xenne schreef:fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten
hoe heb je die technieker bekomen? via dommel? en hoeveel heb je die moeten betalen?
Heb een lijntest op mijn 'vaste ' lijn laten uitvoeren door belgacom via de telefoon en daar merkten ze dat er toch wat 'ruis ' opzat,vandaag is dan die persoon van belgacom langsgeweest en alles uitgemeten,die heeft het toen ook met zijn eigen ogen gezien dat er regelmatig disconnects waren, maar de meting van de vaste lijn was volledig ok,hij stelde mij dan voor om kontact op te nemen met dommel en dat heb ik van middag gedaan ,daar heb ik 2 verschillende personen aan de lijn gehad waaronder Bart Dom zelf en die heeft zelf wat testen uitgevoerd en gemerkt dat mijn SNR zeer hard schommelt , ze hebben dit getest met mijn lijn op verschillende profielen te plaatsen,hij heeft mij nu voorgesteld om even mijn lijn te laten staan op een 0.8 Mb profiel en dit verder op te volgen,mijn SNR ligt 'voorlopig ' nu op een 7.5 db en mijn ping grafiek ligt ook plosteling veel lager wat volgens mij een goed teken is , als dit niet zou werken dan ging hij mij die nieuwe modem/router opsturen voor eens uit te proberen of mijn lijn daar stabieler mee bleef omdat ze reeds goede resultaten hadden met die router /modem die ze binnenkort gaan gebruiken voor hun homeconnect, in ieder geval ik heb wel vandaag het gevoel gehad dat er echt met mijn probleem rekening wordt gehouden en dat ze er toch alles aan gaan doen voor dit opgelost te krijgen , ik heb hun dat ook gezegd .
Nu is het weer bang afwachten hoe mijn lijn zich gedraagt .
Ik zend in bijlage enkele nieuwe screenshots en hou julllie zeker op de hoogte . Hij zei me ook dat die schommeling zou te maken hebben met electrische impulsen in de buurt van apparaten die mijn lijn zouden kunnen storen(zoals een tl lamp,microgolf ,....) maar dat staat hier niet in de buurt .
ljd schreef:fieldoxide schreef:Net iemand van belgacom langsgeweest om alles uit te meten,alles is hier perfect in orde,geen signaalverlies op de lijn,kabel volledig in orde, splitter ook nagekeken , draden aan het aansluitpunt nog eens los en vastgemaakt .
Ligt dus niet aan binnenbekabeling of hardware.
Zelfs als de persoon van belgacom hier was zag hij de disconnects .
Probleem is dat hij geen test op mijn adsl kan doen aangezien ik bij dommel zit.
Ik ga de laatste keer naar dommel bellen en mijn verhaal nog eens doen maar ze moeten echt actie ondernemen want dit kan echt niet meer .
Ik ben ten einde raad .
Zolang je hem niet aansluit waar de telefoonlijn binnenkomt heb je geen bulletproof bewijs. Dan mag je klagen zoveel je wil.
probleem is dat ik niet weet hoe ik deze modem/router daar moet aansluiten want dat kastje is nog zo een heel oud .
Zie foto in bijlage .
De 2 bovenste kabels zijn de aanslutingen van de telefoonkabel , de onderste 4 kabels zijn de kabel van belgacom die binnenkomt in de garage bij ons
Iemand enig idee hoe ik mijn opstelling moet uitvoeren om mijn modem daar te kunnen op aansluiten ?