Beste forumleden,
Een vreemde constatatie deed ik op Vrijdag 29 februari: op al mijn computers had ik geen Internet! De router werkte perfect, met dezelfde instellingen die ik al sinds lange tijd gebruik, maar kon geen verbinding maken met het Internet.
Niet wetend wat de oorzaak was, schoot mij plots in het hoofd dat mijn adsl-contract afliep bij Belgacom op exact 29 februari 2008. Toeval, of is er een link tussen beide oorzaken? Na contact met dommel werd ik al een stuk wijzer. Blijkbaar was er een fout gebeurd bij Belgacom. Dommel had bij het activeren van mijn internetverbinding, mijn gegevens doorgegeven (van overschakelen) en Belgacom had dit bevestigd. Maar wat zij blijkbaar niet hebben gedaan (Belgacom dan), was een activatiedatum meegegeven! Mijn Internet bij dommel werkte, en ik gebruikte dus het al reeds 1,5 maand op Dommel, allemaal geen probleem...Toen ik zag dat mijn contract bij Belgacom nog altijd niet automatisch was opgezegd, heb ik zelf opgezegd in een Belgacom-winkel, op 29 januari (ik had geen zin enkele maanden dubbel te betalen), uit de veronderstelling dat alles normaal was (omdat mijn internet bij dommel perfect werkte). Een maand latern: het feit dat ik geen activatiedatum had van BGC wees erop dat ik volgens Belgacom dus geen contract meer had bij dommel. Bijgevolg mijn volledige adsl-verbinding dus weg, en dus niet enkel het adsl-contract bij Belgacom.
Ik zit nu reeds een halve week zonder Internet (gelukkig kan ik even de verbinding van mijn buren lenen). Ik heb al twee maal gebeld naar dommel, telkens vlot behandeld geweest. Normaal zou ik binnenkort een nieuwe activatiedatum moeten krijgen.
Toch heb ik het gevoel een beetje bedot te zijn. Moet ik hiervoor Belgacom aanspreken of Dommel? Ik heb namelijk een week zonder Internet gezeten, en als student Geschiedenis is het nu eenmaal een hulpmiddel die ik vaak nodig heb. Ik zou al blij zijn mocht Dommel geen heractivatiekost vragen (weet eigenlijk niet of ze dit zullen doen), maar een compensatie zou wel mogen...Eigenlijk verwijt ik dommel weinig of niks (don't shoot the pianist) aangezien zij ook van weinig wisten.
Had even zijn om mijn verhaal te vertellen, in de hoop misschien ook anderen te horen, die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.
mvg,
Afsluiten lijn en geen internet
Je bent genootzaakt om dommel te contacteren, maar eigenlijk is het niet hun fout. Zij hebben de aanvraag gedaan bij belgacom. Belgacom contacteren is totaal nutteloos, ze zullen je geen gehoor geven.
Je zou dit kunnen melden aan het BIPT. Maar dit gaat je probleem niet oplossen, het gaat je enkel gehoor geven (en dus nog langer met het probleem laten worstelen).
Ik vrees dat dit gewoon een spijtige samenloop van omstandigheden is.
Je zou dit kunnen melden aan het BIPT. Maar dit gaat je probleem niet oplossen, het gaat je enkel gehoor geven (en dus nog langer met het probleem laten worstelen).
Ik vrees dat dit gewoon een spijtige samenloop van omstandigheden is.
Dommel is niet tuk op compensaties geven... Maar zoals al zo vaak gezegd, de service van Dommel trekt op 3 keer niks!Quincy schreef:Ik zou al blij zijn mocht Dommel geen heractivatiekost vragen (weet eigenlijk niet of ze dit zullen doen), maar een compensatie zou wel mogen...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
bmantra als je U geroepen voelt om het beter te doen dan staan er nog steeds een paar vacatures open hoor.bmantra schreef:Dommel is niet tuk op compensaties geven... Maar zoals al zo vaak gezegd, de service van Dommel trekt op 3 keer niks!Quincy schreef:Ik zou al blij zijn mocht Dommel geen heractivatiekost vragen (weet eigenlijk niet of ze dit zullen doen), maar een compensatie zou wel mogen...

http://dommel.be/nl/company/jobs.php?cust=home
@ Quincy wat veel mensen fout doen is zeggen in de Belgacom winkel dat ze hun internet willen afzeggen wat natuurlijk voor verwarring kan zorgen.
Je kan beter zeggen dat je enkel het skynet abbo wil stop zetten.
Ik heb wel duidelijk vermeld dat het om het Skynet Abonnement ging...ketter schreef:bmantra als je U geroepen voelt om het beter te doen dan staan er nog steeds een paar vacatures open hoor.bmantra schreef:Dommel is niet tuk op compensaties geven... Maar zoals al zo vaak gezegd, de service van Dommel trekt op 3 keer niks!Quincy schreef:Ik zou al blij zijn mocht Dommel geen heractivatiekost vragen (weet eigenlijk niet of ze dit zullen doen), maar een compensatie zou wel mogen...![]()
@ Quincy wat veel mensen fout doen is zeggen in de Belgacom winkel dat ze hun internet willen afzeggen wat natuurlijk voor verwarring kan zorgen.
Je kan beter zeggen dat je enkel het skynet abbo wil stop zetten.

Maar soit, als ik mijn contract bij dommel had (wat het geval was), moest men bij Belgacom dat toch wel weten?
edit: Ik hoef trouwens geen echte compensatie, ik wil gewoon - zo snel mogelijk en kostenloos - mijn Internet terug...
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Nee dank u, als het even lang duurt tegen dat ik mijn eerste loon krijg als wanneer mijn internetaansluiting kreeg dan ga ik hiervoor toch passen!ketter schreef: bmantra als je U geroepen voelt om het beter te doen dan staan er nog steeds een paar vacatures open hoor.![]()

Na twee weken wachten nog altijd geen teken van leven. Geen activatiedatum, niks...Mijn geduld raakt toch stilaan op.
Ik bel morgen nog eens terug...hopelijk weet ik dan van iets meer.

Ik bel morgen nog eens terug...hopelijk weet ik dan van iets meer.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."