Primaire en Secundaire DNS servers van a2f

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
nck
Plus Member
Plus Member

Heb sinds vandaag adsl2fit, heel leuk enzo, niet lang moeten wachten, en de snelheid valt heel goed mee. Maar ik zit met vaste DNS servers in mn resolv.conf op mn bsd bak (die van skynet nog steeds) en ik heb weinig zin heel mn PPPoE dialup configuratie aan te passen zodat mn resolv.conf automatisch wordt overschreven met de DNS servers van a2f on connection, gezien ik ook zit met lokale nameservers die dan welliswaar zouden verdwijnen uit de config file.

basically, long story short

A2F Primaire NS & Secundaire NS : ?

ty :)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Primaire: 81.89.96.11
Secundaire: 81.89.96.12

Voila zie ;)

Succes ermee.

BTW die staan normaal op het blad met je login/pass (of heb je dat nog niet gehad)

greetz,

Nob
nck
Plus Member
Plus Member

nope, login/pass via status gekregen.

Thanks for the info!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nob schreef:Primaire: 81.89.96.11
Mmm... primaire en secundaire DNS op hetzelfde subnet... goe bezig manne :!:
vscomp
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:
Nob schreef:Primaire: 81.89.96.11
Mmm... primaire en secundaire DNS op hetzelfde subnet... goe bezig manne :!:
als je maar kritiek kan geven hé :evil:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Die van Skynet liggen anders ook maar 1 cijfertje van mekaar af hoor ...

Code: Selecteer alles

DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 195.238.2.22
                                        195.238.2.21
en bij Telenet is het ook al zoiets:

DNS-servers . . . . . . . . . . . . . : 195.130.130.3
                                        195.130.130.131
En waarom zou dit een probleem moeten zijn?
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Die van elke ISP/hosting provider liggen maar 1 cijfertje van elkaar af mijn gedacht (en kunnen dus niet anders dan in hetzelfde subnet liggen dacht ik).

Ok, ander subnet is veiliger en performanter, maar waarom hebt gij (r2) altijd commentaar op adsl2fit?

Als ge het allemaal zo supergoed weet, waarom start ge dan geen eigen provider? Dat netwerk van u dat moet zo goed zijn dat iedereen het gaat nemen.

En als ge dan commentaar hebt, geef dan een deftige uitleg waarom het zo is en waarom het op een ander wel/niet beter is.

(al vond ik de laatste paar posts van jou goed meevallen, ik moet eerlijk zijn.)

greetz,

Nob
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Meon, die van telenet kloppen niet...

195.130.130.130
195.130.131.2
Dus het kan wel zijn dat ze in een ander subnet zitten.

Cheers
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid

Die van TN worden afh van je locatie gegeven, daar is geen logica in te zien en kunnen dus serieus verschillen bij de meeste mensen hier.

En inderdaad, r.... kan beter een uiteenzetting over hoe hij het perfecte netwerk in elkaar zou steken en _waarom_ hij het anders doet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nob schreef:Ok, ander subnet is veiliger en performanter, maar waarom hebt gij (r2) altijd commentaar op adsl2fit?
Dit is geen commentaar specifiek op A2F... ik ben niet gaan kijken naar de DNS servers van A2F. Ik heb louter mijn bedenkingen gemaakt op een vorige post.
Nob schreef: En als ge dan commentaar hebt, geef dan een deftige uitleg waarom het zo is en waarom het op een ander wel/niet beter is.
Op Internet gebeuren dingen nu eenmaal niet zomaar, alle dingen zijn strikt beschreven in RFCs... wat DNS servers betreft kan je lezen in RFC2182, sectie 3.1
Nob schreef:(al vond ik de laatste paar posts van jou goed meevallen, ik moet eerlijk zijn.)
Als je hier kritisch bent dan is dat volgens velen onder jullie negatief. Laat het duidelijk zijn dat ik iedereen zal helpen als ik kan, maar ook kritisch ben daar waar nodig.
Nob
Erelid
Erelid
Provider

Ok, bedankt voor de uitleg, nu weten we allemaal tenminste wat meer.

En kritisch zijn, is negatief indien dit niet goed onderbouwd is.
Dus een zin als "goe bezig" zonder enige uitleg wordt dan inderdaad als negatief beschouwd (ervaren).

En velen (waaronder ikzelf) zullen het ook als extra negatief ondervonden hebben omdat we nog maar weinig posts van jou gelezen hebben waarin je iets toejuicht. ;)

Maar zoals dus gezegd zijn je laatste posts top! Ik ben blij dat je wil meehelpen. Bedankt daarvoor.

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Folks, laat het ons rustig houden ;-). Dat om een paar ip's :p

r2504, hetgeen Nob wilt zeggen is volgens mij, dat je enkel en alleen kan schieten als het negatief is.. en het valt op dat dit meestal bij A2F zaken is...

Kritisch zijn.. we hebben niet liever! MAAR: fundeer u mening... het is nogal ridicuul te posten van: " Goed bezig mannen! " terwijl het eigenlijk beter kan zijn: "2dns in same subnet..? Niet zo goed, beter ... want ...".

Komt minder aanvallend over, je fundeert je mening en je laat de anderen ook nog wat bijleren ;-).

Het heeft idd zijn voordelen dat een ISP zijn dnsen niet in hetzelfde subnet steekt.. maar zo mega véél invloed heeft dat volgens mij ook weer niet... ma soit.. je hebt gelijk.. volgens de regels van het boekje beter anders. Maar er zijn er weinigen die dit doen: Skynet, Scarlet, A2F.. Telenet blijkt een keer een goede uitzondering te zijn ;-)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Provider

En daar komt dan nog bij dat een "kleine" provider niet altijd de mogelijkheid heeft om bvb zijn 2e DNS server in een ander gebouw te zetten. (bvb omdat ze simpelweg maar 1 gebouw hebben)
(dit voor het gebouw-gedeelte dus :) )

En Oddity, ik ben kalm, 't was gewoon een stevige discussie. Na r2 zijn utgebreide uitleg ben ik weer helemaal bijgedraaid en blij dat hij hier vertoeft :)

greetz,

Nob
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nob schreef:En daar komt dan nog bij dat een "kleine" provider niet altijd de mogelijkheid heeft om bvb zijn 2e DNS server in een ander gebouw te zetten. (bvb omdat ze simpelweg maar 1 gebouw hebben)
(dit voor het gebouw-gedeelte dus :) )
Om hier even de puntjes op de "i" te zetten (nee, het is niet negatief, en heb het niet specifiek over A2F) is het zo dat wanneer je ze op hetzelfde subnet plaatst dat je zo-ie-zo niet voldoet aan de basisregels (misschien multi-home'n ze ook nog).

Je kan ze dan op een verschillende subnet plaatsen, welke aan dezelfde router hangt en waarbij de twee servers fysisch op elkaar staan. Hier geef je dan alvast aan dat je de regels wil respecteren... ook al ben je maar een kleine stap verder (als een poort van je router het begeeft blijft je netwerk draaien).

Zo zie je maar dat zelfs de kleinste moeite tot gevolg kan hebben dat gans je netwerk down gaat of niet :!:
nck
Plus Member
Plus Member

Zoals er reeds werd gezegd, skynet doet het ook. A2f is en blijft een goedkoop alternatief, zonder limiet, met een hoge upload sync.

Dat ze hun DNS servers niet op een verschillend subnet zetten heeft niets te maken met de qualiteit van de dienst die ze aanbieden.

Moest de routing naar dat subnet uitvallen, ken ik van ong 6 andere providers de primaire en secundaire dns servers, als ik een domain name moet resolven heb ik nog alternatieven.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”