Aan en uitzetten draadloze adsl-modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Kan het kwaad om die elke dag 's morgens in te schakelen en 's avonds weer uit te schakelen? Soms ben ik een kleine week weg en dan trek ik de stekker uit. Maar of het elke dag aangeraden is, weet ik niet. Heb een B-Box van Belgacom, hun allernieuwste draadloze adsl-modem.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zet de mijne elke dag af en aan, om gedurende de dag energie te sparen. Ik trek de stekker niet uit. Nooit problemen mee gehad.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:Ik zet de mijne elke dag af en aan, om gedurende de dag energie te sparen. Ik trek de stekker niet uit. Nooit problemen mee gehad.
Net gezien dat er een powerknop bovenaan het toestel zit. De vorige kon je enkel aan en afzetten door de stekker uit te trekken. Zal die vanaf nu ook 's nachts uitschakelen. Bespaart je een flinke electriciteitsrekening.
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zou dat zoveel verschil maken? Anders zou ik dit ook wel overwegen.
Ik zit trouwens enkel maar 's avonds op het net.
Fustigateur
Pro Member
Pro Member

Bossie schreef:Zou dat zoveel verschil maken? Anders zou ik dit ook wel overwegen.
Ik zit trouwens enkel maar 's avonds op het net.
Zou dat ook wel eens willen weten hoeveel zoiets nu precies verbruikt en wat dat jaarlijks uitspaart.

Iemand die weet wat de b-box van belgacom verbruikt?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zo'n modem verbruikt maar een fractie van andere energie-slurpers hoor. Ik weet niet of het in-en-uitschakelen van die dingen echt hét verschil zullen maken.
Ik bedoel maar; een gloeilamp een uur minder laten branden op een maand kan misschien al een grotere besparing betekenen...
Onderschat het sluimerverbruik van de net-adapter ook niet. Aan/uit heeft dan nog niet het volledige effect tov stekker uittrekken...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”