cityconnect ervaring!

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bp
Starter
Starter

Dag iedereen,

ik deel mijn Dommel Cityconnect ervaring uit voor degene die nog twijfelen om over te stappen.

1. 15 maanden had ik Mobistar adsl connect (geen vaste lijn)
2. half februari heb ik een belgacom discovery line besteld
3. op 23 februari zeg ik mijn mobistar lijn af (1 maand op voorand, afgesloten op 25 maart)
4. eind februari (na 2 bezoekjes, wegens deur van kelder op slot) had ik mijn telefoon lijn.
5. op 4 maart bestel ik mijn Dommel Cityconnect lite, betaal mijn eerste factuur
6. de dag erop krijg ik het contract via mail, print uit, teken en fax terug
7. op 11 maart kan ik in de CRM zien dat mijn lijn op 17 maart wordt geactiveerd
8. 2 dagen daarna koop ik een Ovislink Airlive WT 2000 ARM (adsl2+ annex A/M) wireless routeur/modem voor 86euros in het leuvense.
8. op 17 maart is mijn lijn geactiveerd (zoals verwacht). De avond zelf heb ik 14 mbps upstream en 2.4 mbps downstream!

Vandaag, 2 april ben ik steeds een gelukkige dommel gebruiker !

mijn opmerkingen :
- ik woon tervuursestraat, dus in het centrum van Leuven.
- bijna geen disconnects (of ik merk ze niet)
- redelijk snelle synchronisatie bij opstart modem (ik schakel aan/uit als ik mijn computer op/afzet).
- 6.85e/maand telefoon, 14.99e/maand adsl : 22e/maand voor snel internet!
- de datateller is geweldig: geen upload ingerekend, happy hour is maar 50% (getest)

ik blift beschikbaar voor vragen.
ex-mobistar adsl connect user, switched to dommel cityconnect lite!
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

bp schreef:De avond zelf heb ik 14 mbps upstream en 2.4 mbps downstream!
Zeker van dat je de up- en downstreamcijfers niet hebt omgewisseld?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Hoe ver zit je van de centrale? Oftewel op welke snelheid synchroniseer je?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bedankt voor de ervaring. zijn er ervaringen van mensen die op meer dan 5km vd centrale zitten?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bp
Starter
Starter

inderdaad up en down verkeerd ;-)

tervuursestraat tot vismarkt (volgens deze forums is de centrale daar) : 1.2 km.

Synchonisatie volgens modempagina is 13500-15000 downstream, en 2200-2500 up. snelheidtesten op userbase of linux iso download geven zoiets van 1480 kB/s down en 250 kB/s up
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Positieve punten : de prijs van het abonnement,de nieuwsserver en de 40 gb de maand.
Negatieve punten: nog steeds regelmatig disconnects ,en de betalende helpdesk en het laattijdig antwoorden op tickets.
Afstand tot de centrale 2800 meter .
bp
Starter
Starter

zeker de positieve punten, maar ik heb wel de lite (nog goedkoper en toch snel!)

ik heb (nog) geen last van disconnects, of merk het niet. Van de 2-3 tickets dat ik ooit heb geopend heb ik wel antwoord gehad in de 5 dagen (onder andere betreffende facturatie).

Als je disconnects noemt, heb je het over moeilijk bereikbare website of lijn synchronisatie verloren? Ik denk het tweede...
ruben
Pro Member
Pro Member

allemaal leuk enzo maar waarom kan dit niet in dit topic ? Het is toch niet nodig om hier WEER een appart topic voor aan te maken...
Joro
Member
Member

bp schreef: koop ik een Ovislink Airlive WT 2000 ARM (adsl2+ annex A/M) wireless routeur/modem voor 86euros in het leuvense.
Beste bp: welke winkel in het Leuvense ?
Ik zit op dezelfde afstand als jij (Kaboutermansstraat) en haal vergelijkbare downloadsnelheid (9 à 12 mb/s afhankelijk van de ouderdom van de test-pc). Upload is aanzienlijk lager vermoedelijk omdat de annex M in mijn USR-ouder-model niet goed werkt (annex A ca. 0,9 mb/s, "annex M" ca. 1,1 mb/s).

Ik vermoed dat ik ook regelmatig kleine disconnects heb. Nu en dan vraagt de webbrowser of ik verbinding wil maken met het internet als ik een nieuwe pagina open. Gewoon ja klikken en alles is weer normaal.
bp
Starter
Starter

Ik heb gewoon bij Loveno geweest (loveno.be Naamsestraat)

Toch spijtig voor jouw upload. Misschien met een andere modem proberen? We zouden ook jouw modem bij mij kunnen proberen, of anders om met mijn modem.

Mijn webrowser vraag mijn nooit iets (Firefox).

Wat ik wel raar vindt is het volgende:
bij groot aantal connecties en veel upload (typisch bij P2P, zo'n 200 kB/s up), kan ik geen webpaginas meer bereiken (ofwel na 1 minuut of meer). DSL Link is nog op, snelheden blijven hoog, maar een nieuwe connectie maken naar een webpagina of een chat programma openen is echt traag. Het ligt niet aan mijn computer (geheugen is er nog vrij, hard disk is bijna idle, en mijn dual core is 1% in gebruik). Is er een beperking op het aantal connecties ?
Joro
Member
Member

Heb dat fenomeen ook (trage pc bij hoge upload - bij mij getopt op 100kb/s - "trage modem"), maar niet als ik dan een andere pc gebruik om te surfen. Ik vermoed dus dat dit niet aan de connectie ligt.
Joro
Member
Member

Airlive staat niet op de site van Loveno ? Gewoon mailtje sturen vermoed ik.
bp
Starter
Starter

ja had ik zo gedaan. Hij was beschikbaar na 2 dagen. Vriendelijke mensen, met gratis afleveren in het leuvense s'avonds. Ik heb daar ook mijne nieuwe ventilatoren besteld. Alles langs webbestelling (indien beschikbaar) of mail afgehandeld.

FYI: de modem is ook te vinden tegen 80 euros in Brussel...

Airlive is ook bijna nergens beschikbaar op een website...
tbscope
Member
Member

bp schreef:Wat ik wel raar vindt is het volgende:
bij groot aantal connecties en veel upload (typisch bij P2P, zo'n 200 kB/s up), kan ik geen webpaginas meer bereiken (ofwel na 1 minuut of meer).
Da's perfect normaal.
Je "verstikt" je verbinding. Zet je upload snelheid op ongeveer 80% maar nooit 100%
Joro
Member
Member

Bedankt voor de info.
Zelf hoop ik dat dergelijke modem/routers binnenkort met Gbit LAN gaan uitkomen (voor redelijke prijs). Ik zal nog even wachten (tenzij de USR een accidentje krijgt), die Cityconnect is voor mij onder huidige omstandigheden OK.
Een vriend in de Ridderstraat wil ook overschakelen op de CityconnectLite, maar hij zit nog even vast aan Kotnet (trager, kleiner debiet en duurder). Ik zal hem zeker over Airlive vertellen. Lijkt mij prijs/kwaliteit OK.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Joro schreef:Bedankt voor de info.
Zelf hoop ik dat dergelijke modem/routers binnenkort met Gbit LAN gaan uitkomen (voor redelijke prijs).
waarom?
Koppel een gigabit stiwch aan de modem en koppel daaraan de de pc's of verbind de switch met nog vele andere switchen in huis zoals ik doe(mijn modem zit 3 switchen ver)
Als je de modem dan uitzet of reboot dan valt je netwerk niet weg! (zeer belangrijk hier)
Joro
Member
Member

laurens7 schreef:waarom?
Gewoon praktische redenen: alles is in ster naar de minipatchkast bekabeld en het is een MINIpatchkast, dus veel krijg je er niet in. Buiten het kastje komen met bedrading en hardware is een optie die in de mate van het mogelijke moet vermeden worden (vrouwtje wenst minimum aan netheid).
Netwerkstabiliteit is nu inderdaad minder belangrijk, maar vermits ik ook met een NAS werk heb je daar wel een point. Ik zal er rekening mee houden. Ik zal wel eerst nog wat moeten lezen over routers en switchen. Maar ik heb nog even tijd vermits alles nu stabiel draait.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

Joro schreef:vrouwtje wenst minimum aan netheid)
Vrouw opofferen voor extra comfort :)

Nee, de beste oplossing is idd gewoon een switch gebruiken. Je kan gerust Gbit switchen kopen van 7 poorten, die niet groter zijn dan je modem ( of zelfs kleiner in geval van 4 poort modellen ). En als je nog een beetje plaats hebt, dan steek je die bij in je kastje.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

bp schreef:Is er een beperking op het aantal connecties ?
Niet op CityConnect maar wel op Windows. De oplossing daarvoor vind je hier.

Het kan ook zijn dat je modem niet kan volgen natuurlijk.
bp
Starter
Starter

Da's perfect normaal.
Je "verstikt" je verbinding. Zet je upload snelheid op ongeveer 80% maar nooit 100
Inderdaad dat wist ik al...

De verbinding kan wel 250 kB/s aan... dus heb ik zo'n 200 gezet ~80%.

Het probleem in gelijkhaardig (misschien iets minder) als ik 100 kB/s zet als limiet.

eenig idee?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bp
Starter
Starter

modem kan niet volgen?

ik vraag gewoon om een google open te doen, dus een lichte pagina. Is een connectie meer wat te veel is? t'chat is ook geen al te grote bandbreedtegebruiker...

Of heb ik veel packetten dat veloren gaan?
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Je zei toch dat het bij veel connecties (p2p) was? Je hebt dus al veel connecties open en die één extra is er te veel aan?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bp
Starter
Starter

bij mijn vroegere gewone adsl lijn kon ik mijn lijn gebruiken voor P2P en tegelijk surfen en t'chatten... Hier kan ik dit niet zo gemakkelijk doen (pagina echt traag, t'chat berichten dat niet aankomen)...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

deej schreef:
bp schreef:Is er een beperking op het aantal connecties ?
Niet op CityConnect maar wel op Windows. De oplossing daarvoor vind je hier.

Vermoedelijk is het de modem... een modem moet namelijk voor iedere connectie gegevens bijhouden om NAT te kunnen doen en dat vraagt geheugen wat in de meeste routers beperkt is (vroeger zorgde dat zelfs vaak voor crashende routers).

Het beste is dus het aantal verbindingen in je P2P applicatie beperken (of een andere modem kopen).
bp
Starter
Starter

ok nu zie ik het probleem... ik zal het eens proberen.

dank U!
bp
Starter
Starter

aantal connecties verminderd... nu is alles OK

Dank U allemaal!
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

bp schreef:aantal connecties verminderd... nu is alles OK

Dank U allemaal!
Wel raar dat het vroeger wel zo werkte en nu met een snellere verbinding niet meer .Misschien heb je je vergist van aantal ;-)
bp
Starter
Starter

de configuration wizard van het programma zet allerlij parameters nagaande verbinding snelheid (zoals uploadslots, aantal connecties, ...).

Ik had die wizard een tweede keer gelopen bij mij nieuwe lijn (grotere upload), dus het aantal connecties was groter geworden. (IIRC van 250 naar 800).

Ik heb het nu eens op 200 gezet en alles ok. Later zal ik 400 testen. Ik moet wat proberen om het optimum te vinden.

De modem zelf is ook veranderd, en zo te zien uit vorige posts, heeft het te maken met het aantal connecties dat modem aankan (geheugen grote).
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”