Dommel factuur vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
TomMe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben sinds 24/01 klant bij dommel en heb reeds 2 pro forma facturen gekregen. De eerste begrijp ik nog, dit is de activatie + de eerste maand surfen. Maar waarom ik zo snel een tweede moet betalen begrijp ik niet. En de datums zijn ook een warboel, dus ik begrijp er helemaal niks van. Dommel antwoordt niet op mijn vraag hierover en als ik moet blijven wachten ben ik straks te laat met betalen. Dus vraag ik het hier maar eens..

Hier kan je een screenshot vinden van het overzicht. Verder staan er nog volgende datums vermeld op de facturen:

eerste: renew date 2008/01/04, next renewal 2008/02/04
tweede: renew date 2008/02/18, next renewal 2008/03/18

Kan iemand mij dit eens uitleggen?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

TomMe schreef:Kan iemand mij dit eens uitleggen?
Ja hoor, het is hier al vele malen aan bod gekomen: Dommel factureert je pro-forma op de dag van je contractuele aansluiting (NIET vanaf de dag dat je echt bent aangesloten!). Vanaf dan is het een geautomatiseerd systeem dat je elke maand factureert.

Uiteraard kan je het niet eens zijn met het feit dat de start-datum gelijk valt met de contractdatum. Dat moet met de aansluitingsdatum zijn natuurlijk. De oplossing is dan ook gewoon even aandringen via de facturatiedienst. Zij stellen dan de volgende factuur met X dagen uit, zodat alles weer gelijk loopt.

Of toch in theorie, want in de praktijk loopt dat wel al eens mank. Zo is mijn datum wel opgeschoven, doch onvoldoende. Heb zelf (ben al meer dan 2 maand klant) nog een ticket lopen wat dit betreft... :roll:
TomMe
Plus Member
Plus Member

Ik heb mij ingeschreven op 04/01 en ben aangesloten geweest op 24/01. Bedoel je dat ik die 20 dagen toch moet betalen??

Maar zelfs als ik je uitleg vergelijk met de datums, lijken ze mij nog niet te kloppen.. Wat is een renew date eigenlijk?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

TomMe schreef:Ik heb mij ingeschreven op 04/01 en ben aangesloten geweest op 24/01. Bedoel je dat ik die 20 dagen toch moet betalen??
Ja en neen. ;-)

Ja, je moet je bestaande facturen betalen (die passen ze retroactief niet aan).
Neen, je moet die dagen niet betalen, maar je kan dit enkel regelen door de volgende (!) factuur met 20 dagen te laten uitstellen. Dit doe je door dit uitdrukkelijk te vragen aan de facturatiedienst.
TomMe
Plus Member
Plus Member

Dat zullen we dan eens meteen doen. Merci. :)

edit: Ik denk dat ik het al snap. Ze hebben de datum opgeschoven in de 2e factuur, maar niet genoeg (18e ipv 24e).
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:
TomMe schreef:Ik heb mij ingeschreven op 04/01 en ben aangesloten geweest op 24/01. Bedoel je dat ik die 20 dagen toch moet betalen??
Ja en neen. ;-)

Ja, je moet je bestaande facturen betalen (die passen ze retroactief niet aan).
Neen, je moet die dagen niet betalen, maar je kan dit enkel regelen door de volgende (!) factuur met 20 dagen te laten uitstellen. Dit doe je door dit uitdrukkelijk te vragen aan de facturatiedienst.
Is dat ook van toepassing op
ceurrrix schreef:
verb schreef:Ik persoonlijk volg facturatieproblemen heel sterk op, want het is wel hun probleem maar jij zit uiteindelijk met de gebakken peren. Zelfs met Easynet heb ik nog facturatieproblemen gehad maar dat was na 2 keer bellen ook opgelost, en dat was dan bij een provider die Service met grote S aanbood.

Facturatieproblemen zou ik dus niet lagen liggen in de hoop dat de provider het wel allemaal oplost, en zeker niet bij Dommel (of Belgacom, of Telenet, ...)

Moest je alle energie die je hier verprutst om over 'Domme-L' te klagen zou gebruiken om het probleem constructief op te lossen, het zou nogal vooruit gaan.
Wel,ik heb juist een email in mijn bus gekregen van een kennis die ik Dommel aangeraden had.

Hij heeft volgens zijn proforma factuur 89,26€ betaald op 03/01/2008.

Op het internet heeft hij nog geen millimeter kunnen surfen wegens
expected activation date : to be determined
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
Voor een 2e factuur ter waarde van 49.26€ met als vervaldatum 03/02/2008 heeft hij vandaag al een aanmaning gekregen en begint DommeL al te dreigen wegens laattijdige betaling.

Hoe moet ik hem nu uitleggen,dat zoiets normaal is ? ?

Dat hij betaald heeft voor internet dat nog niet werkt,

en dat hij nu de 2é factuur moet betalen,

om het niet werken van het internet te laten verder gaan.

Moet ik hem nu zeggen dat hij tegen 10.5€/uur moet gaan bellen om zijn beklag te maken.

Want de klachten die hij al gedaan heeft via hun ticketsysteem worden niet beantwoord.

Wetende dat het zelfde probleem zich voordoet bij meerdere mensen,

Zou ik hier toch graag een logisch antwoord op zien.
Want die moet al voor een tweede maand gebruik gaan betalen en van de eerste maand die volledig betaald is geweest en volgens de factuur reeds opgebruikt is ,heeft hem nog geen bite of byte gezien.

En zoals je ziet krijgt die al aanmaningen.

En welke uitstel moet die gaan vragen ? ?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zzz...

Het is tot in den treure herhaald: het is een volledig geautomatiseerd facturatiesysteem en dan krijg je soms zeer verwarrende situaties. Helaas. Maar er zit maar één ding op: bellen en vragen om een manuele interventie.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:Zzz...

Het is tot in den treure herhaald: het is een volledig geautomatiseerd facturatiesysteem en dan krijg je soms zeer verwarrende situaties. Helaas. Maar er zit maar één ding op: bellen en vragen om een manuele interventie.
Wel ik heb hem de raad gegeven,de volgende brief met DommeLs contactformulier te verzenden
Geachte,
daar ik op 03/01/2008 betaald heb om een maand gebruik te maken van uw diensten
en nog geen millimeter gesurft heb omdat ik tot nu toe,niet ben aangesloten,vraag ik U ,
de factuur nummer 8xxxx waarvoor U al aanmaningen stuurt,
uit te stellen,tot ik de helft van het reeds betaalde heb verbruikt.
Daar U stelt,binnen de 5 dagen te reageren,zal ik het niet beantwoorden van mijn vraag beschouwen als een instemming van Uwentwege.
Hoogachtend
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Je weet toch sowieso al dat die niet tijdig zullen antwoorden. Bel gewoon eens. :roll: JA aan €10.5/u. :|
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bellen is gewoon overbodig, nogmaals: dit is normale procedure. uiteindelijk zal alles op z'n pootjes vallen en zal je geen dag te veel betalen. maar als je moeilijk wil doen is dat natuurlijk altijd mogelijk :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:bellen is gewoon overbodig, nogmaals: dit is normale procedure. uiteindelijk zal alles op z'n pootjes vallen en zal je geen dag te veel betalen. maar als je moeilijk wil doen is dat natuurlijk altijd mogelijk :wink:
ik geloof niet dat et auto in orde komt, ze verschuiven niet automatisch datum met dagen dat je te veel betaald hebt. Tenzij dat je specefiek om vraagt. Of zit ik mis?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

LoSeR schreef:
xenne schreef:bellen is gewoon overbodig, nogmaals: dit is normale procedure. uiteindelijk zal alles op z'n pootjes vallen en zal je geen dag te veel betalen. maar als je moeilijk wil doen is dat natuurlijk altijd mogelijk :wink:
ik geloof niet dat et auto in orde komt, ze verschuiven niet automatisch datum met dagen dat je te veel betaald hebt. Tenzij dat je specefiek om vraagt. Of zit ik mis?
het kan zijn dat je abo een paar dagen voor de activatie begint te lopen ja... wacht gewoon af tot je actief bent, en indien ze beginnen te rekenen voor de activatie gewoon een mailke sturen en dat wordt aangepast, ik spreek uit eigen ervaring (in mijn geval was het 7 dagen)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
elldiablo
Pro Member
Pro Member

yup :d
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

xenne schreef:
LoSeR schreef:
het kan zijn dat je abo een paar dagen voor de activatie begint te lopen ja... wacht gewoon af tot je actief bent, en indien ze beginnen te rekenen voor de activatie gewoon een mailke sturen en dat wordt aangepast, ik spreek uit eigen ervaring (in mijn geval was het 7 dagen)
Het zou toch aangenamer zijn en beter overkomen,als men begon te factureren na de activatie,met zoiets ,:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 367#209367

als resultaat,

en het gedaan is met,:
Duvelmijnbier schreef:Kort samengevat,:
1. Op 3/1/2008 werd 89,26€ betaald voor 1 maand internet,1 maand rawcopper + activatie internet

2. Men stuurt 2 pro forma facturen naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn

3. Op 5/3/2008 activeert men de internetlijn en kunnen de facturen bekeken worden en word gepland al 1 factuur te betalen op 10/3/2008.

4. Op 10/3/2008 is de internetlijn zonder boe of ba gedeactiveerd.

Van de meer dan 2 maand geleden, betaalde 30 dagen internet zijn 4 dagen gebruikt
en de resterende 26 dagen internet worden niet geleverd , voor de 2 pro forma facturen(98,52 €)
die ze naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn gestuurd hadden ,
en moeten dienen voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 ,betaald zijn.

5. Vandaag woensdag 12/3/2008 nog eens gebeld naar Dommel ,om tegen deze handelswijze te protesteren en tot een vergelijk te komen bracht niets op

Ze eisen dat de aangemaande facturen betaald en door hen ontvangen zijn alvorens ze tot heractivatie overgaan.

De betaalde dagen tussen de deactivatie op 10/3/2008 en de heractivatie(wanneer weet ik nog niet ) ben ik volgens hen ook kwijt.

Ps,:
Ik beschouw, 30 dagen betaald hebben en meer dan 2 maand later,maar 4 dagen geleverd krijgen = oplichting

De rest zal geleverd worden als u ,betaald hebt voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 = afpersing

De mensen 10,5 euro/uur laten betalen als de ze moeten bellen en de schuld bij Dommel ligt =diefstal

Door de wet word verplicht dat een contract tussen ,leverancier en klant,klaar en duidelijk is.
Maar wat lees je bij Dommel ?

wat is de fakturatie-procedure?
als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn.

Ik dacht dat het duidelijk moest zijn.
in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is.

Yep en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd,moeten er 6 facturen betaald zijn of ze deactiveren U na een dag of 4
op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.

Jaja,en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd, zorgen ze er ook voor dat u bij activatie al voor een periode van 6 maand op voorhand betaald hebt

En ik zou zelfs zo ver gaan er een rechtszaak van te maken
De ombudsman is er ook al mee bezig,
En ik(xxxxx) eis nu,dat er 14 dagen internet geleverd zijn alvorens te betalen voor de factuur die de volgende periode van 1 maand dekt.( als ze niet zo snel hadden afgesloten was die factuur betaald geweest.)
En de factuur die de 3e periode dekt ,te mogen betalen als van de 2e periode minstens 10 dagen zijn geleverd.

Want zo te zien,hebben ze duidelijk een bewijs geleverd dat ze niet te vertrouwen zijn
Bron,: http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=8837
op het internet te moeten ,alvorens iets in orde komt
Rimson
Plus Member
Plus Member

tja, elke factuur ze maken dient betaald te worden.
Natuurlijk met hun manier van facturatie kunnen ze nooit mensen op de zwarte lijst zetten.

Zolang hun facturatie systeem niet in orde is.

Trouwens, alle ISP's zouden mijn inziens ISO certified moeten worden.
heb je tenminste binnen de 1 werkdag antwoord op je klachten.
Want daar zit ik ook al maanden op te wachten.
Dommel haar service is niet slecht (qua diensten)
maar de support is om te huilen.
letterlijk.

Een isp is maar zo goed als de support ze bieden, en dat kom je pas te weten van de moment er eens problemen zijn.

Daarvan moet ik wel zeggen dat Telenet wel pakken beter is.
Meer gemotiveerde medewerkers en nog een echte klantenservice.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Rimson schreef: Een isp is maar zo goed als de support ze bieden, en dat kom je pas te weten van de moment er eens problemen zijn.
Daar sluit ik mij volledig bij aan. :wink:
Afbeelding
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik heb (als niet-klant) ook een factuur-vraagje voor Dommel.

Op hun website staat dat wie via domiciliëring betaald 1 euro per maand korting krijgt. Als je dan de optie kiest om slechts om de 3 maanden gefactureerd te worden, krijg je dan bij dergelijke factuur 3 euro korting of blijft dat beperkt tot 1 euro?

Volgens hun website wel, maar in de praktijk is het misschien anders. Iemand al ervaring mee?
Rimson
Plus Member
Plus Member

Geert, als je pas wil aansluiten eind september, stuur hun een mailtje
ander bel je eens ;)
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

LOL, 't is maar omdat ik de helpdesk ginder niet wil overbelasten dat ik het eerst hier even vraag hé... :-)
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Het liefst hebben ze dat je hen belt,op hun 903 nummer aan 1.12 euro/minuut.

Eerst hun uitleg ,hoe je de telefoon moet gebruiken,daarna wat mooie muziek en dan uw volledige uitleg ,om te moeten horen dat je een ticket moet maken :lol:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ceurrrix schreef:Het liefst hebben ze dat je hen belt,op hun 903 nummer aan 1.12 euro/minuut.

Eerst hun uitleg ,hoe je de telefoon moet gebruiken,daarna wat mooie muziek en dan uw volledige uitleg ,om te moeten horen dat je een ticket moet maken :lol:
Ben jij een persoonlijke kruistocht tegen het hele ISP-landschap bezig of zo?
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ceurrrix schreef:Het liefst hebben ze dat je hen belt,op hun 903 nummer aan 1.12 euro/minuut.

@ ceurrrix je hebt daar al meer dan genoeg over gezeverd.Man man man toch ik beklaag je lief of vrouw als je dat hebt. :roll: Stel je voor zo een vent in huis die godsganse dagen gefrustreerd rondloopt omdat hij overal wel bij iets of iemand problemen heeft.NIEMAND zegt dat je naar het 0903 nummer moet bellen.Dit nummer is voor in geval van nood lieve vriend.Jij hebt pech dat het je veel kost want jij hebt zelf voor een discovery lijn gekozen bij Belgacom en dan weet je op voorhand dat de gesprekken duurder zijn.Je hangt voor het minste aan de telefoon.Jij probeerd altijd maar de schuld op iemand anders te steken. :roll: Je hebt al op verschillende forums je beklag gedaan, steeds maar overal hetzelfde geschreven.Je snapt nog steeds niet dat je op voorhand moet betalen en dat je dan achteraf zeker geen cent teveel zal betalen.Bij Belgacom betaal je ook op voorhand hoor en als je een contract opzegt dan krijg je ook netjes je teveel betaalde centjes terug.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

meon schreef:

@meon heb je dit nu pas door? En wees gerust meon dat is niet alleen tegen dommel en niet alleen op userbase maar dit doet hij op meerdere plaatsen. :roll:
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

Er zijn er al die er anders over denken :-o
Margaaas schreef:In de tijd van de dag van de download deed hij dat voor Tik,en was dat goed,nu doet hij het voor zichzelf en vind ge het slecht. En om eer lijk te zijn,bij Tik is hij in die jaren nog niet geholpen geweest.Niet moeilijk dat hij dat zo doet.hij heeft mij met zijn manier van werken op 4 dagen terug aan internet geholpen, iets dat jullie en zelfs de ombudsman,of anderen niet klaar krijgen
Ik geloof zelfs dat hij bij jullie forum wil weg blijven door de verwijten die hem gemaakt worden..
Alles wat hij schrijft is de zuivere waarheid

Ik zou het jullie wel eens willen zien doen.
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

meon schreef:

Ik heb maar met 2 ISP's problemen,TN en Dommel.

Ik heb Sandra beloofd dat ik me tegen hun dure 070 en 903 lijntjes ging verzetten en belofte maakt schuld.

Zij bedankte mij voor de publiciteit die ik ermee voor Dommel maak.

En TN wou met mij afrekenen en is daar ook mee bezig.

Dat is alles
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ceurrrix,

Ook al ben je een kruistocht begonnen tegen Telenet en Dommel, userbase.be is een `friendly´forum en wij doen hier niet mee met beledigingen. Pas je hiernaar aan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

ceurrrix schreef: Ik heb Sandra beloofd dat ik me tegen hun dure 070 en 903 lijntjes ging verzetten en belofte maakt schuld.
3starsnet hun "support" zit ook achter een 090x lijntje bij mijn weten...
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

en daarom gaan we een topic dat al meer dan een half jaar ligt te zinken terug naar boven halen?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ceurrrix
Premium Member
Premium Member

skynetbbs schreef:
ceurrrix schreef: Ik heb Sandra beloofd dat ik me tegen hun dure 070 en 903 lijntjes ging verzetten en belofte maakt schuld.
3starsnet hun "support" zit ook achter een 090x lijntje bij mijn weten...
Van 3starsnet heb ik geen last gehad en de schuld van m'n belofte aan Sandra heb ik ingelost en voldaan,
'k kreeg stank voor dank en daarom laat ik nu wijs,de rest over aan anderen die me vervangen hebben
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”