Vreemde conflicten met Word 2007, messenger en media player

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hallo,

sinds ik Office 2007 gebruik gebeurt het dat het document waarin ik werk plots "read only" wordt en ik bijgevolg het document onder een andere naam moet opslaan. Dit is niet echt aangenaam werken en tot nu toe heb ik nog geen duidelijk antwoord gevonden hiervoor. Sommige wijzen Norton 2008 aan als schuldige wat kan kloppen aangezien een vriend het probleem niet heeft en Avast gebruikt als antivirus... nu heb ik net mijn Norton licentie verlengd dus zit ik wat verveeld... weet iemand of ze bij ofwel Norton ofwel Microsoft hiervoor een oplossing aan het zoeken zijn?

Verder had ik sinds een tijdje een probleem met messenger, meteen foutmelding bij versturen van chat berichten... na een lange zoektocht kwam ik op een forum tegen dat het een conflict zou zijn met Media Player... de oplossing luidde: media player samen openen met messenger, dan messenger volledig verlaten en nadien messenger herstarten en media player afsluiten. Dit werkte idd bij me. Het vreemde was dat ik media player niet eens gebruikte... :)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lutin schreef:Hallo,

sinds ik Office 2007 gebruik gebeurt het dat het document waarin ik werk plots "read only" wordt en ik bijgevolg het document onder een andere naam moet opslaan. Dit is niet echt aangenaam werken en tot nu toe heb ik nog geen duidelijk antwoord gevonden hiervoor. Sommige wijzen Norton 2008 aan als schuldige wat kan kloppen aangezien een vriend het probleem niet heeft en Avast gebruikt als antivirus... nu heb ik net mijn Norton licentie verlengd dus zit ik wat verveeld... weet iemand of ze bij ofwel Norton ofwel Microsoft hiervoor een oplossing aan het zoeken zijn?

Verder had ik sinds een tijdje een probleem met messenger, meteen foutmelding bij versturen van chat berichten... na een lange zoektocht kwam ik op een forum tegen dat het een conflict zou zijn met Media Player... de oplossing luidde: media player samen openen met messenger, dan messenger volledig verlaten en nadien messenger herstarten en media player afsluiten. Dit werkte idd bij me. Het vreemde was dat ik media player niet eens gebruikte... :)


Het probleem zal niet aan norton liggen.
Ik heb op mijn pc's/laptops norton internet security 2007/2008 en norton 360 staan en heb dit nog niet voorgehad.
Kijk hier eens.
http://tinyurl.com/yoj3m3
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

nonkie schreef:
Lutin schreef:Hallo,

sinds ik Office 2007 gebruik gebeurt het dat het document waarin ik werk plots "read only" wordt en ik bijgevolg het document onder een andere naam moet opslaan. Dit is niet echt aangenaam werken en tot nu toe heb ik nog geen duidelijk antwoord gevonden hiervoor. Sommige wijzen Norton 2008 aan als schuldige wat kan kloppen aangezien een vriend het probleem niet heeft en Avast gebruikt als antivirus... nu heb ik net mijn Norton licentie verlengd dus zit ik wat verveeld... weet iemand of ze bij ofwel Norton ofwel Microsoft hiervoor een oplossing aan het zoeken zijn?

Verder had ik sinds een tijdje een probleem met messenger, meteen foutmelding bij versturen van chat berichten... na een lange zoektocht kwam ik op een forum tegen dat het een conflict zou zijn met Media Player... de oplossing luidde: media player samen openen met messenger, dan messenger volledig verlaten en nadien messenger herstarten en media player afsluiten. Dit werkte idd bij me. Het vreemde was dat ik media player niet eens gebruikte... :)


Het probleem zal niet aan norton liggen.
Ik heb op mijn pc's/laptops norton internet security 2007/2008 en norton 360 staan en heb dit nog niet voorgehad.
Kijk hier eens.
http://tinyurl.com/yoj3m3


Bedankt voor de link.
Ik denk dat het aan bepaalde rechten ligt en zou een "security tabje" moeten vinden ergens in de eigenschappen van mappen volgens een artikel over rechten en netwerken?

Ik heb de documenten even allemaal in "mijn documenten map" gestoken zoals aangeduid in de instellingen van Word. Misschien kan het daaraan liggen... dat de andere mappen niet voldoende rechten hebben? Voorlopig heb ik de fout niet meer.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

No thanks!
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Toch een tijdje aan het werken nu zonder de fout te krijgen... ik ga er dus van uit dat de documenten in de map moeten staan zoals aangeduid in de Word opties... hopen dat het zo blijft :P
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Lutin schreef:Toch een tijdje aan het werken nu zonder de fout te krijgen... ik ga er dus van uit dat de documenten in de map moeten staan zoals aangeduid in de Word opties... hopen dat het zo blijft :P


Na een tijdje normaal te hebben kunnen werken is probleem weer terug... ik las dat de "auto save" functie afvinken voor sommige de oplossing was... bij mij slechts voor enkele dagen maar nu zit ik dus weer met die lastige fout...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lutin schreef:
Lutin schreef:Toch een tijdje aan het werken nu zonder de fout te krijgen... ik ga er dus van uit dat de documenten in de map moeten staan zoals aangeduid in de Word opties... hopen dat het zo blijft :P


Na een tijdje normaal te hebben kunnen werken is probleem weer terug... ik las dat de "auto save" functie afvinken voor sommige de oplossing was... bij mij slechts voor enkele dagen maar nu zit ik dus weer met die lastige fout...

Raar, dan is het volgens mij toch een teken dat er ergens een instelling of dergelijke veranderd is. Probeer anders uw office eens te werwijderen en terug te installeren.
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

nonkie schreef:Raar, dan is het volgens mij toch een teken dat er ergens een instelling of dergelijke veranderd is. Probeer anders uw office eens te werwijderen en terug te installeren.


Dan blijft het probleem zich nog voordoen. Ik denk eerder dat het aan Windows ligt nu. Ik heb gezien dat alle mappen hier een groen vierkantje hebben bij "alleen lezen" in de eigenschappen, maar dit zou normaal zijn voor NTFS las ik en zou geen invloed hebben op de bestanden maar enkel de mappen? In ieder geval komt het vierkantje steeds terug als ik het verwijder.

Is er manier om te kijken hoe de rechten voor een bepaalde user staan in Windows?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lutin schreef:
nonkie schreef:Raar, dan is het volgens mij toch een teken dat er ergens een instelling of dergelijke veranderd is. Probeer anders uw office eens te werwijderen en terug te installeren.


Dan blijft het probleem zich nog voordoen. Ik denk eerder dat het aan Windows ligt nu. Ik heb gezien dat alle mappen hier een groen vierkantje hebben bij "alleen lezen" in de eigenschappen, maar dit zou normaal zijn voor NTFS las ik en zou geen invloed hebben op de bestanden maar enkel de mappen? In ieder geval komt het vierkantje steeds terug als ik het verwijder.

Is er manier om te kijken hoe de rechten voor een bepaalde user staan in Windows?


Je kan dat zien in configuratiescherm en dan bij gebruikers. Maar dat kan de reden niet zijn. Want als gast kan je ook nog word documenten maken en wijzigen.
De map waar je uw word documenten bewaard is die beveiligd?
Ik heb het eens nagekeken en volgens mij worden uw documenten opgeslagen als alleen lezen. Dit kan u instellen.
Ga naar de office knop links boven. Kies voor opslaan als. Dan zie je links beneden extra daar kan je op klikken en neem dan algemene opties. En dan zie je daar alleen-lezen. Is dit bij u automatisch aangevinkt?
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

nonkie schreef:Je kan dat zien in configuratiescherm en dan bij gebruikers. Maar dat kan de reden niet zijn. Want als gast kan je ook nog word documenten maken en wijzigen.
De map waar je uw word documenten bewaard is die beveiligd?
Ik heb het eens nagekeken en volgens mij worden uw documenten opgeslagen als alleen lezen. Dit kan u instellen.
Ga naar de office knop links boven. Kies voor opslaan als. Dan zie je links beneden extra daar kan je op klikken en neem dan algemene opties. En dan zie je daar alleen-lezen. Is dit bij u automatisch aangevinkt?


Ik heb de stappen hierboven even overlopen, mappen zijn niet beveiligd, het vakje alleen lezen was ook niet aangevinkt.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lutin schreef:
nonkie schreef:Je kan dat zien in configuratiescherm en dan bij gebruikers. Maar dat kan de reden niet zijn. Want als gast kan je ook nog word documenten maken en wijzigen.
De map waar je uw word documenten bewaard is die beveiligd?
Ik heb het eens nagekeken en volgens mij worden uw documenten opgeslagen als alleen lezen. Dit kan u instellen.
Ga naar de office knop links boven. Kies voor opslaan als. Dan zie je links beneden extra daar kan je op klikken en neem dan algemene opties. En dan zie je daar alleen-lezen. Is dit bij u automatisch aangevinkt?


Ik heb de stappen hierboven even overlopen, mappen zijn niet beveiligd, het vakje alleen lezen was ook niet aangevinkt.


Ik heb eens op internet aan het zoeken geweest op forums. Maar ook zonder oplossingen.
Ik zal de linken hieronder plakken. Misschien best contact opnemen met microsoft denk.
http://uksbsguy.com/forums/t/596.aspx
http://help.lockergnome.com/office/Word ... 51118.html
Is uw office volledig up-to-date?
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Ik heb ook eens geprobeerd de optie van norton af te vinken voor het scannen van Office documenten... maar na een tijd krijg ik de fout ook terug.

Ook zegt Word dat het document alleen lezen is maar bij de eigenschappen van het document in kwestie is het vakje alleen lezen niet aangevinkt :lol:

Edit: ja Office is up to date.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Je NTFS/share permissies worden doorheen gerammeld. Vink (indien je niets van NTFS permissies afkent) "Use simple file sharing" aan via: TOOLS - FOLDER OPTIONS - tab VIEW - helemaal vanonder in de lijst. Apply to all folders en klaar (hopelijk).
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Rogue schreef:Je NTFS/share permissies worden doorheen gerammeld. Vink (indien je niets van NTFS permissies afkent) "Use simple file sharing" aan via: TOOLS - FOLDER OPTIONS - tab VIEW - helemaal vanonder in de lijst. Apply to all folders en klaar (hopelijk).


Bedankt voor de tip en excuses voor de late reactie maar ik zie die optie nergens?

Bovendien doet Photoshop CS3 ook vreemd, ik kan geen bestanden meer openen via het menu, het venster opent maar sluit direct en Photoshop blokkeert... Dit komt door een fout tijdens het sluiten van Photoshop. Het probleem is gekend bij Adobe en je moet dan een nieuwe user account aanmaken en onder dat nieuwe account werkt het dan wel... Formatteren heeft geen zin, na een tijd krijg je weer hetzelfde...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”