Overschakelen gas : weg van NUON !

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb al enkele maanden de site van zowel VREG al TESTAANKOOP gebruikt en in alle simulaties blijft NUON de duurste (en dat is nu net de maatschappij waar ik bij zit :-( )
Du heb ik NUON gecontacteerd om hen te vragen hoe het zit en of ze niets beter kunnen doen.
Ik kreeg daar een hele uitleg dat zij zogezegd een gunstigere parameters gebruiken waardoor prijsstijgingen niet zo snel worden doorgerekend.
Maar als dat zo is, hoe komt het dat zowel 9 maand geleden, als 3 maand geleden zij nog altijd de duurste zijn ?

Dan kwamen ze uiteraard af met het voorstel om een contract van 3 jaar af te sluiten, o die manier was ik zeker van de prijs maar dat was uiteraard nog duurder, en niemand kan de prijzen voorspellen.

Eventjes wat cijfers :
NUON : 1427 euro/jaar (vreg + TA)
NUON (contract 3 jaar) : 1550 euro/jaar (vreg +TA)
EBEM : 1424 euroJaar (volgens vreg, volgens TA : 1345)
POWER4YOU : 1286 per jaar (die prijs staat niet bij VREG)
LAMPIRIS 1322 (vreg + TA)

Zelfs als ik de boete van 75 euro wegens contractbreuk er bij tel, ben ik nog voordeliger uit, of zie ik dat verkeerd ?
Iemand (goede) raad ?
Alvast bedankt
yasol
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 maa 2008, 14:32

Klopt helemaal, heb zelf vorige week met Nuon gebeld.
Mijn voorschot voor de volgende 12 maand steeg met 40% vergeleken met vorig jaar. Nochtans was bij de afrekening gebleken dat mijn huidig voorschot correct was, zelfs nog een beetje te hoog.

Kreeg een ganse uitleg : de voorbije zachte winters, de verwachte prijsstijgingen, ...

Heb hier helemaal geen boodschap aan, NUON is voor aardgas gewoon de duurste. Heb meteen mijn opzeg verstuurd. Ga overschakelen naar essent.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

yasol schreef:Mijn voorschot voor de volgende 12 maand steeg met 40% vergeleken met vorig jaar. Nochtans was bij de afrekening gebleken dat mijn huidig voorschot correct was, zelfs nog een beetje te hoog.

Kreeg een ganse uitleg : de voorbije zachte winters, de verwachte prijsstijgingen, ...


Ik moest zelfs centen terug krijgen van Electrabel, en nog ging mijn voorschot omhoog met dezelfde uitleg als die van jou. Ik heb gewoon geantwoord dat indien ze centen nodig hadden ze maar een lening bij een bank moesten aangaan... en niet bij mij.

Sindsdien is mijn voorschot dus terug omlaag gebracht :twisted:

Nu wat prijsvergelijkingen betreft op de VREG website... ik kom er gewoon niet uit. Als de simulatie mij andere prijzen geeft dan m'n eigen factuur... hoe moet ik dan in hemelsnaam gaan vergelijken ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

r2504 schreef:Ik moest zelfs centen terug krijgen van Electrabel, en nog ging mijn voorschot omhoog met dezelfde uitleg als die van jou. Ik heb gewoon geantwoord dat indien ze centen nodig hadden ze maar een lening bij een bank moesten aangaan... en niet bij mij.

Sindsdien is mijn voorschot dus terug omlaag gebracht :twisted:

Nu wat prijsvergelijkingen betreft op de VREG website... ik kom er gewoon niet uit. Als de simulatie mij andere prijzen geeft dan m'n eigen factuur... hoe moet ik dan in hemelsnaam gaan vergelijken ?


Je kan bij electrabel online je voorschot zelf regelen ( heb ik recentelijk geleerd ).

Verder kan ik aan die prijsvergelijkingen op de VREG site ook helemaal niet uit ... heb mij er al op suf gestaard, maar zie niet welke nu echt de voordeligste zou zijn.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Over drie jaar terug kwam er een verkoper van nuon aan onze deur. Hij zei dat ze de goedkoopste waren en vroeg mijn laatste afrekening van luminus waar we klant bij waren. Hij begon te rekenen en zei als we overschakelen naar nuon dat we per jaar 150€ minder moeten betalen. Ik zei als dat echt zo is dat we wilden overschakelen naar nuon. Hebben wij daar spijt van gehad. We hadden het eerste jaar bij nuon wel iets meer verbruikt als bij luminus maar moesten 500€ meer betalen als dat jaar ervoor bij luminus. Nuon is inderdaad één van de duurste.
Ondertussen zitten we al iets meer dan een jaar terug bij luminus.
Over twee jaar terug nog een creditnota gehad van nuon twv 116€ van de gratis electriciteit die ze aangerekend hadden. Heb het nog niet ontvangen. Test-aankoop en al ingeschakeld en nog niets. Qua betrouwbaarheid hebben ze bij mij een dikke nul.
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

bedankt voor de TIP :idea:

Hier ook bij electrabel, nu betaal ik 155 euro per maand en ik kreeg 57 euro terug, nu zou ik 180 euro moeten betalen. de afzetters
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

dietervanb

voor welk verbruik heb je een prijsvergelijking gemaakt? Normaal gezien is EBEM bij de voordeligste voor gas.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dfrog schreef:dietervanb

voor welk verbruik heb je een prijsvergelijking gemaakt? Normaal gezien is EBEM bij de voordeligste voor gas.


22000 KWH.
Op VREG is EBEM het voordeligste, maar via TA kom ik bij POWER4U (die niet is opgenomen in tabellen VREG).

De simulaties van de Vreg kunnen inderdaad afwijken van je factuur, daar je factuur die van het verleden is (=kostprijs vorig jaar). Prijzen van de Vreg zijn de huidige prijzen.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Wij zitten nu bij Luminus voor alles en we waren zinnens om over te schakelen naar Nuon voor Gas en naar Ecopower voor electriciteit.
Voor Gas toch maar een beetje verder kijken lijkt het.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

dietervanb schreef:
voorstel om een contract van 3 jaar af te sluiten, o die manier was ik zeker van de prijs maar dat was uiteraard nog duurder, en niemand kan de prijzen voorspellen.


Lijkt mij op de één of andere manier wel een logische redenering met de huidige stijging van de prijzen op alles. Vermoedelijk zullen de prijzen niet in dalende lijn gaan maar eerder blijven stijgen.
Andy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 26 maa 2006, 01:10
Locatie: Rijmenam
Contacteer:

Zambo schreef:
dietervanb schreef:
voorstel om een contract van 3 jaar af te sluiten, o die manier was ik zeker van de prijs maar dat was uiteraard nog duurder, en niemand kan de prijzen voorspellen.


Lijkt mij op de één of andere manier wel een logische redenering met de huidige stijging van de prijzen op alles. Vermoedelijk zullen de prijzen niet in dalende lijn gaan maar eerder blijven stijgen.


Ah, dat weet ik toch niet hoor. Volgens mij gaan de prijzen de eerstvolgende jaren niet verder stijgen, met dit voorbehoud: ik weet het natuurlijk ook niet! Wat wel zeker is, dat je met dat contract van 3 jaar een premie betaalt omdat de prijzen <i>kunnen</i> stijgen en Nuon zich moet indekken. Die premie ben je altijd kwijt. Nuon speculeert erop dat mensen bereid zijn die premie te betalen <i>uit vrees voor</i>, gezien de prijsstijgingen van de laatste jaren.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:Sindsdien is mijn voorschot dus terug omlaag gebracht :twisted:

Heb je dit zelf gedaan ? Heb je met Electrabel gebeld ?

ditCh schreef:Je kan bij electrabel online je voorschot zelf regelen ( heb ik recentelijk geleerd ).

Zou je mij kunnen wijzen waar je dit kan doen ?
Ik heb op de online energiedesk rondgekeken maar heb die optie niet zien staan :-(
If you can't beat them, confuse them.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 22 jan 2005, 14:15
Bedankt: 1 keer

CueBoy schreef:
r2504 schreef:Sindsdien is mijn voorschot dus terug omlaag gebracht :twisted:

Heb je dit zelf gedaan ? Heb je met Electrabel gebeld ?

ditCh schreef:Je kan bij electrabel online je voorschot zelf regelen ( heb ik recentelijk geleerd ).

Zou je mij kunnen wijzen waar je dit kan doen ?
Ik heb op de online energiedesk rondgekeken maar heb die optie niet zien staan :-(


Om bij Electrabel je voorschot te verlagen volstaat het om te bellen. Ik heb die mensen ook reeds gebeld bij onze verhuis om het voorschot te verhogen, en heb het dan wat aangepast naar beneden. Dat kan zonder problemen, behalve als je ergens een sterverke hebt aan de telefoon. Uiteindelijk is het toch de keuze van de klant om te kiezen tussen maandelijks iets meer, of een big-bang op het einde van het jaar.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ok ! Bedankt.
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”