (zei men mij in de Belgacom shop)
Dus waarschijnlijk voipbuster of andere SIP providers ook niet.
Blokkering voip poorten? (blokkering poorten 5060, 5061 enz )

Dat zou een slechte zaak zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Die kerel in de Belgacom shop zei dat enkel I-talk niet werkt en dat andere VOIP diensten wel zouden werken. Nu weet ik niets over die man zijn kennis (en of hij dus uit zijn nek stond te kletsen) dus ga ik dit voor alle zekerheid eens testen bij een kameraad (dit weekend of volgende week). Die heeft Belgacom TV via VDSL. Ik zal mijn bevindingen hier dan wel posten.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Pech gehad. Ben gisteren bij mijn kameraad langs geweest. En in tegenstelling tot wat hij beweerde heeft hij wel degelijk Belgacom TV via ADSL (Philips router met blauw klepje).

Ga straks eens naar het volgende nummer bellen (0800/22 228 - gevonden op de support pagina's van Belgacom). Hopelijk kunnen zij uitsluitsel geven.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Oef, net een kwartier aan de telefoon gehangen met Belgacom en toen kwam het verlossende antwoord: "Enkel I-talk is niet mogelijk met Belgacom TV via VDSL. Andere VOIP diensten, Skype en consoorten, werken wel."

Leuk om te horen...

(hopelijk hebben ze me niet in de zak gezet)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maglor schreef:Andere VOIP diensten, Skype en consoorten, werken wel."
Waarom zou het niet werken... da's puur IP-verkeer... dan zou men dus selectief iets moeten gaan blokkeren.

Waarom het op VDSL niet werkt met BGC TV heeft vermoedelijk iets te maken met de aparte circuits die men ervoor (niet kan) gebruiken.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster

Even updaten.

Vandaag zijn ze dus Belgacom TV komen installeren. Het signaal wordt via VDSL verstuurd (zit op grofweg 700m van de ROP, yeah!). Daarnaast heb ik ook een gewone ADSL Go.

Ik kan zonder probleem mijn Fritzbox achter de Aethra modem plaatsen (via een LAN kabel). Via de Fritzbox wordt ook het wifi signaal verdeeld voor internet (dat op de Aethra VDSL modem staat uit). Bellen via VOIP werkt probleemloos!
AN_
Starter
Starter

Ik heb een B-box, ik heb de installatie al gedaan, ik hoef alleen naar 1955# te bellen, maar na 30 minuten is er nog altijd niets gezegd.
Heeft er iemand ervaring met die soort probleem?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”