Buschauffeurs De Lijn staken na beschieting bus in Dilbeek

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Ik gebruik persoonlijk heel veel openbaar vervoer en stel toch een heel wat verschillen vast wat chauffeurs betreft maar ook wat conrole betreft op de bussen en trams
Heel wat chauffeurs doen echt hun werk en zijn heel hoffelijk tenopzichte van het clienteel en wat meest opvalt zijn dat de anders huidsgekleurde bestuurders soms vriendelijker zijn dan andere
Maar wat mij meest stoort aan de werkwijze van DeLijn is dat ze zo weinig controle doen op de trams en bussen terwijl er toch heel wat contorleurs in dienst zijn
In regio Gent zie ik regelmatig control op tram en bussen; in regio Antwerpen nog nooit op drie jaar tijd wel aan Roosveldplein staan kletsen met elkaar maar voor de rest nooit iemand gezien op de bussen of trams enkel die aangestelde stadswachten maar das een lachertje hoor
Vele jongeren hebben voor de meeste geen respect tenzij die stadswachten met een vijftal mensen zijn
Ook wil ik even opmerken als de chauffeur respect heeft voor zijn reizigers dan zullen de meeste reizigers zeker respect hebben voor die bestuurder
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

nu dat we toch bezig zijn over chauffeurs: heeft er iemand ook zo een gevoel dat meesten zijn mislukte formula 1 piloten?
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

LoSeR schreef:nu dat we toch bezig zijn over chauffeurs: heeft er iemand ook zo een gevoel dat meesten zijn mislukte formula 1 piloten?


vorige week ook meegemaakt kon nie rap genoeg gaan
ter info het was een blanke belg LOL
maarja gelukkig zijn er nog anderen
Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Er zijn er heel wat goeie, maar er zijn er ook (al dan niet de goeie die een slechte dag hebben) die minder goed zijn.
Zo zijn er bijvoorbeeld die de oudjes die opstappen eerst laten gaan zitten voor te vertrekken en anderen wiens doel het is die bejaarden een gebroken heup te bezorgen (of dat is toch mijn indruk)...

Maar kom, die ruiten enzo zijn niet door busbestuurders ingesmeten.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

LoSeR schreef:nu dat we toch bezig zijn over chauffeurs: heeft er iemand ook zo een gevoel dat meesten zijn mislukte formula 1 piloten?


Tja wat wil je? ze willen dit jaar 500 miljoen reizigers vervoeren.

Op veel plaatsen acuut personeelsgebrek,diensten die soms tijdelijk afgeschaft worden omdat men geen voertuig ter beschikking heeft voor de bestuurder in kwestie. etc...

Uurregelingstabellen van de jaren stillekes (nooit aangepast)

Toenemend aantal reizigers wegens gratis of toch bijna.

Drukker op de weg, is soms geen doorkomen meer aan. (ganse dag piekuren)

En na verfraaingswerken hip hip hoera een voetpad van 3m. breed,
maar voertuigen kunnen elkaar amper kruisen.

Ga es kijken op Turnhoutse baan in Deurne, na heraanleg zijn daar al massa's spiegels gesneuveld.
Mensen zijn daar eigenlijk verplicht om gedeeltelijk op het voetpad te parkeren als ze daags nadien nog 2 buitenspiegels willen hebben.

Was waarschijnlijk weer het creme de la creme van een architect.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Vooral die chauffeurs van belbussen, dat zijn echte wegpiraten!
DimaX
Pro Member
Pro Member
Berichten: 317
Lid geworden op: 13 apr 2007, 15:56

Er zijn veel dingen dat je zal tegen komen met openbaar vervoer :lol: . En die bejaarden ze vliegen de tram binnen ! Je moet afstappen en ze beginnen al op te kruipen ... En dan beginnen ze nog aan jouw te trekken en te zeggen : jeugd van tegenwordig ... :-(
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Rogue schreef:en terecht, imo


'k vat niet waarom ze staken als ze beschoten worden, 'k zie er het nut niet van in, 'k terecht dat ze zoiets niet pikken maar of een staking resultaat gaat hebben betwijfel ik ten zeerste, trouwens ze treffen enkel onschuldige mensen door te staken.

Langs de andere kant was ik ooit personen aan het laden en het lossen op een bushalte die bus chauffeur was zo ambetant aan het doen dat ik hem op zijn smoel wou slaan, .. misschien verdienen ze het wel en moeten ze een iets minder grote smoel opzetten dan hebben ze ook minder problemen.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

DimaX schreef:Er zijn veel dingen dat je zal tegen komen met openbaar vervoer :lol: . En die bejaarden ze vliegen de tram binnen ! Je moet afstappen en ze beginnen al op te kruipen ... En dan beginnen ze nog aan jouw te trekken en te zeggen : jeugd van tegenwordig ... :-(


Nie alleen ouderen hoor ook de jeugd heeft geen tijd om te wachten met opstappen tot iedereen is afgestapt
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

'k vat niet waarom ze staken als ze beschoten worden, 'k zie er het nut niet van in, 'k terecht dat ze zoiets niet pikken maar of een staking resultaat gaat hebben betwijfel ik ten zeerste, trouwens ze treffen enkel onschuldige mensen door te staken.


Eén gedachte komt in me op: vermijden dat je een kogel in je lichaam krijgt ipv geen doel raakt? Dacht je nu echt dat ze staakten om te staken, en niet omdat ze het niet zagen zitten om beschoten te worden?

Langs de andere kant was ik ooit personen aan het laden en het lossen op een bushalte die bus chauffeur was zo ambetant aan het doen dat ik hem op zijn smoel wou slaan, .. misschien verdienen ze het wel en moeten ze een iets minder grote smoel opzetten dan hebben ze ook minder problemen.


Goh wat een puber ben jij. Iemand trekt een 'grote mond' op, en dus verdient hij het om geslagen te worden? Waar slaat die opmerking eigenlijk op? Mocht jij met die mentaliteit wat je nu net zei in uitvoering brengen, van mij mogen ze je effectief de cel in steken, beetje zelfbezinning zou je deugd doen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Goendi schreef:Goh wat een puber ben jij. Iemand trekt een 'grote mond' op, en dus verdient hij het om geslagen te worden? Waar slaat die opmerking eigenlijk op? Mocht jij met die mentaliteit wat je nu net zei in uitvoering brengen, van mij mogen ze je effectief de cel in steken, beetje zelfbezinning zou je deugd doen.


Gooi AUB niet met naamkaartjes.Je bent en blijft toch wel een wereldverbeteraar :roll: Of beter gezegt je denkt toch dat je dat bent. :wink:

Maar het is totaal onaanvaarbaar dat er geschoten word op een bus.
Er zijn andere objecten genoeg om op te schieten. :oops:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ketter schreef:Er zijn andere objecten genoeg om op te schieten. :oops:
Zoals een ongelovige ketter? Nee maar, ik versta niet waar we heen gaan in dit wereldje. 'k Ben nog liever weg van deze planeet. Bah.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ketter schreef:Er zijn andere objecten genoeg om op te schieten. :oops:

Dit krijg je dan : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18234
If you can't beat them, confuse them.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

CueBoy schreef:
ketter schreef:Er zijn andere objecten genoeg om op te schieten. :oops:

Dit krijg je dan : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18234


Maar dergelijke wapens zijn vrij te koop in ons land dus dan zal het nogal meevallen als je op iemand schiet met zo een namaakwapen.De dame in kwestie zal er wel een heel circus van gemaakt hebben. :roll:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ketter schreef:
CueBoy schreef:
ketter schreef:Er zijn andere objecten genoeg om op te schieten. :oops:

Dit krijg je dan : http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=18234


Maar dergelijke wapens zijn vrij te koop in ons land dus dan zal het nogal meevallen als je op iemand schiet met zo een namaakwapen.De dame in kwestie zal er wel een heel circus van gemaakt hebben. :roll:

Ah ja, het feit dat "de dame er wel een heel circus van gemaakt zal hebben" dat vergoelijkt het allemaal.
Weet je wat ? Ik stap straks in mij vrij op de markt te verkrijgen auto en rij elke voetganger die ik tegenkom overhoop... En dan maar hopen dat deze voetgangers er geen circus van maken hé.
Dit voorbeeld om eventjes jouw redenering uit te vergroten en toch wel te laten blijken dat ik vind dat jouw redenering kant-noch-wal raakt. Allez, waar is het respect voor de medemens gebleven ? :x
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ofloo schreef:Langs de andere kant was ik ooit personen aan het laden en het lossen op een bushalte die bus chauffeur was zo ambetant aan het doen dat ik hem op zijn smoel wou slaan, .. misschien verdienen ze het wel en moeten ze een iets minder grote smoel opzetten dan hebben ze ook minder problemen.
En wat had jij verloren op die bushalte?
En dan had je nog zin om die bestuurder op z'n gezicht te kloppen ook.
Verkeersagressie ten top.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Goendi schreef:
'k vat niet waarom ze staken als ze beschoten worden, 'k zie er het nut niet van in, 'k terecht dat ze zoiets niet pikken maar of een staking resultaat gaat hebben betwijfel ik ten zeerste, trouwens ze treffen enkel onschuldige mensen door te staken.


Eén gedachte komt in me op: vermijden dat je een kogel in je lichaam krijgt ipv geen doel raakt? Dacht je nu echt dat ze staakten om te staken, en niet omdat ze het niet zagen zitten om beschoten te worden?

Langs de andere kant was ik ooit personen aan het laden en het lossen op een bushalte die bus chauffeur was zo ambetant aan het doen dat ik hem op zijn smoel wou slaan, .. misschien verdienen ze het wel en moeten ze een iets minder grote smoel opzetten dan hebben ze ook minder problemen.


Goh wat een puber ben jij. Iemand trekt een 'grote mond' op, en dus verdient hij het om geslagen te worden? Waar slaat die opmerking eigenlijk op? Mocht jij met die mentaliteit wat je nu net zei in uitvoering brengen, van mij mogen ze je effectief de cel in steken, beetje zelfbezinning zou je deugd doen.


Het hangt ervanaf, .. soms kunnen mensen wreed irritant zijn, maar 'k heb hem niet geslagen of wel soms ? Gij veroordeelt me voor iets wat ik niet gedaan heb.

'k Begrijp wel waar je naartoe wil, .. toch deel ik Uw mening niet helemaal, sommige mensen zoeken het gewoon, .. met wel recht mag die persoon dan verbaal geweld gebruiken !? 't Was niet dat ik iets verkeerd aan het doen was.

En als het nu om een enkele keer ging, zou ik zeggen maar de meest buschauffeurs zijn hetzelfde niet allemaal maar ..

Bv, .. als jij in het echte leven ook zo vervelend bent ben ik zeker dat je al een paar lappen rond uw oren gehad hebt, ik weet niet van welke planeet jij komt maar ik ben andere zaken gewoon en heb andere zaken gezien !

Eigenlijk heb ik het gevoel dat openbaar vervoer in het algemeen staken om te staken ja .. alles is een rede bij die gasten om te staken, .. en mensen die op het openbaar vervoer rekenen worden gewoon gegijzeld, ga maar eens aan uw baas uitleggen dat ze weer staken, wie is zijn loon kwijt, op den duur kan uw baas ook niet meer op u rekenen, en zal je snel de deur gewezen worden.

Iedereen heeft het recht om te staken begrijp me niet verkeerd maar 'k heb de indruk dat er hier meer misbruik van gemaakt wordt dan wat anders, mensen stoppen niet met schieten of ze nu gestaakt hebben of niet, of althans die persoon toch, je gaat mij niet wijsmaken dat iemand die op iemand anders schiet ineens denkt, oh nee 'k zal het maar niet doen anders staken ze !
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ofloo schreef:Het hangt ervanaf, .. soms kunnen mensen wreed irritant zijn, maar 'k heb hem niet geslagen of wel soms ?

Je snapt het blijkbaar niet hé?
Door jezelf een bushalte toe te eigenen breng jij die bus en alle inzittenden in gevaar, net als alle personen die moeten op/afstappen op de openbare weg omdat jij zonodig die bushalte nodig hebt.

Als de bestuurder van de bus door deze actie geirriteerd geraakt en er iets van zegt wil jij hem nog op z'n gezicht kloppen ook.

neuf said zeker?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Idd. En als die passagiers bij het uitstappen een ongeval voorkrijgen, dan zal de verzekering niet tussenkomen van De Lijn, omdat die buschauffeur de deuren gesloten had moeten houden in dit geval.

Ook is geweld niet goed te praten -period-. Verbaal geweld kun je makkelijk naast je neerleggen en negeren. Als je liever de driftkikker uithangt, gebruik dan je plushen teddy of zo.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Petrikske schreef:Je snapt het blijkbaar niet hé?
Door jezelf een bushalte toe te eigenen breng jij die bus en alle inzittenden in gevaar, net als alle personen die moeten op/afstappen op de openbare weg omdat jij zonodig die bushalte nodig hebt.

Als de bestuurder van de bus door deze actie geirriteerd geraakt en er iets van zegt wil jij hem nog op z'n gezicht kloppen ook.

neuf said zeker?

Volgens het verkeersreglement is hier naar mijn weten geen overtreding begaan. het is verboden om te parkeren aan een bushalte (15m voor en na het bord van de bushalte), maar personen laten uitstappen is voor zover ik weet niet verboden.

Als je dit laden en lossen van personen dan ook in een vlotte beweging afwerkt lijkt enige vorm van overdreven nervositeit vanwege de buschauffeur totaal niet op zijn plaats.

Over de reactie van Ofloo wil ik het dan nog niet eens hebben.

Maar die verklaart wel waar veel stress bij deze mensen vandaan komt. Stress op het werk wordt afgereageerd in het verkeer ... en stress in het verkeer lokt dan weer agressie uit ... en zo is den boel weer op gang.

Wie durft er in eer en geweten zeggen dat hij nog nooit in laatste instantie toch nog die vertrekkende bus heeft ingehaald, wie rijdt er met plezier achter zo'n vervuilende bus die aan elke halte stopt op de rijbaan in plaats van op zijn voorziene uitwijkstrook te rijden ?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Volgens het verkeersreglement is hier naar mijn weten geen overtreding begaan. het is verboden om te parkeren aan een bushalte (15m voor en na het bord van de bushalte), maar personen laten uitstappen is voor zover ik weet niet verboden.


Ik zou dat verkeersreglement dan maar eens goed lezen. Staat wel degelijk in dat dit niet mag. Ook staat er duidelijk in dat een bus voorrang heeft. En als je daar nog aan twijfelt, probeer het dan eens uit? De controleurs van 'De Lijn' die komen toegesneld, zullen je dan uitleggen wat je mis doet (met een proper papiertje er achter).

Maar die verklaart wel waar veel stress bij deze mensen vandaan komt. Stress op het werk wordt afgereageerd in het verkeer ... en stress in het verkeer lokt dan weer agressie uit ... en zo is den boel weer op gang.


Als die buschauffeur nu dagelijks aan tientallen haltes chauffeurs tegenkomt die er 'FF stilstaan'... Heeft hij dan ongelijk dat hij ze het voordeel van de twijfel niet meer gunt? Want geloof me, dat is wat het is: niet die ene keer, maar die velen die het één keer doen, en het niet zo nauw nemen met de wet, omdat het toch maar eenmalig is.


Wie durft er in eer en geweten zeggen dat hij nog nooit in laatste instantie toch nog die vertrekkende bus heeft ingehaald, wie rijdt er met plezier achter zo'n vervuilende bus die aan elke halte stopt op de rijbaan in plaats van op zijn voorziene uitwijkstrook te rijden ?


Zo kun je alles verdraaien... Mss doe je dat niet met plezier of wat dan ook, maar wat heeft dit te maken met agressie tegen een buschauffeur? Tenzij dat je dit aangeeft om te zeggen dat zo'n buschauffeur agressie zelf uitlokt, waarna ik argumenteer dat agressie niet goed te praten is. -period-.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

Goendi schreef:
Volgens het verkeersreglement is hier naar mijn weten geen overtreding begaan. het is verboden om te parkeren aan een bushalte (15m voor en na het bord van de bushalte), maar personen laten uitstappen is voor zover ik weet niet verboden.


Ik zou dat verkeersreglement dan maar eens goed lezen. Staat wel degelijk in dat dit niet mag. Ook staat er duidelijk in dat een bus voorrang heeft. En als je daar nog aan twijfelt, probeer het dan eens uit? De controleurs van 'De Lijn' die komen toegesneld, zullen je dan uitleggen wat je mis doet (met een proper papiertje er achter).



Lees dan zeker eens artikel 24 uit de wegcode (handelend over stilstaan en parkeren) waar geen melding gemaakt wordt over stilstaan en parkeren aan een bushalte. Vervolgens neem je artikel 25 dat handelt over parkeren.

In artikel 25 wordt duidelijk gemeld dat parkeren verboden is, in artikel 24 wordt nergens melding gemaakt van een verbod op stilstaan aan een bushalte. Voor zover ik daaruit mag besluiten is het dus toegelaten om stil te staan, maar niet om er te parkeren.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Er is een grote nuance tussen stilstaan, en hinderen. Het eerste mag wel, het tweede niet.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Petrikske schreef:
Ofloo schreef:Het hangt ervanaf, .. soms kunnen mensen wreed irritant zijn, maar 'k heb hem niet geslagen of wel soms ?

Je snapt het blijkbaar niet hé?
Door jezelf een bushalte toe te eigenen breng jij die bus en alle inzittenden in gevaar, net als alle personen die moeten op/afstappen op de openbare weg omdat jij zonodig die bushalte nodig hebt.

Als de bestuurder van de bus door deze actie geirriteerd geraakt en er iets van zegt wil jij hem nog op z'n gezicht kloppen ook.

neuf said zeker?


Jij snapt het niet he het is toegelaten door het verkeersreglement dat ik dat doe !!! Trouwens aan het sint-jansplein is meer dan genoeg plaats voor 10 bussen ! Het is niet dat hij de bushalte niet meer kon gebruiken, .. Ik mag mensen laten instappen en uitstappen op een bushalte, en als hij daardoor denkt zijn passagiers in gevaar te brengen moet hij maar wachten tot ik gedaan ben zo simpel is dat !
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Politieman in ziekenhuis na incident op bus in Antwerpen.
zie hier
Link in korte schrijfwijze verpakt...
Mod Blue-Sky
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Zijn weer allochtonen hoor :roll:

En mensen zijn dan verwonderd waarom mensen bang hebben van die mensen, waarom we ze liever ontwijken, en waarom mensen op het VB stemmen...

direct uitwijzen, samen met hun familie.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Lord Utopia schreef:direct uitwijzen, samen met hun familie.


Ik zal het nog eens herhalen: Het zijn waarschijnijk Belgen. "terugsturen" zal dus een probleem worden. Waarom de familie aanpakken daarvoor? Is jouw familie verantwoordelijk voor wat jij doet misschien?

Tja, slogans zijn gemakkelijk natuurlijk.
Oppakken en streng straffen is voldoende.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

on4bam schreef:
Lord Utopia schreef:direct uitwijzen, samen met hun familie.


Ik zal het nog eens herhalen: Het zijn waarschijnijk Belgen. "terugsturen" zal dus een probleem worden. Waarom de familie aanpakken daarvoor? Is jouw familie verantwoordelijk voor wat jij doet misschien?

Tja, slogans zijn gemakkelijk natuurlijk.
Oppakken en streng straffen is voldoende.
Jajong, gebrekkige opvoeding he ;)

Ik durf ervoor wedden dat die ouders amper nederlands kunnen spreken.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik vraag mij af hoeveel Vlamingen er nog op die bus zaten, ze hadden beter allemaal opgestaan en die jongens te pletter geslaan, juist zoals zij altijd doen in groep.

Op dat punt zijn wij allemaal achterbakse lafaarden, we zouden nog eender op elkaars smoel slagen dan op die bende ongeregeld.

Dan heb ik het vooral over de jongeren wat ik zie hier in Antwerpen.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Tae schreef:Ik vraag mij af hoeveel Vlamingen er nog op die bus zaten, ze hadden beter allemaal opgestaan en die jongens te pletter geslaan, juist zoals zij altijd doen in groep.

Op dat punt zijn wij allemaal achterbakse lafaarden, we zouden nog eender op elkaars smoel slagen dan op die bende ongeregeld.

Dan heb ik het vooral over de jongeren wat ik zie hier in Antwerpen.


Men heeft schrik tegenwoordig om te helpen want het gerecht zal nog eerder de personen die geholpen hebben om slachtoffers te vrijwaren op de vingers tikken als er tegen hen door de aanvallers in dit geval klacht wordt neergelgd dan de aanvallers te straffen
Dat is de realiteit en ook de advokaten hebben geen geweten meer als het maar geld opbrengt dan passen ze alle trukjes toe
Afbeelding
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Tijd voor de regering om eens ECHT iets te doen. Snel-belg ding de prullenmand in en richting Zwitserland gaan. Pas de mensen echt toelaten als ze zich hebben geïntegreerd. Nu gooien ze die mensen vanuit het raam de papieren toe en basta.
En na het aanpassen van die wet er eens met de grove maar eerlijke borstel door. Niet veralgemenen, maar proberen om iets te doen aan de probleemgevallen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

En wat een prachtige "goed nieuws schow" weer in de media van de Lijn.
Realiteit is jammer genoeg helemaal anders.
Klopt wel dat er veel controleurs aangeworven ja,
jammer genoeg zie je die niet in Antwerpen Stad maar gaan die liever
in de streek brave menskes en bestuurders ambeteren.
Risico om kletsen te krijgen is immers veel lager daar.

En nee men gaat niet staken nee, op den 41 is men immers 1 en ander gewoon. :twisted:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:'t Zijn weer allochtonen hoor :roll:

En mensen zijn dan verwonderd waarom mensen bang hebben van die mensen, waarom we ze liever ontwijken, en waarom mensen op het VB stemmen...

direct uitwijzen, samen met hun familie.

das onzin
mensen die naar belgie zijn gekomen en wachten op antwoord gaan zoiets nooit doen (in het algemeen). Het is zo dat je riskeert direct negatieve antwoord te krijgen moest je op 1 of andere manier criminele gedrag vertonen.

Het zijn idd meestal marokanen maar er is ook een reden ervoor. Belgen doen//zeggen niks tegen. Jullie hebben dit beetje gestimuleerd en nu krijg je zoiets. Heb je die mannen ooit ruzie zien zoeken met andere "niet-belgen"?

En dit ligt idd grotendeels aan opvoeding. Maar als mensen zien dat ze kunnen het gewoon doen en worden niet bestraaft, tja
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb niets gestimuleerd. Steek de schuld maar op een ander... ik ben altijd zeer vriendelijk tegen mensen, ook tegen allochtonen.

't Zelfde met die twee vrienden uit Polen die die jongen doodstoken voor die iPod. Ze waren hier ook illegaal. Ik durf u zeggen, ik durf het zelfs beweren dat zij zeker niet de enigen zijn.

Ja, ik ben lastig gevallen geweest door allochtonen. Een keer 's avonds na de catechese les, stond er daar een kleine krapuul, vroeg hij naar mijn gerief, of hij het mocht hebben. Ik zei nee, sloeg die met een stok op mijn hoofd.
Ben ook eens lastig gevallen geweest door allochtonen, 3 van hun. Na school, ging ik naar huis. Sleuren en duwen, nog nooit zo gelopen in mijn leven, naar huis.
Nóg eens lastig gevallen door allochtonen met een BB-gun, hadden ze beetje fun door te schieten op random mensen, ook op ons (ik en een paar vrienden).

Maar ik ben nog steeds vriendelijk tegen hen. Ik geloof nog dat er ook goeie mensen zijn. Ik heb oneindige liefde te geven aan mensen, ik ben veel te goed voor deze wereld.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:Ik heb niets gestimuleerd. Steek de schuld maar op een ander... ik ben altijd zeer vriendelijk tegen mensen, ook tegen allochtonen.

't Zelfde met die twee vrienden uit Polen die die jongen doodstoken voor die iPod. Ze waren hier ook illegaal. Ik durf u zeggen, ik durf het zelfs beweren dat zij zeker niet de enigen zijn.

Ja, ik ben lastig gevallen geweest door allochtonen. Een keer 's avonds na de catechese les, stond er daar een kleine krapuul, vroeg hij naar mijn gerief, of hij het mocht hebben. Ik zei nee, sloeg die met een stok op mijn hoofd.
Ben ook eens lastig gevallen geweest door allochtonen, 3 van hun. Na school, ging ik naar huis. Sleuren en duwen, nog nooit zo gelopen in mijn leven, naar huis.
Nóg eens lastig gevallen door allochtonen met een BB-gun, hadden ze beetje fun door te schieten op random mensen, ook op ons (ik en een paar vrienden).

Maar ik ben nog steeds vriendelijk tegen hen. Ik geloof nog dat er ook goeie mensen zijn. Ik heb oneindige liefde te geven aan mensen, ik ben veel te goed voor deze wereld.

wat ik wou dus zeggen dat jullie geen actie ondernemen meestal. Ik weet hoe he klinkt maar toch: telkens je zo een botsing krijgt, verzamel je vrienden en ga je een "gesprek" voeren. Moest er nu een gevecht komen maakt het niet uit als je "verliest" volgende keer gaan ze 2 keer nadenken. Het gebeurt niet per se met allochtonen, maar gewoon eendert welke groepen die zich als "zelfde soort" erkennen. Ik kon het makkelijk zien gebeuren in Rusland.
Mensen die zo een soort dingen doen, komen meestal uit arme gezinnen, kinderen die niks te doen hebben etc (oude cliche's)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tae schreef:Ik vraag mij af hoeveel Vlamingen er nog op die bus zaten, ze hadden beter allemaal opgestaan en die jongens te pletter geslaan, juist zoals zij altijd doen in groep.


Dat is inderdaad de sterke van de allochtonen... ze komen voor elkaar op, ook al is het om slechte dingen te doen.

Wij als Vlaming geloven eerder in de goedheid van mensen, en vertrouwen dat het systeem z'n werk doet... al flitst dat systeem liever brave Belgen die 1 km/u te snel rijden dan de echte problemen aan te pakken :eek:
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

LoSeR schreef:wat ik wou dus zeggen dat jullie geen actie ondernemen meestal. Ik weet hoe he klinkt maar toch: telkens je zo een botsing krijgt, verzamel je vrienden en ga je een "gesprek" voeren. Moest er nu een gevecht komen maakt het niet uit als je "verliest" volgende keer gaan ze 2 keer nadenken. Het gebeurt niet per se met allochtonen, maar gewoon eendert welke groepen die zich als "zelfde soort" erkennen. Ik kon het makkelijk zien gebeuren in Rusland.
Mensen die zo een soort dingen doen, komen meestal uit arme gezinnen, kinderen die niks te doen hebben etc (oude cliche's)


Ik kan mij de krantenkoppen al voorstellen : Racistische jongerenbende valt kansarme allochtonen aan.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

on4bam schreef:
Lord Utopia schreef:direct uitwijzen, samen met hun familie.


Ik zal het nog eens herhalen: Het zijn waarschijnijk Belgen. "terugsturen" zal dus een probleem worden. Waarom de familie aanpakken daarvoor? Is jouw familie verantwoordelijk voor wat jij doet misschien?

Tja, slogans zijn gemakkelijk natuurlijk.
Oppakken en streng straffen is voldoende.


Deze "Belgen wanneer het hen past" hebben allemaal dubbele nationaliteit.

Dus, pak hen de Belgische af en stuur ze terug naar het land van herkomst tantes, nonkels, schoonbroers, grootmoeders en schoonmoeders die ze hier binnengesmokkeld hebben incluis.
't Zal dan wel rap stoppen.

Is jouw familie verantwoordelijk voor wat jij doet misschien?

Tot mijn mijn meerderjarigheid waren ze dat ja.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Ofloo schreef:aan het sint-jansplein is meer dan genoeg plaats voor 10 bussen !
Kan het geloven dat daar plaats is voor meer dan 10 bussen.
Tis immers een busbaan vandaar tot op de Rooseveltplaats.

(oud fotooke van gevonden, ziet er nu enigzins anders uit)

Afbeelding

En IMHO mag je niet stilstaan of parkeren op een busbaan.

http://www.delijn.be/images/op1lijnkran ... m7-454.pdf
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

De ouders aanpakken als hun kroost iets misdoet, mja, in sommige gevalllen kunde da overwegen. Echter, ge kunt uwe kleine nog zo goed opvoeden, ge kunt die niet verbieden om savonds al ies weg te gaan enzo, wa ze dan onder invloed van vrienden en alkool uitsteken, om ze daarvoor zonder meeer verantwoordelijk te stellen, kvin da nie kunnen. Soms ist schrijnend hoe een modaal ter goedertrouw gezin geruïneerd wordt puberfratsen van hunne kleine. Dit moet geval per geval bekeken worden, en in sommige gevallen als ouders al wat redelijkerwijs in hun macht ligt om in te grijpen hebben gedaan en het gebeurt toch, moet de dader in kwestie persoonlijk worden gestraft. Ge moet niet vergeten, enerzijds verbieden ze de enige effectieve straffen tegen pubers, namelijk lijfstraffen, ma anderzijds moet ge uwe kleiner onder controle houden. Tis nie simpel.

Wa de bussen betreft, staken voor losstaande gevallen, das het gewone volk tegen u injagen. Alle, wa willen ze nu, op elke bus mannen van de oproerpolitie? Steekt de chauffeurs dan in een beschermde kooi gelijk in een bank éh, ma da zullen ze wel nie willen. Meer patrouiles of niet: de tijd tegen dat er politie ter plaatse is, is voor mij nog nie den helft van den tijd om ene dood te slagen ze.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”