voorbeelden gezocht .. Van scarlet One naar Dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

hoi . iemand die deze overstap heeft gemaakt en zijn bevindingen wil neerschrijven ?

Het gaat om scarlet one -> dommel.

Hiervoor moet je terug een vaste lijn aavragen (discovery of classic , maakt al niet uit) .. Bij oplevering van de lijn door belgacom wordt scarlet one door hen afgezegd. Aangezien dit een packet is wordt volgens mij ook het adsl-gedeelte opgezegd.

Door de verregaande automatisering bij dommel is het pas mogelijk een aanvraag in te dienen nadat je belgacom lijn 72 uur actief is ...

Tot hier de theorie die ik heb gedestilleerd .. nu de praktijk!
Zijn er manieren om de downtime te beperken? (normaal zeg je je huidige abbo pas af nadat het nieuwe actief is .. maar hoe zit het hier nu specifiek?)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb deze stap gemaakt (in juni 2006). Mijn situatie was wel anders aangezien ik naar een andere zone verhuisd ben (02 -> 053).

Verloop:

- Nieuw nummer aangevraagd (Discovery lijn) op nieuw adres in Belgacom shop (053...)

- Ik kon Scarlet One niet krijgen op mijn nieuw adres (te ver van centrale), dus kon ik mijn abo opzeggen.

- Ondertussen nieuw i-net abo bij Dommel genomen op nieuw adres.

De opzegdatum is door Scarlet feilloos respecteerd. Eind juni was mijn signaal weg.

Nu ik dit hier allemaal aan het neertypen ben, realiseer ik me wel dat dit voor jou niet echt relevant zal zijn... :oops:

Ik zou echter wel denken dat je niet anders kan dan eerst Scarlet One opzeggen en nadat de lijn gedeactiveerd is een nieuw telefoon nummer aanvragen bij Belgacom.

Ga anders eens te rade in een Belgacom shop en zeg dat je misschien Belgacom ADSL wil nemen. Ze zullen wel staan springen om je zo snel mogelijk om te schakelen (je wel niets laten aansmeren :-) )
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

is het mogelijk om de bestelling bij dommel al in te geven voor je belgacom lijn actief is?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

NEEN
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

ik heb een klant gehad die wilde overschakelen naar Euphony in augustus.
Ik heb een aanvraag ingediend om de lijn op Belgacom over te zetten. Van het ogenblik dat dat gebeurd was heb ik de aanvraag voor Euphony-ADSL ingediend. De klant heeft ongeveer 14 dagen zonder internet gezeten.

Maandagavond ga ik ook naar een klant met Scarlet One. Hij wil zoiezo weg, zelfs met de 2 weken die hij ongeveer zonder internet zal zitten.
Volgende week vrijdag moet ik naar een andere klant met Scarlet One die nog niet goed weet wat te doen. Zijn telefoon kraakt, oproepen komen niet binnen, ... Hij heeft echter ook zijn internet nodig voor de zaak en wil niet zonder komen te zitten. Ook voor deze klant zoek ik een oplossing.

Ik heb ook al een Tele2Allin-klant gehad. Die kon blijven surfen tot de laatste moment. Ik weet niet of het toeval is, of dat het aan een mogelijk verschillende techniek van het adsl en telefoniegebeuren ligt.

Internet-adres behouden heb ik een oplossing voor gevonden.
Verwijder E-postadres uit de account. Maak een Scarlet-Free-account aan voor de inbelverbinding (die je niet zal gebruiken) en maak daar je oude e-postadres weer aan.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member

Steven7 schreef: Internet-adres behouden heb ik een oplossing voor gevonden.
Verwijder E-postadres uit de account. Maak een Scarlet-Free-account aan voor de inbelverbinding (die je niet zal gebruiken) en maak daar je oude e-postadres weer aan.
Werkt deze oplossing nog?
Je moet volgens mij zeker aanduiden dat je facturatie wil via belgacom (in hun bestelformulier) .. anders zullen ze er bij scarlet vrij vlug achterkomen dat het een slapend abbonnement is.
Vraag die ik me stel:
Hoelang blijft zo'n free abbonnement actief zonder er op in te bellen?
Dretne
Starter
Starter

Hallo

Ik zou ook overstappen van Scarlet One naar dommel
En zou dus ook de tijd dat ik geen internet heb zo kort mogelijk willen houden

Dus als ik het goe versta zou mijn abb bij scarlet automatisch worden opgezegd als ik een nieuwe lijn aanvraag bij belgacom??
Moet ik dan niks anders meer doen om mijn contract bij scarlet op te zeggen?

Het is natuurlijk een beetje kut dat je je maar kan registeren bij dommel als je belgacom lijn actief is

Heeft er iemand een idee van hoelang ik zonder interrnet zou zitten

Alvast dank

En fluppeke tevreden dat je bent overgeschakeld?

Gtrz
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”