Email adres op de zwarte lijst zetten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Hallo
zwarte lijst is misschien een zwaar woordgebruik maar maandelijks krijgen wij mail toegestuurd van een firma in Torhout en die vertikken het om ons uit de mailinglijst te nemen. Heb hen al een paar mails teruggestuurd.
Het betreft: info apenstaartje fluovestjes puntje be

Als deze mensen niet ingaan op mijn vraag waar kan ik dan wel geholpen worden?

Groetjes en bedankt!
//edit meon: door je mailadres hier te zetten ga je alleen nog maar méér spam krijgen! Door @ en . voluit te schrijven is die kans al een pak kleiner dat het gevonden wordt door een zoeksysteem voor mailadressen.
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Telenet schreef:Hallo
zwarte lijst is misschien een zwaar woordgebruik maar maandelijks krijgen wij mail toegestuurd van een firma in Torhout en die vertikken het om ons uit de mailinglijst te nemen. Heb hen al een paar mails teruggestuurd.

Als deze mensen niet ingaan op mijn vraag waar kan ik dan wel geholpen worden?

Groetjes en bedankt!


kan je die niet blokkeren in je outlook? Je kan nl afzenders blokkeren, en als het telkens het zelfde adres is, dan worden die mailtjes automatisch verwijdert bij aankomst in je inbox.

Zo heb je er geen last meer van.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Meld dit probleem bij de Federale Politie, ecops en die zullen contact opnemen met de eigenaars van dit mailadres en de nodige maatregelen treffen.
Elke ongevraagde email van een Belgische afzender die ik ontvang gaat altijd naar ecops en er is tot op heden altijd gevolg aan gegeven.

320i schreef:kan je die niet blokkeren in je outlook? Je kan nl afzenders blokkeren, en als het telkens het zelfde adres is, dan worden die mailtjes automatisch verwijdert bij aankomst in je inbox.

Zo heb je er geen last meer van.

Vind ik persoonlijk de slechtste manier van werken voor BELGISCHE emails.
We hebben een wetgeving, we hebben een federale politie die gevolg heeft aan klachten dus zorg er a.u.b. ook voor dat dit soort gangsters erop aangesproken wordt.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Astralon schreef:
320i schreef:kan je die niet blokkeren in je outlook? Je kan nl afzenders blokkeren, en als het telkens het zelfde adres is, dan worden die mailtjes automatisch verwijdert bij aankomst in je inbox.

Zo heb je er geen last meer van.

Vind ik persoonlijk de slechste manier van werken voor BELGISCHE emails.
We hebben een wetgeving, we hebben een federale politie die gevolg heeft aan klachten dus zorg er a.u.b. ook voor dat dit soort gangsters erop aangesproken wordt.


persoonlijk dacht ik aan de makkelijkste manier. Wist persoonlijk ook niet dat er een ecops was, mi excusi ;-)
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Dat is een zeer goede tip, ik zal de volgende keer ecops inlichten.
De mail is spijtig genoeg al gedeleted en ze vragen daar het juiste tijdstip, dus kan ik dat niet geven. :-(

Heel erg bedankt!
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb ook al zeer goede ervaringen met ecops. Ik hanteer een nultolerantie voor Belgische spam :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

khsw schreef:Ik heb ook al zeer goede ervaringen met ecops. Ik hanteer een nultolerantie voor Belgische spam :twisted:


Ik dien mijn klacht steeds in bij [email protected]

Ook zeer efficient... en de nultolerantie is hier ook van toepassing :twisted:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:
khsw schreef:Ik heb ook al zeer goede ervaringen met ecops. Ik hanteer een nultolerantie voor Belgische spam :twisted:


Ik dien mijn klacht steeds in bij [email protected]

Ook zeer efficient... en de nultolerantie is hier ook van toepassing :twisted:
Op m'n werk kregen we ook spam van een of ander Belgisch bedrijf, heb toen (4-5 maand geleden) een mailtje gestuurd naar bovenstaand e-mail adres en na een maand (of 2 maand, weet het niet juist zo goed meer) kregen we een brief in de bus dat de nodige maatregelen werden getroffen. Sindsdien nooit geen mailtje meer gehad van dat bedrijf :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Let er wel op, als ze naar jou [email protected] adres sturen is het technisch gezien geen spam maar reguliere reclame. Ik heb het er ooit met mijn advocaat over gehad, en hij vertelde mij dit. Het is wel zo dat zééééér weinig mensen (zelfs orde handhavers) hiervan op de hoogte zijn, maar in een rechtbank krijgt de 'spammer' wel degelijk gelijk. Het is daarom dus ook dat er een pak Belgische bedrijven adverteren op het info@ adres :)

Ik ben er mij van bewust dat er weer mensen gaan zijn die beweren dat ik ongelijk heb. Maar ik zou zeggen, niets houd je tegen om het aan de griffier te gaan vragen ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Wie bepaalt eigenlijk wat reclame en wat spam is?
Want als het storend is en ongevraagd dan kunnen ze het toch niet als reclame gaan afdoen?

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De wetgevende macht bepaald dat zekers :P
Maar wat ik bedoel is dat een info@ adres aanzien word als een normale 'brievenbus' zoals die bij uw thuis voor de deur staat. En spijtig genoeg kunt ge op een e-mail adres nog geen sticker plakken van "geen reclame aub". Beetje een onvolmaaktheid in de wet, maar zo zijn er wel meer.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

L-army schreef:Let er wel op, als ze naar jou [email protected] adres sturen is het technisch gezien geen spam maar reguliere reclame. Ik heb het er ooit met mijn advocaat over gehad, en hij vertelde mij dit. Het is wel zo dat zééééér weinig mensen (zelfs orde handhavers) hiervan op de hoogte zijn, maar in een rechtbank krijgt de 'spammer' wel degelijk gelijk. Het is daarom dus ook dat er een pak Belgische bedrijven adverteren op het info@ adres :)

Ik ben er mij van bewust dat er weer mensen gaan zijn die beweren dat ik ongelijk heb. Maar ik zou zeggen, niets houd je tegen om het aan de griffier te gaan vragen ;)

Klopt niet. Ik ontvang regelmatig spam van Belgische bedrijven op ons [email protected] account en ik meld dat altijd aan ecops en krijg altijd gelijk.
Ik zou vlug van advocaat veranderen :wink:

Reguliere reclame mag als aan de volgende voorwaarden voldaan is:
1) Nooit naar een mailbox op naam: dus [email protected] mag maar [email protected] mag niet.
2) Het onderwerp moet altijd het woordje reklame bevatten (in de verschillende landstalen) zodat er filters op de mailservers gezet kunnen worden.
3) De email zelf moet een unsubscribe functie voorzien en als je uitschrijft moet je een bevestiging krijgen en dit moet binnen een redelijke termijn gebeuren.

Zeer complete informatie, inclusief wetteksten vind je op:
http://www.schrijf.be/copywriting_tips_spam_wetgeving.htm
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Klopt niet. Ik ontvang regelmatig spam van Belgische bedrijven op ons [email protected] account en ik meld dat altijd aan ecops en krijg altijd gelijk.


Info@ is inderdaad geen vrijbrief voor spammers... dergelijke mailtjes moeten namelijk aan heel wat voorwaarden voldoen, en tot op heden heb ik ook steeds gelijk gekregen in het feit dat het wel degelijk spam is.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Ik zou vlug van advocaat veranderen :wink:


Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal gelezen hebt. Je mag het altijd aan de griffie gaan vragen hoor :)

Unsubscribe is standaard idd, maar dat van dat onderwerp twijfel ik toch aan hoor.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

L-army schreef:Ik denk dat je mijn bericht niet helemaal gelezen hebt. Je mag het altijd aan de griffie gaan vragen hoor :)

Hm, de griffie is niet echt bevoegd in dat soort zaken. De griffie is zeg maar het administratieve deel van een rechtbank.

L-army schreef:Unsubscribe is standaard idd, maar dat van dat onderwerp twijfel ik toch aan hoor.

Lees ook eens volgend document, pagina 21.

onmiddellijk na de ontvangst ervan is de reclame, vanwege de globale indruk, met
inbegrip van de presentatie, duidelijk als zodanig herkenbaar; zij draagt leesbaar, goed
zichtbaar en ondubbelzinnig de vermelding “reclame” ;
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Wel, af en toe komt hier ongevraagde reclame toe van volgende firma >>

O&O Software, waarin zeer moeilijk uit te vissen is, wie is nu de eigenlijke afzender?

Is al meerdere keren geplaatst in de map Symantec als ongewenste reclame.

Voorlopig geen echt middel gevonden om deze te blokkeren.
Nu dat is dus geen vloed aan spam (daar ik schreef af en toe) maar 'k vind het wel storend.
(laat die maar verder sturen, betalen moeten ze hun trafiek toch ergens)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Hm, de griffie is niet echt bevoegd in dat soort zaken. De griffie is zeg maar het administratieve deel van een rechtbank.


Bij de griffie kan je altijd even navragen hoe het in de wet staat, veel mensen denken dat je dan al direct een advocaat moet raadplegen. Maar een griffier kan je altijd even gratis opzoeken hoe het precies in het wetboek staat, meestal moet je het dan wel stellen met een 'as-it-is' uitleg.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Blue-Sky schreef:Wel, af en toe komt hier ongevraagde reclame toe van volgende firma >>


Zelfs als is het maar één keer... indien het reclame is voor een Belgisch bedrijf volgt onmiddelijk een klacht in mijn geval. Ik tolereer niet, en geef zeker niet de indruk dat het kan... zelfs niet af en toe.

Blue-Sky schreef:O&O Software, waarin zeer moeilijk uit te vissen is, wie is nu de eigenlijke afzender?


Ofwel gaat het over een bedrijf, ofwel is er de afzender... iemand zal je toch wel vinden ?

Blue-Sky schreef:Nu dat is dus geen vloed aan spam (daar ik schreef af en toe) maar 'k vind het wel storend. (laat die maar verder sturen, betalen moeten ze hun trafiek toch ergens)


Dat idee hebben ze natuurlijk allemaal... af en toe eens één mailtje... maar als iedereen dat denkt zit m'n mailbox iedere dag barstens vol. Trouwens vaak heeft men als bedrijf unlimited abonnementen en kost het hen dus "niets".
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

Hey mensen, hartelijk bedankt voor de tips!
Deze site is echt tof en jullie weten allemaal zo veel over al die dingen.
Ik vermoed dat ik hier veel ga kunnen bijleren.

Groetjes
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Je bent altijd welkom Telenet, we proberen elkaar zo goed mogelijk te helpen :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Telenet_user
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 maa 2008, 07:39

L-army schreef:Je bent altijd welkom Telenet, we proberen elkaar zo goed mogelijk te helpen :)


Wel dat vind ik nu echt lief zenne. :wink:
Let op! Ik ben leek EN vrouw! Maar al bij al valt het nogal mee. Je moet wel wat geduld met mij hebben ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Telenet schreef:Wel dat vind ik nu echt lief zenne. :wink:


Je gebruikersnaam is wel een beetje verwarrend.

Misschien toch beter iets anders nemen ?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Je gebruikersnaam is wel een beetje verwarrend.

Misschien toch beter iets anders nemen ?


Ja maar dat kan je niet zelf ;) dan moet je het even vragen aan een van de admins of mods.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”