Tele 2 komt met plus en onbeperkt downl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... volgens mij doen ze dat bij T2's helpdesk ook.Goztow schreef:Om de modem drivers van die ouder versatel modems te vinden, gebruik ik altijd google .T2m schreef:Ok, ik had de indruk dat het ging om de tabellen omtrent tarieven en features, want daar is intussen stevig aan gesleuteld. De echt technische zaken die jij opnoemt zouden in technical FAQ's moeten komen.
Ik zal dit opnemen voor een nieuwe versie.
Trouwens, ik heb een kleine outtake op Youtube geplaatst die een alternatief vormde voor de "magic" spot. Ter info:
http://www.youtube.com/watch?v=lBkhhJBSGw8
correctie: <b>ex</b>-T2m...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ge zou die beter ook gebruikenT2m schreef:Trouwens, ik heb een kleine outtake op Youtube geplaatst die een alternatief vormde voor de "magic" spot. Ter info:
voor de oude modems (e-tech):
http://www.e-tech.nu
er staat dan zelfs een link naar de meer specifiek verkochte modellen bij Versatel en Tele2:
http://www.e-tech.nu/tele2/
http://www.e-tech.nu
er staat dan zelfs een link naar de meer specifiek verkochte modellen bij Versatel en Tele2:
http://www.e-tech.nu/tele2/
- brooklyn
- Elite Poster
Mooi het volulme gaat beetje per beetje naar omhoog.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Sinds vandaag staat er blijkbaar een nieuwe optie onder de rubriek internet op de MIJN TELE2 pagina's: onbeperkt downloaden...
Er staat bij dat de optie kan geactiveerd worden voor 10€ per maand, en dat hiervoor op de knop onderaan moet worden geklikt..
Probleem: bij mij staat er helemaal geen knop..
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Er staat bij dat de optie kan geactiveerd worden voor 10€ per maand, en dat hiervoor op de knop onderaan moet worden geklikt..
Probleem: bij mij staat er helemaal geen knop..
Zijn er nog mensen met dit probleem?
-
- Elite Poster
bij mij is het nog lolliger : er staat niks van een knop, maar ik krijg wel ONMIDDELIJK DE OPMERKING dat ik op 17/4 de aanvraag verstuurd heb en dat T2 dit goed ontvangen heeft. Zonder dat ik ook maar ergens op een knop of wat dan ook keuze heb mogen zien.
WTF?
Nu, in praktijk maakt het me niets uit, maar toch. PUUR TECHNISCH gezien heb ik NERGENS een goedkeuring daarvoor gegeven of zelfs ook maar een KEUZE gemaakt.
Bugje ? (en yep, ik ben Allin, is dus _niet_ in orde)
WTF?
Nu, in praktijk maakt het me niets uit, maar toch. PUUR TECHNISCH gezien heb ik NERGENS een goedkeuring daarvoor gegeven of zelfs ook maar een KEUZE gemaakt.
Bugje ? (en yep, ik ben Allin, is dus _niet_ in orde)
kaween, heb jij een domiciliëring voor je All In? if so, lees dan het volgende:
* Iedereen weet dat T2 All In + heeft gelanceerd met de optie "unlimited download" en dit gratis (de ULD dus) is gedurende 1 jaar als je een domiciliëring neemt.
* Iedereen weet dat als je T2 product hebt (All In en ADSL) dat deze optie er ook ging komen voor 10€ per maand
Wel de marketing afdeling van T2 heeft hierop proactief gereageerd voor de reeds bestaande klanten met een domiciliëring.
Al zij die klant zijn (adsl of All In) en een domiciliëring hebben, krijgen gedurende 1 jaar gratis Unlimited Download. Na dat jaar kan je dan kiezen of je dit wil behouden (aan 10€) of niet.
ULD = op Faire Use Policy gebaseerd.
Dat jij, Kaween, deze optie nu niet kunt nemen en er staat dat je hebt besteld, is dus omdat het bij jou geactiveerd werd - bij de andere klanten komt dit ook nog. Waarom vandaag, wel omdat de "facturatieperiode" bij Tele2 loopt van de 17de van de maand tot de 16de van de maand.
Alle klanten gaan hier nog een mail (of brief) over krijgen binnenkort.
* Iedereen weet dat T2 All In + heeft gelanceerd met de optie "unlimited download" en dit gratis (de ULD dus) is gedurende 1 jaar als je een domiciliëring neemt.
* Iedereen weet dat als je T2 product hebt (All In en ADSL) dat deze optie er ook ging komen voor 10€ per maand
Wel de marketing afdeling van T2 heeft hierop proactief gereageerd voor de reeds bestaande klanten met een domiciliëring.
Al zij die klant zijn (adsl of All In) en een domiciliëring hebben, krijgen gedurende 1 jaar gratis Unlimited Download. Na dat jaar kan je dan kiezen of je dit wil behouden (aan 10€) of niet.
ULD = op Faire Use Policy gebaseerd.
Dat jij, Kaween, deze optie nu niet kunt nemen en er staat dat je hebt besteld, is dus omdat het bij jou geactiveerd werd - bij de andere klanten komt dit ook nog. Waarom vandaag, wel omdat de "facturatieperiode" bij Tele2 loopt van de 17de van de maand tot de 16de van de maand.
Alle klanten gaan hier nog een mail (of brief) over krijgen binnenkort.
-
- Elite Poster
Bwah, van mij hoor je geen klachten hoor. Tenminste niet _hierover_. (*kuch* i want 12mbps but I'm Broba *kuch*)
Het rare is echter .... dat ik _geen_ dommicieliëring gebruik ....
Is enkel bedoelt als opbouwende kritiek hoor. En bovendien is het een geste naar bestaande users : iets waar de meeste ISP's nogal taai in zijn.
Eerst en vooral : Ik vind het GOED dat T2 komaf maakt met het hele twilightzone gebeuren rond unlimited (hoewel ook een FUP een twilight karakter heeft zullen de ciritici roepen) en dat deze mogelijkheid nu ook open staat/zal staan voor de post-31-12-05'ers.
De vraag gaat echter zijn : kunnen jullie een veralgemening van deze regel over jullie hele netwerk _aan_, zowel jullie BroBa als Bruo's ? Ik ga er wel van uit dat jullie een zekere vorm van huiswerk gedaan hebben hierover, maar _gezien de historisch achtergrond_ is een zekere bezorgdheid niet ongeplaatst te noemen.
Het rare is echter .... dat ik _geen_ dommicieliëring gebruik ....
Is enkel bedoelt als opbouwende kritiek hoor. En bovendien is het een geste naar bestaande users : iets waar de meeste ISP's nogal taai in zijn.
Eerst en vooral : Ik vind het GOED dat T2 komaf maakt met het hele twilightzone gebeuren rond unlimited (hoewel ook een FUP een twilight karakter heeft zullen de ciritici roepen) en dat deze mogelijkheid nu ook open staat/zal staan voor de post-31-12-05'ers.
De vraag gaat echter zijn : kunnen jullie een veralgemening van deze regel over jullie hele netwerk _aan_, zowel jullie BroBa als Bruo's ? Ik ga er wel van uit dat jullie een zekere vorm van huiswerk gedaan hebben hierover, maar _gezien de historisch achtergrond_ is een zekere bezorgdheid niet ongeplaatst te noemen.
- Marcske
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bij mij staat het zelfde ????bij mij is het nog lolliger : er staat niks van een knop, maar ik krijg wel ONMIDDELIJK DE OPMERKING dat ik op 17/4 de aanvraag verstuurd heb en dat T2 dit goed ontvangen heeft. Zonder dat ik ook maar ergens op een knop of wat dan ook keuze heb mogen zien.
WTF?
Was al bij de gelukkige unlimited users van voor 2006 !
Valt nu die 5€ bij betalen ook weg ???
- filipi
- Pro Member
- Bedankt: 4 keer
Bij mij hier ook de melding dat ik de optie ongelimiteerd downloaden vandaag 17/04/2008 aangevraagd heb...
Wil dat zeggen dat wij, de unlimiters van het eerste All In - uur, onder de nieuwe fup regels vallen, en na het gratis jaar ook 10 euro moeten betalen i.p.v. 5 euro?
Wil dat zeggen dat wij, de unlimiters van het eerste All In - uur, onder de nieuwe fup regels vallen, en na het gratis jaar ook 10 euro moeten betalen i.p.v. 5 euro?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Ben nu ook Tele2/Allin Unlimited , allee, tijdelijk... Ik had nochtans niks aangevraagd...
Zoals het in My Tele2 staat:
ONBEPERKT DOWNLOADEN
Aanvraag goed ontvangen.
Op 17/04/2008 vroeg u ons om de optie Onbeperkt Downloaden te activeren op uw account. Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen. Kort na uw inschrijving ontvangt u de bevestigingsmail in uw TELE2-mailbox.
Dankzij deze optie kunt u voortaan zoveel downloaden als u maar wenst (binnen de perken van de «Fair use policy»). Uitschrijven kan op deze pagina - ten vroegste 30 dagen na de datum die u bovenaan op deze pagina vindt.
Zoals het in My Tele2 staat:
ONBEPERKT DOWNLOADEN
Aanvraag goed ontvangen.
Op 17/04/2008 vroeg u ons om de optie Onbeperkt Downloaden te activeren op uw account. Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen. Kort na uw inschrijving ontvangt u de bevestigingsmail in uw TELE2-mailbox.
Dankzij deze optie kunt u voortaan zoveel downloaden als u maar wenst (binnen de perken van de «Fair use policy»). Uitschrijven kan op deze pagina - ten vroegste 30 dagen na de datum die u bovenaan op deze pagina vindt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
filipi schreef:Bij mij hier ook de melding dat ik de optie ongelimiteerd downloaden vandaag 17/04/2008 aangevraagd heb...
Heb je het ook al door.
.... yup.
Die FUP zowiezo. Het is onmogelijk dat hier geen failsafe door T2 op gezet wordt : die paar duizend Unlimited's, dat zal de zaak niet maken, maar een compleet klantenbestand dat hiervoor kan kan kiezen zal niet kunnen. En ook "migranten" van 4 naar 12 mbps hebben eenzelfde FUP moeten tekenen dacht ik. Niet onlogisch dus.
En na een jaar betalen we ook 5€ meer als wat we nu doen. Dit is vooral pijnlijk voor mensen die niet onder de goedkopere BRUO regeling vallen : want mensen onder BroBa betalen dus meer, en hebben (binnenkort terug) een tot 3x lagere snelheid. Of tenminste, zo begrijp ik het voorlopige plaatje.
Nu, er zal dit jaar wel nog het één en het andere veranderen hoor, maar niemand zit echt _vast_ aan T2 hé. Binnen een jaar niet tevreden, uitkijken naar een andere ISP. En da's geen geen verwijt of aanklacht, 't is gewoon een neutrale vaststelling.
- filipi
- Pro Member
Toch zou ik dit straf vinden: Dankzij de nieuwe superaanbieding betalen klanten van het eerste uur voortaan MEER dan vroegerkaween schreef: Heb je het ook al door...
En na een jaar betalen we ook 5€ meer als wat we nu doen. Dit is vooral pijnlijk voor mensen die niet onder de goedkopere BRUO regeling vallen : want mensen onder BroBa betalen dus meer, en hebben (binnenkort terug) een tot 3x lagere snelheid. Of tenminste, zo begrijp ik het voorlopige plaatje.
Dat BC en Telenet zoiets lappen, dat snap ik, dat zijn nu eenmaal dieven, maar Tele2 ???
Ik wil dit uit de pen van 320i wel eens lezen of dat echt zo zal zijn.
Als BRUO er overal snel door komt , geen prob, maar als ik dat bedrag voor m'n 'trage' BroBa moet gaan betalen...dan smaakt deze nieuwe promotie mij zeer bitter
-
- Elite Poster
*speculation mode ON*
No way dat Bruo iets algemeen wordt, tenminste niet op iets anders als lange termijn. Als ik kijk hoe hier de dekking van Bruo is in het Limburgse bijvoorbeeld, is dat huilen met de pet op. (een stuk Hasselt, en that's it).
Een (jonge) stad als Genk met rond de 65.000 inwoners en een vrij groot inwoners/oppervlak ratio : nada. Kleinere steden ? Geen schijn van kans denk ik dan.
En T2 zal zijn deployment van Bruo echt niet versnellen na :
1) de bezuinigingen van de KPN groep in Nederland
2) de problemen met het 12mbps systeem (die hopelijk snel van de baan zijn)
3) de komst van BGC-based ADSL2+ via een soort "Broba"
De beste kans voor niet-Bruo's is BGC's ADSL2 komende referentieaanbod voor Olo's. Het zal ervan afhangen hoe dat er uitziet en hoe het zijn weg vindt naar ons, wat de echte kracht zal zijn van het nieuwe T2 aanbod naar ons toe. Een goed voorteken is het feit dat het FUP systeem nu effectief beschikbaar is gesteld voor nieuwe gebruikers die ook buiten BRUO vallen. Dat laat ruimte voor de hoop dat een eventueel non-BRUO ADSL2+ abo in de toekomst tenminste een _vergelijkbaar_ soort condities gaat hebben, hoewel het logisch is dat een BRUO inderdaad goedkoper kan worden aangeboden aan de eindgebruiker.
Maar de markt is echt wel in beweging. In januari had ik gezegd dat er dit jaar heel wat zou gebeuren op de ISP markt; het is nog maar april en er is al heel wat gebeurd, niet enkel bij T2. Om competitief te blijven zal T2 ook kort op de bal moeten blijven spelen en dat weten ze best ook wel.
*speculation mode OFF*
En zoals ik zeg, dit jaar heb je. Tegen volgend jaar niet tevreden ? Dat zien we dan wel. Zoals gezegd, je bent niet _getrouwd_ met T2 hé.
No way dat Bruo iets algemeen wordt, tenminste niet op iets anders als lange termijn. Als ik kijk hoe hier de dekking van Bruo is in het Limburgse bijvoorbeeld, is dat huilen met de pet op. (een stuk Hasselt, en that's it).
Een (jonge) stad als Genk met rond de 65.000 inwoners en een vrij groot inwoners/oppervlak ratio : nada. Kleinere steden ? Geen schijn van kans denk ik dan.
En T2 zal zijn deployment van Bruo echt niet versnellen na :
1) de bezuinigingen van de KPN groep in Nederland
2) de problemen met het 12mbps systeem (die hopelijk snel van de baan zijn)
3) de komst van BGC-based ADSL2+ via een soort "Broba"
De beste kans voor niet-Bruo's is BGC's ADSL2 komende referentieaanbod voor Olo's. Het zal ervan afhangen hoe dat er uitziet en hoe het zijn weg vindt naar ons, wat de echte kracht zal zijn van het nieuwe T2 aanbod naar ons toe. Een goed voorteken is het feit dat het FUP systeem nu effectief beschikbaar is gesteld voor nieuwe gebruikers die ook buiten BRUO vallen. Dat laat ruimte voor de hoop dat een eventueel non-BRUO ADSL2+ abo in de toekomst tenminste een _vergelijkbaar_ soort condities gaat hebben, hoewel het logisch is dat een BRUO inderdaad goedkoper kan worden aangeboden aan de eindgebruiker.
Maar de markt is echt wel in beweging. In januari had ik gezegd dat er dit jaar heel wat zou gebeuren op de ISP markt; het is nog maar april en er is al heel wat gebeurd, niet enkel bij T2. Om competitief te blijven zal T2 ook kort op de bal moeten blijven spelen en dat weten ze best ook wel.
*speculation mode OFF*
En zoals ik zeg, dit jaar heb je. Tegen volgend jaar niet tevreden ? Dat zien we dan wel. Zoals gezegd, je bent niet _getrouwd_ met T2 hé.
don't worry. Die unlimited download dat jullie nu gratis hebben gekregen heeft als automatische stopdatum 17/04/2009 (voor degenen waar het sinds gisteren actief is!).
Vanaf die dag vallen jullie terug op de voorwaarden van intekening. dwz, ingeschreven voor eind december 05 -> max 5euro bij betalen.
Vanaf die dag vallen jullie terug op de voorwaarden van intekening. dwz, ingeschreven voor eind december 05 -> max 5euro bij betalen.
- filipi
- Pro Member
Ik had het nochthans wel zo verwacht.
Telenet en BC daarentegen, daar kan je zo'n streken van verwachten, van Tele2 niet.
Bedankt Tele2 voor het kadootje voor de huidige leden.
Ik geloof dat dit redelijk uniek is, een nieuwe leden aanbieding, die ook voor bestaande leden geldt.
Telenet en BC daarentegen, daar kan je zo'n streken van verwachten, van Tele2 niet.
Bedankt Tele2 voor het kadootje voor de huidige leden.
Ik geloof dat dit redelijk uniek is, een nieuwe leden aanbieding, die ook voor bestaande leden geldt.
ik ben ook unlimited van de goeie ouwe tijd. Wil dit zeggen dat ik voorlopig ook die 5€ niet zal moeten bijbetalen?
Ik heb nog nergens op een knop geduwd of een aanvraag gedaan.
gaat dit automatisch voor iedereen?
Ik heb nog nergens op een knop geduwd of een aanvraag gedaan.
gaat dit automatisch voor iedereen?
ik ben ook nog altijd dik tevreden over tele2.
Heel stabiel 4Mbit lijntje.
Moet wel nog iets veranderen nu ik eraan denk. Ik gebruik alternatieve DNS en dan kan ik niet meer surfen terwijl ik bel.
Bij mijn andere machine heb ik dat niet en kan ik blijven surfen tijdens het telefoneren.
Heel stabiel 4Mbit lijntje.
Moet wel nog iets veranderen nu ik eraan denk. Ik gebruik alternatieve DNS en dan kan ik niet meer surfen terwijl ik bel.
Bij mijn andere machine heb ik dat niet en kan ik blijven surfen tijdens het telefoneren.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Betaalde je die 10€ steeds op voorhand ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Nee vroeger was dit steeds 5€, maar sinds omschakeling naar 12Mbit heb ik "Unlimited download" geactiveerd en verschijnt telkens 10€ extra bij mijn abonnement. Of is dit niet de bedoeling ?lacer schreef:Betaalde je die 10€ steeds op voorhand ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja, want je 12 Mb pure is een nieuw abonnement = nieuwe specificaties en nieuw contractspacekiek schreef:Nee vroeger was dit steeds 5€, maar sinds omschakeling naar 12Mbit heb ik "Unlimited download" geactiveerd en verschijnt telkens 10€ extra bij mijn abonnement. Of is dit niet de bedoeling ?lacer schreef:Betaalde je die 10€ steeds op voorhand ?
logisch dat je dit nog had staan op je factuur van maart. Op die van april ga je dat ook nog zien, gezien ze pas vanaf 17/04 die ULD in combinatie met domi - actie hebben geactiveerd. Dus op je factuur van mei gaat dit niet meer staan (althans zo zou het moeten zijn)spacekiek schreef:Hm op mijn laatste factuur (maart) staat nog steeds 10€ voor onbeperkt downloaden? (12mbit All-In) ...
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
En ineens is er een FUP. Misschien was die er al, maar ik heb er tot dusver nog niets van gemerkt.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik steek het niet onder stoelen of banken, ik download een hele hoop. Mijn lijn staat normaal gezien 24/24 open met 1 usenet thread. Upload doe ik helemaal niet. Dit zorgt voor aardig wat traffiek, nautuurlijk. Tele2 heeft hier echter nooit een probleem mee gehad. Vanaf nu dus wel, neem ik aan? Als de FUP er niet is voor mij, voor wie dan wel he? Ik haal effectief het maximum uit m'n lijn.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Ik steek het niet onder stoelen of banken, ik download een hele hoop. Mijn lijn staat normaal gezien 24/24 open met 1 usenet thread. Upload doe ik helemaal niet. Dit zorgt voor aardig wat traffiek, nautuurlijk. Tele2 heeft hier echter nooit een probleem mee gehad. Vanaf nu dus wel, neem ik aan? Als de FUP er niet is voor mij, voor wie dan wel he? Ik haal effectief het maximum uit m'n lijn.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Pfff als ik moet afgaan op uw onderschrift, dan haalt gij 750GB af per maand?KaiZas schreef:En ineens is er een FUP. Misschien was die er al, maar ik heb er tot dusver nog niets van gemerkt.
Enfin, 't is zeker mogelijk met T2, ik heb ook nog nooit een opmerking gehad, ondanks FUP. Van een helpdeskmedewerker ben ik ooit te weten gekomen dat de FUP op 100GB zou liggen.
Persoonlijke noot: ik hoop dat zulke absurde downloaders het niet gaan verpesten voor ons later ... er is momenteel een zekere "laisser faire" , maar laten we daar nu zeker geen misbruik van maken.
- KaiZas
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Hou de negativiteit maar voor je, spacekiek. Adverteren met unlimited als het eigenlijk minder is als bij de concurent (zoals de 175GB harde grens bij dxADSL) is niet bepaald netjes he.