trage USB poort aan Fritz!box

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer

ik heb sinds kort een fritz!box 7170 waaraan 2 usb harddisk hangen.
Eentje van 200 gig en eentje van 320 gig.
Ik weet dat de box slechts usb 1.1 ondersteund, maar is het normaal dat het opstarten van een divx vanop de HD soms 30 seconden in beslag neemt. Tijdens het afspelen treden soms ook vertragingen op.

Ik heb reeds de laatste firmware erop gezet.
Zijn er nog met dit probleem en is dit op te lossen.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

ben ik dan de enige die een harddisk aan mijn fritzbox heb hangen ???
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

USB1.1 is echt wel trager dan je denkt ... USB1.1 aan low speed (misschien kan die controller in de Fritzbox zelfs niet meer aan) is maar 1.5 Mbit/s (187 kB/s).
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

dr.trimble schreef:ik heb sinds kort een fritz!box 7170 waaraan 2 usb harddisk hangen.
Eentje van 200 gig en eentje van 320 gig.
Ik weet dat de box slechts usb 1.1 ondersteund, maar is het normaal dat het opstarten van een divx vanop de HD soms 30 seconden in beslag neemt. Tijdens het afspelen treden soms ook vertragingen op.

Ik heb reeds de laatste firmware erop gezet.
Zijn er nog met dit probleem en is dit op te lossen.
Het probleem zal blijven. Dergelijke oplossingen zijn heel makkelijk maar veel te traag. Heb je al eens getest hoelang het duurt om vb 1 Gb aan data er naartoe te schrijven?
ik ben vorig jaar begonnen met een netwerkschijf van mybook en het viel me serieus tegen om vb video te streamen over het netwerk.
Ik heb over een paar maanden terug van een oude pc een fileserver gemaakt. Dan pas merk je hoe traag die netwerkschijven zijn.
Afbeelding
dbr
Premium Member
Premium Member

nonkie schreef:
dr.trimble schreef:ik heb sinds kort een fritz!box 7170 .
.
Ik heb een 250gb en een 500gb
De 500gb kan het zonder hapering, de 250gb niet.
dit is op een omgebouwd belgacom modem(smc firmware)

Het gaat wel om een momentopname omdat ik het juist even heb gestest, normaal draaien die dingen backups en let ik niet op de snelheid.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Rogue
Premium Member
Premium Member

datatransfer <> access time

als dit een NAS is, heb je al gepingt naar je schijven?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Rogue schreef:datatransfer <> access time

pingen naar schijven ? hoe doe ik dat ? :P
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

ditCh schreef:

:lol: Nu ben ik ook wel even benieuwd naar het antwoord... Volgens mij lezen hier sommige mensen niet de hele discussie :-)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:
ditCh schreef:

:lol: Nu ben ik ook wel even benieuwd naar het antwoord... Volgens mij lezen hier sommige mensen niet de hele discussie :-)
Hij vraagt als dit een NAS is. Schijven is blijkbaar verkeerd uitgedrukt.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

nonkie schreef:Hij vraagt als dit een NAS is. Schijven is blijkbaar verkeerd uitgedrukt.
Het onderwerp van dit topic is dus niet duidelijk genoeg?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
nonkie schreef:Hij vraagt als dit een NAS is. Schijven is blijkbaar verkeerd uitgedrukt.
Het onderwerp van dit topic is dus niet duidelijk genoeg?
Och sorry hé. Ik denk maar mee met jullie wat hij zou kunnen bedoelen met te pingen naar schijven. :-(
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

nonkie schreef:Och sorry hé. Ik denk maar mee met jullie wat hij zou kunnen bedoelen met te pingen naar schijven. :-(
Snap ik wel hoor, maar eigenlijk is Rogue de schuldige met niet-relevant reageren :p

oh ja, excuses aanvaard :p
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
nonkie schreef:Och sorry hé. Ik denk maar mee met jullie wat hij zou kunnen bedoelen met te pingen naar schijven. :-(
Snap ik wel hoor, maar eigenlijk is Rogue de schuldige met niet-relevant reageren :p

oh ja, excuses aanvaard :p
Oef! :lol:
Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member

- USB Connector for Network Printers and Storage

Mijn vraag is dus of deze harddisks(aka harde schijven in het vlaams) door de fritz!box als een Network Attached Storage worden geconfigureerd in het netwerk, OF dat ze gewn aan de fritz!box worden gemount en dus vanaf het IP van de fritz!box aanspreekbaar zijn.

Share network printers and hard drives

The USB host port of the FRITZ!Box enables a wide range of network applications. Memory sticks, printers, or hard drives can be connected to the FRITZ!Box and shared by all computers on the network. The computers connected to the FRITZ!Box are also networked together. The user does not need to configure any network settings because the IP addresses are automatically assigned, if desired.

Het antwoord op deze vraag is dus: Ja, ze krijgen een eigen IP. De bedoeling is dus dat je eens "pingt" naar het IP dat is aangewezen aan je HDD's(:P), om eventueel te achterhalen of je lag(latency) hebt op je netwerk.

USB 1.1 heeft trouwens een doorvoersnelheid van 12 Mbit, wat zich vertaald in een 750 KB/s effectief.

@hierboven

hoezo topics hijacken
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Rogue schreef:Het antwoord op deze vraag is dus: Ja, ze krijgen een eigen IP. De bedoeling is dus dat je eens "pingt" naar het IP dat is aangewezen aan je HDD's(:P), om eventueel te achterhalen of je lag(latency) hebt op je netwerk.
Volgens mij krijgen de HD's geen eigen IP, maar worden ze gewoon gemount aan de fritzbox en zo geshared via SMB... Het gedeelte over automatically assigned IP addresses gaat volgens mij over het gewone computernetwerk gedeelte, en niet over de mogelijkheid om iets via de USB poort te delen.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Misschien zorgt de trage doorvoersnelheid van usb 1.1 ervoor dat het bufferen van de divx even op zich laat wachten. Miss buffer wat kleiner zetten in de media player.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

Rogue schreef:Misschien zorgt de trage doorvoersnelheid van usb 1.1 ervoor dat het bufferen van de divx even op zich laat wachten. Miss buffer wat kleiner zetten in de media player.
Dat zal ik morgen eens proberen.

Bedankt aan al de rest voor de antwoorden op mijn vraag.
Ik heb dus begrepen dat de fritzbox dus niet de ideale oplossing is om mijn schijven aan het netwerk te hangen, jammer dus.
Met de tijd maar eens kijken voor een kastje met netwerkaansluiting.
Laatst gewijzigd door dr.trimble 28 maa 2008, 20:13, in totaal 1 gewijzigd.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

dr.trimble schreef:
Rogue schreef:Misschien zorgt de trage doorvoersnelheid van usb 1.1 ervoor dat het bufferen van de divx even op zich laat wachten. Miss buffer wat kleiner zetten in de media player.
Dat zal ik morgen eens proberen.

Bedankt aan al de rest voor de antwoorden op mijn vraag.
Ik heb dus begrepen dat de fritzbox dus niet de ideale oplossing is om mijn schijven aan het netwerk te hangen, jammer dus.
Met de tijd maat eens kijken voor een kastje met netwerkaansluiting.
Het is wel ideaal om schijven in het netwerk te hangen. Maar te traag om video te streamen. Of grote bestanden naar te verhuizen. Het is hetzelfde als de gewone netwerkschijven zoals mybook. Veel te traag. Als u een oudere pc hebt kan je daar perfect een fileserver van maken. En deze zal veel sneller zijn zodat je video zonder horten of stoten kan streamen via het netwerk.
Afbeelding
dr.trimble
Pro Member
Pro Member

nonkie schreef:
Het is wel ideaal om schijven in het netwerk te hangen. Maar te traag om video te streamen. Of grote bestanden naar te verhuizen. Het is hetzelfde als de gewone netwerkschijven zoals mybook. Veel te traag. Als u een oudere pc hebt kan je daar perfect een fileserver van maken. En deze zal veel sneller zijn zodat je video zonder horten of stoten kan streamen via het netwerk.
Dat is nu net wat ik wil vermijden, een pc die continue staat te draaien. Vroeger zaten alle schijven in mijn media center pc hier in de living maar omwille van het feit dat de boel te veel lawaai maakt en ook te veel eletriciteit verbruikt laat ik nu steeds de pc op standby gaan als ik hem niet nodig heb. De schijf met muziek en films die ik wil delen met de kids heb ik nu aan de fritzbox hangen, maar voor films blijkt dit echt voldoende, jammer genoeg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Rogue schreef:USB 1.1 heeft trouwens een doorvoersnelheid van 12 Mbit, wat zich vertaald in een 750 KB/s effectief.
USB 1.1 heeft twee snelheden... 1.5 Mbits en 12 Mbits, het hangt er dus maar vanaf welke gebruikt wordt. Verder is die snelheid tussen device en computer... waar er hier de extra layer van de Fritzbox en netwerk tussen zit.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”