seagull schreef:Moest iemand zich geroepen voelen dan mag hij het hier met veel prezier komen instellen.
Je onkosten en je tijd worden natuurlijk vergoed.
Mijn dreambox whishlist:
- opnemen van DM 7025 en 2x DM 600 op de server
- asfpelen van films en muziek van de server op DM 7025 en 2x DM 600
- DM 7025 en 2x DM 600 instellen zodat ik altijd meerdaagse EPG heb van TVV, C+ en sky
- DM 7025 en 2x DM 600 updaten naar de laatste nieuwe gemini en cccam
- toegang tot DM 7025 en 2x DM 600 via internet vanop remote site
- mij wegwijs maken om reklameblokken uit films te knippen
- mij wegwijs maken om nederlandstalige ondertitels aan opgenomen films te plakken
Het meeste is wel te doen, maar de epg van canal+(idem tv vlaanderen) is niet altijd zo correct/volledig.Kijk eens op het forum van pli en in de wiki.
Het is zobizo veel trial on error werk.
Updaten is toch zeer makkelijk met nullmodem kabel.
Reclameblokken wegknippen kun je toch enkel manueel met een splitter(programma staat ergens op mijn pc)?
Via VNC op je dreambox kun je je pc bedienen (films afspelen die erop staan,...) best handig maar niet beschikbaar op de 600 (mss met een alternatief programma dat automatisch opstart via rc.local, ik hoor het graag)
- toegang tot DM 7025 en 2x DM 600 via internet vanop remote site: wat bedoel je daarmee? kijken over internet? of via ftp,putty,ssh... je dreambox bedienen?(ik gebruik mijn gsm/pda daarvoor, op lokaal niveau)
ivm die mount,simpel filesharing uitzetten, anders werkt het zeker niet.
en dan een map met daarin movies aanmaken.
Deel als bvb map opnemen (met daarin map movies) en linken aan opnemen.
ivm toegangsrechten, installeer ook eens netbios,... (maar dat is als je al kunt opnemen,maar geen toegang hebt tot de map)
Weet wel dat je maar 1 mount tegelijkertijd kunt uitvoeren om op te nemen.
Het is nogal ver voor mij (zeker 50 min rijden) en ik kan je mss niet met alles helpen, wil wel proberen.Via VNC & VMWARE kun je veel en gemakkelijk remote testen.