A2F 1Mbps Down

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Kunnen jullie nog downloaden ik kan hier gewoon nimeer downloaden :? :???:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Snelheids test deze morgen geven aan: 2000-3000Kbps.. maw: we stijgen steeds richting betere oorden ;-).

Tae, ik vermoed dat jij naast het nationaal probleem ook met een lokaal probleem zit. Ik zou zeggen, hou het bij je vorige topic en post daar verder. Er zal toch iets zijn met je lijn, config,.. etc.. gisteren is snelheid idd ff gezakt.. maar nu is ze het hoogst in de afgelopen twee maand.
I love it when a plan comes together!
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

het ziet er precies al veel beter uit voor te surfen en te downloaden :-D
sparkiii
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:22

Hier één van de probleemgebieden, Tervuren. Ik moet zeggen dat ik sinds zaterdag tot vandaag niets dan positieve dingen merk. De disconnecties zijn al een pak minder, waar ze vroeger tot 15 keer per dag voorkwamen. De stabiliteit van de lijn is sinds vandaag precies ook beter, maar dat moet ik nog wat verder testen voor ik er 100% zeker van ben. De downloadsnelheid is per dag zo'n 30 Kbyte up gegaan wat bij een speedtest deze mooie waarden opleverde:

- Download speed : 2141 kbit/s or 268 kbyte/s
- Upload speed : 412 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Nov 27 2003 at 06:09:20 UTC+0100

Dit zijn dus waarden waar ik mee kan leven :-) Indien de lijn stabiel blijft tussen de 200 Kbyte en 250 Kbyte is adsl2fit een prachtig alternatief voor al die andere isp's die limieten hebben.

Zaterdag verhuis ik naar Leuven en als alles goed gaat komt Belgacom maandag de telefoonlijn aansluiten en het adsl-signaal terug op de lijn zetten. Van zodra ik terug kan surfen geef ik jullie feedback over adsl2fit van op mijn 'nieuwe' locatie ;-)

Grtz,
Sparkiii

Omg they killed Scarlet ;-)
Laatst gewijzigd door sparkiii 27 nov 2003, 12:28, in totaal 1 gewijzigd.
zippy

Zoals je ook in een andere post kan zien is het hier in leuven terug van kwaad naar erger aan't gaan.

Ik heb sinds gisteren terug snelheden van rond de 5 Kbyte/sec down, internet dat dus super traag laad. Van bestanden downloaden moet je nog niet spreken.

Het rare is dat nu ook de upload instabiel is geworden, wat ik vroeger toch nooit had gemerkt.

Het schommelt van 50KB/s tot 3KB/s

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 43 kbit/s or 5 kbyte/s
- Upload speed : 391 kbit/s or 49 kbyte/s
Thu Nov 27 2003 at 12:13:01 UTC+0100
blux
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 06 nov 2003, 12:28

in Gent kan ik 's nachts downloaden aan 260 kB/s, overdag ligt de snelheid tussen 70 kB/s en 150 kB/s
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

Ik download in Oostakker (nog geen 5 km van gent) aan een stabiele snelheid van 220-300 kbs. meestal onder de 300 maarja :p het surfen gaat nu toch wel snel vind k ivm die andere 2 maanden ;). Wie weet mss ben k de enige in geheel oostakker met A2F.Op school in Lochristi halen ze met Scarlet ook een constante snelheid rond dezelfde waarden als bij mij.

Groeten,

Stijn
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Vermoedelijk speelt het gewoon een rol dat:

Er is een verbetering op het netwerk, maar die is nog niet 100%, waardoor op piekmomenten we hetzelfde, iets lichter, probleem kennen. Dat zal dan vnl zijn omdat die mensen die zien van: "hey snelheid is terug: direct nen queue aanmaken om aan top speed te downen.. en dat het netwerk daar nog even over hoest ;-).

Algemene indruk voor vandaag volgens de speedtest: 2000+. bijna (2100+) Hier en daar een slecht resultaat.. maar dat is dan wel vrij slecht 40Kb en 400Kb... verder een paar tussengevallen van 1000. Die extreme gevallen... maybe niet direct invloed van het nationaal probleem.... is moeilijk te zeggen ;-)
I love it when a plan comes together!
Gast

Vandaag telefoontje gehad van scarlet helpdesk ze zeiden dat alle problemen van de baan moeten zijn tegen 5 december.Hopelijk is dit een juiste datum want ik heb er al verschillende gehad van de helpdesk :roll:
Gast

Ik heb sinds de 25ste november ADSL van Scarlet, kheb daar 31 dagen op moeten wachten (check out http://games.telenet.be/forum/showthread.php?threadid=160623&goto=newpost).
Nu heb ik dus eindelijk internet en nu gaat het ongelooflijk traag 's avonds!!
Ik heb een speedtest gedaan:
download: 204kbit/sec!! :x :x
upload staat er om een of andere reden niet bij :???:

Ik hoop dat die problemen snel gemaakt zijn, anders zal ik weer moeten gaan reclameren bij Scarlet, en gewoon mijn abbonement afzegge en weer naar Skynet gaan, want dit heb ik er toch niet voor over om goeie upload en (voorlopig) geen limieten te hebben :evil: !
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Guest, gelieve de ganse topic te lezen! Voor alleer, ik hoop dat het snel is opgelost!

Voor A2F, zien alle last results er goed uit... allemaal min. 1000+, Scarlet zijn er idd nog een paar onder de 1000.

Voor meer info: zie dus hoger. Wij hebben nog geen nieuwe informatie ontvangen.
I love it when a plan comes together!
titan_pi8
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:19

Ik ben die 'gast' van hierboven die sinds 25 november adsl van Scarlet heeft...
Ik heb ff een 'paar' keer gepinged naar www.google.be en dit is het resultaat:

Ping-statistieken voor 216.239.59.99:
Pakketten: verzonden = 528, ontvangen = 521, verloren = 7
(1% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 50ms, Maximum = 258ms, Gemiddelde = 67ms



Da lijken mij dus wel hoge pings en matig packetloss, niet? :?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Standaard ping naar zelfde ip vanop stabiele Skynet verbinding:

Code: Selecteer alles

Pinging 216.239.59.99 with 32 bytes of data:

Reply from 216.239.59.99: bytes=32 time=60ms TTL=54
Reply from 216.239.59.99: bytes=32 time=60ms TTL=54
Reply from 216.239.59.99: bytes=32 time=50ms TTL=54
Reply from 216.239.59.99: bytes=32 time=60ms TTL=54

Ping statistics for 216.239.59.99:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 50ms, Maximum =  60ms, Average =  57ms


Uw ping hoog? Die is vrij normaal. En packetloss.. hmm 1%, beter geen, maar kom.. onoverkomelijk is dit nu ook nog niet eh.. enkele weken geleden was het véél erger...

Ik zou echt zeggen even bovenstaande posts door te nemen.

Qua speed, volgens de dbase: nog steeds hetzelfde. Hier en daar nen daler buiten gisteren.. Scarlet lijkt iets meer dalers te hebben dan A2F op het moment.. is dus nog steeds ongeveer hetzelfde als begin deze week.
I love it when a plan comes together!
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

scarlet haalt alweer hogere snelheden dan wij :p laten we hopen dat A2F ers ook terug aan 2800 kbits kunnen downloaden binnen aanzienbare tijd :d

Nieuws over de 512 upload, deze staan gepland bij de volgende Upgrade Run , eerste week van december (eindelijk ik zit nu al een dikke maand aan 128 en dat s**** :p)
Gast

The Oddity schreef:Voor A2F, zien alle last results er goed uit... allemaal min. 1000+, Scarlet zijn er idd nog een paar onder de 1000.


Hier in leuven is't anders terug zielig zenne, die min van 1000+ haal ik lang niet.

zeer schommelend maar boven de 50 KBytes/sec ben ik de laatste twee dagen nog ni geraakt :(
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Guest, als je quote, gelieve dan uit de recentste, meest up2date post te quoten! Namelijk twee posts boven u, heb ik gezegd dat er in vgl met de dag ervoor hier en daar enkele dalers tussenzaten.....!

Scarlet lijkt idd een kleine heropleving te hebben...ze halen 2500+, nu de meesten van A2F hebben +- 2100...hier en daar een zakkertje in de 1000 en enkele 3à4 per dag: onder de 1Mbps.
I love it when a plan comes together!
vscomp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 okt 2003, 17:03

ahja met de snelheid die ik nu haal kan k leven (voorlopig toch :p) ik merk echt niet veel verschil met men huidige snelheid en met de snelheid die ik haalde met telenet vroeger (ik spreek wel enkel over het surfen) :-D
titan_pi8
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:19

Snelheid lijkt nu wel redelijk mee te vallen voor te surfen, alleen DNS-resolving lukt soms niet van de eerste keer en vrij traag...

Scarlet gebruiker, Neerpelt in Limburg
Snakehit

ik ben bezig met de overschakeling naar A2F
ik wacht nu 3 dagen hopelijk gaat het nu snel :)
A2F is zeer gemakkelijk omdat er daar geen download limieten op geplaatst zijn...
mijn queue is klaar ik zat al 18dagen op 56KB moden :(
mijn lijn is aan het synchroniseren denk ik
het lampje van mijn router DSL licht voortdurend op...
laten we zien...
hopelijk werken ze de zaterdag :)))

Snakehit
Stijn

3 dagen? :p haha ik heb een maand gewacht! Lollig :p je zal nog wel wat geduld mogen hebben laten we zeggen een goeie 2 weken ;) Veel plezier!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Snakehit & stijn, laten we niet off-topic gaan!

Het gaat hier over de problemen, niet over de downtime van je lijn.. of de overschakeling van de ene isp naar de andere. Voor info daarover kijk naar de A2F Review en de topic die erbij hoort.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Zouden we niet beter gewoon een nieuwe topic maken voor A2F waar ze alles in kwijt kunnen? De problemen raken nu toch opgelost, misschien is het dus tijd voor een nieuwe topic (want deze raakt wat vol). Deze topic wat samenvatten in een nieuwe startpost en dan kan iedereen daarin posten wat er op zijn maag ligt :)

Edit: op 5 dec zullen we een nieuwe starten aangezien die datum opgegeven werd als einddatum voor de 'huidige' problemen.
NuKeM
SnakeHit

Ok, sorry
maar ik verlang zo.... mijn queue wordt groter en groter... :)
hoe lang heeft het overschakelen van jullie geduurd mijn aanvraag is binnen van 01/11 das nu 1 maand :(
maar eenmaal je het hebt.... Fun Fun ... :)
Hoe lang duurde de overschakeling bij jullie??

Mvg SnakeHit

[mod="The Oddity"]
Gelieve de topics ivm de review over A2F te lezen en hier niet verder off-topic te gaan.[/mod]
Tae
Premium Member
Premium Member
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 nov 2003, 16:20
Locatie: Antwerpen

Ik heb iets minder dan een maand moeten wachten :-)
Dit zijn mijn gegevens ivm mijn aansluiting. Ik heb wel mijn bestelformulier gefaxt want met de post weet je nooit of misschien laat ads2f het eventjes liggen als ze teveel werk hebben :-D

Aangemaakt 29/10/2003 16:21:43
Verzonden 29/10/2003 16:21:47
Verwerking 29/10/2003 16:21:53
Verwerking 31/10/2003 14:15:18
Gevalideerd (verwacht op 17/11/2003) 7/11/2003 10:14:02
Voltooid 17/11/2003 13:41:51

Als het wat te lang duurt zou ik gewoon telefonisch contact opnemen voor wat spoed in de zaak te brengen.
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

ik had heel veel geluk daarmee, was al binnen de 7 werkdagen online :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mensen laten we niet off-topic gaan (derde maal) over die aansluitingen.. info hierover is reeds véélvuldig te vinden....

Info over de snelheid is er niet echt. Snelheid blijft redelijk stabiel rond de 2000-2600 Kbps hangen.. Ook een pak betere results voor LaTribu.

Hier en daar nog een enkeling die ofwel nog niet gereconnect heeft of met lokale problemen zit.

We kijken vol spanning af naar het einde van deze week.
I love it when a plan comes together!
JacK

Hello,

I have been told some upgrades should be done this week on KPN network.

Has anybody some tips about what would be done and where ?

Regards,

JacK

[mod="The Oddity"]
Moved your post![/mod]
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Yes, as you can read a little higher in this topic, Scarlet (=KPN,Planet Internet) is working on their network and have set a deadline at 5th December. That would be next Friday.

By that time al problems should be normalised and speed should be back as it was..

What is being upgraded or worked at and where that would be...I don't think anyone has this information in our crew..I don't think it's relevant for the end-users. Cause the location of upgrade doesn't have always something to do with the your region or so...except Local interventions... those inteventions you can find on the Scarlet webpages.
I love it when a plan comes together!
Barre
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 okt 2003, 18:25

argh, net toen ik dacht dat alles weer terug ok was, weer dit :(
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 136 kbit/s or 17 kbyte/s
- Upload speed : 170 kbit/s or 21 kbyte/s
Wed Dec 3 2003 at 00:49:40 UTC+0100

Het rare is dat als ik reconnect, ik wel 200+ kB down en 50+ kB up haal
Ik denk dat ze hier ergens aan't werk zijn, maar vind het toch een raar probleem.

Zou het kunnen dat de fout ergens bij mij ligt? geen hardware/software changes ofzo gedaan thuis, dus dat kan het al ni zijn.

Owja,zit in regio Antwerpen (Berchem)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik denk dat ze gewoon nog altijd bezig zijn met upgrades aan de kant van Scarlet en dat je dan tijdelijk dit soort sprongen kan krijgen. Maar zoals je zelf zegt is je speed nu weer goed. Dus het zal wel zoiets zijn.

Cheers
Afbeelding
J@kk£
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 sep 2003, 22:35

Zou dit nu onze effectieve snelheid zijn? Of zijn ze nog aan het werken denken jullie?
ALs dit onze effectieve snelheid is en blijft schilt het wel een stuk met andere providers zoals scarlet en skynet en is de 4mbit ook maar lauter theoretisch, het zou een beetje spijtg zijn maari k ben al tevreden met deze snelhedenen de upload snelheid die ze verhoogd hebben.
We hebben erger meegemaakt :)

Jakke
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Wel, de deadline ligt op morgen. Dus ik veronderstel dat ze er morgen nog een hele resem upgrades tegenaan gooien. Kzou zeggen wacht nog 24h en test dan nog eens :)

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik en SubZero hebben daarnet nog contact gehad met de mensen van A2F en er is ons gemeld dat er voor morgen nog een x aantal XMbit/s (dacht 150Mbps ofzo..) bijkwamen op de Redbacks... maw: capacity upgrades op het netwerk van Scarlet. Niet op de backbone van A2F.

Is dus nog even wachten ;-).

Btw, een tip die we ontvangen hebben: !! laat ons hier geen boom over opzetten !!
Indien je Emule Server zou geinstalleerd hebben, kan het zijn dat die je connectie beinvloedt.. en dat je nog met een tragere snelheid zit.. das dus niet voor iedereen van toepassing.. wil dus gewoon zeggen, dat er bij dat programma iets extra misloopt dat de mensen bvb nu geen 2Mbps halen...

Dus we gaan hier niet over uitwijden.... die die 2Mbps halen, is het ni van toepassing.. bij de andere, indien je dit niet hebt.. ofwel nog even wachten ofwel contact nemen.. voor een linecheck ofzo.
I love it when a plan comes together!
katoke66

Weet er iemand of er misschien lokaal nog serieuze problemen zijn ??? Vandaag telefoon gekregen van iemand in het centrum van Antwerpen, ofwel kan die geen connectie krijgen, ofwel valt de verbinding om de tien minuten uit. Of zou er misschien een ander probleem zijn ??
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik dacht opgevangen te hebben dat er in Wilrijk nog problemen zijn, maar van antwerpen heb ik geen idee
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
zippy

Hier in leuven is het ook nog steeds niet optimaal.

Maar er is terug verbetering gekomen sinds een paar dagen terug.

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 631 kbit/s or 79 kbyte/s
- Upload speed : 391 kbit/s or 49 kbyte/s
Sat Dec 6 2003 at 15:10:23 UTC+0100

Das toch al beter dan de 5 KByte die ik onlangs had.

Hopelijk komt er nog verbetering.

btw, iemand al iets gehoord van die compensation?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Die snelheid kan inderdaad beter.

Wat die compensatie betreft. Je moet maar eens gaan kijken op status.adsl2fit.be en daar kon je dacht ik dat compensatieformulier vinden of afhalen ofzo. Ik dacht dat het zoiets was.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat betreft lokaal ernsitige problemen: in Gent blijken er in een bepaalde LEX. (maw: niet in gans Gent en/of in Groot Gent) ernstige problemen te zijn.

Verder zijn er elders ook nog her en der storingen, maar die in Gent vielen op... was nogal een raar probleem daar ;-)
I love it when a plan comes together!
johnny202020

die problemen van noord antwerpen 2930 zijn sins gisteren namiddag opgelosten
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Aangezien rond deze tijd de problemen van de baan zouden moeten zijn en omdat deze topic wat 'zwaar' wordt hebben we een nieuwe gemaakt waarin u alle vragen of opmerkingen kwijt kan:

het vervolg
NuKeM
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”