Belgacom baas krijgt bijna 1 miljoen Euro extra

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Fireblade schreef:
hollebollegijs schreef:trouwens, er zijn genoeg managers die veel meer verdienen, nog meer als bellens maar hoeveel iemand anders verdiend, kan mij nie schelen.

ik kijk gewoon naar mijn eigen loon en ben tevreden met wat ik heb. dat zou je ook beter doen. en als je niet meer tevreden bent, verander je van job.


Heh? :eek: Hoor u bezig, precies of ge geraakt van de ene moment op de andere aan een andere deftige job. (Behalve hoge pieten en ministers dan.) Bent u toevallig ook zo'n hoge piet, die evenveel van job verandert als u uw onderbroeken ververst?
:roll:


ge moet geduld hebben en niet van de eerste dag teveel geld willen verdienen. ge moet u altijd bewijzen en als ge goed zijt, zult ge ook goed verdienen.
als ge ziet wa ik nu verdien tegenover toen ik pas bij belgacom begon. dat is een enorm verschil. en ik zit hier een goede 6 jaar.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

deej schreef:
r2504 schreef:
CueBoy schreef:.....


Ahem... Wie de firma wettelijk kan binden (dus Bellens o.a.) kan persoonlijk aansprakelijk worden gesteld en vervolgd voor fouten die daaruit voortvloeien.

Dus als CEO loop je wel degelijk een pak risico's als je zo'n post aanneemt.

Ik zou jullie aanraden eens een cursus vennootschapsrecht te volgen voor uit het niets "nul komma nul" te beweren.


Gezien het gemak waarmee tegenwoordig vennootschapsrecht en strafrecht met elkaar worden vermengt is dat risico niet exclusief voor het bestuur.
Zeker niet enkel voor de hoogste baas.

On-topic
Ik vind de discussie over de beloning onzin, ik geloof niet dat iemand hier dit bedrag zou weigeren als je het zelf zou krijgen. Ik zou het in ieder geval niet weigeren.
Als de beloning buiten proportie is dan wordt dat vanzelf wel afgestraft.
Echter in volledige prive' firma's ligt zo'n beloning vaak nog hoger.

Een paar jaar terug in Nederland was erger, energieboeren die zichzelf een extra bonus geven terwijl het bedrijf net een groot verlies aangekondigd heeft.
maar ook dat is de vrije markt economie, je hoopt dan dat ze eruitgeschopt worden en die bonus nog wel even nodig hebben omdat ze niet meer aan de slag komen.
Maar is vaak is niets minder waar, gezegd wordt dat de markt voor topmanagers dun is.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 21 jan 2006, 19:32
Locatie: BE - Antwerp
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hollebollegijs schreef:
Fireblade schreef:
hollebollegijs schreef:trouwens, er zijn genoeg managers die veel meer verdienen, nog meer als bellens maar hoeveel iemand anders verdiend, kan mij nie schelen.

ik kijk gewoon naar mijn eigen loon en ben tevreden met wat ik heb. dat zou je ook beter doen. en als je niet meer tevreden bent, verander je van job.


Heh? :eek: Hoor u bezig, precies of ge geraakt van de ene moment op de andere aan een andere deftige job. (Behalve hoge pieten en ministers dan.) Bent u toevallig ook zo'n hoge piet, die evenveel van job verandert als u uw onderbroeken ververst?
:roll:


ge moet geduld hebben en niet van de eerste dag teveel geld willen verdienen. ge moet u altijd bewijzen en als ge goed zijt, zult ge ook goed verdienen.
als ge ziet wa ik nu verdien tegenover toen ik pas bij belgacom begon. dat is een enorm verschil. en ik zit hier een goede 6 jaar.


't Is nu ni da die goe betalen eh bolleke ... 8)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

AgentVortex schreef:
hollebollegijs schreef:
Fireblade schreef:
hollebollegijs schreef:trouwens, er zijn genoeg managers die veel meer verdienen, nog meer als bellens maar hoeveel iemand anders verdiend, kan mij nie schelen.

ik kijk gewoon naar mijn eigen loon en ben tevreden met wat ik heb. dat zou je ook beter doen. en als je niet meer tevreden bent, verander je van job.


Heh? :eek: Hoor u bezig, precies of ge geraakt van de ene moment op de andere aan een andere deftige job. (Behalve hoge pieten en ministers dan.) Bent u toevallig ook zo'n hoge piet, die evenveel van job verandert als u uw onderbroeken ververst?
:roll:


ge moet geduld hebben en niet van de eerste dag teveel geld willen verdienen. ge moet u altijd bewijzen en als ge goed zijt, zult ge ook goed verdienen.
als ge ziet wa ik nu verdien tegenover toen ik pas bij belgacom begon. dat is een enorm verschil. en ik zit hier een goede 6 jaar.


't Is nu ni da die goe betalen eh bolleke ... 8)


daar zou je wel eens kunnen van verschieten.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

hollebollegijs schreef:
ge moet geduld hebben en niet van de eerste dag teveel geld willen verdienen. ge moet u altijd bewijzen en als ge goed zijt, zult ge ook goed verdienen.
als ge ziet wa ik nu verdien tegenover toen ik pas bij belgacom begon. dat is een enorm verschil. en ik zit hier een goede 6 jaar.


Oh ja? Dan nog zal je vriendjes nodig hebben, hoor.
Wat zou een werkgever jou meer betalen als je het al voor minder doet? Uit sympathie?
De meesten hebben dat enkel met zichzelf, maw als jij je job goed doet, is dat dankzij hen, en dat zullen ze zeker laten horen, naar boven toe.
Verknal je het echter, moet jij niet op een gouden handdruk rekenen. Meestal krijg je dan nog een laatste kans.
Laatst gewijzigd door daxer 25 maa 2008, 21:06, in totaal 2 gewijzigd.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

daxer schreef:Oh ja? Dan nog zal je vriendjes nodig hebben, hoor.
Wat zou een werkgever jou meer betalen als je het al voor minder doet? Uit sympathie?
De meesten hebben dat enkel met zichzelf, maw als jij je job goed doet, is dat dankzij hen, en dat zullen ze zeker leten horen, naar boven toe.
Verknal je het echter, moet jij niet op een gouden handdruk rekenen. Meestal krijg je dan nog een laatste kans.


Bullocks. Als je je bewijst zal je zonder problemen opslag krijgen; omdat je het geld waard bent, omdat men je niet kwijt wil aan een andere firma...
Ikzelf ben ook begonnen aan bijna het minimumloon, en dan nog in de IT sector. Ondertussen verdien ik meer dan het dubbele, en meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten in de sector. Nochtans ben ik nog maar een goeie 3 jaar aan het werk sinds ik mijn diploma gehaald heb...
Het probleem is dat de meeste jongeren meteen goed geld willen verdienen, en zich niet eerst willen bewijzen.
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

NickG schreef:Bullocks. Als je je bewijst zal je zonder problemen opslag krijgen; omdat je het geld waard bent, omdat men je niet kwijt wil aan een andere firma...
Ikzelf ben ook begonnen aan bijna het minimumloon, en dan nog in de IT sector. Ondertussen verdien ik meer dan het dubbele, en meer dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten in de sector. Nochtans ben ik nog maar een goeie 3 jaar aan het werk sinds ik mijn diploma gehaald heb...
Het probleem is dat de meeste jongeren meteen goed geld willen verdienen, en zich niet eerst willen bewijzen.

Ik refereerde niet naar de it sector, sorry maar daar is uitzondeerlijk veel vraag en zal men dus eerder dan elders geneigd zijn goed en bekwaam personeel te houden.
Jezelf als representatief voorstellen, doet bij mij echter een belletje rinkelen ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik woon in een gebied waar veel nachtwerk&weekendwerk is,tegen goede betaling natuurlijk,wel ,veel van die bedrijven zien veel jongeren komen,maar ook weggaan,nog in dezelfde week(de bedrijven zelf zijn daar heel soepel in,beter 1 gemotiveerde dan 5 die er met hun klak naar slaan).
Er zijn er velen die wel willen werken,maar niet s'nachts,geen weekends geen onregelmatige uren enz.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ter vergelijking: :-)
bron: m24
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

fluppie schreef:Ik woon in een gebied waar veel nachtwerk&weekendwerk is,tegen goede betaling natuurlijk,wel ,veel van die bedrijven zien veel jongeren komen,maar ook weggaan,nog in dezelfde week(de bedrijven zelf zijn daar heel soepel in,beter 1 gemotiveerde dan 5 die er met hun klak naar slaan).
Er zijn er velen die wel willen werken,maar niet s'nachts,geen weekends geen onregelmatige uren enz.


Als arbeider zou ik daar geen probleem mee hebben, als bediende krijg je wel niets meer of minder...

Persoonlijk vind ik dat wanneer je overuren moet maken je niet hard genoeg gewerkt hebt overdag, als bediende moet je nu eenmaal voldoen aan uw dagtaak. Als een bedrijf daar echter de gewoonte van maakt dan zie je dat mensen zich meer gaan bezighouden overdag om de tijd te rekken. Zo heb je consultants die over de middag soms 2 uur uit eten gaan omdat er verwacht wordt dat ze tot 19h blijven en er toch geen werk is.
Veel bedrijven (zeker de grote) beginnen net met terug een prikklok in te voeren zodat je uren geteld worden en je je overuren kunt spreiden (overdraagbaarheid meestal beperkt tot 14 dagen)

Nuja als kader is het nog simpeler, daar weet je dat je soms zeer veel zult moeten overwerken en soms is er zeer weinig werk. Dusja je doet maar wat je wilt, zolang het werk in orde is.

Wat verwachten jullie trouwens als startloon en welke voorwaarden zetten jullie daar tegenover (diploma, uren, afstand, speciale afwijkingen van soort werk (arbeidsintensief krachtwerk bv) ...)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

ik kijk alleen naar mijn eigen pree.
wat iemand anders verdiend, kan mij echt niet schelen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

hollebollegijs schreef:ik kijk alleen naar mijn eigen pree.
wat iemand anders verdiend, kan mij echt niet schelen.


Aan de ene kant zeg je dat je niet teveel mag willen verdienen en aan de andere kant kan het u niet schelen hoeveel een ander verdient?

Men verlangt van mij dat ik creatief ben, uitdagingen wens aan te gaan en competitief ingesteld ben. Ik denk zelfs dat het een verkeerd teken is mocht ik mijn loon niet vergelijken en nu en dan in vraag stellen.
Niet dat het mijn loon is die mij aan het werk houdt maar ik heb veel moeten studeren en heb een mentaal talent en als ik dat wil uitbuiten dan moet ik wel op zoek naar een job waar een grote renumeratie tegenover staat of anders moet ik bij het leger gaan.

Ik probeer altijd mij eens in de plaats te stellen van een HR-persoon, en een desinteresse in het loon van anderen en iedere koffiepauze op het internet doorbrengen lijkt mij nu niet meteen een teken van competitie, groepgsgeest en sociaal vermogen.

tenzij ge aan eHealth wilt doen natuurlijk :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Caey schreef:
hollebollegijs schreef:ik kijk alleen naar mijn eigen pree.
wat iemand anders verdiend, kan mij echt niet schelen.


Aan de ene kant zeg je dat je niet teveel mag willen verdienen en aan de andere kant kan het u niet schelen hoeveel een ander verdient?

Men verlangt van mij dat ik creatief ben, uitdagingen wens aan te gaan en competitief ingesteld ben. Ik denk zelfs dat het een verkeerd teken is mocht ik mijn loon niet vergelijken en nu en dan in vraag stellen.
Niet dat het mijn loon is die mij aan het werk houdt maar ik heb veel moeten studeren en heb een mentaal talent en als ik dat wil uitbuiten dan moet ik wel op zoek naar een job waar een grote renumeratie tegenover staat of anders moet ik bij het leger gaan.

Ik probeer altijd mij eens in de plaats te stellen van een HR-persoon, en een desinteresse in het loon van anderen en iedere koffiepauze op het internet doorbrengen lijkt mij nu niet meteen een teken van competitie, groepgsgeest en sociaal vermogen.

tenzij ge aan eHealth wilt doen natuurlijk :wink:


geen groepsgeest en sociaal vermogen, ge kent mij totaal niet. je kan daar dus niet over oordelen. en wat ik ben ik erbij als ik weet hoeveel iemand anders verdient. het is mijn eigen loon dat telt.
en ik werk elk kwartaal hard voor mijn bonussen en een gans jaar door om opslag te krijgen. en of iemand anders dan meer opslag krijgt of niet, sorry, maar daar ik hou mij niet mee bezig. daar heb ik geen tijd voor. en als ik tijdens mijn koffiepauzes surf, is dat mijn zaak en zeker niet de jouwe.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

NickG schreef:Bullocks. Als je je bewijst zal je zonder problemen opslag krijgen; omdat je het geld waard bent, omdat men je niet kwijt wil aan een andere firma...

Dat hangt heel sterk af van de firma waarvoor je werkt. Ik ben ook in de IT sector begonnen aan een "normaal" loon voor een junior. Eerste jaar sowieso geen opslag (redelijk normaal). Tweede jaar niet zo veel terwijl ik al een functie hoger geklommen was en MEER dan mijn werk deed. Ze goochelen daar met procenten maar als de indexering hoger is dan je opslag...
Uiteindelijk een aanbieding gehad van ergens anders en toen kon er ineens wel over gesproken worden. Dan nog werd het belachelijk gedaan (eerst een stuk en een paar maand later nog een stuk...).
Het hangt dus heel sterk van je bedrijf (en natuurlijk ook je manager) af.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het probleem is ook dat heel veel mensen zichzelf niet kunnen inschatten. Het is je baas die moet denken dat je goed werkt, niet jijzelf. Als je altijd denkt dat je het heel goed doet maar je baas ziet het niet zo, dan kan dat 3 dingen willen zeggen:
* je werkt wel heel goed maar om de één of andere reden ziet je baas dit niet als nuttig werk of heeft hij misschien bronnen die het tegendeel bewijzen;
* je denkt goed te werken maar doet het helemaal niet goed;
* je baas is een idioot.

De meeste denken altijd dat het punt 3 is, maar meestal zal het wel 1 of 2 zijn ;).
Laatst gewijzigd door Goztow 05 apr 2008, 15:26, in totaal 1 gewijzigd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Goztow schreef:...dan kan dat 2 dingen willen zeggen:
* je werkt wel heel goed maar om de één of andere reden ziet je baas dit niet als nuttig werk of heeft hij misschien bronnen die het tegendeel bewijzen;
* je denkt goed te werken maar doet het helemaal niet goed;
* je baas is een idioot.

De meeste denken altijd dat het punt 3 is, maar meestal zal het wel 1 of 2 zijn ;).

Offtopic, maar ik kan het me weer niet laten :-D
Da's nu al de 2e keer in 2 dagen dat iemand een opsomming maakt van 2 punten en in totaal 3 punten maakt :-) Heeft men hier op de UB een nieuwe manier van tellen ingevoerd ? :P
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Geen idee waar je het over hebt :angel: :drool:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Tja, bijna niemand is zoveel waard... Het werk dat hij doet is niet zo uniek dat het zoveel moet opbrengen. Hij is absoluut vervangbaar.
Mocht het nu een bedrijf zijn dat hij van nul heeft opgebouwd, dan kan je dat nog aanvaarden. Maar dit is een bedrijf dat alleen maar groot is geworden omdat het door de staat is gefinancierd. En het beleid is dat van een typische monopolist die status quo probeert te behouden, ik zie geen visie, geen vernieuwend management, geen charisma. Helemaal niet die verloning waard...
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

hollebollegijs schreef: en als ik tijdens mijn koffiepauzes surf, is dat mijn zaak en zeker niet de jouwe.
Dat is juist en, als medewerker bij 'n grote ISP is het toch logisch dat men kan surfen en mailen tijdens de pauzes.
(pauze is geen werktijd)




k' Was al eens aan het zien om eventueel te upgraden naar Belgacom TV Boost.
Waar er actueel promotie is, in de maand april 2008.

'k Weet niet of dit nu al mogelijk is, moet ik eens checken of het al beschikbaar is in Limburg.

================
Dit hieronder was een test langere tijd geleden (Sep 05, 2005 12:12 pm).
http://www.userbase.be/forum/download.php?id=1264
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”