WPA is het beste?
- Fustigateur
- Pro Member
Dag,
ik heb mijn draadloze verbinding WPA beveiligd. Schijnt dat dit de veiligste manier is om je netwerk te beveiligen.
Klopt dit?
Mvg
ik heb mijn draadloze verbinding WPA beveiligd. Schijnt dat dit de veiligste manier is om je netwerk te beveiligen.
Klopt dit?
Mvg
- Fustigateur
- Pro Member
a3ke schreef:WPA2 is veiliger maar WPA vs WEP dan wint WPA zeker ja
Kan iemand eens uitleggen waarom WPA veiliger is dan WEP? Vraag me af waarom ze dan nog WEP aanbieden in de configuaratie van de modem als WPA veiliger is.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Sommige oudere apparatuur heeft nog geen (en zal dat ook nooit krijgen) ondersteuning voor WPA, en op die manier kan je die toch nog aansluiten. Het is dus een eigen afweging die je neemt tussen security en bruikbaarheid.Fustigateur schreef:Vraag me af waarom ze dan nog WEP aanbieden in de configuaratie van de modem als WPA veiliger is.
En ook al is het kraken van WEP redelijk eenvoudig, het vereist nog steeds specifieke wireless kaartjes die je zelden standaard in de hedendaagse laptop's gaat vinden. De kans dat je buur dus je wireless verbinding gaat misbruiken blijft dan ook redelijk beperkt.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Dat van die specifieke kaartjes gaat niet echt meer op. Zeer veel kaartjes kunnen al promiscuous werken. De kans is dus wel degelijk reëel dat iemand je verbinding misbruikt met WEP.r2504 schreef:En ook al is het kraken van WEP redelijk eenvoudig, het vereist nog steeds specifieke wireless kaartjes die je zelden standaard in de hedendaagse laptop's gaat vinden. De kans dat je buur dus je wireless verbinding gaat misbruiken blijft dan ook redelijk beperkt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zeer veel is lichtjes overdreven denk ik, maar het is enkele maanden geleden dat ik nog gekeken heb voor de typische Intel modules, en toen was er nog steeds geen support.deej schreef:Dat van die specifieke kaartjes gaat niet echt meer op. Zeer veel kaartjes kunnen al promiscuous werken.
Onder Windows is het zo ie zo al een probleem, dus moet je iemand hebben die ook al thuis is in Linux. Nu ja, voor het minste script kiddie is het geen probleem.
-
- Elite Poster
kijk voor een gewoon thuisnetwerkje draadloos is WEP voldoende hoor. doe dit al jaren, en ook enkele vrienden hebben dit, en nog nooit geen probleem gehad. werd zelfs nooit gekraakt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
zoals nintendo DS & WII hebben enkel WEP, .. 'k herinner me ooit op de site van ds gelezen te hebben dat het beste is dat je je wifi gewoon opent voor iedereen !r2504 schreef:Sommige oudere apparatuur heeft nog geen (en zal dat ook nooit krijgen) ondersteuning voor WPA, en op die manier kan je die toch nog aansluiten. Het is dus een eigen afweging die je neemt tussen security en bruikbaarheid.Fustigateur schreef:Vraag me af waarom ze dan nog WEP aanbieden in de configuaratie van de modem als WPA veiliger is.
En ook al is het kraken van WEP redelijk eenvoudig, het vereist nog steeds specifieke wireless kaartjes die je zelden standaard in de hedendaagse laptop's gaat vinden. De kans dat je buur dus je wireless verbinding gaat misbruiken blijft dan ook redelijk beperkt.
- deej
- Elite Poster
Maar dat weet je niet hé. Het feit is: WEP kan heel makkelijk gekraakt worden terwijl WPA(2) zonder de nodige kennis niet te kraken is. Daarom zou ik iedereen aanraden om WPA te nemen, punt aan de lijn. WEP geeft een vals gevoel van veiligheid.hollebollegijs schreef:werd zelfs nooit gekraakt.
Het is maar hoe je het bekijkt en hoe paranoia je bent. Als je ervan overtuigd bent dat al je buren hackers zijn die jouw verbinding gaan proberen hacken, dan gebruik je best WPA(2).
Voor de gewone gebruiker die er enkel wil voor zorgen dat de buren niet zomaar op zijn verbinding kunnen surfen, is WEP toch wel voldoende denk ik.
Sommigen doen net alsof hun internetverbinding staatsgeheim is, of dat ze zo belangrijk of beroemd zijn dat iedereen hen wil hacken.
Voor de gewone gebruiker die er enkel wil voor zorgen dat de buren niet zomaar op zijn verbinding kunnen surfen, is WEP toch wel voldoende denk ik.
Sommigen doen net alsof hun internetverbinding staatsgeheim is, of dat ze zo belangrijk of beroemd zijn dat iedereen hen wil hacken.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Wel als je buur plots graag illegale bestanden of een of ander illegaals wil doen en even op Google zoekt achter een 'how to' om een WEP beveiligde access point te kraken en je verbinding voor deze illegale activiteiten te gebruiken dan kan het je wel duurder uitkomen dan een nieuwe router te kopen met WPA2.KK schreef:Sommigen doen net alsof hun internetverbinding staatsgeheim is, of dat ze zo belangrijk of beroemd zijn dat iedereen hen wil hacken.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Dat bedoel ik dus met paranoia zijn.Ken schreef:Wel als je buur plots graag illegale bestanden of een of ander illegaals wil doen en even op Google zoekt achter een 'how to' om een WEP beveiligde access point te kraken en je verbinding voor deze illegale activiteiten te gebruiken dan kan het je wel duurder uitkomen dan een nieuwe router te kopen met WPA2.
habon, dan zou mijn Wii op het netwerk van de buren slurfen zeker? nene, Wii ondersteunt wel degelijk WPAOfloo schreef:zoals nintendo DS & WII hebben enkel WEP, .. 'k herinner me ooit op de site van ds gelezen te hebben dat het beste is dat je je wifi gewoon opent voor iedereen !
- Ofloo
- Elite Poster
'k weet het niet, 'k zal het opzoeken, 'k vond het nog schandalig dat het erop stond en 'k vond het zeker schandalig dat een spel console dat zo nieuw was dit niet ondersteunde ! 'k Weet zeker dat dit het geval is voor de DS, 'k herinner me ook info over de WII gezien te hebben..
'k geloof dat het deze site was, .. http://www.nintendowifi.be/customersupp ... rtHome.jsp
'k geloof dat het deze site was, .. http://www.nintendowifi.be/customersupp ... rtHome.jsp
Laatst gewijzigd door Ofloo 24 maa 2008, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
http://www.engadget.com/2006/11/19/wii- ... questions/Ofloo schreef:'k weet het niet, 'k zal het opzoeken, 'k vond het nog schandalig dat het erop stond en 'k vond het zeker schandalig dat een spel console dat zo nieuw was dit niet ondersteunde ! 'k Weet zeker dat dit het geval is voor de DS, 'k herinner me ook info over de WII gezien te hebben..
Does the Wii support WPA?
Yes. The Wii supports WEP, WPA-PSK (TKIP), WPA-PSK (AES), and WPA2-PSK (AES). Pretty surprising!
- Ofloo
- Elite Poster
Benvloedt de Nintendo WCF de beveiliging van mijn draadloze netwerk?
De Nintendo Wi-Fi Connection vereist dat je WEP-beveiliging op je router, of geen beveiliging hebt. Houd er echter rekening mee dat de Nintendo WFC deze instellingen niet beïnvloedt. De beveiligingsinstelling kan alleen door jou op je router worden gewijzigd.
http://www.nintendowifi.be/consumerserv ... t_security
Blijkbaar ondersteund de WII wel wpa .. althans kon ik er niks over terug vinden op een officiële site, .. 'k heb wel vooral aan het zoeken geweest voor ondersteuning van DS en niet WII
Sorry dat ik het zeg maar zulk een game console had op zijn minst toch WPA mogen ondersteunen het is gewoonweg schandalig.
De Nintendo Wi-Fi Connection vereist dat je WEP-beveiliging op je router, of geen beveiliging hebt. Houd er echter rekening mee dat de Nintendo WFC deze instellingen niet beïnvloedt. De beveiligingsinstelling kan alleen door jou op je router worden gewijzigd.
http://www.nintendowifi.be/consumerserv ... t_security
Blijkbaar ondersteund de WII wel wpa .. althans kon ik er niks over terug vinden op een officiële site, .. 'k heb wel vooral aan het zoeken geweest voor ondersteuning van DS en niet WII
Sorry dat ik het zeg maar zulk een game console had op zijn minst toch WPA mogen ondersteunen het is gewoonweg schandalig.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat is niet paranoia in mijn ogen. Ik wil gewoon niet dat ene of andere pedopsychopaat via mijn verbinding zich toegang verschaft tot een of andere pedo website die gemonitored word door een bepaalde overheidsinstantie en waarbij ze dan binnenvallen in mijn huis en ik ettelijke maanden in detentie kan zitten tot ze alles gecontroleerd hebben.KK schreef:Dat bedoel ik dus met paranoia zijn.Ken schreef:Wel als je buur plots graag illegale bestanden of een of ander illegaals wil doen en even op Google zoekt achter een 'how to' om een WEP beveiligde access point te kraken en je verbinding voor deze illegale activiteiten te gebruiken dan kan het je wel duurder uitkomen dan een nieuwe router te kopen met WPA2.
Beter zoiets voorkomen dan imho.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Hier ben ik volledig mee akkoord. Ik denk dat je zou schrikken als je wist wie er zich allemaal met zulke zaken bezighoud. En iedere snuggere pedo doet tegenwoordig alles via andermans draadloos netwerk.Ken schreef: Dat is niet paranoia in mijn ogen. Ik wil gewoon niet dat ene of andere pedopsychopaat via mijn verbinding zich toegang verschaft tot een of andere pedo website die gemonitored word door een bepaalde overheidsinstantie en waarbij ze dan binnenvallen in mijn huis en ik ettelijke maanden in detentie kan zitten tot ze alles gecontroleerd hebben.
Beter zoiets voorkomen dan imho.
Ikzelf wou indertijd, toen de niet-te-wijzigen Tele2 modem configuratie werd bekendgemaakt, die All-in box inpakken als een kooi van Faraday om die barslechte wep beveiligde wireless dood te leggen. Dat was achteraf gelukkig niet nodig.
- Fustigateur
- Pro Member
Men wil nu op school een cursus geven waarbij kinderen weten hoe ze een netwerk moeten beveiligen. Kan men dat niet eenvoudig uitleggen aan alle mensen? WPA is echt niet zo moeilijk om in te stellen. En waarom nog met wep-key? Iedereen is het er over eens dat WPA de beste beveiliging is tegen inbrekers.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
DS is alleen WEP. Daarom een WEP key hier, SSID broadcast uit, MAC-filtering aan op alle apparaten.
Niet veilig, maar wie gaat zich daar nu mee bezig houden met MAC spoofing enzo. Besides, ik woon in een gebouw achter een rij appartementen en ik heb maar één toegangspoort (automatische poort).
Mijn signaal komt niet tot op de straat, dus als er iemand hier met zijn autoke naast mijn deur komt staan en op zijn laptopke zit te tokkelen is het wel vrij obvious.
En ik heb eens met mijn PSP aan het scannen geweest net aan de poort, ik ontvang 3 networks waarvan één onbeveiligde Belgacom. Als er toch wardrivers of dergelijke langskomen zullen ze die wel pakken zeker
Niet veilig, maar wie gaat zich daar nu mee bezig houden met MAC spoofing enzo. Besides, ik woon in een gebouw achter een rij appartementen en ik heb maar één toegangspoort (automatische poort).
Mijn signaal komt niet tot op de straat, dus als er iemand hier met zijn autoke naast mijn deur komt staan en op zijn laptopke zit te tokkelen is het wel vrij obvious.
En ik heb eens met mijn PSP aan het scannen geweest net aan de poort, ik ontvang 3 networks waarvan één onbeveiligde Belgacom. Als er toch wardrivers of dergelijke langskomen zullen ze die wel pakken zeker
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Wardrivers zijn geen illigal wifi hackers ofzo he... Wardrivers maken er gewoon een sport van om zoveel mogelijk AP's te spotten. En trouwens je ontvangstbereik van je psp is wrs vele slechter dan een laptop met een fatsoenlijk wifi kaartje en een fatsoenlijk richt/omni antenne.
Ik heb hier thuis WEP opstaan en dat is alles , maar ook al kom je hier op het netwerk connecten kan je toch niets doen... Op internet geraak je zeker helemaal al niet aangezien men router mooi ingesteld staat.
Ik heb hier thuis WEP opstaan en dat is alles , maar ook al kom je hier op het netwerk connecten kan je toch niets doen... Op internet geraak je zeker helemaal al niet aangezien men router mooi ingesteld staat.
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Peterken schreef:Kijk hier eens naar als je alleen WEP kan gebruiken.
Volgens mij wordt er eerst de wep encryptie gekraakt, nadien geluisterd om het mac- en ipaddress van clientpc's te achterhalen, om nadien de pc van de hacker aan te passen met het juiste ip en mac address.Zodra er datapakketten van een 'vreemde' computer op het netwerk gedetecteerd worden, zal het programma een waarschuwing presenteren. Je kiest dan of de pas aangemelde pc het internet op mag of niet. Er is een logfunctie die het MAC- en IP-adres bijhoudt.
Ik denk niet dat mywifizone dit detecteerd, tenzij de 2 pc's tegelijk on line zijn. Zelfs daar stel ik me nog vragen bij.
Mits juiste werkwijze wordt dit niet gedetecteerd.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
WIFI => draadloos => iedereen kan het dus ontvangen (indien je in het bereik van de router/ap zit). Al die pakketjes sturen informatie mee over de WEP key , dus als je genoeg pakketjes kunt ontvangen (wanneer de eigenaar bijvoorbeeld aan't downloade is ofzo / of eventueel zelf met packetjes het netwerk bestoken) kan je de WEP key door brute force achterhalen. Nu een mac adres achterhalen is niet echt bepaald moeilijk he je kan met een wifi kaartje in monitor mode zien wie er in de geburen aanwezig is, zowel de clients als de router/ap.
Nu kan je op andere manieren ook nog proberen te foefelen he . Bijvoorbeeld op je laptop een hostapd draaien (daarmee kan je je laptop omvormen tot router) en dan wachten tot iemand op je router connect en dan kan je mits wat andere moeite eens gaan piepen op z'n pc en eventueel nog wat verder gaan.
Ik gebruik thuis WEP omdat bepaalde apparaten hier gewoon nog niet aangepast zijn voor WPA. Maar ik houd wel de mac adressen bij die op het internet mogen en ik heb ook nog is een login server. Dus iemand die even op het internet wilt , zal dat zeker niet hier komen doen
Nu kan je op andere manieren ook nog proberen te foefelen he . Bijvoorbeeld op je laptop een hostapd draaien (daarmee kan je je laptop omvormen tot router) en dan wachten tot iemand op je router connect en dan kan je mits wat andere moeite eens gaan piepen op z'n pc en eventueel nog wat verder gaan.
Ik gebruik thuis WEP omdat bepaalde apparaten hier gewoon nog niet aangepast zijn voor WPA. Maar ik houd wel de mac adressen bij die op het internet mogen en ik heb ook nog is een login server. Dus iemand die even op het internet wilt , zal dat zeker niet hier komen doen
- deej
- Elite Poster
WEP moet je zelfs niet brute forcen. Er zit een fout in het encryptiealgoritme waardoor je de key op één twee drie kan achterhalen.misterjo schreef:WIFI => draadloos => iedereen kan het dus ontvangen (indien je in het bereik van de router/ap zit). Al die pakketjes sturen informatie mee over de WEP key , dus als je genoeg pakketjes kunt ontvangen (wanneer de eigenaar bijvoorbeeld aan't downloade is ofzo / of eventueel zelf met packetjes het netwerk bestoken) kan je de WEP key door brute force achterhalen. Nu een mac adres achterhalen is niet echt bepaald moeilijk he je kan met een wifi kaartje in monitor mode zien wie er in de geburen aanwezig is, zowel de clients als de router/ap.