probleem met Tele2 All In - VOIP

Plaats reactie
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

mijn ouders zijn onlangs overgeschakeld van Skynet naar Tele2. Bij het telefoneren resynct de modem en dit zowel bijzowel bij uitgaande als inkomende gesprekken.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Heb je het dan over telefoongesprekken over de VOIP aansluiting van de modem, of zitten je ouders nog in de overgangsfase waarbij je nog "gewoon" kan bellen (maw, als je de telefoon rechstreeks aansluit op de lijn ipv via de modem, hoor je dan nog een kiestoon ?)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

VoIP Kaween ;) Tele2 werkt via Tele2 modem...

Bel best eens naar de helpdesk. Het is niet normaal dat die resynched, das toch teken dat er iets aan de hand is.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik begrijp je reaktie, maar toch.

... de eerste 2 tot 3 weken van mijn all-in voip dagen liepen nog gewoon over BGC hoor. Pas nadat mijn kiestoon weg was, heb ik deze omgeschakeld naar mijn VOIP (omdat het kl*te ding de eerste 2 maanden quasi onbruikbaar was, maar niet enkel voor telefoon maar ook voor data). Zo onlogisch vond ik mijn vraag dus ook weeral niet. Ik vind het gewoon vreemd dat de klacht erop _lijkt_ dat er enkel een probleem zou ontstaan bij actief telefoonverkeer; en da's vreemd, want qua fysieke dataflow mag er geen verschil bestaan tussen VOIP en gewone data.

De achterliggende gedachte : stel dat deze brave mensen nog steeds een carrier hebben van BGC omdat ze nog in de overgang zitten, dan kan een slechte splitterconfig zware problemen geven bij het bellen/gebeld worden. En het zou echt niet de eerste "zelf installateur" zijn die zijn telefoon _niet_ aan de VOIP hangt hoor, of waar niet begrepen werd dat de situatie van "1 telefoon in de gang en de andere in de woonkamer" niet meer noodzakelijk juist is aangesloten na de T2 box te hebben gezet. (zelf al een paar keer gezien hoe mensen de fototjes niet correct interpreteren, met allerlei hillarische toestanden als resultaat)

Maar inderdaad, best T2 contacteren, en een beetje hopen dat je iemand aan de lijn kan krijgen die weet waarover hij het heeft, want zoals Goendi correct aangeeft, "something's wrong there".
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

hier volg ik Kaween
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

telefoon gaat over de VOIP, al gebeld naar T2 en die zeggen dat alles in orde is. Ik heb nog wat meer testen gedaan en het rare is dat bij telefoon gesprekken het dsl lichtje begint te knipperen (alsof de sync weg valt), de internet connectie valt weg (surfen kan niet meer) maar het gesprek wordt niet onderbroken. Ik heb veel ervaring met dsl maar zoiets raars heb ik nog nooit meegemaakt
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

12 Mb zekers ?
Afbeelding
Afbeelding
freegeek
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:37
Bedankt: 1 keer

Corleone schreef:12 Mb zekers ?
geen idee, ik weet gewoon dat het rommel is :-D


daarvoor hadden ze een Skynet Go en nooit problemen mee gehad
ik denk dat het één of andere probleem met die speedtouch is

enkel de internet PVC wordt onderbroken bij het bellen
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Heel kort in het bezit geweest van het Tele2 all-in 12 Mbits formule. Maar binnen de twee maanden terug opgezegd. Telefoon viel uit tijdens het bellen of een verbinding maken was maar mogelijk na een tweetal pogingen.

Zo snel mogelijk terug gaan naar Belgacom of een andere isp.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

T2 = rommel.

Ik ben nu al een aantal maand weer bij BGC met I-Talk (ook VoIP): werkt perfect. Niet het minste probleem!
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Sorry, maar tele2 is zeker geen dikke zever.
Ik zit er nu al 2 jaar bij, alles heeft altijd (op een uitzondering na) perfect gewerkt. Telefoon werkt prima, internet behoorlijk. Soms is er idd een iets langzamere lijn, maar ik kan daar gerust mee leven dankzij hun no limit.
Er is altijd wel wat uitval, maar blijf het been stijf houden en ze sturen een technieker. Eenmaal opgelost is het een prachtig produkt.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

pluppie schreef:Sorry, maar tele2 is zeker geen dikke zever.
Ik zit er nu al 2 jaar bij, alles heeft altijd (op een uitzondering na) perfect gewerkt. Telefoon werkt prima, internet behoorlijk. Soms is er idd een iets langzamere lijn, maar ik kan daar gerust mee leven dankzij hun no limit.
Er is altijd wel wat uitval, maar blijf het been stijf houden en ze sturen een technieker. Eenmaal opgelost is het een prachtig produkt.
Van een product anno 2008 verwacht ik wel dat het werkt en dat je tijdens het bellen niet uitvalt of als je wenst te bellen je eerst enkele keren de modem via een harde reset terug moet opstarten.

Een product dient te werken - punt uit. indien dit niet het geval is dan is het geen volwaardig product anno 2008 waar ik als consument geld wens aan te geven. Om die redenen ook terug gekeerd naar mijn vorige provider. Ik kan er voor de volle 100% op vertrouwen dat het werkt. (dus niet voor 99% of minder)
Corleone
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 jan 2008, 12:02

Zambo schreef:
pluppie schreef:Sorry, maar tele2 is zeker geen dikke zever.
Ik zit er nu al 2 jaar bij, alles heeft altijd (op een uitzondering na) perfect gewerkt. Telefoon werkt prima, internet behoorlijk. Soms is er idd een iets langzamere lijn, maar ik kan daar gerust mee leven dankzij hun no limit.
Er is altijd wel wat uitval, maar blijf het been stijf houden en ze sturen een technieker. Eenmaal opgelost is het een prachtig produkt.
Van een product anno 2008 verwacht ik wel dat het werkt en dat je tijdens het bellen niet uitvalt of als je wenst te bellen je eerst enkele keren de modem via een harde reset terug moet opstarten.

Een product dient te werken - punt uit. indien dit niet het geval is dan is het geen volwaardig product anno 2008 waar ik als consument geld wens aan te geven. Om die redenen ook terug gekeerd naar mijn vorige provider. Ik kan er voor de volle 100% op vertrouwen dat het werkt. (dus niet voor 99% of minder)
Ge hebt u punt wel duidelijk gemaakt ondertussen ze...
Afbeelding
Afbeelding
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

[quote="Zambo"][quote="pluppie"]

Een product dient te werken - punt uit. indien dit niet het geval is dan is het geen volwaardig product anno 2008 waar ik als consument geld wens aan te geven. Om die redenen ook terug gekeerd naar mijn vorige provider. Ik kan er voor de volle 100% op vertrouwen dat het werkt. (dus niet voor 99% of minder)[/quote]

Ik heb hen na 4 maanden geklooi een ingebrekestelling gestuurd en ben voor mijn telefoon terug overgestapt naar Belgacom, internet via Dommel.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Om duidelijk te maken dat het niet allemaal kommer en kwel is bij Tele2,
ik ben klant bij Tele2 van het moment dat ze gestart zijn met All In. Afgezien van de eerste maand, heb ik geen problemen gehad noch qua telefoon, noch qua internet.
Voordien was ik klant bij Belgacom en had ik regelmatig uitval van telefoon. En over de klantendienst bij Belgacom, daar wil ik niet meer aan terugdenken. Belgacom kon niet snel genoeg buiten bij mij.

Problemen komen voor bij elke provider, maar dat is geen reden om alles te veralgemenen en te zeggen dat de ene of de andere rommel levert. Kies diegene waarbij je geen problemen hebt en iedereen is tevreden.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

In al die jaren heeft Tele2 al overduidelijk bewezen dat hun Tele2 All-in pure rommel is; getuige de vele klachten bij de ombudsdienst, economische zaken, testaankoop, .... Tuurlijk er kan altijd eens iets mis gaan, maar niet constant en op grote schaal.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

staartmees schreef:In al die jaren heeft Tele2 al overduidelijk bewezen dat hun Tele2 All-in pure rommel is; getuige de vele klachten bij de ombudsdienst, economische zaken, testaankoop, .... Tuurlijk er kan altijd eens iets mis gaan, maar niet constant en op grote schaal.
Daar heb je voor 100 procent gelijk in en een punt. Men beweert ruim een jaar testen gedaan te hebben en moet na lancering hun product terug intrekken wegens niet werkend op landelijk vlak (dus niet plaatselijk, maar over het ganse land). Dan kan je je inderdaad vragen stellen bij die testen en het geld die men er zogezegd een gans jaar heeft ingestoken.

Dommel bewijst dat het als kleine speler wel kan, na het later dan aangekondigd lanceren van hun CityConnect gamma en problemen bij de vroege vogels. Maar de snelheidstesten bewijzen dat het product werkt naar behoren.

Betekent dat KPN nog heel veel werk voor de boeg heeft (ombuigen negatief imago + vertrouwen winnen van de consument) en geld zal moeten investeren (om deftige testen uit te voeren) om Tele2 op de sporen te krijgen. Nu bevestigen ze enkel maar het denken van de modale consument dat men voor kwaliteit beter af is bij de grote twee (Belgacom en Telenet) en er dus ook graag wat meer voor betaalt om een werkende verbinding en product waar men kan op vertrouwen te hebben.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

staartmees schreef:In al die jaren heeft Tele2 al overduidelijk bewezen dat hun Tele2 All-in pure rommel is; getuige de vele klachten bij de ombudsdienst, economische zaken, testaankoop, .... Tuurlijk er kan altijd eens iets mis gaan, maar niet constant en op grote schaal.
Vreemd. Ik had in het begin inderdaad problemen met All-In, maar dankzij een niet ondeskundige helpdesk is alles opgelost geraakt (waarbij gezegd moet worden dat ikzelf voor 1 van de fout-factoren verantwoordelijk was -- een defecte telefoon).

enne Zambo, lees m'n opmerking in die andere thread.
jvd1971
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jun 2004, 10:05
Locatie: Oud-Turnhout
Bedankt: 1 keer

Gisteren gebeld een mailtje gestuurd ivm de slechte kwaliteit van de gesprekken. Normaal bel ik altijd naar het buitenland met Voipbuster

Vandaag direct een telefoontje ontvangen van de helpdesk. Medewerker zij dat hij een aantal wijzigingen had gemaakt. Ik moet zeggen het werkt (weer) perfect. Geen echo's meer of andere klachten
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Goed nieuws! Bedankt voor de positieve noot van de dag! :)
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”