Allen:
kan ik mijn laptop met een wireless lan pc card in mijn thuisnetwerk invoegen? Omschrijving thuisnetwerk: 2 desktoppc's verbonden via een router (bedraad). Kan het? Zo ja, hoe?
(ik hoop dat dit geen ambetante of domme vraag is)
groetjes
Eve
hoe thuisnetwerk uitbreiden met laptop (wireless card)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Als je op die router geen Wifi hebt (ga ik nu even van uit) en er nog een vrije netwerkpoort aanwezig is, hang dan gewoon een Acces Point op je router. Probleem opgelost, niet vergeten de AP te beveiligen.
Domme vragen bestaan niet. Alleen domme antwoorden.
Domme vragen bestaan niet. Alleen domme antwoorden.

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
De prijzen voor een Linksys WAP54 die ik zo meteen kan vinden liggen allemaal rond de 60 euro. (het grappige is dat je een wireless router zoals de WRT54 kan vinden voor minder, met name rond de 50 euro).
Een accesspoint is in princiepe universeel, het enige waar je moet op letten is de WAN interface. Deze kan ethernet zijn (nodig om op een bestaande router aan te sluiten), of ADSL (indien je dit wil gebruiken als totaal oplossing).
Het beveiligen is door middel van een web interface. Hier kan je diverse instellingen doen, waaronder de beveiliging (beste is WPA(2) te selectteren).
Het bereik is niet te voorspellen... is afhankelijk van teveel factoren (hoeveel muren, type steen, beton, ijzer, ...).
Een accesspoint is in princiepe universeel, het enige waar je moet op letten is de WAN interface. Deze kan ethernet zijn (nodig om op een bestaande router aan te sluiten), of ADSL (indien je dit wil gebruiken als totaal oplossing).
Het beveiligen is door middel van een web interface. Hier kan je diverse instellingen doen, waaronder de beveiliging (beste is WPA(2) te selectteren).
Het bereik is niet te voorspellen... is afhankelijk van teveel factoren (hoeveel muren, type steen, beton, ijzer, ...).