plaatsing splitters (adsl)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gast

ik heb een klein vraagje , ik plaats het hier omdat de mods deze topic veel bezoeken , u mag gerust mijn post deleten hierna maar ik had een vraagje ,en dit is de volgende

ik weet dat je op elke plaats waar een telefoon is aangesloten een splitter moet steken , maar is het mogelijk dat je vb boven een telefoonaansluiting hebt zonder dat daar een telefoon is op aangesloten, kan je daar ook je adsl modem via een splitter connecteren ? of moet er effectief een telefoon op aangesloten zijn ?

alvast bedankt :)

[mod="The Oddity"]
Volledig Off-topic in vorige topic, dus verplaatst! Wij lezen de andere topics ook, maar had jij de andere gelezen, had je dit nooit gepost! Gelieve je aan de regels te houden![/mod]
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

Anonymous schreef:ik weet dat je op elke plaats waar een telefoon is aangesloten een splitter moet steken , maar is het mogelijk dat je vb boven een telefoonaansluiting hebt zonder dat daar een telefoon is op aangesloten, kan je daar ook je adsl modem via een splitter connecteren ? of moet er effectief een telefoon op aangesloten zijn ?

Als je een telefoon aansluit zonder splitter, en je belt ermee, dan wordt je internet verbinding verbroken.
Als er geen telefoon aangesloten is, heb je dus ook geen splitter nodig.
Voor je modem aan te sluiten heb je ook geen splitter nodig.
Gast

dus ik kan een adsl modem aansluiten op een telefoonaansluiting zonder gebruik te maken van een telefoon op die aansluiting en zonder gebruik te maken van een splitter op diezelfde aansluiting ?
titan_pi8
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:19

Over die spitters:
mijne pa heeft hier e leuk systeemke gemaakt: waar dat wij onze telefoonlijn binnen krijgen heeft hij een splitter gezet, alle telefoons zitten op die splitter en we hebben dan een aparte lijn naar onze computer voor ADSL.
We hebben hier meer dan 5 telefoons dus da bespaart ons toch wat geld, want kost zo'n splitter geen 10€ ofzo?
Lukse
Premium Member
Premium Member
Berichten: 662
Lid geworden op: 28 okt 2003, 20:51

idd titan_pi8, da kunt ge ook doen.
btw, denk da ne splitter eerder iets van een 15-20€ kost.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

In de belgacomshop komen ze hier 8€
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Ik ga het hiere eens mooi met een tekeningske late zien se ;)


Afbeelding

Voila ik denk dat er ni meer over te vertellen valt.

Greetz,


J@kk£
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

jakke, niet 100% akkoord...

Ik weet dat jouw opstelling werkt.. maar voor de mensen die niet dermate technisch onderlegd zijn.. en dat zijn ook de mensen die deze vraag stellen:

Voor hen laat je het beter zo dat de modem aftakt vanaf de splitter, maar dan vanaf de adsl uitgang.. en ni bovenop de 5-pollige...

Ik weet dat het ook werkt, maar voor de gewone mens ... :-)

Tekenenig staat trouwens mooi op de BGC snelgidsend die je kan vinden onder: Portal > Tutorials > Adsl installation
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”