* KNIP *
Vanaf 1 april gelden er maximumtarieven voor oproepen naar betaalnummers. Ook worden oproepen naar 090x-nummers voortaan automatisch afgebroken na tien minuten. Het gaat om maatregelen ter bescherming van de consument, zegt Belgacom.
Kosten
Telefoneren naar een 070-nummer kost vanaf april nog maximum 0,30 euro per minuut vanaf een vast netwerk en maximum 0,60 euro per minuut vanaf een mobiel nummer. Oproepen naar een 0900-nummer kosten dan nog maximum 0,50 euro per minuut vanaf een vast toestel en maximum 1 euro per minuut vanaf een gsm.
Belspelletjes
Voor 0905-nummers, de nummers voor onder meer spelletjes, wedstrijden en beltonen, ligt het maximumtarief op 2 euro per minuut, zowel vanaf een vast als vanaf een mobiel toestel.
Consumentenbescherming
De maximumtarieven kaderen in de politiek van consumentenbescherming. Ook ter bescherming van de consument is de beperking van de maximumoproepduur voor telefoontjes naar 090x-nummers met een tarief per minuut. Na tien minuten wordt zo'n oproep automatisch afgebroken.
Kennisgeving
Bovendien wordt de persoon die belt naar een nummer dat meer dan 1 euro per minuut of per oproep kost, via een gratis bericht op de hoogte gebracht van het maximumtarief. Als de beller dat wil, kan hij de verbinding dan nog verbreken zonder dat hij voor de oproep moet betalen. Ook kunnen klanten hun lijn gratis laten blokkeren voor oproepen naar betaalnummers. (belga/sam)
// Mod edit door L-army: Hier moet met niemand de spot gedreven worden, dus we doen hier ook niet aan persoonlijk richten van openbare berichten. Alsook niet het persoonlijk aanvallen van personen. Daarom heb ik je eerste zin geknipt. Als je verder nog vragen hebt kan je dat per privé bericht.
Oproepen naar betaalnummers begrensd vanaf april
Das knap,bel je een helpdesk,laten ze u 8 min. naar de muziek luisteren vooralleer af te pakken,begin je uit te leggen wat er aan de hand is,en ploep na 2 min.,de lijn verbroken, 5 of 10 euro kwijt,en je mag opnieuw beginnenketter schreef: * KNIP *
Vanaf 1 april gelden er maximumtarieven voor oproepen naar betaalnummers. Ook worden oproepen naar 090x-nummers voortaan automatisch afgebroken na tien minuten. Het gaat om maatregelen ter bescherming van de consument, zegt Belgacom.
Naar een 070 nummer bellen kost nu maximum 0,175 euro/min. ,er zijn er die heel tevreden gaan zijn .ketter schreef:Kosten
Telefoneren naar een 070-nummer kost vanaf april nog maximum 0,30 euro per minuut vanaf een vast netwerk en maximum 0,60 euro per minuut vanaf een mobiel nummer.
30€ of 60€/uur betalen om te melden dat uwe boel niet meer werkt,omdat er ergens iemand of iets op een verkeerde knop heeft gedrukt ,wat moet men daarvan zeggen ?ketter schreef:Oproepen naar een 0900-nummer kosten dan nog maximum 0,50 euro per minuut vanaf een vast toestel en maximum 1 euro per minuut vanaf een gsm.
Het liefst niks,zeker ?
// Mod edit door L-army: Hier moet met niemand de spot gedreven worden, dus we doen hier ook niet aan persoonlijk richten van openbare berichten. Alsook niet het persoonlijk aanvallen van personen. Daarom heb ik je eerste zin geknipt. Als je verder nog vragen hebt kan je dat per privé bericht.
'k heb is in menne bol gekeken over wat het ging,en kon er mee lachen
// Mod edit door die_ene: Ceurrix, gelieve aub de regels te volgen en dus niet de kleuren van de mods mee te kopieren in je quote, dank je.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Euh, ceurrrix heeft hier wel een punt, zo wordt een helpdesk op zo'n betaalnummer zinloos (ooit al eens een iets ofwat "moeilijker" probleem opgelost gekregen op 10 minuten, wachttijd incluis?).
Dommel: werk aan de winkel !
Dommel: werk aan de winkel !
ooh. shiny.
Euh,ik heb geen namen genoemd.
Hebt ge soms ook zo ne bol ?![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Hebt ge soms ook zo ne bol ?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bellen naar Telenet goedkoper? ![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Tongue :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Nu nog sms diensten aan banden leggen. De oplossing daar is nochtans heel simpel: degene die de sms verzendt moet ook degene zijn die ervoor betaalt, dus zeker nooit degene die de sms ontvangt.
Op die manier is het in één klap gedaan met die ringtone 'abonnement' oplichting, die maar blijven smsjes sturen die je allemaal moet betalen (tot je zelf 'STOP' doorstuurt, wat je natuurlijk ook weer extra geld kost).
Als ze zelf voor de kosten van extra berichten en reclame (SMS spam?) moeten opdraaien, zal het al heel wat minder zijn denk ik.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Op die manier is het in één klap gedaan met die ringtone 'abonnement' oplichting, die maar blijven smsjes sturen die je allemaal moet betalen (tot je zelf 'STOP' doorstuurt, wat je natuurlijk ook weer extra geld kost).
Als ze zelf voor de kosten van extra berichten en reclame (SMS spam?) moeten opdraaien, zal het al heel wat minder zijn denk ik.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het valt mij op dat er geen belspelletjes meer worden uitgezonden op vtm/vt4? heb ik iets gemist? is er nieuwe wet uitgekomen ofzo???nogChoco schreef:Als ze werkelijk de bescherming van de consument voor ogen hebben, zouden ze die belspelletjes-oplichting moeten verbieden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Nog niet op gelet eigenlijk, maar indien het zo is vind ik dat een goede zaak. Die belspelletjes zijn toch niks anders dan bedrog.xenne schreef:het valt mij op dat er geen belspelletjes meer worden uitgezonden op vtm/vt4? heb ik iets gemist? is er nieuwe wet uitgekomen ofzo???
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik begrijp al die kritiet op die belspelletjes niet. Natuurlijk vind ik dat ook dikke kwatch en heb er misschien al 10 minuten van gezien, maar ...
... wat kan mij dat nu schelen dat er één of andere marginaal zijn geld opdoet aan die belspelletjes? Wat kan mij dat schelen dat de producenten veel geld verdienen? Ga ik een beter leven hebben als die belspelletjes verdwijnen? Ik heb zo al weinig vrije tijd, wat zou ik mij nu het lot van een bende debielen aantrekken die hun tijd/geld daaraan opdoen? Is dat nu zo interessant dat die vragen van die belspelletjes zo gemaakt zijn dat er niemand kan winnen?
Waarom wordt er dan nooit hard gereageerd over de arme negerkes van china die al 3 dagen geen water meer gezien hebben?
Ik vind dat heel die problematiek totaal niet in verhouding is met het eigelijke probleem.
... wat kan mij dat nu schelen dat er één of andere marginaal zijn geld opdoet aan die belspelletjes? Wat kan mij dat schelen dat de producenten veel geld verdienen? Ga ik een beter leven hebben als die belspelletjes verdwijnen? Ik heb zo al weinig vrije tijd, wat zou ik mij nu het lot van een bende debielen aantrekken die hun tijd/geld daaraan opdoen? Is dat nu zo interessant dat die vragen van die belspelletjes zo gemaakt zijn dat er niemand kan winnen?
Waarom wordt er dan nooit hard gereageerd over de arme negerkes van china die al 3 dagen geen water meer gezien hebben?
Ik vind dat heel die problematiek totaal niet in verhouding is met het eigelijke probleem.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Denk je er ook over als diezelfde "marginaal" een maand later gaat aankloppen bij het OCMW ?selder schreef:... wat kan mij dat nu schelen dat er één of andere marginaal zijn geld opdoet aan die belspelletjes?
Sommige mensen moeten nu eenmaal tegen zichzelf in bescherming genomen worden...
If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
er zijn meerdere wetten die mensen tegen zichzelf beschermen waarom hier niet.selder schreef:Ik begrijp al die kritiet op die belspelletjes niet. Natuurlijk vind ik dat ook dikke kwatch en heb er misschien al 10 minuten van gezien, maar ...
Het gaat erover dat er op grote schaal bedrog wordt gepleegd met die belspelletjes, zoals bv. het verwisselen van enveloppen indien iemand het juiste antwoord geeft, zodat ze zeker niet de hoofdprijs moeten afgeven. Dit gebeurt dan onder het mom van de presentatrice die 'per ongeluk' die envelop laat vallen en terug opraapt. Maar natuurlijk laten ze nooit zien of ze wel degelijk dezelfde envelop terug opraapt.
Dit is nog maar 1 van de smerige trucs waarmee ze goedgelovige mensen beduvelen.
Dit is nog maar 1 van de smerige trucs waarmee ze goedgelovige mensen beduvelen.
- xenne
- Elite Poster
ben me fkes gaan informeren....
SBS (VT4 & 5TV) zendt ze nog enkel 's nachts uit, van laatste programma tot 3 uur. VMMa (VTM & KA2) doet omgekeerde beweging, enkel nog overdag - wel tot minumum beperkt. waarom ze plots aan hun programmering gesleuteld hebben is me niet echt duidelijk, blijkbaar niets te maken met een wet ofzo. misschien brengen de spelletjes deze tijd van het jaar gewoon minder op.
btw, akelige reactie selder
SBS (VT4 & 5TV) zendt ze nog enkel 's nachts uit, van laatste programma tot 3 uur. VMMa (VTM & KA2) doet omgekeerde beweging, enkel nog overdag - wel tot minumum beperkt. waarom ze plots aan hun programmering gesleuteld hebben is me niet echt duidelijk, blijkbaar niets te maken met een wet ofzo. misschien brengen de spelletjes deze tijd van het jaar gewoon minder op.
btw, akelige reactie selder
- xenne
- Elite Poster
update: SBS (VT4 & 5TV) stopt op het eind van de maand compleet met de belspelletjes
- xenne
- Elite Poster
sterkte.... 't is trouwens nog onduidelijk of ze na de zomer terugkomenArrigi schreef:Moet ik vanaf dan snachts weer Dora & Diego kijken?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GCE1TQJ23
Gewoon vakantie. Er zijn tijdens de zomermaanden minder mensen die 's nachts voor tv zitten en overdag is iedereen aan het genieten van het mooie weer. Vandaar. Het zal je ook al opgevallen zijn dat BE2 ook 's nachts geen belspelletjes meer heeft. Enkel een uurtje tijdens de middaguren en een uurtje in de namiddag. Ondertussen komt er een nieuwe wet betreffende belspelletjes en SBS denkt na of het wel nog belspelletjes na de zomer zal programmeren.xenne schreef:het valt mij op dat er geen belspelletjes meer worden uitgezonden op vtm/vt4? heb ik iets gemist? is er nieuwe wet uitgekomen ofzo???nogChoco schreef:Als ze werkelijk de bescherming van de consument voor ogen hebben, zouden ze die belspelletjes-oplichting moeten verbieden
-
- Pro Member
Die belspelletjes zouden inderdaad afgeschaft moeten aangezien het grootschaalse oplichting is met verwisseling van enveloppen, antwoorden die in de beginne van het programma worden afgekeurt en dan opeens 90min later de oplossing blijken te zijn. Er is een hele website met youtube bewijs filmpjes erbij van recordings, ik weet de URL wel niet meer.
Maar wat ze nu in de plaats uitzenden is ook niet veel beter.
'Wil je snel contact sms dan snel naar 7xxx' en van die zaken met dan in kleine lettertjes ernaast: "geen physieke afspraken mogelijk & getoonde profielen kunnen afwijken van de werkelijkheid" of maw ook gewoon oplichting. Was over deze oplichtingspraktijken een jaar ofzo geleden geen groot artikel in een krant of dagblad ?
Maar wat ze nu in de plaats uitzenden is ook niet veel beter.
'Wil je snel contact sms dan snel naar 7xxx' en van die zaken met dan in kleine lettertjes ernaast: "geen physieke afspraken mogelijk & getoonde profielen kunnen afwijken van de werkelijkheid" of maw ook gewoon oplichting. Was over deze oplichtingspraktijken een jaar ofzo geleden geen groot artikel in een krant of dagblad ?
A post without a signature is like a fish without a bike
![Afbeelding](http://img503.imageshack.us/img503/4159/2267ha1.png)
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
![Afbeelding](http://img174.imageshack.us/img174/825/2647ad9.jpg)
![Afbeelding](http://img503.imageshack.us/img503/4159/2267ha1.png)
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
![Afbeelding](http://img174.imageshack.us/img174/825/2647ad9.jpg)
En wat te denken van de paranormale programma's waar je naar kan bellen voor advies van gene zijde als je met een probleemke zit?
En wat gaan ze nu op ons loslaten na de zomer? Nog meer van die televisie shops waar je televisies kan kopen met diepvriesvak of het zoveelste wondermiddel voor een platte, gespierde buik? Een gsm met abversterker? Terwijl je gsm't krijg je een wasbord. Niets doen, gewoon bellen. 2 uur per dag... Te bestellen bij Tellsell of zo. Als je nu bestelt, terwijl de commercial speelt, krijg je er een gsm-juweeltje bij voor maar 9 € extra![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
En wat gaan ze nu op ons loslaten na de zomer? Nog meer van die televisie shops waar je televisies kan kopen met diepvriesvak of het zoveelste wondermiddel voor een platte, gespierde buik? Een gsm met abversterker? Terwijl je gsm't krijg je een wasbord. Niets doen, gewoon bellen. 2 uur per dag... Te bestellen bij Tellsell of zo. Als je nu bestelt, terwijl de commercial speelt, krijg je er een gsm-juweeltje bij voor maar 9 € extra
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- xenne
- Elite Poster
geen belspelletjes meer
maar nu de hele nacht seksspelletjes, zowel op SBS als op KA2 ![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)