Hoe er geld verdiend wordt op de kap van kinderen !

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn dochter is dit jaar ingeschreven bij de dansschool BLITS uit Kessel-lo.
We hebben keurig het inschrijvingsgeld betaald, en zij gaat dan ook met veel plezier naar die lessen (wel eens een les moeten missen omdat lesgever ziek was, en dit zonder enige compensatie).
Nu origaniseert Blits een optreden waar de meisjes hun beste beentje zullen voorzetten. Inkom : 8 euro.
Nu heb ik er wat problemen mee dat Blits dankzij de inspanningen van onze kinderen geld gaat verdienen zonder dat die ook maar iets krijgen.
Erger nog : ze moeten nog een speciaal kledingsstuk kopen en als ze tijdens die dagen iets willen drinken kost dat 1,5 euro per drankje. Ook voor eten moeten ze zelf zorgen.
Ik denk dat er dik wordt geprofiteerd van de leefwereld van een 15-jarig meisje (voor wie zo'n optreden natuurlijk het einde is) om wat geld bij elkaar te krijgen. Zij presteren het tenslotte, en ze hebben leren dansen tijdens lessen waarvoor betaald werd.
Zij weten dan ook dat je als ouder bijna geen keuze hebt en 8 euro neertelt om je eigen kind te zien dansen. Maar ik vind dat de kinderen er ook iets aan mogen hebben.
Heb Blits zelf gecontacteerd, maar die verwaardigen zich niet om te antwoorden. Zullen hun geld aan het tellen zijn. :evil:
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Misschien zijn niet alle kosten met het inschrijvingsgeld gedekt... en wordt zo'n avond georganiseerd om bijkomende fondsen te werven.
(vergelijk het met de wafelenbak van een school :-) )
If you can't beat them, confuse them.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

zijn die lesgevers betaald? of vrijwilligers?
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Provider

Te Koop forum

Hmmm mijn nichtje van 16 gaat ook naar danslessen. daar koop je kredieten en per les verbruik je x kredieten.

Voor dit optreden moet je betalen opdat zij zou mogen deelnemen (15 euro! Hier zitten wel de lessen inbegrepen om de pasjes te leren) en bovendien ook betalen om binnen te mogen (ook 15 euro per man!).

Dus je betaalt opdat je dochter zou mogen deelnemen aan een spektakel waar jij voor betaalt om naar te gaan zien...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Maak ik met mijn zus al 15 jaar mee(ballet school). Denk zelfs dat de inkom daar 10 euro was. Ook verdienen ze nog belachelijk veel geld aan dvd/video verkoop van het optreden.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Dat was ik nog vergeten : uiteraard mag je je eigen kind niet filmen, maar ze verkopen achteraf wel DVD's van het optreden.

De lesgevers worden wel degelijk vergoed (het is geen liefdadigheid).

Dat ik inkom moet betalen, tot daar toe, maar het is vooral dat de kinderen zelf hun drankjes moeten betalen. Zij presteren toch, en dat mag ook ergens gewaardeerd worden.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Zo'n school heeft natuurlijk ook een pak werkingskosten. Als ze dan beslissen om het inschrijvingsgeld wat lager te houden (wat dat is voor vele mensen een drempel) en tijdens het jaar iets organiseren om wat centjes bij elkaar te sprokkelen, dan zie ik niet direct in wat daar mis mee is.
Dat je je kind niet mag filmen en dat de kindjes zelf geen drankje krijgen, kan ik minder begrijpen. Maar... er zijn misschien nog andere dansscholen in de buurt?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

goh ja
Wat moet ik daar nu op zeggen.
Kids zijn gewoon duur.

Als je kids het drinken niet moeten betalen, verhogen ze het schrijfgeld of iets anders. En dan betalen de 'weinig' drinkers voor degene die veel drinken.

Mijn 2 zoontjes zitten sinds dit jaar in de korfbal. Ook zij moeten hun drinken betalen. Nochtans zonder kinderen, geen kinderploeg en dus geen korfbal.

Op zich betaal ik dat drinken graag, ook het inschrijvingsgeld. Maar, bij ons zijn de trainers - vrijwilligers.
Met de opbrengsten van de kantine, worden dan weer kleding, sportmateriaal, onkosten betaald.
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Is die dansschool eigenlijk een VZW?

Edit: popup reclame van citibank op hun website :-S.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Ik veronderstel dat het over deze gaat? Dit is wel degelijk een VZW.
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Het is idd die (hoe heb je dat gevonden ?)
Maar VZW moet niet verward worden met "gratis onbaatzuchtige inzet". Is gewoon een statuut.
Blijf er bij dat ze van de kinderen profiteren.
In hun communicatie vind ik nergens terug wat er met de opbrengst zal gebeuren.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

dietervanb schreef:Het is idd die (hoe heb je dat gevonden ?)
Maar VZW moet niet verward worden met "gratis onbaatzuchtige inzet". Is gewoon een statuut.
daar geven de leraars een privéfeestje van. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

dietervanb schreef:Het is idd die (hoe heb je dat gevonden ?)
Zoals ik al zei op spaargids.be (:P): er zal wel wat geld terugvloeien naar de kids zelf. Tegenwoordig willen we alles zo goedkoop mogelijk en liefst nog gratis (of nog geld er bovenop krijgen). Beetje realistisch blijven, elke hobby of activiteit kost centen, punt! Dat ze hun drankjes zelf moeten betalen, dat is er idd een beetje over, aangezien de kids toch zorgen voor het inhoudelijke van het optreden...
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster

Dus zijn we het eens. Heb geen probleem dat ik als ouder moet betalen, wel dat de kinderen niets krijgen voor hun prestaties en zelfs nog hun drankjes en eten moeten betalen.

P.S. Leuk om af en toe een bekende tegen te komen MACE :-D
MacE501
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

dietervanb schreef:P.S. Leuk om af en toe een bekende tegen te komen MACE :-D
Idem dito, "spaarder"... :-D

Nu, je weet ook dat op eten en drank nu éénmaal veel geld verdiend wordt. En geld, is waar het allemaal om draait tegenwoordig. Iedereen wilt het, en liefst zo veel mogelijk voor zo weinig mogelijk moeite.

Nu, iets anders: je weet toch dat als je je kinderen inschrijft in een erkende sportorganisatie, je van sommige mutualiteiten centjes terug gestort krijgt: http://www.cm.be/nl/126/dienstenenvoord ... en_fun.jsp

Kan je al een beetje recuperen... 8)
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

Het is idd die (hoe heb je dat gevonden ?)
Website van de FOD Justitie, maar ik was te lui om het zelf op te zoeken :P. (http://just.fgov.be)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

als je met een bandje ergens gaat optreden moet je ook niet betalen voor het drinken. je wordt dan nog betaald ook! ale, als het nie te amateuristisch is.
Please help, looking for a way to get rich and fast
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Torhout-Werchter was/is ook een vzw, dat wil dus niks zeggen hé :)
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Een eerste ding dat kan Blits kan doen is de winstbestemming bekend maken. Wellicht is dit gewoon om de werking te financieren van de VZW. Leraars, huur lokalen, administratie, ... alles kost geld dus onrealistisch kan dat niet zijn.

Dat de leerlingen daar hun beste beentje voorzetten om de kas te spijzen is dan ook nog te aanvaarden.

Dat ze eten en drinken dan ook nog eens moeten betalen is een moeilijke situatie. Vanuit het standpunt van de VZW valt dit snel te verklaren. Als je drank gratis geeft zijn er plots opvallend veel dorstige kids. Een vergoeding vragen aan de kinderen is goed om verspilling tegen te gaan. Maar ... kan er niet gepraat worden over de prijs.

Laat de kinderen drinken aan inkoopprijs. Ik denk dat over zo'n punt kan gepraat worden. 1.5 euro voor een consumptie voor de leden bij activiteiten waar veel vocht wordt uitgezweet kan je overdreven vinden, maar gratis eten en drinken lijkt me dat ook.

Ik heb in het verenigingsleven al aardig wat meegemaakt en zo heb ik al veel fuiven geweten waar de medewerkers de winst opzuipen tijdens de werkzaamheden achter de toog.

In onze vereniging wordt er gedronken tegen inkoopprijs. Mensen hebben fris drinken tegen een redelijke prijs. Als schatbewaarder is het dan mijn taak om bij de drankenhandel sponsering los te krijgen voor onze werking. En wees gerust ... met geven en nemen komt een VZW het verst.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Provider

Te Koop forum

1,5 euro voor wat? Voor een flesje van een halve liter of voor een glas van 20 cl? Dat maakt ook al weer een verschil :P.

Mogen de kinderen zelf een fles water mee hebben of zijn ze verplicht van de dure drankjes te kopen?

enzovoort
WhiteAngel
Starter
Starter

Ik heb jaren dansles gevolgd bij verschillende dansscholen. Drinken was altijd zelf te betalen met inschrijvingsgeld.

Optredens waren ook altijd te betalen wart ik eigenlijk maar normaal vind.
Als je weet welke tijd lesgevers erin steken...

De drankjes bij jou kosten wel veel :s bij ons was dit gewoon inkoopprijs...

Als je denkt hoe fier jouw dochter is na het optreden en wat ze aan die danslessen heeft dan denk ik dat dit gevoel groter is dan de prijs die je ervoor betaald.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Dat het optreden niet mag gefilmd worden (om dan later de DVD er van te kunnen verkopen) lijkt me straf. Is dit wettelijk?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”