Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook, en ik heb zeer veel merken bekeken en vergeleken. Eerst dacht ik aan een acer maar blijkt dat die niet zo stevig zijn, en dat zou wel moeten. Ik kwam ook toshiba tegen, de notebooks van toshiba zien er stevig en professioneel uit, zijn ze ook stevig? en vallen de prestaties van een toshiba mee (aan de hand van de hardware)?
Mijn oog is gevallen op Deze notebook
Bij voorbaat dank,
ik heb deze klik en ben er heel content over, er zitten recovery dvd's bij, en da zie je ook al niet veel meer tegenwoordig... hij is veel steviger dan mijn vorige en heel mooi ook (vind ik persoonlijk).
Toshiba (algemeen) : zeer goede notebooks, maar een ware -nachtmerrie- wanneer ze moeten worden hersteld : ze zitten heel eigenzinnig in elkaar en de electronische onderdelen zijn in verhouding tot de meeste andere fabrikanten _zeer_ duur.
Dingen als mechnische delen (covers, hinges, casings) dat valt dan weer reuze mee en da's maar goed ook, want de meeste goedkope Toshiba's slijten (mechanisch) zeer snel : gebruikssporen op de palmrests, en keyboards die sneller als anderen "tiks" ontwikkelen.
Maar persoonlijk heb, samen met Dell, een boontje voor Toshiba : qua prijs/kwaliteit zitten die dingen meestal goed in elkaar.
Wat Acer aangaat : Acer maakt wel degelijk ook _zeer stevige_ notebooks. Maar dat zijn dan niet de goedkope Aspire's maar de duurdere Travelmates, die kunnen echt heel veel hebben voordat ze de geest geven : de TM's komen over alle merken en modellen gezien hier het minste binnen voor repair, en als dat toch gebeurd is dat nog meestal voor mechanisch falen van de hdd of optical, quasi nooit voor mainboard defects. Is trouwens ook waar voor de meeste Toshiba's.
A piece of free advice : vraag altijd wat een garantieverlenging kost. Zeker bij toestellen als Toshiba of een Acer TM is dat zeker aangeraden, als je beseft dat bijvoorbeeld een mainboard van een 3 jaar oude Acer TM6000 makkelijk 750€ Exclu btw kost en Toshiba soortgelijke prijzen hanteert, terwijl ik een Aspire 9500 mainboard dat principieel een stuk krachtiger is kan inkopen voor net geen 150€ ....
Als je bij vandenborre koopt verlenen zij daar garantie op en moet je niet naar de garantiedienst van toshiba (of...) gaan, ,klopt dat?
En wat betekent dit:
3e jaar carry in voor notebooks met 2 jaar standaardgarantie. SE5053I-PS € 65,00 excl. BTW & Recupel
€ 78,65 incl. BTW & Recupel
ik denk dat dit betekent dat je de eerste 2 jaar bij toshiba kan langsgaan, en dat vandenborre het derde jaar voor zijn rekening neemt. ik zou zeggen lees de verkoopsvoorwaarden eens.
kaween schreef:
Dingen als mechnische delen (covers, hinges, casings) dat valt dan weer reuze mee en da's maar goed ook, want de meeste goedkope Toshiba's slijten (mechanisch) zeer snel : gebruikssporen op de palmrests, en keyboards die sneller als anderen "tiks" ontwikkelen.
Ja, ik heb ooit een groot aantal Toshiba reviews in een keer doorgenomen, en het viel op dat er meer over de geproduceerde hitte (en in mindere mate over het geluid van de ventilators) geklaagd wordt dan bij de gemiddelde laptop. De hitte verklaart ook voor een deel waarom ze snel slijten.