Teveel upload.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

Vorige maand zat ik opeens op smallband, blijk de upload maar liefst 20GB te bedragen. Dit terwijl ik niet eens zaken upload.
Andere maanden is de upload zo'n 5GB. Hoe kan dit? Gebruik geen p2p ofzo. Af en toe eens een spelletje, wat de 5GB mag verklaren.
Vanacht is de meter gereset geweest, en daarnet stond er alweer 400MB upload bijgekomen. Terwijl de pc gewoon maar aangestaan heeft.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

bartreligion schreef:Vorige maand zat ik opeens op smallband, blijk de upload maar liefst 20GB te bedragen. Dit terwijl ik niet eens zaken upload.
Andere maanden is de upload zo'n 5GB. Hoe kan dit? Gebruik geen p2p ofzo. Af en toe eens een spelletje, wat de 5GB mag verklaren.
Vanacht is de meter gereset geweest, en daarnet stond er alweer 400MB upload bijgekomen. Terwijl de pc gewoon maar aangestaan heeft.


Ik raad u aan uw PC eens deftig op spyware te scannen. Je moet proberen na te gaan vanwaar (welke processen) het verbruik komt. Er zijn hier genoeg experts op het forum die u daarbij kunnen helpen :-)
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Misschien heb je een niet/slecht beveiligd draadloos netwerk ?
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

draadloos netwerk is beveiligd. Of dit goed of slecht is weet ik niet. Hoe kan je zien of er iemand anders opzit?

Ga ook ff scannen met spybot. Bij processen staat niets verdacht.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

als je draadloos netwerk niet goed beveiligd is zal het eerder in de download te zien zijn denk ik ... maar 20GB (zelfs 5GB) upload is wel extreem :eek: maar ja, ben geen gamer, geen idee wat die spelletjes verbruiken :oops: zeker om te beginnen eens op spyware checken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

Er ziet precies heel wat spyware op. Spybot vind 71 problemen. Eraf krijgen lukt blijkbaar niet. Ik druk op repareer problemen en bij een volgende scan staan dezelfde er gewoon weer in.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Is het lang geleden sinds je nog eens heel je systeem opnieuw geinstalleerd hebt? Kheb dat een half jaar geleden eens gedaan, een ware verademing voor mij :)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Wat je best kan doen is een bandwith monitor zoals netlimiter monitor installen. Kan je perfect zien hoeveel bandwidth elk proces gebruikt. Als het over 20GB gaat zal deze waarschijnlijk altijd aan het uploaden zijn wanneer je pc aanstaat.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

mijne laatsten tip meestal bij mensen met virusproblemen enzo is:
http://www.hitmanpro.nl

en 80% van de tijd zijn ze dan verder geholpen, beste tool dat ik ken, als dat niet helpt zal het heel veel prutswerk zijn om het eraf te krijgen.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

LOL! Hitman pro is de grootste rommel dat er bestaat. Je hebt nergens zelf controle over, terwijl dat onding maar wat aan je instellingen en registry zit te prutsen.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

laatste keer dat ik het gebruikte kon ik al die instellingen uitzetten in het optiemenu en hem alleen alles laten scannen, maar dat is ondertussen al n jaar geleden ofzo, mss hebben ze die optie er nu uitgelaten, kan goed zijn... k weet wel dat zeer veel mensen er al mee geholpen zijn geweest terwijl ze het met andere dingen niet verholpen kregen... en dat lijkt me dan toch hetgene dat telt. Tenzij mensen liever alles herinstalleren omdat ze er een trojan, virus er niet afkrijgen natuurlijk :)
handig aan hitmanpro vind ik dat hij veel scantools door elkaar gebruikt en dat je ze niet allemaal moet appart installeren.

anyway was maar een tip voor iemand in nood ;)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

KK schreef:LOL! Hitman pro is de grootste rommel dat er bestaat. Je hebt nergens zelf controle over, terwijl dat onding maar wat aan je instellingen en registry zit te prutsen.

Juist! ik noem dat proggie Shitman pro, veel mensen hebben nog meer problemen na het gebruik van *hitman pro.
Vele programma's werken al na 30 dagen niet meer binnen hitman ...
Beste is een paar losse programma's gebruiken als Spywareblaster en Spybot search & destroy.
Windows Defender is ook verdedigend.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Ik zou ook sowieso de wireless encryptiecodes eens wijzigen ook ...

WPA-PSK gebruiken (ipv WEP - tenzij je echt niet anders kan) en die passphrase wijzigen.
Als er dan toch iemand binnen zit , is dat daarmee al opgelost ...
(Alhoewel het idd eerder je PC gaat zijn die geïnfecteerd is)
Floris Bakker for president!
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 maa 2007, 17:38

Eens scannen met hijackthis, de foute verwizingen opzoeken en ze in veilige modus verwijderen (met hijackthis). Verder eens een deftige anti-virus/spyware runnen, indien mogelijk in veilige modus. dan start de pc enkel de broodnodige processen en valt al veel spyware uit de boot.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

KK schreef:LOL! Hitman pro is de grootste rommel dat er bestaat. Je hebt nergens zelf controle over, terwijl dat onding maar wat aan je instellingen en registry zit te prutsen.
indeed, systeem volledig mee in de soep met die bucht.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Petrikske schreef:indeed, systeem volledig mee in de soep met die bucht.
Probeer 'n systeem herstel te doen, naar de datum waar het wel nog functioneerde.

Uit oude thread >>

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 7465#67465
daxer
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2007, 13:44

Schakel eerst systeemherstel eens uit.
Run dan spybot nog eens en klik op repareer problemen.
Veel kans dat het nu wel lukt en dat bij een controlescan de problemen verwijderd zijn.
Systeemherstel ( system volume information in \WINDOWS ) houdt werkelijk alles bij.
bartreligion
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 jan 2007, 02:20

Beide pcs zijn onlangs geformateerd geweest. (begin februari)

Netlimiter Pro geinstalleerd, kan zien dat er idd veel geupload is. Zit nu al aan 2GB op één dag.
De schuldige is meteen ook gevonden hiermee, blijkbaar stond er domweg toch een p2p progamma op nl. slsk.exe (Ben niet de enige gebruiker van deze pc) Domweg overgekeken wellicht. Filesharing stond nochtans disabled.

Iig allemaal bedankt voor de hulp! en m'n spyware is er ondertussen ook af :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”