programma voor html

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Met welk programma kan ik het best mijn site maken.
Momenteel gebruik ik Frontpage 2003. :-)

[mod="SeNsEi Ze0n"]Gelieve een duidelijke topic titel te gebruiken, zodat je voldoende weet als je deze leest, het is niet omdat je een 'speciale' titel gebruikt dat je post rapper zal gelezen worden![/mod]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Bwa, Frontpage is niet slecht. Als je op zoek gaat naar een "What You See Is What You Get"-editor dan gaat mijn voorkeur toch uit naar dreamweaver. De code is overzichtelijker en minder zwaar.

En eigenlijk gaat mijn voorkeur al helemaal uit naar kladblok of textpad of zoiets :)

Cheers
Afbeelding
inter
Pro Member
Pro Member

kladblok zou ik zeggen als je zelf html ofzo kent. Frontpage vind ik te beperkt en de code is ook niet altijd zo mooi maar het is eenvoudig, je kan iets maken zonder ook maar 1 syntax te kennen. Veel beter vind ik dreamweaver, je kan (ook) in de twee omgevingen werken maar veel uitgebreider en overzichtelijker + enorm veel mogelijkheden van invoegingen. Even proberen ... ;)
jamie
Starter
Starter

Ik maak gebruik van Notepad van Windows,gratis !
Als je wat html kent (cursussen in NL op web en gratis) heb je alles meer in de hand .
Reeds 3 websites gemaakt .
1Diamond Award ,1 Silver Award van Siteresencie.
De 3de is binnenkort online.
Kijk eens op http://users.skynet.be/jamie
Ik heb het vooral voor de verschillende technieken.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik gebruik meestal 1st page2000
deze is (was) een gratis prgm, wel niet wysiwyg het is nu moeilijk om er nog een download voor te vinden maar ik vind het het beste free prgm voor html
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ik vind het een persoonlijke keuze die ge moet maken:

1. Ik wil vlug een familiesitje opzetten en ik ken nix van HTML en wil het ook nie leren, hier zou ik kiezen voor Frontpage.

2. Ik wil een professionele site maken, ik ken iets van HTML en wil liefst dat de code voor mij gegenereerd wordt (vlugger), moeilijke aanpassingen doe ik zelf wel in de code, hier zou ik kiezen voor Dreamweaver.

3. Ik wil mij echt bezig houden met code schrijven, kies dan voor notepad ofzo...

4. Ik wil een volledig bewegende site (flashy site) kies dan voor Flash...

Thats my opinion. :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik gebruik voor alles ivm sites en layout -> Dreamweaver.. Frontpage kan daar voor mij niet tegen op ;-).

Programmering binnen websites --> notepad of nfodiz ofzo iets... daar is Dreamweaver beke te log voor.. alhoewel voor sommige php dingetjes is Dreamweaver ook ferm handig.....

Ik werk dus meestal met DW en nen superlichte editor :)

Voor Frontpage en html kit ben ik gewoon niet.. omdat de code die daardoor gegenereerd wordt.. pffiew, mijn haar is daar al een paar keer van recht gekomen :)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik gebruik Ultraedit (is gemakkelijk voor code highlighting)

En voor zowat alles gebruik ik ook eclipse (www.eclipse.org).
Met 1 of andere plugin. (bvb php plugin ofzo)

Ik ben wel nog altijd naar een goed (gratis) programma op zoek dat rechtstreeks meerdere files van een ftp kan halen en editten. Ik weet dat ultraedit dit kan, maar da's niet gratis.

greetz,

Nob
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ja, nog iets vergeten bij te vermelden, voor het grafische aspect, kun je natuurlijk kiezen voor photoshop en Imageready, maar om dit in je webpagina te introduceren wordt je dit best eens getoond, anderzijds vindt je via google ook al heel wat tutorials... :wink:

Tja, zoals je hierboven ziet, zijn er enorm vele mogelijkheden, de 1 al wat moeilijker als de ander. :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zal ook maar eens zeggen hoe ik het doe: Ik maak een design in Photoshop, exporteer de slices via Imageready, bouw zelf in Dreamweaver de layout op basis van de slices (ik gebruik dus niet de html die imageready genereert) en upload de boel. Als ik iets wil veranderen op de server gebruik ik de ingebouwde HTML-editor van CuteFTP Pro, m'n favo FTP-programma.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”