Online Fraude: op wiens naam staat rekening 063-XXXXXXX-XX

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't ziet er naar uit dat ik opgelicht ben bij een online aankoop op een site die geen kopersbescherming biedt :| 't is wel een relatief klein bedrag maar toch wil ik aangifte doen bij de federale.

ik vermoed dat alle info die ik heb van de verkoper vals is, dus het enige waarmee ik hem evt. zou kunnen traceren is zijn rekeningnummer, nl 063-XXXXXXX-XX. mijn eigen bank kan niet zeggen van wie dat rekeningnummer is, ze denken dat het een rekeningnummer van Dexia is.

hoe zou ik te weten kunnen komen van wie het nummer is? ik zou het dan mijn dossier steken dat ik ga overmaken aan de federale.

alvast bedankt.

mvg
xenne
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

uw bank is wel verplicht u te vertellen van welke groep de 063 is hoor
rekening houder misschien niet maar kan wel proberen geld terug te vragen
klacht neerleggen bij parket is zeker aangewezen
die hebben kanalen om de eigenaar van die bewuste rekening te bekomen
dr S.A.f.
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 mei 2004, 16:50
Contacteer:

Waarschijnlijk door een pv te laten opmaken. Ik denk niet dat een bank u zomaar de naam achter een rekening nr mag geven.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dit heeft mijn bank gezegd:

Code: Selecteer alles

Wij hebben evenwel géén zicht op wiens naam die rekening staat aangezien dit een rekening is niet bij onze bank.

Volgens mij is dit een rekening bij Dexia.

Het best kan je informeren bij Dexia zelf in de hoop ze u die informatie
willen verschaffen...

Zeg eventueel dat je dat bedrag ernaar moet overschrijven maar géén naam hebt bv..


ik kan het zo eens proberen. als ik ze het niet willen geven dan maak ik het gewoon zo over aan het parket, zij zullen het dan wel uitvissen. tenzij er hier iemand zit die werkt bij Dexia :wink: :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Je gaat naar de bank en je geeft het rekeningnummer én de naam en adres van je verkoper.
En je vraagt gewoon of deze wel degelijk overeen komen. Komen deze niet overeen, dan moeten zij nog niet zeggen van wie dit is, maar je weet dan toch of het klopt en kun je eventueel verdere stappen ondernemen.
Dat is iets wat meer kans heeft op slagen dan gewoon vragen van wie een bepaald rekeningnummer is. Er bestaat trouwens zoiets als een wet op de privacy.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

xenne schreef:het enige waarmee ik hem evt. zou kunnen traceren is zijn rekeningnummer, nl 063-XXXXXXX-XX.

hoe zou ik te weten kunnen komen van wie het nummer is? ik zou het dan mijn dossier steken dat ik ga overmaken aan de federale.

Je kan dat zelf niet te weten komen.

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Via Kapaza (of zoiets toch) iets gekocht, op voorhand betaald op een Belgisch rekeningnummer (ik dacht: weinig risico, dat sporen ze zo op bij misbruik) en u raadt het al: nooit ontvangen.

Na 2 weken geduldig wachten en enkele mailtjes, toch maar aangifte gedaan bij de lokale politie. Daar werd een PV opgesteld (door iemand die nog nooit een PC gezien had me dunkt), waarbij het rekeningnummer en IP-adressen uit mailheaders (Telenet abonnee) bijgevoegd werden. Ik dacht bij mezelf: dat gaat héél snel opgelost zijn, de pap in de mond. Heb mezelf de dag nadien gaan inschrijven bij het parket te Mechelen, om op de hoogte gehouden te worden over deze zaak.

Een dik jaar later (!!) ging 's avonds, zo rond 22u, de bel. DING-DONG. 2 heren van de recherche, of ze niet even binnen mochten komen. Ik scheet bijna in mijn broek, was de ganse zaak al lang vergeten en begon me af te vragen wat ik recent had mispeuterd! :lol:

Maar het ging dus over die zaak, ze kwamen een PV opstellen want ze hadden iemand opgepakt wegens fraude en mijn rekeningnummer stond in zijn rekeningaftreksels... HEU!! "Ik heb hier al een PV voor laten opmaken, zo'n 2 jaar geleden...". "Ha, serieus? Hebt ge een PV nummer?". "Heu, ja, momentje...". Blijkt dus dat de politiediensten niet echt met elkaar spreken. Vraag me af wat er met mijn PV gebeurd is na het opstellen ervan, verticaal geklasseerd I guess? :roll: In elk geval, ik kreeg van het duo te horen dat het ging over een bekend oplichter, iemand die érg diep in de schulden zat, iemand die al het geld dat hij kreeg onmiddellijk verbraste. Ik moest niet echt hopen om het ooit terug te zien...

Soit. Na nog bijna een jaar zag ik plots een bedrag op mijn rekening verschijnen van een onbekend persoon. Het rekeningnummer kwam me bekend voor en enig opzoekwerk zei me dat het dat rekeningnummer was naar waar ik gestort had indertijd. De melding was "terugstorting". Ik ga er dus maar van uit dat de man door de rechter terecht is gewezen en dat hij het geld dan maar na lange periode teruggestort heeft.

Heel de affaire: :roll: :roll: :roll:

En op uw vraag te beantwoorden: neen, door het bankgeheim kan jij alvast niet achterhalen over wie het gaat. Aangifte doen en vingers kruisen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

cloink schreef:En op uw vraag te beantwoorden: neen, door het bankgeheim kan jij alvast niet achterhalen over wie het gaat. Aangifte doen en vingers kruisen.
oké, dan ga ik verder geen moeite doen om het uit te vissen. bedankt voor uw verhaal, interessante lectuur die de burger moed geeft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Altijd bij verkopers kopen met een zekere "reputatie". Ik koop zelf ook nog altijd op Ebay, trouwens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Als je zeker bent dat het fraude is kan je misschien de details van de persoon even meedelen? Zodat anderen hun voorzorgsmaatregelen kunnen nemen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

BungaMan schreef:Als je zeker bent dat het fraude is kan je misschien de details van de persoon even meedelen?


mail gekregen van hem op 21/12
betaling gedaan op 22/12
bericht gekregen via site op 29/12
mail gekregen van hem op 30/12

daarna niets meer, ondanks verschillende mails van mij en ook proberen bellen maar nummer bleek niet te kloppen (persoon aan de andere kant beweerde van niets te weten)

ik zal misschien nog even wachten om zijn naam bekend te maken tot ik de aangifte gedaan heb - ik ben van plan het volgende week te doen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Je kan dit ook op http://www.ecops.be/ binnendoen.

Ook al gebruikt en ze reageren behoorlijk snel.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Zet hier in ieder geval niet de gegevens van de persoon in kwestie. Straks klaagt hij u aan wegens laster en eerroof.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

lithion schreef:Zet hier in ieder geval niet de gegevens van de persoon in kwestie. Straks klaagt hij u aan wegens laster en eerroof.

xenne kan bv. wel de "screenname" ofzo neerzetten (als het bv. via eBay was), zodat iedereen die persoon op eBay kan mijden. Al wijzigen deze types vaker van naam dan van sokken denk ik...
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

cloink schreef:xenne kan bv. wel de "screenname" ofzo neerzetten (als het bv. via eBay was), zodat iedereen die persoon op eBay kan mijden. Al wijzigen deze types vaker van naam dan van sokken denk ik...

Zefs dat moet men niet posten.
Wie weet gaat het hier misschien zelfs om één misverstand.
Xenne, het is misschien wel altijd handig om meer details te geven zoals wanneer de verkoop heeft plaatsgevonden, hoeveel keer je de verkoper al hebt gecontacteerd en bijkomend na hoeveel tijd.
En de bewuste verkoper, hoe wordt deze beoordeelt door andere kopers (op sites als ebay kan men dit toch makkelijk nagaan).

Misschien is die mens gewoon op vakantie vertrokken, misschien is het verzonden item wel verloren gegaan in de post?
Er zijn zoveel oorzaken om niet noodzakelijk direct een persoon te beschuldigen van oplichting.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

sander19 schreef:Je kan dit ook op http://www.ecops.be/ binnendoen.

Ook al gebruikt en ze reageren behoorlijk snel.

bedankt voor de link, kende ik niet - lijkt me handig

lithion schreef:Zet hier in ieder geval niet de gegevens van de persoon in kwestie. Straks klaagt hij u aan wegens laster en eerroof.

oké. bedankt voor de tip :oops:

tomg1804 schreef:Xenne, het is misschien wel altijd handig om meer details te geven zoals wanneer de verkoop heeft plaatsgevonden, hoeveel keer je de verkoper al hebt gecontacteerd en bijkomend na hoeveel tijd.

plaats: Yez
verkoop gesloten op 21/12
meteen daarna mail gekregen van hem (IP : Belgacom)
ik heb meteen gereageerd
dag later (22/12) heb ik het bedrag op z'n rekening gestort + mail gestuurd
bericht gestuurd via site op 28/12
reactie via site op 29/12
mail gestuurd op 29/12
reactie op 30/12 (IP : Belgacom) info: hij had de betaling nog niet ontvangen, waarschijnlijk door 'de feesten'
daarna geen reactie meer gekregen van hem
nog berichten gestuurd via site op 08/01 & 14/01
ook nog drietal mails gestuurd, kan preciese data nu niet checken
gebeld op 13/12 naar 2 gsm nummers

En de bewuste verkoper, hoe wordt deze beoordeelt door andere kopers (op sites als ebay kan men dit toch makkelijk nagaan).


staat op -2 :oops: wat staat voor 1 negatieve feedback, maar dat was omdat hij het object ondertussen al op een andere site verkocht had en niet meer kon leveren, maar hij heeft de andere partij ook niet laten betalen - viel dus nog mee, dacht ik :roll:
Misschien is die mens gewoon op vakantie vertrokken, misschien is het verzonden item wel verloren gegaan in de post?

jij hebt meer vertrouwen in de mensheid dan mij :wink:

Er zijn zoveel oorzaken om niet noodzakelijk direct een persoon te beschuldigen van oplichting.
kan altijd, maar er zijn aanwijzingen dat hij niet eerlijk bezig is, hij heeft bv z'n telefoonnummer ondertussen gewijzigd op de site, heb beide nummers al gebeld zonder resultaat

heb trouwens ook problemen met een verkoop op Ebay op de moment, het geld is gestort op 6 januari en ook nog niets van gehoord :| maar met de kopersbescherming van Ebay heb ik wel al goeie ervaring.

mvg;
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
RV1955
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2005, 23:00
Locatie: Destelbergen
Contacteer:

Sinds januari 2005 heeft ISOC Belgium een Internet Ombudsman dienst opgezet. Meer dan 400 dossiers werden reeds behandeld en zoals in bovenstaande topic wordt aangegeven hebben wij er reeds velen aangepakt.
Nieuwe dossiers zijn zeker welkom, temeer daar we een studie willen uitvoeren over het gedrag en werkwijze van verkoop- en veilingplatformen.
Zeker ook deze die een label krijgen (of kopen) van één of andere organisatie om daarmee de consument om de tuin te leiden.

Het wordt tijd dat consumenten beschermd worden door een afdoende wetgeving en strikte regels die niet door labels van welke aard ook teniet worden gedaan. Wie ons hierbij wil/kan helpen is altijd welkom op onze site www.internetombudsman.be
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Persoonlijk koop ik geen spullen meer op eBay of om het eender welke marktplaatswebsite, niet omwille van slechte ervaringen maar veelal omdat je nooit zeker kan zijn of het spul goed zal terechtkomen en of de verkoper van goede wil is. Het beste is natuurlijk altijd een koper het object laten afhalen. Als verkoper heb ik dit al verschillende keren gedaan, je hebt dan de 'human' interaction en misschien nog wat meer €'s dan dat je het zou verkopen op eBay. Het ging in dit geval wel om grotere of dure objecten die beter niet opgestuurd worden...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

probleem op Ebay is opgelost. geen enkele communicatie meer na betaling op 06/01 maar vandaag wel het object ontvangen.

het andere probleem heb ik via de website van Ecops aangegeven. 's anderdaags kreeg ik al reactie :

Code: Selecteer alles

Wij hebben uw bericht goed ontvangen.

Het opvragen van loggegevens en identificatiegegevens vereist een vordering van een Magistraat, zodat een schriftelijke en ondertekende klacht nodig is.

Mogen wij u vragen contact te willen opnemen met de regionale Computer Crime Unit (RCCU) van Gent , waar men u zal kunnen uitleggen welke procedure u dient te volgen.

RCCU Gent

09 / 243 50 07 - 09 / 243 50 11 - 09 / 243 50 18 - 09 / 243 50 20

 

Mogen wij u vragen om bij het afleggen van uw verklaring al de elementen te overhandigen waarover u beschikt, d.w.z.:

de URL('s) en/of kopie van de webpagina('s) waarop de advertentie(s) m.b.t. de verkoop werd(en) geplaatst
kopie van alle e-mails die u n.a.v. deze aankoop heeft ontvangen, inclusief kopie van de technische "header" van elke ontvangen e-mail
uw bewijs van betaling
alle andere elementen die kunnen leiden tot lokalisatie/identificatie van de verkoper (naam, adres, tel/gsm, objectnummer op de veilingsite, alias/nick op de veilingsite, e-mailadres, ....)
Wenst u nadere informatie betreffende het terugvinden van de technische header van een e-mailbericht, raadpleeg dan de volgende URL’s:

·         http://www.ecops.be/webforms/help.aspx#email

·         http://www.telenet.be/nl/onlinesupport/thuis/contact/invulformulieren/fairplay/headers.page

·         http://www.spamcop.net/fom-serve/cache/19.html

Het meldpunt
ik heb contact genomen met het RCCU Gent, en het komt er op neer dat ik het volledige dossier mag binnen geven in een plaatselijk politiekantoor en dat automatisch bij hen zal terecht komen. ik zal jullie op de hoogte houden.

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Enkel negatieve en geen positieve feedback, aiai. Daar koop je toch niet bij :-S.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

bwa ... dan nog. Ik ben zo ooit eens opgelicht door een verkoper uit de States die over de 1000 (jawel duizend!) positieve feedback had, geen enkele negatieve feedback in het laatste jaar (buiten dan wat zeveraars zoals altijd die klagen over kwaliteit product/shipping of zo) ...

En nooit iets van ontvangen, nooit iets van gehoord, een tijdje later stond er 'Account deleted' of zoiets bij al die veilingen in z'n historiek. Gewoon met de noorderzon verdwenen.

Je weet nooit wie aan de andere kant zit. Voor hetzelfde geld (no pun intended :wink: ) is die mens gewoon overleden :|

Destijds bestond er nog geen kopersbescherming zoals nu, laat staan een Belgische eBay :lol: Dus geld foetsjie
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sven.VdS schreef:bwa ... dan nog. Ik ben zo ooit eens opgelicht door een verkoper uit de States die over de 1000 (jawel duizend!) positieve feedback had, geen enkele negatieve feedback in het laatste jaar (buiten dan wat zeveraars zoals altijd die klagen over kwaliteit product/shipping of zo) ...

En nooit iets van ontvangen, nooit iets van gehoord, een tijdje later stond er 'Account deleted' of zoiets bij al die veilingen in z'n historiek. Gewoon met de noorderzon verdwenen.

Je weet nooit wie aan de andere kant zit. Voor hetzelfde geld (no pun intended :wink: ) is die mens gewoon overleden :|

Destijds bestond er nog geen kopersbescherming zoals nu, laat staan een Belgische eBay :lol: Dus geld foetsjie


Klopt.
Feedback op zich zegt veel, maar niet alles.

Zo heb ik ook eens een probleem gehad (en gewonnen) met een Amerikaan met ontzettend goeie feedback (+3000 en net geen 100%), die de shipping costs drastisch verhoogde nadat hij de faktuur had gestuurd (met zelfde bedrag als op het item), en weigerde te verzenden voor ik bijbetaalde.

Gevolg -> dispuut, en beide -1 op de feedback.

Ik had van iemand met zo'n profiel toch beter verwacht...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb dus paar weken geleden aangifte gedaan bij de lokale politie - voorlopig nog niets van gehoord.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Zelf koop en verkoop ik regelmatig op ebay (feedback : 180 positief, 1 negatief).
Soms kan je er echt niet aan doen hoor. De koper betaalt netjes en jij stuurt het op en dan krijg je enkele dagen later een mailtje dat hij nog niets ontvangen heeft.
Wat is er dan fout gelopen ? Ofwel heeft de post het verloren gedaan, ofwel heeft de koper het wel ontvangen, maar wil hij op een sluikse manier proberen zijn geld terug te krijgen.
Meestal is het de fout van de post. Uiteraard is de koper niet tevreden en wil hij zijn geld terug. Maar wat wil je : ik ben het item kwijt en heb al de portkosten betaald. Dikwijls gaat het dan nog om een DVD die je voor 5 of 6 euro hebt verkocht. Als je dan terug naar de post moet kost ht je meer aan benzine en tijd dan wat het ooit heeft opgebracht.
En uiteraard wil ik niet opdraaien voor fouten die door de post zijn gemaakt.
Zoals je kan lezen : het is niet altijd eenvoudig.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik ben meestal nogal gul in het geven van positieve commentaar. Daarnet echter mijn eerste neutrale gegeven: de verkoper had als objectlocatie Duitsland ingegeven maar in werkelijkheid heeft hij het product vanuit Hawai geshipt.

M.a.w.: puur bedrog want ik had hier serieuze taksen op kunnen moeten betalen. Dat is gelukkig niet gebeurd.

Ik heb gechecked en hij doet dit blijkbaar voor al zijn producten. Daarom vondi k het noodzakelijk om te reageren. Die verkoper heeft trouwens ook meer dan 1.000 positieve commentaren.

Dat is nu 3 dagen geleden: ik heb ondertussen nog altijd geen feedback gekregen van de verkoper...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dat is ook dikwijls een probleem met verkopers : zijgeven je pas feedback nadat jij hen feedback hebt gegeven, terwijl jij (als koper) netjes je verplichtingen ben nagekomen : op tijd betalen.

Als je dus niet teverden bent over het product en niet tot een vergelijk komt en je negatieve feedabck geeft krijg je er gegarandeerd een terug.

Zelf geef ik de kopers altijd een positieve feedback zodra het geld op mijn rekening staat. Zij hebben danhun verplichting nagekomen. Daarna is het dan aan mij om te zorgen dat alles tijdig verstuurd wordt.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dietervanb schreef:Dat is ook dikwijls een probleem met verkopers : zijgeven je pas feedback nadat jij hen feedback hebt gegeven, terwijl jij (als koper) netjes je verplichtingen ben nagekomen : op tijd betalen.

Als je dus niet teverden bent over het product en niet tot een vergelijk komt en je negatieve feedabck geeft krijg je er gegarandeerd een terug.
da's de reden dat het binnenkort veranderd. vanaf mei 2008 zullen verkopers geen neutrale of negatieve feedback meer kunnen geven aan kopers. dit moet er volgens Ebay voor zorgen dat kopers in de toekomst oprechter feedback geven aan verkopers, zonder “wraak-feedback” te moeten vrezen. hier hebben ze hebben wel een punt, maar ik denk dat kopers van dat nieuwe beleid kunnen profiteren door meer te willen eisen dan ze eigenlijk verdienen. en hoe kan je als koper nu nog niet betalers brandmerken? btw, een andere verandering is dat sinds maandag alle namen van de bieders privé gehouden worden, dit om privacy redenen volgens Ebay. de echte reden is wellicht dat Ebay wil voorkomen dat veel verkopen buiten Ebay om geregeld worden.

om nog fkes on topic te komen, in dit geval ben ik wel degelijk opgelicht. jammer genoeg heb ik nog niets vernomen van de politie. ik ben ondertussen wel in het bezit gekomen vd echte gegevens vd malafide verkoper
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:om nog fkes on topic te komen, in dit geval ben ik wel degelijk opgelicht. jammer genoeg heb ik nog niets vernomen van de politie. ik ben ondertussen wel in het bezit gekomen vd echte gegevens vd malafide verkoper


De userbase knokploeg op afsturen ? Heb destijds nog enkele jaren gevechtssporten gedaan. :twisted:
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

dietervanb schreef:De userbase knokploeg op afsturen ? Heb destijds nog enkele jaren gevechtssporten gedaan. :twisted:


Let maar op. Men stelt je kennis van gevecht sport nogal snel gelijk met een wapen... Herinner me nog een "incident" met iemand die zwarte gordel was. Een paar nozems ( van bepaalde nationaliteit ) dachten hem effen te overvallen ( en zij waren bewapend ). Eind gevolg, paar nozems die het ziekenhuis in mochten. Hij kreeg een klacht aan zen broek omdat zijn kennis van gevecht sporten gelijk stond aan verborgen wapendracht ( of crap gelijk dat. Te lang geleden om me de details nog te herinneren ). Weer zo een incident waarvan je je zegt: "Alle, daders hebben weeral meer rechten dan het slachtoffer"...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Arqentus schreef:Weer zo een incident waarvan je je zegt: "Alle, daders hebben weeral meer rechten dan het slachtoffer"...

Misschien excessief geweld gebruikt bij het zich "verdedigen" :???:
If you can't beat them, confuse them.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

CueBoy schreef:
Arqentus schreef:Weer zo een incident waarvan je je zegt: "Alle, daders hebben weeral meer rechten dan het slachtoffer"...

Misschien excessief geweld gebruikt bij het zich "verdedigen" :???:


Geen geweld is "excessief" wanneer ze je proberen te overvallen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Diod schreef:Geen geweld is "excessief" wanneer ze je proberen te overvallen.

Lijkt mij een gevaarlijke stelling. Bv. ga je door als je je overvallers reeds onschadelijk gemaakt hebt ?
If you can't beat them, confuse them.
Diod
Plus Member
Plus Member
Berichten: 204
Lid geworden op: 16 dec 2006, 21:52

CueBoy schreef:Lijkt mij een gevaarlijke stelling. Bv. ga je door als je je overvallers reeds onschadelijk gemaakt hebt ?


Zou ik niet echt weten. Ikzelf zou trouwens niet zo snel zijn om een gewapende overvaller aan te vallen... Mocht hij ongewapend zijn dan zou hij er niet zo gemakkelijk van af komen...
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Diod schreef:Zou ik niet echt weten. Ikzelf zou trouwens niet zo snel zijn om een gewapende overvaller aan te vallen... Mocht hij ongewapend zijn dan zou hij er niet zo gemakkelijk van af komen...


Hangt er vanaf hoeveel jaar je gevecht sporten doet. Die persoon was 2 of 3de graad zwarte gordel. Als je wekelijks naar de gevecht sport gaat, dan zitten die reflexen in je ingebouwd ( plus hij was vroeger para, zegt genoeg ;) ).

De details zijn me in ieder geval ontgaan, enige wat ik nog weet is dat men klacht tegen hem ingediend had wegens zijn gebruik van Karate tegen zijn aanvallers. T'is ook iets van nu bijna 20 jaar geleden.

De theorie is idd dat je moet ophouden met aan te vallen/verdedigen, zodra je overvaller geen bedreiging meer is. Als je daarna bijvoorbeeld, nog eens natrappen, kan men je idd goed kloten, want dat is onwettig. Nu, dat is de theoretische wet. De praktijk is anders, als je zo een paar kerels die je kwaad willen doen, kan ontwapenen, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die niet zouden natrappen ( kwestie van zeker te zijn dat ze niets meer kunnen doen ;) ). Ik denk dat bij de meeste mensen hun adrenaline wel vrij hoog zal zijn, en als je dan ex soldaat bent, met hoge kennis van gevecht sporten... tja. Boontje komt om zijn loontje.

Maar ja, dit is net zoals de vele juweliers zaken dat we al gezien hebben, waar slachtoffer, nog eens dubbel slachtoffer wordt, omdat hij zijn inboedel niet mag verdedigen. En dan aangeklaagd wordt door zijn overvallers. Zelfde zieke toestand.

Ik zal in ieder geval niet treuren wanneer zo een straat misdadigers hun verdiende loon krijgen. De straffen van de wet zijn zo mild, dat men ermee lacht. Hell, je wordt meer bestraft als je te snel rijd, dan als je pikt.

Zouden meer mensen moeten zijn zoals dat vind ik. De politie zal je wel beschermen, jaja, zijn er nooit wanneer je ze nodig hebt, maar wanneer je een civiel inbreuk maakt ( zoals snel rijden enz ), dan heb je meer kans om ze te zien ;) Tja, dat brengt geld op, altijd al gezegd dat de prioriteiten dik verkeerd liggen in dit land. En niet alleen hier, als je effen naar de vs kijkt, en de straffen van copyright/p2p bekijkt vs straffen zoals moord, verkrachting. Trek je ook je ogen van open.

Maar ja, money talks... Gewone misdaden oplossen kost geld, en brengt niets op...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dietervanb schreef:
xenne schreef:om nog fkes on topic te komen, in dit geval ben ik wel degelijk opgelicht. jammer genoeg heb ik nog niets vernomen van de politie. ik ben ondertussen wel in het bezit gekomen vd echte gegevens vd malafide verkoper


De userbase knokploeg op afsturen ? Heb destijds nog enkele jaren gevechtssporten gedaan. :twisted:
da's natuurlijk een aanbod dat ik niet kan afslaan :eek: zal ik je zijn gegevens via pm laten geworden? 8)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

xenne schreef:
dietervanb schreef:
xenne schreef:om nog fkes on topic te komen, in dit geval ben ik wel degelijk opgelicht. jammer genoeg heb ik nog niets vernomen van de politie. ik ben ondertussen wel in het bezit gekomen vd echte gegevens vd malafide verkoper


De userbase knokploeg op afsturen ? Heb destijds nog enkele jaren gevechtssporten gedaan. :twisted:
da's natuurlijk een aanbod dat ik niet kan afslaan :eek: zal ik je zijn gegevens via pm laten geworden? 8)


OK, maar jij gaat wel mee hé :-D
Je zal wel door hebben dat het een grap is, niet dat van die gevechtssporten want ik heb dat idd 6 jaar gedaan, en eerlijk gezegd, buiten de training heb ik nog geen enkel gevecht gehad. Win meestal wel met woorden. (elk vermeden gevecht is een gewonnen gevecht) Het geeft je wel het voordeel dat je je veiliger voelt. Je weet wat je kan en je hoeft dat telkens niet te bewijzen.

De enige die ooit kennis zou kunnen maken met mijn "kunnen" zal degene zijn die mijn kinderen iets aandoet.

Maar nu zijn we HEEEEEL fel off topic bezig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

een kennis van mij werd zwaar opgelicht (bedrag ca 500€) door aankoop op ebay. overschrijving naar 063- nummer, mocht er iemand in staat zijn de rechtmatige eigenaar van een dexia rekening op te sporen gelieve mij te contacteren.

dank u
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Euh, mis ik iets? Je zou toch zelf ervaring hebben hiermee (zie openingspost, zelfs met identiek dezelfde bank) ?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben destijds in het bezit gekomen van de persoonsgegevens van de malafide verkoper door mijn post op dit forum, hopelijk lukt dit opnieuw :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 29 mei 2008, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Goztow schreef:Enkel negatieve en geen positieve feedback, aiai. Daar koop je toch niet bij :-S.


ik heb ook eens een geval gehad

geld overgemaakt naar verkeerd nr

heb de bank verzocht het geld terug te storten, maar dat werd geweigerd, je moet de rekeninghouder ervan op de hoogte brengen en daar je geld terug eisen.

en heb toen de NAW gegevens van de rekenighouder gekregen.
waarom zou dat geheim moeten zijn, BE kun je toch geen geld afhalen van iemand anders zijn rekening, een domilicering moet goedgekeurd worden door klant en bank

Ik had vroeger van interpay een contract om zonder tussenkomst bank 2 keer 2272€ / dag van iemand zijn rekening af te boeken en op mijn rekening te storten. Een automatische incasso word dat genoemd.
klant moest alleen even mijn factuur tekenen bankkaart tonen en savond stuurde ik de electronische transacties naar interpay en de volgende morgen stond het al op mijn rekening. werkt prima, iemand die over zijn krediet limiet zat, kreeg de klant 48uur later de deurwaarder op bezoek,
stond zo op de factuur bij de incasso ondertekening. en in 6 jaar dat ik met dat systeem heb gewerkt heb ik 2 wanbetalers gehad.
greetz ikke

RF specialist.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”