Reductie limiet op nieuwe teller :-(

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Ik zie dat er een nieuwe teller is op my edpnet. Echter, vroeger was mijn maximaal verbruik 100 GB ipv 60 GB (dat kon men destijds eenvoudig aanvragen, maar na een tijdje zijn ze daarmee gestopt), en nu staat het plots terug op 60 GB - zonder dat daar enige communicatie over was.

Zijn er nog mensen die dit ervaren?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

de teller op myedpnet zou ik persoonlijk niet gebruiken, voor zover ik weet is de juiste nog altijd die op de site zelf, tot het moment dat edpnet zelf iets anders communiceert : http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... eson_usage

Het was mij iig gisteren ook al opgevallen, maar ik vermoed dat er wel een communicatie zal volgen vanaf het moment dat men die teller officieel in gebruik neemt.

Heb gisteren trouwens een mailtje met een aantal bedenkingen over de nieuwe meter naar edpnet gestuurd, we zien wel, mijn ervaring met edpnet is nog altijd (al jarenlang) dat ze iig rekening houden met de opmerkingen van hun klanten.

( en als antwoord op je vraag, ja , die van mij staat op nieuwe teller ook op 60 gb ipv 100, mr ik maak me er nie druk over, zal wel eenfoutje zijn :) )
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Idem hier... maar de "officiële" meter staat nog steeds op 100GB.
xedion
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Idem hier... maar de "officiële" meter staat ook nog steeds op 100GB.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef:de teller op myedpnet zou ik persoonlijk niet gebruiken, voor zover ik weet is de juiste nog altijd die op de site zelf, tot het moment dat edpnet zelf iets anders communiceert : http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=Helpcen ... eson_usage
Op die teller, die ik overigens niet kende, staat het inderdaad nog op 100 GB.

Maar waarom is de teller op My EDPnet niet de officiële? Dat lijkt mij toch veel logischer, moest dat zo zijn?
FlashBlue
Erelid
Erelid

tgoh, die meter was er al voor dat myedpnet er was dacht ik ... ik heb eigelijk nooit niet anders geweten dan die meter :) myedpnet gebruik ik zelden tot nooit :)

soit, as said before, der zal wel een communicatie volgen zeker, over wat en hoe percies :)
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het zou eigenlijk wel een mooie geste zijn als ze gewoon iedereen 100 GB geven, maar aangezien ze nogal veel snelheidsproblemen hebben zie ik dit niet snel gebeuren.

Persoonlijk maak ik me er niet druk om, ik heb wel 100 GB maar verbruik tegenwoordig amper de helft. Al blijft het gevoel van vrijheid toch leuk, wetende dat het geen probleem is als er toch eens een grote download is.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Het zou eigenlijk wel een mooie geste zijn als ze gewoon iedereen 100 GB geven, maar aangezien ze nogal veel snelheidsproblemen hebben zie ik dit niet snel gebeuren.
Het laatste jaar heb ik helaas niet veel meer zien gebeuren qua EDPnet aanbod. Niet dat het een slecht product is, verre van, maar vroeger staken ze toch wat vaker hun nek uit met opvallende aanbiedingen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Inderdaad... ze zijn ook al lang niet meer de goedkoopste he.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Scarlet heeft EDPnet misschien vastgezet qua capaciteit?

Ik begrijp niet waarom enkel Dommel blijkbaar betere condities van Belgacom krijgt? Als neutrale netbeheerder zou Belgacom toch iedere ISP aan dezelfde voorwaarden toegang moeten verschaffen - anders zijn ze toch niet neutraal bezig?

Dus waarom is er momenteel maar 1 'Dommel'?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

nogChoco schreef:Scarlet heeft EDPnet misschien vastgezet qua capaciteit?

Ik begrijp niet waarom enkel Dommel blijkbaar betere condities van Belgacom krijgt? Als neutrale netbeheerder zou Belgacom toch iedere ISP aan dezelfde voorwaarden toegang moeten verschaffen - anders zijn ze toch niet neutraal bezig?

Dus waarom is er momenteel maar 1 'Dommel'?
Er zit maar 1 fout in uw redenering : het woord 'neutraal' hoort daar niet in thuis.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De ISP zelf beslist hoeveel capaciteit ze aanbieden
nogChoco
Premium Member
Premium Member

:? Dus als een ISP will concurreren met Dommel, dan moeten ze eigenlijk bij Belgacom gaan bedelen om aan gelijke prijs geholpen te worden, en dan vangt Belgacom ook nog eens van de consument via de koperlijnen. Euh, waar is de echte concurrentie dan in dat verhaal?
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Edward Valckx schreef:Maar waarom is de teller op My EDPnet niet de officiële?
Domme vraag waarschijnlijk, maar waar vind ik de teller onder My EDPnet ?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:Domme vraag waarschijnlijk, maar waar vind ik de teller onder My EDPnet ?
Onder "Mijn xDSL verbindingen", kies de gewenste lijn, en dan "wijzigen" (tja, dat laatste is niet zo logisch :)
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Edward Valckx schreef:
Jan_B schreef:Domme vraag waarschijnlijk, maar waar vind ik de teller onder My EDPnet ?
Onder "Mijn xDSL verbindingen", kies de gewenste lijn, en dan "wijzigen" (tja, dat laatste is niet zo logisch :)
Bedankt - dat zou ik alleen nooit gevonden hebben.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

De 2 tellers geven trouwens niet altijd dezelfde resultaten :?

Dit zijn mijn maand-totalen volgens de EDPnet teller op hun frontpage, tov de teller op de MyEDPnet/xDSL pagina (Februari '08 bovenaan):

Code: Selecteer alles

EDPnet       <->  MyEDPnet      (verschil)
20195.15 MB  <->  20.541,71 MB  (+  346.56)
20160.58 MB  <->  20.056,58 MB  (-  104.00)
19943.42 MB  <->  19.943,43 MB
20630.45 MB  <->  21.739,11 MB  (+ 1108.66)
19765.29 MB  <->  19.280,96 MB  (-  484.33)
20428.81 MB  <->  20.428,82 MB
20418.55 MB  <->  20.418,55 MB
20354.53 MB  <->  20.354,53 MB
20119.01 MB  <->  20.119,01 MB
KK
Elite Poster
Elite Poster

Heeft er al eens iemand de gebruikte trafiek vergeleken op beide meters? Bij mij geeft de nieuwe meter 5 GB meer aan dan de oude. Aangezien de oude meter eigenlijk al veel te veel telde (ATM overhead), heb ik geen idee hoe die nieuwe meter daar nog eens 5 GB bij kan lappen.

Die 5 GB extra is dan ook nog op amper 20 GB verbruik momenteel, dus omgerekend zou dat op 60 GB verbruik al 15 GB verschil zijn.

Als ik dan de details bekijk van de nieuwe meter, en ik tel alles op, dan kom ik terug aan 20 GB. Ik vraag mij dus echt wel af van waar die 25 GB komt.

Nu ben ik wel benieuwd naar mijn volgende rekening, of die gebaseerd zal zijn op de oude of de nieuwe meter.

Edit: nogChoco was mij net voor :eek:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Net nog even gecheckt en nu geeft de nieuwe meter ook 20 GB aan. Het verschil tussen beide meters bedraagt nu ongeveer 200 MB (in mijn voordeel deze keer). Ze zijn er duidelijk nog mee bezig, nu enkel nog zorgen dat die nieuwe meter ook tot 100 GB gaat. :-)
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Op 20GB meer dan een gigabyte verschil tussen hun eigen 2 metingen vind ik toch al een beetje vreemd dus ik hoop dat ze er eens naar kijken.

En als ze 's nachts volume x 0.5 kunnen doen, dan kunnen ze overdag even goed volume x 0.85 doen om de overhead niet te laten meetellen. Dat zou een kleine maar mooie geste zijn zodat we nog eens iets positiefs over hen horen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster

De "officiële" meter is verdwenen, men moet nu via My Edpnet. Verontrustend is dat de meter ook daar nu op 60GB staat. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of de 100GB behouden blijft voor de mensen die dit voorrecht hadden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

je kan nog steeds dit gebruiken
http://www.edpnet.be/traffic2.aspx?R=1& ... D=PASSWORD
login en pass vervangen
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Bij mij staat er via bovenstaande weg nog steeds 100GB ... tenzij dit natuurlijk aangepast wordt bij de volgende maandcyclus.

ik zal het binnen een goeie week weten te zeggen :)
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

khsw schreef:De "officiële" meter is verdwenen, men moet nu via My Edpnet. Verontrustend is dat de meter ook daar nu op 60GB staat. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of de 100GB behouden blijft voor de mensen die dit voorrecht hadden.
Bij mij staat er nu terug 100 GB! De details op dit scherm zijn nu wel verdwenen (hoeveel 's nachts verbruikt, enz). De link "overzicht" is ook niet aanklikbaar. Ze zijn er blijkbaar nog mee bezig...
khsw
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, terug op 100GB. Maar het belletje blijft wel op 56GB staan :lol:
KK
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij ook terug op 100 GB, alhoewel je goed moet kijken om de 2e '0' te zien. Ik dacht eerst dat er 10 GB stond. :eek:
GHX73
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

khsw schreef:Inderdaad, terug op 100GB. Maar het belletje blijft wel op 56GB staan :lol:
Zelfde hier, alleen zijn de "historiek" en "details sinds reset" links verdwenen. En de meter geeft een totaal verkeerde waarde aan.

Ik heb 48 uur geleden een reset gehad en zou ondertussen al 19,64GB verbruikt hebben, terwijl ik amper iets gedaan heb. :eek:
FlashBlue
Erelid
Erelid

Edward Valckx schreef: Bij mij staat er nu terug 100 GB! De details op dit scherm zijn nu wel verdwenen (hoeveel 's nachts verbruikt, enz). De link "overzicht" is ook niet aanklikbaar. Ze zijn er blijkbaar nog mee bezig...
Ik heb intussen (paar dagen terug al) reply gehad op mijn mail omtrend deze meter, en deel van die mail omvatte inderdaad dat het een "work in progress is", en dat men ook de faq's en dergelijke nog ging aanpassen enz ...

dus men is er idd nog mee bezig :) zal allemaal wel goedkomen, zoals ongeveer altijd bij edpnet :)
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef:dus men is er idd nog mee bezig :) zal allemaal wel goedkomen, zoals ongeveer altijd bij edpnet :)
Ja, maar 't is enkel spijtig dat men het ding al in productie plaatst voordat het helemaal af is.
Mette
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Contacteer:

Edward Valckx schreef:
FlashBlue schreef:dus men is er idd nog mee bezig :) zal allemaal wel goedkomen, zoals ongeveer altijd bij edpnet :)
Ja, maar 't is enkel spijtig dat men het ding al in productie plaatst voordat het helemaal af is.
Inderdaad, dat vind ik ook niet zo professioneel eigenlijk. Ook vind ik dat ze de gebruikers er van mogen verwittigen als dit soort dingen gebeurd.
xyrax
Member
Member

Kan het zijn dat ze de nieuwe teller in gebruik hebben sedert gisteravond en dat ispmonitor er niet meer mee werkt?

Ik had plots een disconnect en het duurde een 5 tal minuten voor ik terug geconnecteerd was, nadien stond mijn ispmonitor op 0% verbruik.

Deze morgen ga ik toch eens kijken op de edpnet site zelf (voor ik wat extra limiet zou gebruiken) en zie ik dat de meter anders is en dat mijn verbruik zoals voordien was (dus geen 0%).
FlashBlue
Erelid
Erelid

ik ben niet zeker maar misschien dat ispmonitor de usage page op de site van edpnet zelf gebruikte ipv die op "my edpnet" ?

Tis een gok, mr het zou wel verklare wrom ispmonitor beetje gek doet nu het veranderd is :)
WhiteDog
Member
Member

xyrax schreef:Kan het zijn dat ze de nieuwe teller in gebruik hebben sedert gisteravond en dat ispmonitor er niet meer mee werkt?

Ik had plots een disconnect en het duurde een 5 tal minuten voor ik terug geconnecteerd was, nadien stond mijn ispmonitor op 0% verbruik.

Deze morgen ga ik toch eens kijken op de edpnet site zelf (voor ik wat extra limiet zou gebruiken) en zie ik dat de meter anders is en dat mijn verbruik zoals voordien was (dus geen 0%).
Dat klopt. De update is zo goed als klaar maar we gaan eerst nog even kijken met EDPnet of ze geen shortcut naar de meter gaan plaatsen want de nieuwe inlog-procedure is nogal (overbodig) complex en het programma moet dat natuurlijk allemaal simuleren. Vanavond meer nieuws, je kan dit topic ook int oog houden: http://ispmonitor.be/forum/topic.php?id=605
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Amai ze hebben er weer een zootje van gemaakt.
Volgens die nieuwe meter heb ik 70GB in 2 daag afgehaald, maar als ik dan op details klik is het maar 2GB. Verder zit de meter ook wel heel ver verborgen :roll: Hopelijk fixen ze alles snel en komt er ook eens duidelijkheid over die 60 of 100GB limiet...
Wright
Plus Member
Plus Member

Ze hebben het nu mooi gedetailleerd gemaakt, maar voor de gewone gebruiker veel te ingewikkeld.
En te ingewikkeld om naar je meter te gaan.
EDPnet raadt u aan om op zeer regelmatige basis uw adsl-trafiek te controleren.

Dit kan door in te loggen via My EDPnet. U kiest onder de menu-rubriek 'Mijn configuratie' voor 'Mijn xDSL-verbinding(en)'.
Klik daarna op het icoon in de kolom 'Wijzigen'.
ISP: Edpnet
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Wright schreef:Ze hebben het nu mooi gedetailleerd gemaakt, maar voor de gewone gebruiker veel te ingewikkeld.
En te ingewikkeld om naar je meter te gaan.
EDPnet raadt u aan om op zeer regelmatige basis uw adsl-trafiek te controleren.

Dit kan door in te loggen via My EDPnet. U kiest onder de menu-rubriek 'Mijn configuratie' voor 'Mijn xDSL-verbinding(en)'.
Klik daarna op het icoon in de kolom 'Wijzigen'.
Dit is inderdaad redelijk onlogisch en ingewikkeld hoor imo.
Welke normaal denkende mens verwacht dat je op "Wijzigen" van je abonnement moet klikken om je meter te zien.

Zo'n dingen zouden toch intuitief moeten gaan en dus zouden ze bruikbaar moeten zijn zonder eerst een soort handleiding te lezen imo.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Wat een miserie zeg ... if it ain't broke, don't fix it :roll:

Ik heb geen zin om mijn MyEDPNet login van buiten te leren .. ik ben daar op die 8 jaar klant-zijn misschien 1 keer op geweest en dat was dan nog om iets op te zoeken op vraag van de helpdesk als ik me goed herinner.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
rottweily
Starter
Starter

Heb m'n scripts aangepast voor de nieuwe EDPnet traffic checker.
Deze gebruik ikzelf in combinatie met bginfo:
http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 97557.aspx

-Plaats alle bestanden uit de zip in C:\programs\adsltraffic
of ergens anders, maar vervang dan de nodige paden in de bat files.
-Editeer adslperc.bat en vervang:
myuserid
mypassword
mystartday -> begindag van jouw teller

adslperc.bat genereert een bestand adslperc.txt met daarin:
Consumed : 16%
Projected: 41%

Consumed is wat je effectief verbruikt hebt en projected is wat je op het einde van de dag bij gemiddeld verbruik zou verbruikt hebben, aantalverstrekendagen/totaalaantaldageninmaand*100

adslperc.txt kan je dan inlezen met bginfo.
Bijlagen
adslperc.zip
Nieuwe EDPnet traffic checker
(993.27 KiB) 67 keer gedownload
Afbeelding
Mette
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Er zijn toch problemen met die nieuwe meter lijkt me. Een uurtje geleden stond de meter nog op 23 a 24 gig en nu een uurtje later staat hij op 31 a 32 gig terwijl er amper tot niets gedownload is.

Ik heb op mijn router een meter staan die alle traffiek bijhoudt en de meter van edpnet geeft echt ineens veel te veel aan. Juist de dag voor de meter terug wordt gereset.

Ik hoop dat dit geen gewoonte gaat worden want ik vind dit eigelijk echt niet kunnen.

edit:
Ok het lijkt nu weer in orde te zijn. Ik heb toch de indruk dat die nieuwe meter nog niet helemaal op punt staat.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Is de 100GB limiet nu afgeschaft? Bij mij staat die nu op max 60GB :?
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”