Netwerkprinter probleem in MS Vista

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Goede middag,

Ik zou graag mijn printer (Epson Dx4000) aansluiten op wireless router (via usb-connectie). Onder WInXP geen enkel probleem, printer zo geïnstalleerd maar onder MSVista blijkt dit een ander paar mouwen!!!
Ik kan de printer installeren als netwerkprinter, geef adres op maar na de installatie wordt er niets afgeprint :-(

Ik heb dit probleem al opgezocht via google en zie dat er toch wel meer mensen dit probleem hebben, maar ik heb nog geen oplossign op het web gevonden!

Kan het zijn dat de firewall in MS Vista iets tegenhoud??

Weten jullie raad?
Lizard king
chant Hare Krishna and be happy
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Volgens mij moet je UPnP aanschakelen in je router en ook toelaten op je PC (Windows Firewall).
Check ook eens de handleiding van je router.

Correct me if I'm wrong.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Heb je SP1 al geïnstalleerd? Ik had ook problemen op mijn Vista machines om af te drukken op de netwerkprinter. Na Sp1 (en het herinstalleren van de drivers na de update) werkt alles naar behoren...
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

khsw schreef:Heb je SP1 al geïnstalleerd? Ik had ook problemen op mijn Vista machines om af te drukken op de netwerkprinter. Na Sp1 (en het herinstalleren van de drivers na de update) werkt alles naar behoren...

is nog niet beshikbaar in andere talen dan die eerste 7
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

khsw schreef:Heb je SP1 al geïnstalleerd? Ik had ook problemen op mijn Vista machines om af te drukken op de netwerkprinter. Na Sp1 (en het herinstalleren van de drivers na de update) werkt alles naar behoren...


Heb ik nog niet aan gedacht!! Maar zal het geen problemen geven dat ik een nederlandstalige Vista heb en de SP1 in engels is??

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

lizardking schreef:
khsw schreef:Heb je SP1 al geïnstalleerd? Ik had ook problemen op mijn Vista machines om af te drukken op de netwerkprinter. Na Sp1 (en het herinstalleren van de drivers na de update) werkt alles naar behoren...


Heb ik nog niet aan gedacht!! Maar zal het geen problemen geven dat ik een nederlandstalige Vista heb en de SP1 in engels is??

Lizardking


Je zal nog even moeten wachten met SP1 te installeren: je kan nl enkel het nederlandstalige sp1 installeren op je nederlandstalige Vista OS. Ik dacht dat de NL versie rond half april ging uitkomen?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Inderdaad, Nederlandstalige versie komt uit half april... je zal dus nog even geduld moeten uitoefenen :-D
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Operating Systems Windows 98SE/ME/2000/XP/XP x64 Edition, Mac OS 10.2.8 or later

Geen Vista dus. Hier zou het ook aan kunnen liggen.

even googlen op "Epson Dx4000 vista" levert ook al wat hits op
Afbeelding
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Rogue schreef:Operating Systems Windows 98SE/ME/2000/XP/XP x64 Edition, Mac OS 10.2.8 or later

Geen Vista dus. Hier zou het ook aan kunnen liggen.

even googlen op "Epson Dx4000 vista" levert ook al wat hits op


Ik heb eens de printer geshared, aangesloten via vaste pc. Wanneer ik nu iets wil afprinten via laptop (wireless)werkt hij! waardoor ik ervan uitga dat de driver voor vista toch wel werkt!!

Ik zal toch misschien moeten wachten op de SP1

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

lizardking schreef:
Rogue schreef:Operating Systems Windows 98SE/ME/2000/XP/XP x64 Edition, Mac OS 10.2.8 or later

Geen Vista dus. Hier zou het ook aan kunnen liggen.

even googlen op "Epson Dx4000 vista" levert ook al wat hits op


Ik heb eens de printer geshared, aangesloten via vaste pc. Wanneer ik nu iets wil afprinten via laptop (wireless)werkt hij! waardoor ik ervan uitga dat de driver voor vista toch wel werkt!!

Ik zal toch misschien moeten wachten op de SP1

Lizardking


Vaste PC = WinXP & laptop = Vista? Werkt hij ook rechtstreeks op de laptop?
Afbeelding
lizardking
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005, 13:30
Locatie: nossegem

Rogue schreef:Vaste PC = WinXP & laptop = Vista? Werkt hij ook rechtstreeks op de laptop?


Vaste pc winxp, Laptop Vista. Als ik de printer met usbkabel aansluit op laptop werkt hij prima.

Lizardking
chant Hare Krishna and be happy
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

lizardking schreef:
Rogue schreef:Vaste PC = WinXP & laptop = Vista? Werkt hij ook rechtstreeks op de laptop?


Vaste pc winxp, Laptop Vista. Als ik de printer met usbkabel aansluit op laptop werkt hij prima.

Lizardking


Dus werkt de printer onder vista. Als u hem op de router aangesloten had print hij de taak niet af. Kreeg je dan een foutmelding?
Zou het misschien kunnen dat u een andere printer hebt gekozen voor de afdruktaak?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”