USR9107A config settings

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Keybern
Starter
Starter

hoi, ik beschik over de volgende dingen:
- een Dommel cityconnect (adsl2+) account
- een US Robotics 9107A
- 1 desktop
- 1 laptop

Nu slaag ik er maar niet in m'n router correct te configuren.
2 situaties:
- ofwel werkt m'n internetverbinding maar krijg ik geen access meer tot het toestel via de default gateway (192.168.1.1, volgens de manual) en ontstaan er ook ip-conflicten tussen meerdere aangesloten pc's

--> IPoverATM bridged, LLC encapsulation, vpi(8 ) vci(35)

- ofwel kan ik perfect met het toestel connecten, de settings inkijken en eventueel wijzigen maar is er geen internetverbinding. (wat vreemd is want hij geeft wel een down- en uprate aan en andere statistics omtrent de 'verbinding')

--> PPPoE / PPPoA

Ik raak eig totaal niet wijs uit al die verschillende settings.
Dommel geeft als protocol het volgende op: multi-protocol over ATM (bridged of routed) maar laat dat nu net niet in het lijstje van mn router staan :-P

Ik zou het enorm appreciëren moest iemand mij meer uitleg kunnen geven.
Dommel cityconnect (ADSL2+)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

dunno oqf het kan helpen, maar:

gebruik die USR cd, en bij isp: anderer isp nemen. En vanaf daar verder werken om uw basis te hebben?
Joro
Member
Member

Bij mij USR 9108a en werkt met volgende instellingen:

VPI/VCI 8/35
ID 1
Category UBR
PPPoE Service Name
Interface Name nas_8_35
Protocol MER
Encapsulation LLC/SNAP
IGMP Disabled
QoS Disabled
State Enabled
Status Up

Als je in bridge staat en automatisch IP toekent, dan "verdwijnt" je modem inderdaad. Er was hier nog iemand met gelijkaardig probleem, maar ik weet niet of die erin geslaagd is om de USR routed te krijgen. Bij mij werkt het in elk geval.[/img]
Keybern
Starter
Starter

bij PPP over Ethernet vraagt ie ook naar een loginname (required) en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik geen login gekregen, of is dat toevallig m'n telnr ofzo ?

Dat m'n modem 'verdwijnt' is op zich zo erg nog niet (al zou'k toch graag op ieder ogenblik mn config kunnen inkijken / aanpassen, vb. bij het aansluiten van een netwerkprinter, zonder de hele boel te hoeven resetten) maar de ip-conflicten wel. Blijkbaar iets mis met de DHCP, maar wat? :?
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

Deze hebt u normaal gezien per mail gekregen. als u deze niet hebt ontvangen kunt u deze terug vinden op het crm van dommel.
Joro
Member
Member

Geen PPoE, maar MER (dynamisch IP) kiezen. Bij mijn settings staat er bij PPoE ook niets, zie hoger. Cityconnect werkt niet met login en paswoord. Ze geven je een IP (vermoedelijk gelinkt aan uw telefoonnummer) en slaan je mac-adres op. Dit vind je terug op de crm van Dommel.
Als je eenmaal routed werkt, zal je wel aan je modem kunnen. Probeer eerst je USR in routed te krijgen. Denk eraan om bij de omschakeling van bridged naar routed eerst ipconfig /release te doen, vermits Dommel het mac-adres van de laatst ingelogde pc bijhoudt. Dit komt niet overeen met het mac-adres van je USR.
Keybern
Starter
Starter

thx, nu doet ie het helemaal! :wink:
Ik haal zelfs in vergelijking met andere users, nog een behoorlijke efficiency. (op zich uiteraard nog steeds way to low)

Kudo's voor Joro ! :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”