Ik gebruik microsoft office outlook 2007.
Ik wil graag een kopie van al mijn gmail berichten opslaan op mijn harde schijf.
Bij elke verbinding moet deze kopie automatisch bijgewerkt worden.
Kan dit best met POP of met IMAP?
En hoe moet dat dan?
Gmail berichten backuppen met Outlook
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
IMAP. Bij IMAP blijven nl. al uw berichten op de server staan en maakt u (indien uw client zo ingesteld staat en dat is zéér waarschijnlijk) gewoon een soort replica op uw lokale client.
Hoe? -> Gmail Help
Hoe? -> Gmail Help
ooh. shiny.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Maar dan zijn mijn berichten niet beschikbaar als ik offline ben toch?cloink schreef:IMAP. Bij IMAP blijven nl. al uw berichten op de server staan en maakt u (indien uw client zo ingesteld staat en dat is zéér waarschijnlijk) gewoon een soort replica op uw lokale client.
Hoe? -> Gmail Help
Of kan ik ergens instellen dat alle berichten automatisch gedownload worden?
Root folder path invullen (bij more settings - advanced)?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Outlook 2007 maakt automatisch een lokale PST met een lokale cache. Let wel: iets verwijderen in Gmail betekent waarschijnlijk ook verwijderd worden in de cache bij de eerstvolgende synchronisatie, iets wat je niet hebt bij POP3.
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
De berichten die ik via outlook nog niet bekeken heb worden niet automatisch gedownload.meon schreef:Outlook 2007 maakt automatisch een lokale PST met een lokale cache. Let wel: iets verwijderen in Gmail betekent waarschijnlijk ook verwijderd worden in de cache bij de eerstvolgende synchronisatie, iets wat je niet hebt bij POP3.
Als ik offline ben en ik wil zo'n bericht bekijken dan vraagt hij of ik het bericht wil markeren om te downloaden bij de volgende verbinding.
Kan ik nergens instellen dat alle berichten telkens automatisch gedownload worden?
En waarvoor dient de "Root Folder Path" bij more settings - advanced?
ik gebruik gewoon pop. stel in uw client in dat ge de berichten op de server niet wilt deleten en das alles.
die IMAP is om synchronisatie te hebben tussen client en server. maakt ge een map in uw inbox aan op de client, dan wordt dit ook op de server gedaan etc.. Ge kunt dan message rules instellen die ook server side worden uitgevoerd zoals berichten met een bepaald onderwerp in map X plaatsen. Heb ik allemaal niet nodig voor thuis. Is wel handig als je dan ergens anders ook een mail client instelt met diezelfde mail account. Dan krijg je dus een exacte copy tussen de verschillende mail clients en de server.
Met pop is je mail client de mail storage locatie. Met imap is dat de server, in dit geval kan je de mail client bezien als een soort interface met de mail server met dat verschil dat er lokaal copying van de mails worden bijgehouden. Beetje als een browser.
die IMAP is om synchronisatie te hebben tussen client en server. maakt ge een map in uw inbox aan op de client, dan wordt dit ook op de server gedaan etc.. Ge kunt dan message rules instellen die ook server side worden uitgevoerd zoals berichten met een bepaald onderwerp in map X plaatsen. Heb ik allemaal niet nodig voor thuis. Is wel handig als je dan ergens anders ook een mail client instelt met diezelfde mail account. Dan krijg je dus een exacte copy tussen de verschillende mail clients en de server.
Met pop is je mail client de mail storage locatie. Met imap is dat de server, in dit geval kan je de mail client bezien als een soort interface met de mail server met dat verschil dat er lokaal copying van de mails worden bijgehouden. Beetje als een browser.
Laatst gewijzigd door BungaMan 08 apr 2008, 13:34, in totaal 1 gewijzigd.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Jek na ook met pop3 werken en instellen dat een kopie op de server moet behouden worden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)