Telenet digitale tv zonder abo/modem

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Ceres
Starter
Starter

Na een recente aankoop van een plasma tv (oude crt had het begeven, gebrek aan nieuwe crts) moet ik vaststellen dat er toch erg veel ruis te zien is op het analoge signaal. Een paranoide iemand zou bijna gaan denken dat de producenten opzettelijk minderwaardige pal decoders inbouwen.

Uit een andere thread (die >1 maand oud is, wil liever niet threaddiggen) leidde ik af dat het toch mogelijk is om digitale tv te nemen zonder de modem en utpkabel tussen modem en digibox. Bij 2 telenet resellers hebben ze me echter rotsvast verklaard dat dit nu 'onmogelijk' is. Dat ik 'interactiviteit verlies' is ok evenals de verkorte periode waarin programmeren mogelijk is. Is het mogelijk om een digibox van kennissen op de coax aan te sluiten en digitaal te kijken zonder 'digitaal abonnement' (wat blijkbaar enkel de digibox/corder huurprijs inhoudt). Deze methode zou goedkoper zijn aangezien je enkel nog box/corders kan huren en dit zelfs zonder de btw verlaging voor de jaarlijkse abonnementskosten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ceres schreef:Uit een andere thread (die >1 maand oud is, wil liever niet threaddiggen) leidde ik af dat het toch mogelijk is om digitale tv te nemen zonder de modem en utpkabel tussen modem en digibox.
Dat lukt inderdaad... is gewoon een kwestie van volhouden... Telenet blijft namelijk eerst een tijdje aandringen omdat interactiviteit voor hun extra inkomsten zijn. Maar langs de andere kant, waarom zou je weigeren... je hoeft het niet te gebruiken. (de UTP kabel rol je gewoon terug op zodra de technieker buiten is).
Ceres schreef:Is het mogelijk om een digibox van kennissen op de coax aan te sluiten en digitaal te kijken zonder 'digitaal abonnement' (wat blijkbaar enkel de digibox/corder huurprijs inhoudt).
Dat is mogelijk waar niet volgens de voorwaarden. Als de decoders bij je kennissen in MSTB mode staan gaan je zenders ook op zwart zodra beide boxen elkaar niet meer zien. (ie. achter dezelfde modem hangen). Ik zie trouwens ook niet in hoe dit goedkoper zou kunnen zijn tenzij je hun decoder gratis krijgt.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb ook de digibox omdat het analoog signaal zeer zwak was op miijn plasma TV. Ik heb ze vriendelijk bedankt voor die troep (geen modem en geen kabels) Ze hebben wel geprobeerd maar het is ze niet gelukt, zeg gewoon dat je geen kabels wilt langs de muur.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

brooklyn schreef:Ze hebben wel geprobeerd maar het is ze niet gelukt, zeg gewoon dat je geen kabels wilt langs de muur.
Dan komen ze met hun powerlines af :lol: Wat mij betreft, laat ze de modem gewoon plaatsen, leg de UTP kabel dwars door je huis en rol die terug op zodra ze buiten zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”