extra factuur?
Uw adsl-trafiek
Beste adsl-klant
Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.
We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.
U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.
Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of [email protected]
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
Zojuist deze mail gekregen. Wil dit nu zeggen dat ik nog eens extra ga mogen betalen voor traffiek van zoveel maanden geleden? En het ergst van al is dat ik al geen edpnet klant meer ben sinds begin maart(hoewel ik nog steeds kan inloggen op site, en xdsl: wachten op goedkeuring staat). Ik heb de laatste factuur handmatig betaald, en domilciliering opgezegd.
Kunnen ze dit doen?
Beste adsl-klant
Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.
We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.
U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.
Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of [email protected]
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
Zojuist deze mail gekregen. Wil dit nu zeggen dat ik nog eens extra ga mogen betalen voor traffiek van zoveel maanden geleden? En het ergst van al is dat ik al geen edpnet klant meer ben sinds begin maart(hoewel ik nog steeds kan inloggen op site, en xdsl: wachten op goedkeuring staat). Ik heb de laatste factuur handmatig betaald, en domilciliering opgezegd.
Kunnen ze dit doen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Je weet niet wat de eindsom zal zijn...
Als deze voor jou positief uitvalt (dus creditnota hoger dan factuur), dan mag je niet klagen.
Is de factuur echter hoger dan de creditnota, dan zou ik het daar toch niet bij laten. Zij moeten ervoor zorgen dat ze technisch in orde zijn, en als hun metingen niet nauwkeurig waren, dan is dat niet jouw probleem...
Als deze voor jou positief uitvalt (dus creditnota hoger dan factuur), dan mag je niet klagen.
Is de factuur echter hoger dan de creditnota, dan zou ik het daar toch niet bij laten. Zij moeten ervoor zorgen dat ze technisch in orde zijn, en als hun metingen niet nauwkeurig waren, dan is dat niet jouw probleem...
Heb ook zo'n mail gekregen. Je kan zo al raden dat we gaan moeten bijbetalen... anders zouden ze niet gauw zo'n bericht sturen over verkeerde berekeningen.
Ik vind dit alleszins niet kunnen. Het is aan hen om de metingen juist uit te voeren en dan moeten ze later niet afkomen met nog extra kosten wegens foute metingen.
Ik vind dit alleszins niet kunnen. Het is aan hen om de metingen juist uit te voeren en dan moeten ze later niet afkomen met nog extra kosten wegens foute metingen.
Zo wantrouwig... Hoeveel keer lees je hier iets van klanten die voor EDPnet in de zak zijn gezet? Bitter weinig zou ik zo zeggen.
Het kan beide kanten op gaan; maar laat het al eerst eens een kant op gaan voor we oordelen beginnen te vellen.
Het kan beide kanten op gaan; maar laat het al eerst eens een kant op gaan voor we oordelen beginnen te vellen.
tja voor mij zal het hoogstwaarschijnlijk negatief uitdraaien. Ik vind dat ze dit niet mogen doen. Ze moeten maar in orde zijn. Als ik moet bijbetalen ga ik toch een schone mail sturen zu. Ze kunnen je toch niet verplichten om voor iets te betalen doordat hun apparatuur niet in orde is
-
- Elite Poster
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Ik neem aan dat het enkel positief gaat uitdraaien, anders zou je toch kunnen weigeren met betalen, omdat je verbruikt hebt volgens hun downloadmeter.
Ik zou daar toch niet zo paniekerig rond zijn. Als er een globaal verschil was van meer dan pakweg 5% of 10% in de trafiekmeter, was dat hier zeker al vastgesteld door een aantal die hun downloads met argusogen in de gaten houden. Vooral als het dan nog eens in hun nadeel uitdraaide... Maar zoals ik zei heb ik dat hier niet veel zien staan.frado schreef:tja voor mij zal het hoogstwaarschijnlijk negatief uitdraaien.
En als het hypothetisch om systematisch 5% verschil gaat, dan kan het (op max 10€ per maand, gedurende 4 maand) dus om _maximum_ zo'n 2€ gaan. Voordeel of nadeel in het midden gelaten.
Want: 40 GB x 0,25 € x 4 maand x 5% = 2€
Hoe kan zoiets nu met terugwerkende kracht? De nieuwe meter werd pas in gebruik genomen in de eerste week van maart. Het was dus onmogelijk voor de klant om te zien wat zijn/haar verbruik was! De enige correcte meting tot die periode is dus de oude meter.
Ik hou mijn maandelijks verbruik bij in Excel maar personen die dat niet doen hebben er waarschijnlijk geen idee van of ze nu hier nu voor- of nadeel bij hebben.
Ik hou mijn maandelijks verbruik bij in Excel maar personen die dat niet doen hebben er waarschijnlijk geen idee van of ze nu hier nu voor- of nadeel bij hebben.
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
- Bedankt: 1 keer
Same here!
Net even vluchtig gekeken en dit gaat (redelijk zwaar) in mijn nadeel uitdraaien. Onaanvaardbaar, vind ik, om zoiets met terugwerkende kracht in te voeren!
Probleem is: niet betalen betekent internet afgesloten, waarschijnlijk, en nadien zeer vlug op zwarte lijst van telecom ... Is er zo nog wel ruimte voor discussie?
Net even vluchtig gekeken en dit gaat (redelijk zwaar) in mijn nadeel uitdraaien. Onaanvaardbaar, vind ik, om zoiets met terugwerkende kracht in te voeren!
Probleem is: niet betalen betekent internet afgesloten, waarschijnlijk, en nadien zeer vlug op zwarte lijst van telecom ... Is er zo nog wel ruimte voor discussie?
Ik mag dan 2 mailtjes verwachten.
Edpnet kennende maak ik me daar niet ongerust over.
Ik verwacht zelfs ,dat het possitief zal aflopen.
'ffen of-topic ,:
Mijn dank aan de mod,die m'n Onderschrift aangepast en daarmee verbeterd heeft
Edpnet kennende maak ik me daar niet ongerust over.
Ik verwacht zelfs ,dat het possitief zal aflopen.
'ffen of-topic ,:
Mijn dank aan de mod,die m'n Onderschrift aangepast en daarmee verbeterd heeft
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Pro Member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb de link onderaan de e-mail gevolgd:
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... trafiek_na
en de verdere instructies aldaar en dan zie ik de berekeningen volgens de nieuwe meter neem ik aan, vermits deze verschillen van hetgeen mij destijds werd aangerekend. Bij mij is de nieuwe meting-berekening kleiner.
Ik ben altijd voorstander geweest van extern toezicht/controle/inspectie op die "meters" van providers.
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... trafiek_na
en de verdere instructies aldaar en dan zie ik de berekeningen volgens de nieuwe meter neem ik aan, vermits deze verschillen van hetgeen mij destijds werd aangerekend. Bij mij is de nieuwe meting-berekening kleiner.
Ik ben altijd voorstander geweest van extern toezicht/controle/inspectie op die "meters" van providers.
http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f ... 24#p115324ceurrrix schreef:Ik mag dan 2 mailtjes verwachten.
Edpnet kennende maak ik me daar niet ongerust over.
Ik verwacht zelfs ,dat het possitief zal aflopen.
'ffen of-topic ,:
Mijn dank aan de mod,die m'n Onderschrift aangepast en daarmee verbeterd heeft
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
@ Sven.VdSfrado schreef:Uw adsl-trafiek
Beste adsl-klant
Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.
We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.
U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.
Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of [email protected]
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
Met mij te laten weten dat ik terug trek,kunnen ze mij niet lastig vallen hoor,integendeel.
Ik zou willen, dat zij nog wat van die creditnota's sturen.
Ik heb er al 1 van 7,50€ gekregen,en verwacht er voorzichtig gezegd,nog een paar,
zie mijn hierbovenvermelde link. met
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
- Bedankt: 1 keer
Lees: Na de creditnota's (olé) komt er een nieuwe (en dus duurdere voor sommigen onder ons) facturen!frado schreef:Uw adsl-trafiek
Beste adsl-klant
Voor de berekening van uw trafiek hanteren wij een nieuwe trafiekmeter.
We hebben gemerkt dat er een verschil is tussen de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek berekend door de oude meter en de facturatie van de extra verbruikte adsl-trafiek door de nieuwe meter, die veel nauwkeuriger is dan de oude.
U zal eerstdaags een creditnota ontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.
Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of [email protected]
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
Als je maar 5 gb download kan er niet veel verkeerd geteld worden.
Maar als je 7,50€ terugtrekt wat 30 gb vertegenwoordigd of "60gb happy hour",op een periode van 1 maand,dan kan er wel iets verkeerd gegaan zijn.
zelfde bron ,als eerder vermeld met
Maar als je 7,50€ terugtrekt wat 30 gb vertegenwoordigd of "60gb happy hour",op een periode van 1 maand,dan kan er wel iets verkeerd gegaan zijn.
zelfde bron ,als eerder vermeld met
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
euhm, er volgt wel een nieuwe factuur, met de correcte berekening Voor zover ik het volg, doen ze eerst een refund van de aangerekende trafiek, herberekenen ze het, en factureren ze dan het juiste bedrag ...ceurrrix schreef:Als je maar 5 gb download kan er niet veel verkeerd geteld worden.
Maar als je 7,50€ terugtrekt wat 30 gb vertegenwoordigd of "60gb happy hour",op een periode van 1 maand,dan kan er wel iets verkeerd gegaan zijn.
zelfde bron ,als eerder vermeld met
Sorry dat ik de papegaai uithang,FlashBlue schreef:euhm, er volgt wel een nieuwe factuur, met de correcte berekening Voor zover ik het volg, doen ze eerst een refund van de aangerekende trafiek, herberekenen ze het, en factureren ze dan het juiste bedrag ...ceurrrix schreef:Als je maar 5 gb download kan er niet veel verkeerd geteld worden.
Maar als je 7,50€ terugtrekt wat 30 gb vertegenwoordigd of "60gb happy hour",op een periode van 1 maand,dan kan er wel iets verkeerd gegaan zijn.
zelfde bron ,als eerder vermeld met
maar ik wacht geduldig afceurrrix schreef:Ik mag dan 2 mailtjes verwachten.
Edpnet kennende maak ik me daar niet ongerust over.
Ik verwacht zelfs ,dat het possitief zal aflopen.
Geduld hebben is een gave tegenwoordig.
Wijs me terecht,indien fout.
Th*nks
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
edit
Laatst gewijzigd door ceurrrix 30 maa 2008, 08:18, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- bke
- Elite Poster
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik vind dit helemaal niet zo erg. Er werd me reeds verteld op Userbase dat de onaangerekende GB's toch betaald gingen moeten worden.
Ik heb de indruk (al 2 dagen gehad) dat ze sinds die nieuwe teller nu ook 24h disconnects hebbe ofzo gistere en eergistere rond 00.00 disconnect gehad!
Edit: Geen disconnect vandaag. Het zal toeval geweest zijn.
Ik heb de indruk (al 2 dagen gehad) dat ze sinds die nieuwe teller nu ook 24h disconnects hebbe ofzo gistere en eergistere rond 00.00 disconnect gehad!
Edit: Geen disconnect vandaag. Het zal toeval geweest zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1158
- Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik heb ook geen mail gehad.
Het lijkt me sowieso niet zo bijster slim van EDPnet:
- Als ze extra facturen gaan sturen, dan hoef je dit volgens mij niet te betalen. Zij zijn verantwoordelijk voor het technische deel...
- Als iedereen centjes terugkrijgt, dan wil dit zeggen dat iedereen sinds hij klant is teveel heeft betaald voor het extra volume. Ook hier zouden wel eens claims uit voort kunnen komen...
Het lijkt me sowieso niet zo bijster slim van EDPnet:
- Als ze extra facturen gaan sturen, dan hoef je dit volgens mij niet te betalen. Zij zijn verantwoordelijk voor het technische deel...
- Als iedereen centjes terugkrijgt, dan wil dit zeggen dat iedereen sinds hij klant is teveel heeft betaald voor het extra volume. Ook hier zouden wel eens claims uit voort kunnen komen...
Iets zegt mij dat ze daar de know how niet voor hebbenqless schreef:Goh mischien eens handig om de tellers te laten controleren door dezelfde dienst die de meetinstrumenten van oa pompstations controlleert en ijkt?
-
- Member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
- Bedankt: 1 keer
Fietsventje schreef:Lees: Na de creditnota's (olé) komt er een nieuwe (en dus duurdere voor sommigen onder ons) facturen!frado schreef:U zal eerstdaags een creditnotaontvangen voor de extra verbruikte adsl-trafiek die berekend is door de oude meter voor de periode van 1 december 2007 tot nu.
Daarna zullen wij u een correctiefactuur sturen voor diezelfde extra verbruikte adsl-trafiek, maar dan berekend door de nieuwe meter. Dit zal samen gebeuren met uw eerste volgende maandfactuur voor uw adsl-abonnement.
Zowel de creditnota als de factuur zullen de nodige informatie vermelden.
Wij verontschuldigen ons voor de ongemakken.
Mocht u toch nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om ons te contacteren via 03 265 6700 of [email protected]
PS: Kijk regelmatig uw adsl-trafiek na
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
lijk me ook, EDPnet is echt belachelijk bezig. ze zouden beter hun aanbod eens upgraden ipv mensen hiermee lastig te vallenSpink schreef:Idd, ik kan hier weeral opleggen! Ik ga hier absoluut niet mee akkoord! Ik moet toch niet opdraaien voor fouten die zij maken?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lap....
faktuur net via mail binnen gekomen.... een kleine 20 € te betalen.....men gaat zelfs terug tot december (!)....
dit wordt nog leuker....voor zover ik zie worden énkel de maanden waar je boven de basis abonnee trafiek zit gecorrigeerd
dus als je 1 maand er mooi onder zit en 2 maand erboven krijg je de correctie van die 2 maand binnen.
eventjes een mailtje naar TA sturen wat ze daar van denken....
tbc....
faktuur net via mail binnen gekomen.... een kleine 20 € te betalen.....men gaat zelfs terug tot december (!)....
dit wordt nog leuker....voor zover ik zie worden énkel de maanden waar je boven de basis abonnee trafiek zit gecorrigeerd
dus als je 1 maand er mooi onder zit en 2 maand erboven krijg je de correctie van die 2 maand binnen.
eventjes een mailtje naar TA sturen wat ze daar van denken....
tbc....
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Rechtzetting van een factuur sturen is een redelijk normale zaak als de factuur in kwestie niet klopt, en het binnen een redelijke termijn gebeurd (begin v/h jaar tem nu, is een redelijke termijn ... ).Spink schreef:Idd, ik kan hier weeral opleggen! Ik ga hier absoluut niet mee akkoord! Ik moet toch niet opdraaien voor fouten die zij maken?
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik vind dat EDPnet dit echt wel correct heeft aangepakt. Eerst een vriendelijk en duidelijk schrijven sturen en daarna de kredietnota en factuur.
Mijn gezond verstand zei mij in de afgelopen maanden dat óf
- de niet aangerekende GB's een commerciële gunst was
óf
- dit een systeemprobleem was en dit later rechtgezet zou worden.
Ik heb ooit correctiefacturen bij Essent gestuurd die over veel meer dan 20(00) euro gingen... dus dit valt heus wel mee!
Mijn gezond verstand zei mij in de afgelopen maanden dat óf
- de niet aangerekende GB's een commerciële gunst was
óf
- dit een systeemprobleem was en dit later rechtgezet zou worden.
Ik heb ooit correctiefacturen bij Essent gestuurd die over veel meer dan 20(00) euro gingen... dus dit valt heus wel mee!
Ik vind dat ze een bepaald percentage aan meerverbruik zouden moeten kwijtschelden, aangezien de klant dan toch te goeder trouw hun foutieve metingen voor waarheid aanzag. Da's redelijker dan de fout geheel bij de klant te leggen, naar mijn mening.
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
er volgt nog een nieuwe factuur ... waar op het juiste bedrag aangerekend zal worden ...frado schreef:ik kijk ff op edpnet website, 21/03
bij facturen: creditnota van €6,99 . Krijg ik dit nu terug? En hoe? Wordt dit gewoon teruggestort op de rekening waarmee je de domilciliering deed?
en die zal bepalen of je iets terug krijgt, of zal moeten bijbetalen
Dit is toch wel complete afgang ... als je een product levert gedurende bijna 2 jaar (of meer al?) en dan na 2 jaar zegt ja mensen ... we hebben verkeerd berekend. Dus, jullie facturen kloppen niet en de kans zit er in dat jullie extra bij gaan moeten betalen. wtf?
Srry, maar daar kan ik ni mee lachen. Het is de fout van EDPnet dat dit gebeurd is. Hun verantwoordelijkheid. Kunnen ze niet gewoon genoegen nemen met het feit dat hun meter nu werkt en dat ze ongetwijfeld correctere facturen leveren aan hun klanten? Telt dit niet als contractbreuk?
Ze mogen er allesinds zeker van zijn dat veel klanten hier niet mee kunnen lachen en dat ze een deel kwijt zijn. Het komt allesinds héél onprofessioneel en onbeschoft over om zoiets rond te sturen.
Als ze hun naam wouden verbeteren hadden ze kunnen schrijven dat de klanten zoiezo niets extra moeten bijbetalen. Maar dat is niet het geval zodus ... zeer stomme mail om uit te sturen in alle geval. Was het op 1 april toevallig ?
Srry, maar daar kan ik ni mee lachen. Het is de fout van EDPnet dat dit gebeurd is. Hun verantwoordelijkheid. Kunnen ze niet gewoon genoegen nemen met het feit dat hun meter nu werkt en dat ze ongetwijfeld correctere facturen leveren aan hun klanten? Telt dit niet als contractbreuk?
Ze mogen er allesinds zeker van zijn dat veel klanten hier niet mee kunnen lachen en dat ze een deel kwijt zijn. Het komt allesinds héél onprofessioneel en onbeschoft over om zoiets rond te sturen.
Als ze hun naam wouden verbeteren hadden ze kunnen schrijven dat de klanten zoiezo niets extra moeten bijbetalen. Maar dat is niet het geval zodus ... zeer stomme mail om uit te sturen in alle geval. Was het op 1 april toevallig ?
-
- Erelid
- Berichten: 2114
- Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Niks afgang aan, doodnormale zaak om foute facturen te corrigeren binnen een redelijke termijn ...SpoBo schreef:Dit is toch wel complete afgang ... als je een product levert gedurende bijna 2 jaar (of meer al?) en dan na 2 jaar zegt ja mensen ... we hebben verkeerd berekend. Dus, jullie facturen kloppen niet en de kans zit er in dat jullie extra bij gaan moeten betalen. wtf?
Rechtzetting van een factuur sturen is een redelijk normale zaak als de factuur in kwestie niet klopt, en het binnen een redelijke termijn gebeurd (begin v/h jaar tem nu, is een redelijke termijn ... ).SpoBo schreef: Srry, maar daar kan ik ni mee lachen. Het is de fout van EDPnet dat dit gebeurd is. Hun verantwoordelijkheid. Kunnen ze niet gewoon genoegen nemen met het feit dat hun meter nu werkt en dat ze ongetwijfeld correctere facturen leveren aan hun klanten? Telt dit niet als contractbreuk?
totaal niet, is gewoon correct, ook als het in uw voordeel is word de correctie doorgevoerd (en dat is bij een aantal mensen het geval), dus niks onbeschoft en onprofessioneel aan ...SpoBo schreef: Ze mogen er allesinds zeker van zijn dat veel klanten hier niet mee kunnen lachen en dat ze een deel kwijt zijn. Het komt allesinds héél onprofessioneel en onbeschoft over om zoiets rond te sturen.
aja , wel rechtzettingen, maar alleen als dat in het voordeel van de klant (en dus in het nadeel van edpet) uitdraait ? en gij gelooft in sprookjes ook ? edpnet is geen liefdadigheidsinstelling, en ook geen vzw, maar nog steeds een bedrijf he ...SpoBo schreef: Als ze hun naam wouden verbeteren hadden ze kunnen schrijven dat de klanten zoiezo niets extra moeten bijbetalen. Maar dat is niet het geval zodus ... zeer stomme mail om uit te sturen in alle geval. Was het op 1 april toevallig ?