Wanneer valt de regering?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
KK
Elite Poster
Elite Poster

Op een nieuwe website kunnen surfers gokken wanneer de regering valt. De eedaflegging van Leterme I weerhoudt de partijen er namelijk niet van lekker door te gaan met geruzie.

Ruzie
De Open Vld heeft ambras met de CD&V over de levensbeschouwelijke dossiers, het kartel N-VA/CD&V beleeft een huwelijkscrisis, en de MR verkondigt doodleuk dat die grote staatshervorming toch niet per se op 15 juli moet geregeld zijn. In De Tijd schopte MR-voorzitter Didier Reynders gisteren nog wat verder tegen zere schenen, met de mededeling dat de N-VA zijn partner niet is. "Een partij waarvan de voorzitter niet eens het regeerakkoord wil goedkeuren, kan mijn partner niet zijn," luidde het.

Stemming
Het ziet er dus niet goed uit voor de bijzonder moeizaam tot stand gekomen regering van Yves Leterme. Zattevrienden.be heeft daarom een website online gezet, waar je kan stemmen op de datum dat de regering valt. Want dat is "geen kwestie van of, maar wanneer," menen ze daar.

Bron: HLN
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Denk dat het in Juli 'Game over' zal zijn voor dit zootje ongeregeld. :twisted:
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Tja wat wil je Belgie is onbestuurbaar, splitsen die handel. 2 onafhankelijke staten in 1 land moet mogelijk zijn. De vlamingen zijn kiekens iedere regio in de wereld zou de onafhankelijkheid uitroepen, maar ja we zijn veel te braaf
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

brooklyn schreef:maar ja we zijn veel te braaf
En de Walen uitgekookt?

we zijn vertrokken.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is van het jaar toch verkiezingen, 'k denk dat de uitslag zowat de stemming van deze regering zal bepalen..
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Moesten ze nu nog regeringen samenstellen op basis van 100% van het electoraat dan zou ik er mij nog kunnen in terugvinden. Het beleid zou dan op basis van het behaalde percentage een lijst van de op te nemen accenten moeten omvatten. Die worden uitgevoerd door niet politiek aangestelde ministers, maar door daarvoor speciaal opgeleide mensen die met vaste regelmaat gecontroleerd en geëvalueerd worden.

De meest realistische oplossing voor België is volgens mij het confederalisme.
Dan kunnen ze enkel nog kibbelen over wat ze WEL samen willen doen ipv. omgekeerd.
Ofloo schreef:Het is van het jaar toch verkiezingen, 'k denk dat de uitslag zowat de stemming van deze regering zal bepalen..
Uiteindelijk gaat Reinders toch nog zijn zin krijgen om te wachten tot na die verkiezingen om ook maar iets te doen.
KK schreef:"Een partij waarvan de voorzitter niet eens het regeerakkoord wil goedkeuren, kan mijn partner niet zijn," luidde het.
... met het oog op die komende verkiezingen, maar daarna ...

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Als Belgie gesplitst wordt, hoelang is mijn Belgische paspoort dan nog geldig? Moet ik dan terugkeren om een Vlaamse paspoort te gaan halen?

Ik heb hier aan mijn muur een grote Vlaamse Leeuw hangen; een Belgische vlag, daar denk ik niet aan...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bwa, ik denk dat je ook wel in het consulaat of de ambassade terecht kan. Bekijk het zo, je hebt er een mooie trip naar new-york aan over gehouden ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gertd
Plus Member
Plus Member

Ofloo schreef:Het is van het jaar toch verkiezingen, 'k denk dat de uitslag zowat de stemming van deze regering zal bepalen..
Dit jaar ??
dacht 2009
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Sommige Waalse partijen zouden veel kunnen winnen met verkiezingen,het CDH (van madame non) bijvoorbeeld.
Messchien ook de MR,maar de PS zou de grote verliezer kunnen zijn in Wallonie.
Hier in Vlaanderen ligt het heel anders,de CD&V zullen hier waarschijnlijk DE grote verliezers zijn,met Leterme voorop.Die zullen er dus alles aan doen om het boeltje draaiend te houden.
Hier in Vlaanderen valt het ook veel moeilijker in te schatten wie de grote winnaars zullen zijn.
Zo zie ik het althans.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Dat is juist een van de problemen van de MR. Ze moeten voor de walen een positief imago kunnen behouden tot aan de verkiezingen. Als de publieke opinie in Wallonie tegen staatshervorming is (wat de reden ook moge zijn), dan moet de MR met dat spelletje meedoen of ze blijven in de oppositie. De PS is 60 jaar de grootste geweest in wallonie. Als de mensen dan merken dat het met een andere partij niet veel beter is dan zullen ze rap terug omslaan naar hun vertrouwde partij. Hetzelfde probleem voor madam non. Ze willen wel maar kunnen eigenlijk niet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

En ik maar een Belgische vlag op mijn balkon hangen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:En ik maar een Belgische vlag op mijn balkon hangen...
The smell of it, the taste, the texture. :lol:
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Petrikske schreef:
Goztow schreef:En ik maar een Belgische vlag op mijn balkon hangen...
The smell of it, the taste, the texture. :lol:
LOL true.dat :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”