Te hoge framerate

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Kheopsys
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 dec 2007, 18:13

Ik ben vorige maand terug overgeschakeld van Windows Vista Home Premium 64 naar Windows XP Professional 64x. Sindsdien heb ik bij 2 games een veel te hoge framerate (of hoe je het ook mag noemen) - de beelden gaan veel te snel - zijnde bij Half-Life 1 en alle mods en Need for Speed Carbon. Dit probleem had ik niet in Vista. Enig idee? :-)

bedankt alvast

ik post even men systeem:
AMD Athlon x2 64
2GB DDR2
Asus EAH 3850
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

Bij opties kan je normaal de framerate limiter aanzetten.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

de beelden gaan veel te snel
Noch nooit van gehoord, een hoge framerate maakt juist dat je soepeler kan spelen = geen schokkerige weergave van de beelden.

Zie je dan echt de mannetjes sneller lopen of gebeurt er iets onvoorziens?

Zoals bijvoorbeeld dat je tegenspeler plots op een andere plaats is dan waar hij de seconde daarvoor was.
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

vsync aanzetten ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13622
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Euhm nvm...
Laatst gewijzigd door Goztow 31 maa 2008, 13:15, in totaal 1 gewijzigd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Je framerate zal wel normaal zijn, maar er zal ergens een bug zijn tussen de game-engine en XP64...

Die engine zal zich vergapen op die XP64, en de "ingame snelheid" sneller laten lopen dan de bedoeling is.

Ik weet nog dat er ten tijde van Quake3 ook een bug inzat, hoe sneller je FPS, hoe sneller je ingame kon voortbewegen (rocketjumps die niet werkte met een framerate onder de 100, maar ineens wel als je 128 FPS haalde (getallen zullen wel niet kloppen)) Da's ook de reden dat je in Quake4 zonder een variable aan te passen niet hoger dan 60FPS geraakt, omdat de engine ook maar aan 60Hz werkt (een "item" (kogel, player,...) kan maar maximaal 60 keer per seconde van positie wisselen...)

Staat XP64 tussen de goedgekeurde OSsen voor dat game?Kijk eens op de websites van de game-developers, misschien hebben die wel een patch voor XP64?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Half-Life 1 (Steam versie, that is) werkt prima hier onder WinXP x64. Ik zou ook eens voorstellen om vsync in te schakelen.
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb dit ook gehad bij need for speed, en bij mij was het op te lossen door alt-ctrl-del te drukken, dan bij de processen op het proces van need for speed rechts klikken en bij affiniteit instellen ofwel 0 of 1 kiezen maar niet beide.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

De AMD X2 processoren hebben een patch nodig om de timer juist te laten lopen, en ook om te voorkomen dat Windows bij bepaalde handelingen slechts 1 core meer herkend (tot je de computer herstart).

Dit is de driver:
AMD Processor Driver Version 1.3.2.0053 for Windows XP and Windows Server 2003 (x86 and x64) (onderaan de pagina)

De "AMD Dual-Core Optimizer" driver bovenaan de pagina gaf bij mij problemen, geloof ik, maar je kan die ook zelf eens proberen.
Kheopsys
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 dec 2007, 18:13

Mahimahi schreef:
de beelden gaan veel te snel
Noch nooit van gehoord, een hoge framerate maakt juist dat je soepeler kan spelen = geen schokkerige weergave van de beelden.

Zie je dan echt de mannetjes sneller lopen of gebeurt er iets onvoorziens?

Zoals bijvoorbeeld dat je tegenspeler plots op een andere plaats is dan waar hij de seconde daarvoor was.
nee, het lijkt gewoon of je alles speelt in 'fast forward'.
Kheopsys
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 dec 2007, 18:13

Ik heb zowel de dual core optimizer geïnstalleerd als triple buffering aangezet bij opengl settings. Een van beide moet het dan toch geweest zijn want het probleem in half-life is opgelost, nu need for speed carbon nog :-)

alvast bedankt.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Misschien een domme vraag, maar waarom draai je in godsnaam x64? Je hebt maar 2GB dus is het al niet voor het geheugen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Ik heb dit indertijd ook gehad met Supaplex. Die draaide ook gewoon dol op mijn desktop (Athlon64 X2). Misschien dat compatibiliteitsmodus helpt?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”