Het grote Cityconnect topic - Deel2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Veel kosten maken helpt ook altijd voor de winst te doen dalen :-D
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

fieldoxide schreef:Ik heb eigenlijk een vraagje,hoelang duurt het eigenlijk eer de dommel meter gereset wordt , normaal had dit al moeten gebeuren biij mij (begin van de nieuwe contractmaand bij mij ) , de meter zelf staat nog steeds op 40.08 gb van de 40.08.
Mijn uploadspeed en downloadspeed zijn wel normaal zoals ze moeten zijn maar ik kan wel niet op de nieuwsserver voor de moment, zou dat er iets mee te maken hebben ?
Ik had gehoopt nog iets verder binnen te halen maar dat lukt nu niet . Op mijn crm pagina staat nu ook next reset in 31 days .
Kan iemand mij daar wat uitleg over geven .
Afbeelding

Iemand al enig idee ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Modem ff rebooten...
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

kaise1 schreef:Modem ff rebooten...


Heb ik zonet gedaan maar helpt blijkbaar niet, volume blijft op 40 gb staan en kan niet op de nieuwsgroepen voor de moment . :roll:
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn er voor de moment nog mensen die niet op de nieuwsserver van dommel kunnen ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Moet toch zijn dat je nu nog op de 2048 kbps medium zit in uw geval (geen nieuwsgroepen dus) en normaal bij dommel ben je dan met een reboot terug op broadband na de reset weird....
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Heb ik geschreven dat het niet legaal is ? Ik geef gewoon aan dat ieder bedrijf waar ook ter wereld zijn belastingen tracht te beperken (en daarom zal men ook de winst beperken in zekere zin), en dat het dus niet echt fair is om de investering te bekijken tov. de winst.


Denk dat jij mijn post niet hellemaal begrepen hebt. Belgacom doet er nu net alles aan om zijn winst zo groot mogelijk te houden. Het is via andere constructies dat belgacom de belastingen te slim af is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

L-army schreef:
r2504 schreef:Heb ik geschreven dat het niet legaal is ? Ik geef gewoon aan dat ieder bedrijf waar ook ter wereld zijn belastingen tracht te beperken (en daarom zal men ook de winst beperken in zekere zin), en dat het dus niet echt fair is om de investering te bekijken tov. de winst.


Denk dat jij mijn post niet hellemaal begrepen hebt. Belgacom doet er nu net alles aan om zijn winst zo groot mogelijk te houden. Het is via andere constructies dat belgacom de belastingen te slim af is.

waarom zou een bedrijf zoiets willen? o_O
ro0tz
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:48

Iemand een idee wanneer CityConnect beschikbaar zal worden in andere steden? Bijvoorbeeld Hasselt...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ro0tz schreef:Iemand een idee wanneer CityConnect beschikbaar zal worden in andere steden? Bijvoorbeeld Hasselt...


Kessel-Lo en Sint-Truiden in april, de rest is nog niet gekend.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

deej schreef:
ro0tz schreef:Iemand een idee wanneer CityConnect beschikbaar zal worden in andere steden? Bijvoorbeeld Hasselt...


Kessel-Lo en Sint-Truiden in april, de rest is nog niet gekend.
nu al...
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

fieldoxide schreef:Zijn er voor de moment nog mensen die niet op de nieuwsserver van dommel kunnen ?

daarstraks idem(nieuwe reset), modemkabel uitgetrokken,halve minuut wachten en weer insteken,alles werkte weer.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Lord Utopia schreef:nu al...


Is daar al opgeleverd ? Of kan je enkel nog maar inschrijven zoals in Leuven, en een een maand of 2 wachten ?
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Hier in Hasselt kan ik nog geen cityconnect bestellen.

Zouden jullie op dit moment cityconnect aanraden? Jullie hebben veel problemen gehad in den beginne, maar ik heb de indruk dat dat veel gebeterd is.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Kokki schreef:Hier in Hasselt kan ik nog geen cityconnect bestellen.

Zouden jullie op dit moment cityconnect aanraden? Jullie hebben veel problemen gehad in den beginne, maar ik heb de indruk dat dat veel gebeterd is.


Ik persoonlijk zou nog er wat mee wachten,ik heb de laatste tijd toch wel terug meer last van disconnects,niet zoveel als de problemen een aantal weken geleden maar een echt stabiel profiel heb ik nog niet,kijk maar naar de laatste grafiek.
Afbeelding
Dit is natuurlijk mijn persoonlijk oordeel,misschien ook eens kijken wat de anderen zeggen,natuurlijk voor die prijs vind je zeker niks beter. :wink:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik down gemiddeld aan 15Mbit, verstuur aan 1Mbit, heb geen downloadlimiet en betaal er 34€ per maand voor. Nu de kinderziektes opgelost zijn ben ik er heel tevreden van.

Ik kan wel begrijpen dat als je de helpdesk eens nodig hebt en het zolang duurt voor je ze te pakken krijgt dat het inderdaad bijdraagt aan een minder positief beeld.
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Hier zojuist de eerste disconnect gehad sinds weken. Voor de rest echt niet te klagen. Als je echt zeker wil zijn kan je misschien best even wachten tot er wat positieve berichten zijn uit je regio. Maar met de kennis die ze nu hebben zou dat toch niet zo'n groot probleem mogen zijn.
baxxie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 dec 2007, 12:58

Nu de problemen opgelost zijn ben ik er ook heel tevreden over.
Op speedtest.net kom ik altijd uit op 1.8Mbit/15Mbit. Ook over de stabiliteit ben ik heel tevreden nu.
Maar als het beschikbaar wordt in jouw buurt zou ik ook wel even wachten tot je zeker bent dat de eventuele problemen opgelost zijn.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ik leg mijn boontjes te week op een eventuele VDSL2 aansluiting...
evert_
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2008, 07:51

Hmmm, het begint wel erg lang te duren. Toen ik een tijd geleden naar dommel belde zou ik normaal gezien half maar cityconnect hebben, deze datum is weeral voorbij en ik heb nog niets gehoord. Zeker omdat ik de laatste tijd om upload zeer intensief gebruik (voor degene die direct aan torrents denken, neen, het zijn legale gameservers voor onze clan). Ook betaal nu ik weer een maand het dubbele van wat cityconnect me zou kosten :-( .

Zijn er al bestaande klanten die geupgrade zijn van netconnect naar cityconnect en/of heeft er iemand een schatting wanneer ik me aan cityconnect kan verwachten ?

Hopelijk zijn de stabiliteitsproblemen opgelost, al zie ik hier af en toe een smokeping voorbijkomen die toch nog niet helemaal in orde is :?. Zeker nu ze binnenkort in de volgende steden al gaan beginnen met cityconnect zou ik liever hebben dat het daarvoor in orde is, dat gaat weer een erg drukke periode worden voor dommel, waarin voor klanten de helpdesk moeilijker te bereiken zal zijn :P.

Ik woon zelf aan de 'sint maartenshallen' (in de van monsstraat), durft er iemand een schatting te maken aan welke upload/downloadsnelheid ik me kan verwachten ? Ik heb op het moment een linksys adsl2(+) modem/router, dus ik gok dat 1mbit up wel haalbaar is. Tegen dan eens kijken of het de moeite is om een nieuwe modem te kopen om die 3mbit upload te kunnen gebruiken :).

/me blijft ongeduldig afwachten, stiekem toch gehoopt om op mijn verjaardag paar dagen geleden cityconnect te hebben :oops: .
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

evert_ schreef:
...

Zijn er al bestaande klanten die geupgrade zijn van netconnect naar cityconnect en/of heeft er iemand een schatting wanneer ik me aan cityconnect kan verwachten ?

...



de voorlaatste keer dat ik geïnformeerd heb naar de mogelijke datum van overstap meldde men mij vanaf 15/2. Begin maart heb ik nog eens geïnformeerd, maar geen antwoord gekregen.

Ondertussen was ik het wachten ook meer dan beu. Ik dacht dan maar zelf mijn overstap te regelen, dus heb ik 6 werkdagen geleden mijn netconnect contract opgezegd (met in de mail de duidelijke intentie om zodra de annulatie rond is, cityconnect te bestellen). Ook hierop nog geen antwoord gehad...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Opzeg doet je best niet via email maar via aangetekend schrijven.
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

normaal gezien is dat inderdaad het geval.

In het contract staat echter vermeld dat elke emailcommunicatie van je geregistreerde mailadres naar [email protected] equivalent is aan een aangetekend schrijven, dus leek het me niet nodig om tijd en geld te verspillen aan het versturen van een aangetekende brief.
Gebruikersavatar
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 575
Lid geworden op: 22 jul 2004, 18:04
Bedankt: 3 keer

Iemand al opgemerkt dat de controle panel een extra optie heeft:
switch your account to cityconnect:
cityconnect migration: migration not yet requested
OmarH
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 03 jan 2008, 14:11

idd zag het ook net...
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mij staat het ook blijkbaar...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zelete schreef:Bij mij staat het ook blijkbaar...


en wat voor nut heeft dit als het enkel maar voor de grootsteden is ?
Of zijn er grote veranderingen op komst ?


switch to cityconnect not possible

we are sorry to inform you that the switch to one of our cityconnect accounts is currently not possible at your location.please check back regularly to see when this situation should change for your line.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Zou het miss iets te maken kunnen hebben met Adsl2+ vanaf 1 juli die Belgacom zou leveren aan de olo's? in principe zou ook Dommel ineens een soort CityConnect kunnen leveren over heel Belgie.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Patje schreef:Zou het miss iets te maken kunnen hebben met Adsl2+ vanaf 1 juli die Belgacom zou leveren aan de olo's? in principe zou ook Dommel ineens een soort CityConnect kunnen leveren over heel Belgie.
Ja, CityConnect met de prijzen van NetConnect ofzo.
evert_
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2008, 07:51

Arqentus schreef:Iemand al opgemerkt dat de controle panel een extra optie heeft:
switch your account to cityconnect:
cityconnect migration: migration not yet requested


Hehe, best grappig, ik maak hier een post waarin ik wat frustraties van me afschrijf en de volgende dag staat er die knop in het admin panel :P. Hopelijk duurt het nu niet meer te lang, ik heb de change iig al aangevraagd :).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ja, CityConnect met de prijzen van NetConnect ofzo.


Lijkt mij dus ook het meest logische, ofwel gaan ze er een nieuwe productlijn bijnemen (de die voorzien voor VDSL2 wat toch nog even kan duren). Belgacom gaat proberen om de prijs van ADSL2+ vrij hoog te houden, kwestie dat ze niet zo heel gek zijn van het idee.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Heeft er iemand een idee wanneer CityConnect in Mechelen beschikbaar zou zijn? Als ik mijn telefoonnummer op hun website ingeef, krijg ik "binnen enkele weken" als antwoord, maar ja, da's weer zo'n vaag begrip.
Gebruikersavatar
Nikon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 30 maa 2007, 09:29

met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:

leuven -- beschikbaar nu
kessel-lo -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
sint-truiden -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
hasselt -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
lier -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
antwerpen -- beschikbaar vanaf 01/07
gent -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
oostende -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
mechelen -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
meer steden zullen toegevoegd worden op 01/10/2008.

vanaf deze data zal het homeconnect all-in-one pakket op deze locaties opgeleverd worden met een maximale snelheid van 24 mbit/sec.
u kan op onze website http://www.dommel.com nakijken of uw telefoonnummer in aanmerking komt voor cityconnect.
binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Nikon schreef:
met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:

leuven -- beschikbaar nu
kessel-lo -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
sint-truiden -- beschikbaar vanaf 01/05/2008
hasselt -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
lier -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
antwerpen -- beschikbaar vanaf 01/07
gent -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
oostende -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
mechelen -- beschikbaar vanaf 01/07/2008
meer steden zullen toegevoegd worden op 01/10/2008.

vanaf deze data zal het homeconnect all-in-one pakket op deze locaties opgeleverd worden met een maximale snelheid van 24 mbit/sec.
u kan op onze website http://www.dommel.com nakijken of uw telefoonnummer in aanmerking komt voor cityconnect.
binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.


Hmmm, even een vaststelling. Bij de lancering van hun CityConnect stond de stad Kortrijk in het lijstje van steden die zouden volgen. Maar ik zie hier dat er reeds tal van andere steden zijn bijgekomen (lier, Mechelen, Oostende, ...) en dat Kortrijk eraf is gevallen. Ook in de andere lijstjes die de laatste tijd verschenen zijn gezien dat Kortrijk als ADSL2+ stad wordt overgeslagen. En dat voor een stad met zoveel equivalent en mogelijkheden tot het aantal nieuwe klanten, is niet voor niets de eerste Eurometropool van Europa. :roll: Nu ja, er zal wel een uitleg voor te vinden zijn want het snellere Pure ADSL product van Tele2 werkte hier ook al niet.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Nikon, waar heb je die info vandaan? Ik heb op hun site gezocht, maar niet onmiddellijk iets gevonden... Hebben ze een "verborgen" nieuws-pagina, of kijk ik gewoon over de link?
evert_
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2008, 07:51

Je moet inloggen en dan links in het menu staat er een link naar nieuws & updates. Daar staat dit nieuwsbericht ;).
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Patje schreef:Zou het miss iets te maken kunnen hebben met Adsl2+ vanaf 1 juli die Belgacom zou leveren aan de olo's? in principe zou ook Dommel ineens een soort CityConnect kunnen leveren over heel Belgie.


zou kunnen, maar ik zou er niet te veel achter zoeken.

Dommel heeft van in het begin gezegd dat er een knop zou bij komen in de CRM toepassing en toen was die beslissing ivm BGC ADSL2+ nog niet genomen.
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

evert_ schreef:Je moet inloggen en dan links in het menu staat er een link naar nieuws & updates. Daar staat dit nieuwsbericht ;).

Wel raar dat je eerst moet inloggen om te kunnen zien wanneer je aansluitbaar bent hé. :-)

Trouwens, 01/07/2008, vind ik niet echt "binnen enkele weken", maar eerder "binnen enkele maanden". :-(
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Nikon schreef:binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.
[/quote]

Als ik dit hier zo lees is dit dan een snelheidsverhoging van de adsl accounts ?of wordt het een netconnect adsl2+ ?

als het adsl is verhoogt BGC zijn snelheden van hun adsl abbo’s binnen enkele weken ? (een van de hints van Hollebolle’s .BGC aprilmaand…?)

(enfin gewoon ff curieus, ik onderga het weeral maar es met mn brak 2.2 Mbit/s lijntje :cry: )
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zambo schreef:Hmmm, even een vaststelling. Bij de lancering van hun CityConnect stond de stad Kortrijk in het lijstje van steden die zouden volgen. Maar ik zie hier dat er reeds tal van andere steden zijn bijgekomen (lier, Mechelen, Oostende, ...) en dat Kortrijk eraf is gevallen. Ook in de andere lijstjes die de laatste tijd verschenen zijn gezien dat Kortrijk als ADSL2+ stad wordt overgeslagen. En dat voor een stad met zoveel equivalent en mogelijkheden tot het aantal nieuwe klanten, is niet voor niets de eerste Eurometropool van Europa. :roll: Nu ja, er zal wel een uitleg voor te vinden zijn want het snellere Pure ADSL product van Tele2 werkte hier ook al niet.


Nee nee ze willen u gewoon niet als klant en daar boet heel Kortrijk nu voor.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”