Nieuwe HD decoder Belgacom TV

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
whacker
Member
Member
Provider

Ben mij gisteren die (al niet meer ZO) nieuwe HD decoder gaan kopen. Ik moet zeggen dat het een hele verbetering is. De decoder zelf reageert veel sneller en de afstandsbediening is van een veel hogere kwaliteit dan de vorige (geen valse toetsen meer, wat ik vroeger wel had). Er zit zelfs een HDMI kabel bij. Ik ben tevreden met mijn investering van 199 euro.
Hij is wel dubbel zo hoog in vergelijking met de vorige maar mijns inziens minder lelijk. Voor de rest nog geen nadelen ondervonden.
Wat vinden jullie ervan?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

mooi om ook eens positief nieuws te horen.
inderdaad de nieuwe decoder is vele beter als de vorigen. ben ook supertevreden.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
whacker
Member
Member
Provider

Buiten mijn initiële ervaringen bij de verhuis heb ik nooit te klagen gehad over Belgacom hoor.
Ik vind het aanbod van de zenders trouwens ook beter dan bij Telenet Digital TV maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Kan hij sneller "zappen"? Anders zal ik mijn huidige gehuurde decoder misschien ook inruilen voor deze nieuwere (die ik zou blijven huren)...

Kan je de hoogte eens meten?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Goztow schreef:Kan hij sneller "zappen"? Anders zal ik mijn huidige gehuurde decoder misschien ook inruilen voor deze nieuwere (die ik zou blijven huren)...

Kan je de hoogte eens meten?
het zappen zal niet sneller gaan.
de afmetingen moet ik eens opzoeken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
whacker
Member
Member
Provider

De delay met het zappen heeft veel te maken met dat hij wacht op uw volledig channel nummer. Zo is zappen met de channel +/- toets veel sneller dan via gewone nummerinvoer (dit kan je versnellen door ok te klikken na uw nummer).
Zappen zelf gaat niet sneller maar het browsen door de tv-gids gaat -voor mij dan toch- veel vlotter.
peewee
Plus Member
Plus Member
Provider

awel en bij mij gaat het zappen stukken sneller met deze decoder.
Kwalitatief zelfs zonder dat er HD uitgezonden wordt zie je een grote verbetering.

Om je decoder in huur om te wisselen zal je nog even geduld moeten hebben wanneer exact is nog niet geweten. Voor de moment zijn ze enkel in aankoop beschikbaar en in huur voor de nieuwe klanten zijn ze in het DIY pack inbegrepen.
The world is not enough!
whacker
Member
Member
Provider

Heb iets gemerkt: sinds ik de nieuwe heb duurt het langer om een opgenomen programma te starten (vanaf ik op "kijken" klik in de PVR pagina tot het begint). Dit is volgens mij het gevolg van de grotere schijf en stoort me eigenlijk niet.
Wat ik iets minder leuk vind is dat ik soms "te weinig frames" te zien krijg. De beelden gaan effe in minieme schokken. Het valt bijna niet op maar net genoeg om je te ergeren :).
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Provider

whacker schreef:Heb iets gemerkt: sinds ik de nieuwe heb duurt het langer om een opgenomen programma te starten (vanaf ik op "kijken" klik in de PVR pagina tot het begint). Dit is volgens mij het gevolg van de grotere schijf en stoort me eigenlijk niet..
Een grotere harde schijf is net sneller, het oud model heeft amper 2MB cache op de 80GB schijf(harde schijf van het jaar stillekes).
whacker
Member
Member
Provider

het lijkt mij logisch dat seeks op een grotere schijf iets meer tijd innemen.
Als hij moet beginnen zoeken naar zo'n programma dat ge hebt opgenomen lijkt me dat minder met de cache te maken te hebben (vanaf het gestart is wel natuurlijk).
Ik kan zeker verkeerd zijn hoor.
zaf
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Provider

Ik heb een klein vraagje, kun je 4 tv's aansluiten op Belgacom HD tv?
Waarschijnlijk is dit een decoder per tv, maar kan het vdsl signaal dit aan of worden alle tv zenders gebroadcast op de kabel zodat het er eigelijk niet toe doet hoeveel decoders er op zitten.
dbr
Premium Member
Premium Member
Provider

zaf schreef:Ik heb een klein vraagje, kun je 4 tv's aansluiten op Belgacom HD tv?
Waarschijnlijk is dit een decoder per tv, maar kan het vdsl signaal dit aan of worden alle tv zenders gebroadcast op de kabel zodat het er eigelijk niet toe doet hoeveel decoders er op zitten.
2 tv's is bij mijn weten het maximaal haalbare.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

zaf schreef:Waarschijnlijk is dit een decoder per tv, maar kan het vdsl signaal dit aan of worden alle tv zenders gebroadcast op de kabel zodat het er eigelijk niet toe doet hoeveel decoders er op zitten.
Enkel de TV kanalen naar waar je kijkt worden gestreamed (broadcast van 80 zenders over een koperdraadje zou niet goed komen vrees ik)... in princiepe zou je dus zoveel TV's kunnen aansluiten als je bandbreedte / ongeveer 4.
zaf
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer
Provider

r2504 schreef:
zaf schreef:Waarschijnlijk is dit een decoder per tv, maar kan het vdsl signaal dit aan of worden alle tv zenders gebroadcast op de kabel zodat het er eigelijk niet toe doet hoeveel decoders er op zitten.
Enkel de TV kanalen naar waar je kijkt worden gestreamed (broadcast van 80 zenders over een koperdraadje zou niet goed komen vrees ik)... in princiepe zou je dus zoveel TV's kunnen aansluiten als je bandbreedte / ongeveer 4.
Mja, zoiets dacht ik al. Hoogstwaarschijnlijk zal de komst van VDSL hier niets aan veranderen? Is VDSL nog steeds te zwak om al hun kanalen te broadcasten?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

zaf schreef:Hoogstwaarschijnlijk zal de komst van VDSL hier niets aan veranderen?
Misschien wel, misschien niet... langs de ene kant heeft men de bandbreedte van VDSL2 nodig voor HDTV, langs de andere kant is er nog ruimte (weet dat je bij TN twee programma's simultaan per decoder kan opnemen, en eigenlijk geen beperking hebt wat het aantal decoders betreft).
zaf schreef:Is VDSL nog steeds te zwak om al hun kanalen te broadcasten?
Broadcasten zal men nooit doen omdat het gewoon nutteloos is (waarom zou je data doorsturen waar je niets mee doet). IPTV is naar de toekomst trouwens veel interessanter dan het broadcast model van TN... maar je moet natuurlijk een minimum aan bandbreedte hebben die er vandaag de dag over ADSL en ADSL2+ niet is.
whacker
Member
Member
Provider

Sowieso max 2 nu, derde decoder werkt niet, eender welk abo.
Moest het ooit 3 worden dan zou je idd VDSL moeten hebben (of sneller) en dan moeten ze nog willen :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”