De al om bekende FITNA van geert wilders

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Geloof is niet meer weg te denken, maar het afwezig zijn had veel oorlogen kunnen voorkomen. Langs de andere kant geeft geloof ons de mogelijkheid om een groter geheel te zien en zin aan iets te geven. Geloof geeft mensen meer dan alleen het materiële.

Ik ben zelf niet gelovig, maar ik ben wel mateloos geïnteresseerd in het Asatru, dus ergens ben ik wel bezig met godsdienst. Iedereen moet het recht hebben om zijn geloof te mogen uitoefenen, maar dit moet wel tot op een bepaalde hoogte beperkt worden. Kijk maar naar wetgeving. Imo mag geloof NOOIT optreden als wetgevende macht, want dan pas komen de problemen boven water. Elk geloof heeft zo zijn eigen "richtlijnen", en dan krijg je dingen zoals stenigen, handen afhakken, ophangen. (Dingen die trouwens niet enkel in de islam voorkomen)

Het feit dat de islam zo zwaar in de wetgevende macht ingebakken zit in de islamitische landen, geeft soms problemen als die mensen naar hier komen en zien dat geloof eigenlijk nog maar een schim is van wat het vroeger was. Geloof is niets actief meer dat door een hele grote bevolkingsgroep wordt ervaren (kijk naar de middeleeuwen), maar eerder iets vrijblijvend. Opeens zijn al die dingen die zij vanzelfsprekend vinden niet meer van toepassing. Vaak komt daar nog eens de reactie van autochtone bevolking bij (al dan niet kort door de bocht en dus kwetsend) en dan zijn die mensen helemaal gedesoriënteerd.

De grootste vijand van ons gezond verstand is tegenwoordig niet het geloof maar de media. Je ziet enkel maar de slechte kant van het geloof: priesters die zich vergrijpen aan kinderen, moslims die voor het minste brand stichten en met wapens beginnen zwaaien, de Dalai Lama die mensen zou opruien, ... . Veel teveel mensen veralgemenen deze probleemgevallen. Verre van alle priesters zijn pedofielen, en maar een marginale groep moslims zijn echt ZO fanatiek. Maar de media speelt hier op in, en toont enkel de donkere kant. Ik ben er 100% zeker van dat er massaal veel moslims een "so what" gevoel hebben bij deze film. Voor die mensen boeit het niet, zolang zij maar rustig hun geloof kunnen uitoefenen.

Automatisch komen we dan op een punt uit waar we een compromis moeten zoeken. Bepaalde godsdiensten schrijven gedragscodes en kledingsvoorschiften voor. Het is aan de regering, en vooral de burgers zelf de plicht om hier een vredelievend compromis te zoeken van geven en nemen. En vooral: open staan voor elkaar. De moslimhaat wordt maar door 1 ding gevoed, en dat is angst van mensen met oogkleppen. Ergens is het begrijpelijk dat men zich verdedigend opstelt. Je ziet namelijk constant beelden van aanslagen, bin laden, ... voorbij komen op TV, en opeens lopen er mensen op straat met bourkas aan. Je gaat jezelf automatisch verdedigend opstellen voor jouw 'wereld', maar wanneer men dit doet zonder naar de ander te kijken, en enkel aan zichzelf te denken, dan creëer je angst voor het onbekende. Hierdoor krijgen ook die rechtse partijen een kans. Zij voeden (excuseer de woordkeuze) zich meestal op onwetende mensen. Gezond verstand van BEIDE KANTEN kan al heel veel oplossen. Wij moeten leren dat we niet meer alleen zijn in deze tijd van supersonisch vliegen en open grenzen, en zij moeten leren dat zijzelf zich ook moeten aanpassen aan hun nieuwe omgeving.
Rogue
Premium Member
Premium Member

FlashBlue schreef:bezie dit ne keer : http://video.google.com/videoplay?docid ... 5775858867

duurt 1u40 ; maar is de moeite waard, inc getuigenissen van een ex moslim over hoe moslims hun gedrag aanpassen als er westerlingen in de buurt zijn, en hoe die hele maatschappij erop gebouwd is om ons een rad voor onze ogen te draaien dat ze vredelievend zouden zijn enzo ....

En hoe alle vredelievende verzen in de koran later zijn herroepen en vervangen door de oorlogszuchtige verzen die men gebruikt als goedprating om alles wat niet moslims is te mogen uitroeien.

Best een informatief filmpje, en imho pakken beter uitgewerkt dan fitna, ben erop gewezen door een kennis die fitna maar zwakjes vond.
link werkt niet meer, deze wel: http://video.google.com/videoplay?docid ... pr=goog-sl

heb het trouwens niet helemaal gezien wegens 1u40min geblaat ^^
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, het ambetante is, ze maken u vaak inderdaad blaaskes wijs. Als de derde, nu al vierde of vijfde generatie nog altijd beter arabisch dan nederlands spreekt, dan is er ietske loos. Vroeger zoude nog geneigd zijn, ok, we hebben ze zelf geimporteerd etc etc etc, ma ze blijven arabisch spreken.
Da kan alleen maar als ze nie voldoende me binnenlanders omgaan. Als arabische ouders thuis gebroken nederlands spreken in plaats van arabisch, en de kinderen op school nederlands leren, dan spreken die binnen 1 generatie perfect nederlands. Nu ist alsof ge geen nederlands moogt kunnen. Via thuis en via hun vrienden wordt nederlands geband, een overlevingstaal om in de supermarkt u eten te kunnen vinden en aant OCMW om u pakske geld te kunnen gaan.

En alles da derachter zit van moslimisme da derover gaat, blijft eraan plakken. Vroeger zat ik nog bij de vrij politiek correcte gedachten, ma zo stillekesaan vind ik dat politiek correct niet altijd juist is!

Wa mij betreft, voor alles, ies fameus op taal elimineren. Ne moslim die de intentie vertoont om correct nederlands te leren na enkele generaties, die zal globaal gezien ook minder extremistisch zijn dan de die die da sowieso al pertinent weigeren.

Ge moet natuurlijk wel opletten, tis nie omda ze goe nederlands kunnen, dat ze het minst gevaarlijk zijn. Integendeel, 't zijn de slimsten die gevaarlijk kunnen zijn. Azo plannen als vliegtuigen ergens invliegen, der kunt ge gene dommerik voor zijn.

De oplossing ligt hem volgens mij in een echt respressiebeleid voor extremistische gedachten. Iemand die het land binnenkomt, moet binnen de x jaar min of meer (gebroken) nederlands kunnen, iemand die al gebroken nederlands kan, daarvan moeten de kinderen vloeiend nederlands kunnen, of anders buiten. Sorry, maar ze maken teveel van hunne tak. Wilders wil misschien opruien, ma ergens moet da kunnen. Ze steken alle dagen vlaggen in brand van westerse landen. Ohhh wee als wij da doen. En ohh wee als een vrouw in saoudi arabie zonder sjalleke komt. Maar oh wee als wij het verbieden. In turkije was het verboden, ze willen het ineens opheffen. Maar nu, in turkije dreigt de regerende moslimpartij verboden te worden! Hallo! In turkije éh, die mannen zijn meer ontwikkeld dan wij! Zeker verder ontwikkeld dan onze moslims! Als wij ons overheid neutraal willen, dan willen wij da. Punt.

Ze hebben zelf ook wel door da ze ons naar het rascisme drijven met hun houding, maar ze teren op het politiek correcte om hun recht af te dwingen. Als ze zich koest houden en der steekt ene ne rascistische poot naar iemand uit, ik zal den eerste zijn om het te veroordelen. Maar, ge kunt ze nie blijven verdedigen. Ok, ze zullen het moeilijker hebben om sociaal contact te maken, maar zoveel goeie wil dat er heerst bij de inheemse mensen, al ist uit medelijde soms. Der zijn lastigaards bij, ma zeker nie allemaal. Ge kunt niet zeggen dat ze geen kans hebben gehad om te integreren. Ok, als ze me 10 samenklitten en veel lawaai maken, dan schrikt da af, ma een bende belgische kinders van 16 jaar die stoer probeert te doen, der gade ook zo maar nie ff doorlopen éh! Tis moeilijk uiteraard, ma velen hebben nooit geprobeert! Der zijn natuurlijk ook wel goeie moslims, uiteraard, maar 20% slechte maakt een reputatie van de rest ook slecht. Misschien moeten ze maar eens gaan bewijzen dat ze hun eigen slechte mensen ook in toom kunnen houden.

Naar kosovaren, russen, polen, indiers, joden, hollanders, italianen, negers etc etc etc kraait er geen kat. Naar de moslims wel. Das geen toeval, en gelooft mij, tis nie omda we ze zoeken. In eerste instantie zijn 't mensen en krijgen ze een gelijke kans, ma ze moeten niet meer willen dan een ander.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Dat klinkt hier alsof ze allemaal terroristen en bedriegers zijn :s. Akkoord, ze hebben hun fair share van mensen die na zoveel jaren nog steeds gen Nederlands kunnen, en dat is mijn inziens inderdaad geen doen. As said, aanpassen moet van beide kanten komen, dus ook van hun kant. Maar als ik dit zo allemaal lees lijkt het wel of ze allemaal aanslagen gaan plegen :s. 't is een zwarte cirkel die men creëert.

Mensen hebben schrik van allochtonen want ze kennen ze niet -> allochtonen krijgen weinig kansen -> allochtonen beginnen samen te wonen en de gemeenschappelijke verontwaardiging groeit -> ze beginnen amok te maken omdat ze vinden dat ze niet genoeg kansen krijgen -> mensen krijgen nog meer schrik -> [begin].

Dat is dus geen oplossing. Maar ergens begrijp ik je frustratie wel hoor Pi R² :).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k zeg altijd als iemand een boek nodig heeft om te weten dat hij goed of slecht bezig is, is die in mijn ogen zwak van geest !

Om even wat voorbeelden te geven bij ons op het werk hebben ze vaak van die filmkes op hun gsm staan, der onthoofdingen, homo's die ze op ne paal zetten, .. 'k vind het gewoon walgelijk dat ge daar plezier kunt aan hebben maar die gasten vieren bijna feest als ze het zien, ..
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

't is ook een schrikbewind dat die extremisten voeren. De moslims durven niet anders denken, laat staan uitspraken te doen die ingaan tegen de koran, of ze worden door hun omgeving bedreigd, verschopt en als het kan een paar centimeters korter gemaakt. Als je in zo een gemeenschap zit waar de leiders oproepen tot verovering. Niet leuk om te vergelijken maar ik zie het als Hitler die zijn volk ophitst tegen de joden. Na een tijdje vonden de mensen ook dat de joden de schuld hadden. Het probleem is nu dat het zich niet binnen 1 land afspeelt. Had een paar jaar geleden een reportage gezien met undercover werk bij die extremisten. Ze hadden een wereldkaart op de muur hangen en daarop de gebieden aangeduid die al door de islam veroverd waren en wat ze nog moeten veroveren... Ze sturen geen leger op ons af maar brainwashen hun eigen volk om ze mee te sleuren in die veroveringsstrijd. Erg en zorgwekkend om te zien. Je hebt hier al buurten in brussel waar mensen wegblijven uit schrik, zelfs de politie. Als er iets gebeurt praat er niemand met de politie uit schrik door hun eigen mensen aangepakt te worden.
Please help, looking for a way to get rich and fast
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

SantaSCSI schreef:Mensen hebben schrik van allochtonen want ze kennen ze niet -> allochtonen krijgen weinig kansen -> allochtonen beginnen samen te wonen en de gemeenschappelijke verontwaardiging groeit -> ze beginnen amok te maken omdat ze vinden dat ze niet genoeg kansen krijgen -> mensen krijgen nog meer schrik -> [begin].
Noem die allochtonen maar bij naam. Of hebben wij ook schrik van chinezen, indiers, vietnamezen, afrikanen, russen, polen, chilenen, canadezen ... die hier komen wonen? Dat zijn ook allochtonen maar daar hebben we het niet over zeker? Het gaat zelfs niet over algerijnen of libiers. Hier hebben zelfs die 2 laatste last van marokanen. Van de turken weet ik niks dus ook geen uitspraak daarover.

Hmm, zie net dat mijn vorige post al een beetje overlapt met Pi R2.

Anyway, ik hoop dat door dit probleem zo in het publiek te smijten er een dialoog komt. Dat de moslim gemeenschap zich verantwoordelijk opstelt ten opzichte van die extremisten en ze aanpakken. Die extremisten hun gang laten gaan is hetzelfde als het goedkeuren. Geen uitspraken zoals "Wij zijn vredelievend" maar afkeuren van agressie en duidelijk het verschil maken tussen godsdienst en wetgeving.
Laatst gewijzigd door BungaMan 01 apr 2008, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mensen hebben schrik van allochtonen want ze kennen ze niet
Schrik van de allochtonen?

Nee man...

De mensen hebben schrik van onze eigen wetgevers die je van alles aandoen wanneer je er ook maar aan denkt om de daden van sommige allochtonen aan de kaak te stellen.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ofloo schreef:'k zeg altijd als iemand een boek nodig heeft om te weten dat hij goed of slecht bezig is, is die in mijn ogen zwak van geest !
Of zij dat nu uit een boek leren , of dat uw ouders u dat nu hebben aangeleerd.. Het principe blijft hetzelfde.. Iemand leert u omgangsregels!

Nu godsdienst geeft richtlijnen om met elkaar om te gaan , en de ene maakt er eerder een wet en plicht van.. Dat natuurlijk niet samengaat met landen waarin een apparte wetgeving is. Natuurlijk moet er iets als godsdienst blijven bestaan (dan niet in de jezus geloof alles wat ik zeg vorm maar in een vorm van omgangsregels). Dit omdat de wetgeving wel zegt wat je mag en niet mag in een land . Maar dat geld dan alleen maar voor een bepaald gebied. Nu het is niet omdat in een of ander land morgen de wet stelt dat ik alle andersgelovige moet kapot maken dat ik dit ook ga doen... Ik heb morele waarden , die ik geleerd heb van mijn ouders die dat geleerd hebben van hun ouders etc... en uiteindelijk zitten daar ook morele waarden bij van de christelijke kerk of ik het nu wil of niet! Godsdients is allemaal leuk in een wereld waar 100den jaren na elkaar dezelfde cultuur en ontwikkeling plaatsvind. Nu als voorbeeld: De islam zegt dat alle wetenschappelijke kennis uit de koran komt (dit wel grappig dat tegelijk er wetenschappelijke kennis is dat bepaalde zaken tegengaan... :p). Nu even serieus .. (ik ga het hier niet over hunne profeet hebben voor alleer dat ik hier de moslim gemeenschap aan men deur heb) Maar ik ga echt niet geloven in een of andere kwiet die 1000 (of meer ) geleden straffe (voor toen) wetenschappelijke feiten naar boven bract! Dit wil niet zeggen dat die man toen geen straffe uitspraken deed die achteraf gezien soms ook nog klopten... Maar als er 500 jaar later iemand kon bewijzen dat het eigenlijk een foutief bewijs was, moet je dat ook durven aannemen (mits bewijs natuurlijk).

Nu als ik een boek schrijf waarin staat dat alles uit atomen bestaat , kan je zeggen dat ook bijna alle wetenschap verder komt uit mijn boek (als ik de eerste was met het atoom model natuurlijk) . Is dit zo ?! nee.... Maar ik heb er wel toe bijgedragen...En als iemand later ontdekt dat mijn idee wel goed was maar men weergave niet , dan het zei zo...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Da regelke van visieuze cirkel etc etc... da ga al lang niemeer op. Onze samenleving was tot voor 2 jaar opener dan ooit tevoren. Stillekesaan zie ik verrechtsing zelfs bij gematigde inheemsen. Mijn lief woont in lokeren. Provinciaal boeregemeenteke me 20 000 inwoners gekend om zijn marrokaanse concentratie. Voor mijn part zijnt allemaal marokanen of turken. Maar is da nu normaal dat als die der alleen rondloopt in de buurt van het station buiten de spits, da der direct 3 allochtonen (en geen polen, hongaren, kosovaren, maar iets noord-afrikaans moslims) contact mee zoeken? En nee, das nie om sociaal te zijn, das om te provoceren.

Als ge even in da station op den trein zit te wachten, dan hangen die er rond. Ge moet maandagavond maar ies naar Rwina zien. Een humoristisch programma me allochtonen in. Das vree grappig, ma tegelijk ist wel schrijnend op welke waarheid da gebasseerd is. Soms moet ge lachen door het overdrijven, maar eigenlijk trekken ze gewoon sommige van hun daden, en vooral onze reacties in het belachelijke. Da programma zal wel me de beste bedoelingen gemaakt zijn, maar hetgeen ze der uitbeelden is toch wel extreem herkenbaar.

Zeggen dat ze arm zijn of het hier niet goed hebben, nee, echt niet. Ze lopen allemaal me de nieuwsten mp3 of gsm da ik mij zelfs nie kan veroorloven. Sommige diensten, bedrijven, overheden discrimineren positief (positief, tis te zeggen, naar den andere kant op, of da nu inderdaad positief is...). Vrienden hebben ze blijkbaar genoeg onder elkaar, dus eenzaam zijn ze zeker niet. Das nie slecht da die desnoods samentroepen, als ze elkaar graag zien, ma nie geforceerd. Ze kijken nog eerder nen autochtoon buiten dan dat de autochtonen nen allochtoon buitenkijken. Als ge zo kosovaren, polen, ... ziet, die zijn allemaal vree eenvoudig en ingetogen, der druipt de miserie af. Ok, ge moet nu nie omda ge hier migrant zijt doen alsof de miserie van u afdruipt om sympathiek te zijn, maar én een goed leventje leiden én u eisen nog ies stellen én ons verboden opleggen... nee, da ga soms te ver. Wa mij betreft is er nie altijd ne link tussen het miserie hebben en het gedrag dat ze vertonen.

Als ik da nu zo allemaal teruglees, kom ekik precies wel vrij rascistisch over. Begrijpt mij nie verkeerd, ik probeer altijd het beste te zien in ne mens en ik ken evenveel gevallen van allochtonen die nie int station rondhangen en dit en dat. Maar toch, als die gematigde moslims (die zijn dan even moslim als da wij katholiek zijn) zelf vertellen over hun eigen familie, dan hoopt ge toch altijd da sommige van die gewoonten der maar vlug uitgaan in de volgende generatie. En ja der zijn poolse overvalsbendes en albanese maffia en den inheemsen belg is ne sjoemelaar, maar das allemaal voor eigen zak en heeft niets me geloof te maken. Ik heb nog nooit nen overvaller ene zien doodschieten in naam van god, ma das om zichzelf uit den bak te redden. Als nen belg iemand nog maar bedreigt in naam van god, steken we hem in de psychiatrie of in den bak. Ne priester moe da bij ons ook al nie doen, of zijn kerk is nog leger dan leeg. Als ne moslimimaam mensen als theo van gogh verschrikkelijke ziektes toewenst, dan is da maar normaal...

Ja Santascsi, kzijn wel gefrustreerd wa da betreft eigenlijk. Op den duur weet ge niemeer wa denkten. Ge wilt er nog mee overeen komen, ge wilt denken dat ze gematigd zijn, ma hoe vaak verrrassen ze u dermee hoe conservatief ze eigenlijk zijn.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

misterjo schreef:
Ofloo schreef:'k zeg altijd als iemand een boek nodig heeft om te weten dat hij goed of slecht bezig is, is die in mijn ogen zwak van geest !
Of zij dat nu uit een boek leren , of dat uw ouders u dat nu hebben aangeleerd.. Het principe blijft hetzelfde.. Iemand leert u omgangsregels!
Nee helemaal niet, als je ouders het je leren word je daarna niet meer beloond zij doen het om naar de hemel of paradijs te gaan of whatever, ..

En het gaat er mij gewoon om dat sommige mensen bewondering voor mensen hebben die een geloof volgen, ik vind het zwakzinnig, dat je dagelijks moet bidden om zeker te zijn dat je naar de hemel mag dat je zeker weet dat je alles goed doet voor het hiernamaals ..
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Pi R² schreef:
Ja Santascsi, kzijn wel gefrustreerd wa da betreft eigenlijk. Op den duur weet ge niemeer wa denkten. Ge wilt er nog mee overeen komen, ge wilt denken dat ze gematigd zijn, ma hoe vaak verrassen ze u dermee hoe conservatief ze eigenlijk zijn.
Ik begrijp zeer goed dat het lastig is. Als ik soms uitga met vrienden durven die mannen ook wel eens provoceren als ge voorbij komt. Maar ik probeer dan toch nog steeds het goede in de mens te zoeken. Te naïef voor deze wereld zeker? :(
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hoe komt het eigenlijk dat turken en vooral de marokkanen provoceren en ruzies proberen uitlokken etc. ?

Ik heb vroeger ook een Marokkaan en een Turk in mijn klas gehad en het was altijd de Marokkaan die begon en als die begon dan begon die turk ook...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Opgevoed op de straat zeker :?
Als ze daar wat willen overleven als jongeling leren ze snel hun bek open trekken en als dat niet helpt leren ze snel dat dreigen en fysiek worden wel kan helpen.
Allé, dat is toch de enige natte vinger verklaring waar ik nu op kan komen.
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Pff, dan hou ik eens een betoog om die groep een beetje te verdedigen, gaan ze meteen een politieman te lijf. Cut me some slack e mannen :p.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

daarstraks ook gezien opt nieuws... das nu net de pubiciteit die ze kunnen missen om wat crediet op te bouwen :roll:
liger
Elite Poster
Elite Poster

AnD schreef:Hoe komt het eigenlijk dat turken en vooral de marokkanen provoceren en ruzies proberen uitlokken etc. ?

Ik heb vroeger ook een Marokkaan en een Turk in mijn klas gehad en het was altijd de Marokkaan die begon en als die begon dan begon die turk ook...
Ik heb het juist in andere thread geschreven, maar bon
Meeste belgen zijn te passief en te defensief.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Meeste belgen zijn te passief en te defensief.
Ge moogt er gerust "laf" aan toevoegen hoor.

Waarschijnlijk zaten er 5 maal zoveel Vlamingen op de bus als er van die kutjongeren opzaten.

Wat deden die om die politieman te verdedigen? ..... Juist,...Niets!
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik hoorde op het nieuws dat er al verdachten opgepakt waren die bekenden maar de feiten minimaliseerden; het was toch echt allemaal zo erg niet. Nu weet ik dat de media soms wel durven overdrijven, maar ik denk toch echt dat dit voorval niet geminimaliseerd kan/mag worden. Meer nog, ik zou deze jongeren hard aanpakken en een soort van voorbeeld stellen voor de rest... Ter vergelijking, vorige week op het nieuws zag ik dat een inheemse jongere die onder invloed van drugs een andere tiener vernederde (weliswaar op een extreem vlak) 5 jaar aangesmeerd kreeg door de rechter. Begrijp me niet verkeerd, 5 jaar lijkt me zeker gerechtvaardigd (ze kunnen zo'n mensen niet hard genoeg straffen wat mij betreft), maar ik ben eens benieuwd wat de straffen gaan zijn voor deze allochtonen. De feiten vind ik minstens even erg, het gaat hier zelfs bijna om poging tot doodslag. Maar als ik vergelijk met vroegere, vergelijkbare voorvallen dan komen de allochtonen meestal weg met een minder zware straf dan autochtonen.

For what it's worth: ik ben zeker geen rascist, ik ben juist vóór gelijkheid! Maar ik begin de laatste tijd me wat te ergeren aan die positieve discriminatie... Ander voorbeeld: tegenwoordig moet men zelfs een X-aantal vrouwen in zijn politieke partij hebben, en de kans bestaat dat hiervoor beter gekwalificeerde mannen aan de kant moeten blijven. What's next? Een quotum voor allochtonen op de lijst? Om maar te zeggen, ik erger me geweldig aan positieve discriminatie!
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Een verhaaltje voor wij allemaal slapengaan:

Op een ver afgelegen eiland (bvb Nieuw Zeeland) leefden de dieren al jaren in peis ende vree, er waren geen roofdieren en ze hadden zich aan die vredige situatie aangepast. (bvb ze hadden het vliegen niet meer nodig en ontwikkelden geen vleugels meer)

Toen kwamen de kolonisten en die begonnen na een tijdje huisdieren te importeren naar dit eiland. (bvb Honden en katten)
Deze beestjes hadden natuurlijk ook jongen en dierminnend als die kolonisten waren konden ze deze lieve jongskens niet doden en ze brachten deze diertjes dan maar naar het bos.

De inheemse dieren hadden zoiets nog nooit gezien en gingen zelf niet eens lopen of dachten er zelfs niet aan zich te verdedigen wanneer ze door de honden en katten aangevallen werden.

Door het overvloedige aanbod aan voedsel vermenigvuldigden de geïmporteerde beestjes zich exponentieel terwijl de inheemse fauna er steeds maar op achteruit ging.

Tot.... er maar een paar overbleven op eilandjes die te ver buiten de kust lagen voor de katten en honden om er naar toe te zwemmen.

Dit is natuurlijk volledig "off topic" en heeft niets met de huidige Europese situatie te maken.
liger
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:Ander voorbeeld: tegenwoordig moet men zelfs een X-aantal vrouwen in zijn politieke partij hebben, en de kans bestaat dat hiervoor beter gekwalificeerde mannen aan de kant moeten blijven.
dit snap ik ook echt niet. Wat een zever toch :/
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik vind da nogthans een zinnige opmerking. Positieve discriminatie is een politiek "hot-topic". Gewoon den beste moe verkozen worden. Der zijn meer vrouwen als mannen, dus als de vrouwen per se een vrouw int parlement willen, dan moeten ze maar op die 5 vrouwen van de lijst kiezen en nie vanboven een bolleke aanduiden voor de lijsttrekker.

Zo ist bij alles, ge leest dikwijls in overheidsvacatures in de kranten de mededeling in de zin van "als stad/provincie/gewest staan wij speciaal open voor allochtone medewerkers". Als ge hoort dat sommige vlamingen op basis van da zinneke een job voor hunne neus zien weggekaapt worden omdat er een allochtonenkwotum geldt, dan zeg ik: nie goe bezig.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”