Betrouwbaarheid smtp.scarlet.be

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jensked
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2004, 16:46

Hoi

Ik zit hier op m'n werk met Scarlet Business extreme ADSL...

We maken dan ook gebruik van smtp.scarlet.be om onze mails te versturen. Maar ik krijg de laatste tijd relatief veel meldingen van mails die niet zouden toekomen.

Is de uitgaande mailserver van Scarlet echt betrouwbaar? Dan kan ik dat probleem al uitsluiten.

Bedankt!
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Krijg je foutmeldingen als de mails niet toekomen of verdwijnen ze gewoon in het niets? Worden ze niet als spam aanzien bij de bestemmeling?
Gebruikersavatar
jensked
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jun 2004, 16:46

Ze verdwijnen in het niets...maar ik weet ook wel dat je niet zomaar mag afgaan op wat gebruikers zeggen :)

De delete knop loert altijd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

jenskid, PM me eens alle gegevens van zo'n mail waar het fout mee loopt, zoals ip-adres, tijdstip, sender address, recipient address etc etc.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Tinneke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2007, 19:34

Inderdaad, ik ben zelfstandige, en krijg ook veel te horen dat
verschillende personen mijn mails niet ontvangen, maar ik ontvang er ook veel minder...
Ik zit ook bij "Scarlet", de providers van die fameuze 1 mbps.
Naar ik "gehoord " heb, als je gebruik maakt van de "ScarletSpamfilter "
ontvang, je de helft van je mails niet meer. Eigenaardig, ook deze dat jezelf verstuurt zijn soms nergens meer te bespeuren.
Dus ik zou zeggen als je bij Scarlet zit, doe gewoon die Spamfilter uit.
( op de site van "mijnscarlet")
doei
Hercules
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 nov 2007, 15:13
Contacteer:

Ik krijg de laatste tijd wel veel medlingen: sending of message failed by SMTP error.
Dus er is weldegelijk iets loos.
Zelfs webmail werkt kut.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bij telenet is er een probleempje geweest dat de spamfilter een heel deel uitgaande mail blokeerde. Misschien zelfde probleempje bij scarlet?
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Isoik
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 okt 2007, 23:18
Locatie: Vlaams-Brabant

Scarlet mail is helemaal niet betrouwbaar, ik maak gebruik van Gmail want daarbij heb ik ook SMTP toegang en kan ik mail sturen van mijn eigen domeinnaam.
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

Isoik schreef:Scarlet mail is helemaal niet betrouwbaar, ik maak gebruik van Gmail want daarbij heb ik ook SMTP toegang en kan ik mail sturen van mijn eigen domeinnaam.


De Scarlet mail is één grote farce. Je moet eens proberen via webmail een bericht naar jezelf te sturen. Ik krijg het nooit afgeleverd, ondanks alle spamfilters bij Scarlet uit te schakelen. Hebben ze hun eigen geblacklist ofzo?! Aangezien ik het via webmail probeer kan ik kiezen voor de optie ontvangstbevestiging. Guess what? Je krijgt wel de ontvangstbevestiging dat de mail zou afgeleverd zijn, maar de mail zelf zie ik nooit!

Dat is nog maar het topje van de ijsberg. De laatste twee weken kan ik geen mails meer sturen naar mensen die een adres hebben bij Yahoo. Enkele dagen later krijg ik een bericht dat de mail niet kon afgeleverd worden. Wat zegt Scarlet? Het probleem ligt bij Yahoo. "Je moet eens bellen naar Yahoo". Makkelijk gezegd dan gedaan :roll: Vreemd dat ik bij testen bij familie en vrienden vanaf een ander domein dan wel probleemloos naar alle Yahoo adressen kan mailen.

Verder ontvang ik de laatste tijd mails van andere personen met gemiddeld 2 dagen vertraging. Wat een luxe, e-mail die trager werkt dan de klassieke post!! :roll:
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Ik heb eigenlijk geen problemen met de mailserver. Alle emails komen altijd toe.

Gisteren waren er wel wat vertragingen maar geen verloren emails.
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

flt schreef:Ik heb eigenlijk geen problemen met de mailserver. Alle emails komen altijd toe.

Gisteren waren er wel wat vertragingen maar geen verloren emails.


Zonet een bericht ontvangen van een collega die de mail woensdagavond verstuurd heeft.

Leuk.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Verder ontvang ik de laatste tijd mails van andere personen met gemiddeld 2 dagen vertraging. Wat een luxe, e-mail die trager werkt dan de klassieke post!! :roll:


Idd hier ook enorme vertragingen laatste week, mss daarom dat ik nog geen antwoord heb van de helpdesk :P :lol:
frankyboy
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 maa 2008, 08:35
Locatie: belgie

antwoord van de helpdesk kan tot 3 weken uitblijven om dan een antwoord te krijgen als het probleem reeds lang opgelost is.

vandaag eens gebeld omdat ik probleem heb met mijn telefoonlijn : volgende antwoord gekregen : mijnheer uw centrale is geupdate en uw toestel voldoet niet aan de eisen om goed met die centrale te werken. Dus u koopt best een nieuw toestel

Ik denk dat ik best vertrek bij scarlet
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

frankyboy schreef:antwoord van de helpdesk kan tot 3 weken uitblijven om dan een antwoord te krijgen als het probleem reeds lang opgelost is.

vandaag eens gebeld omdat ik probleem heb met mijn telefoonlijn : volgende antwoord gekregen : mijnheer uw centrale is geupdate en uw toestel voldoet niet aan de eisen om goed met die centrale te werken. Dus u koopt best een nieuw toestel

Ik denk dat ik best vertrek bij scarlet


Da's onvoorstelbaar gewoon! Geloof me, u bent niet de eerste en zult blijkbaar niet de laatste zijn aan wie zo zoiets proberen wijs te maken.

Ze hebben een aantal merken die incompatibel zijn, en waarmee het misschien echt wel zo is. Maar als de medewerker aan de andere lijn zegt dat uw merk er niet tussenzit en 5 minuten later blijkt dat hij het niet kan oplossen en het dan toch incompatibel is... dat moet je mij niet wijsmaken hoor!

Een schande is het...
Hercules
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 nov 2007, 15:13
Contacteer:

De laatste tijd ontvang ik zo wie zo mails vaak met 12-24 uur vertraging, maar begin bang te worden dat ik ook niet alles binnen krijg :(
Zal ze komende week eens bellen ofdat dit nog geneest, maar aangezien ik de mail ook zakelijk gebruik kan dit echt niet.
neon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 maa 2008, 11:20

Hercules schreef:De laatste tijd ontvang ik zo wie zo mails vaak met 12-24 uur vertraging, maar begin bang te worden dat ik ook niet alles binnen krijg :(
Zal ze komende week eens bellen ofdat dit nog geneest, maar aangezien ik de mail ook zakelijk gebruik kan dit echt niet.


Dit is nu al een maand gaande, ik had gehoopt dat er misschien wat verandering ging in komen door het aantal klachten op deze website, zodat misschien iemand van Userbase de klanten kon vertegenwoordigen, maar nee. Het blijft maar aanslepen. Voor een ISP met meer dan honderdduizend klanten is dit onaanvaardbaar in mijn ogen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”