ben op zoek naar een systeem om een aantal toestellen die wired zijn aan te sluiten op mijn wireless netwerk. het is niet haalbaar er wireless netwerkkaarten in te stoppen. iemand enig idee ik vond al een Wireless-G Ethernet Bridge maar zoek eigenlijk iets met een hub ingebouwd
bedankt
wireless bridge to wired
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Een switch bedoel je , vermoed ik 
Met een Linksys WET54g lukt zoiets wel , er was vroeger zelfs een versie met ingebouwde 4poorts switch ... maar de reviews daarvan waren zo goed niet.
Je kan achter zo'n bridge altijd wel een switchje hangen ... maar echte superprestaties moet je daar niet van verwachten.

Met een Linksys WET54g lukt zoiets wel , er was vroeger zelfs een versie met ingebouwde 4poorts switch ... maar de reviews daarvan waren zo goed niet.
Je kan achter zo'n bridge altijd wel een switchje hangen ... maar echte superprestaties moet je daar niet van verwachten.
Floris Bakker for president!
- trobbelke
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
't is in ieder geval beter dan met meerdere clients te connecteren aan zo een goedkoop Access Point, dat haalt pas goed de snelheid naar beneden!cavecat schreef:Je kan achter zo'n bridge altijd wel een switchje hangen ... maar echte superprestaties moet je daar niet van verwachten.
das nochtans wel de bedoeling om er 1 fileserver en een printer aan te hangen.trobbelke schreef:'t is in ieder geval beter dan met meerdere clients te connecteren aan zo een goedkoop Access Point, dat haalt pas goed de snelheid naar beneden!cavecat schreef:Je kan achter zo'n bridge altijd wel een switchje hangen ... maar echte superprestaties moet je daar niet van verwachten.
materiaal is trouwens besteld
-
- Pro Member
- Contacteer:
Server over Wifi 54g ?
Als daar veel traffic over gaat , haalt dat de snelheid fameus naar beneden hoor.
Normaal zet je je servers best zo kort mogelijk bij de kern van je netwerk zodat de prestatie voor iedereen optimaal is.
Als daar veel traffic over gaat , haalt dat de snelheid fameus naar beneden hoor.
Normaal zet je je servers best zo kort mogelijk bij de kern van je netwerk zodat de prestatie voor iedereen optimaal is.
volledig mee akoord ik kan echte geen kabel trekken tussen mijn internetaansluiting en mijn bureau.cavecat schreef:Server over Wifi 54g ?
-
- Pro Member
- Contacteer:
Ik heb daarstraks 4 Pcs aangesloten via elk een aparte WET54g en zo geinstalleerd. (RIS)
De eerste : ging prima
De Tweede : trager
de derde en vierde failden omdat die accesspoint al volledig overbelast was.
Als uw server echt veel traffic haalt ..
Dit gedrag zou je ook moeten hebben bij het aansluiten van 4 wireless toestellen op je access point heeft dus op zich niks te maken met de bridge functionaliteitcavecat schreef:Ik heb daarstraks 4 Pcs aangesloten via elk een aparte WET54g en zo geinstalleerd. (RIS)
de server is puur als web server en speeltje bedoeld niet voor massale datatrafiek
groeten
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wireless is nog steeds een shared medium... maar één WET54 met een switch en vier (of meer) PC's gaat beter werken dan vier aparte WET54's.cavecat schreef:Ik heb daarstraks 4 Pcs aangesloten via elk een aparte WET54g en zo geinstalleerd. (RIS)
-
- Pro Member
- Contacteer:
Ik bedoelde vooral dat als je server veel traffic haalt , er voor de rest niet veel overblijft ... Met de rest , zijnde andere apparaten die op die AP aanloggen.
-
- Elite Poster
gertd: hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost?
Ik heb verleden weekend zitten proberen om een wireless bridge op te zetten met een Linksys WRT54G v5.1 (voorzien van DD-WRT micro edition firmware) maar ben er niet in geslaagd ...
Ik heb zowel client bridge als WDS geprobeerd ... niks
Alles lukt qua config, maar hij weigert om in de site survey mijn huidige AP te zien ... de AP's van de buren zie ik wel
Misschien tijd om die 'ouwe' LevelOne te vervangen door iets nieuwers ...
Ik heb verleden weekend zitten proberen om een wireless bridge op te zetten met een Linksys WRT54G v5.1 (voorzien van DD-WRT micro edition firmware) maar ben er niet in geslaagd ...
Ik heb zowel client bridge als WDS geprobeerd ... niks

Alles lukt qua config, maar hij weigert om in de site survey mijn huidige AP te zien ... de AP's van de buren zie ik wel

Misschien tijd om die 'ouwe' LevelOne te vervangen door iets nieuwers ...
-
- Deel van't meubilair
En heeft je huidige AP ondersteuning voor WDS ?Sven.VdS schreef:Alles lukt qua config, maar hij weigert om in de site survey mijn huidige AP te zien ... de AP's van de buren zie ik wel![]()
Voor zover ik het begrijp moeten beide toestellen die mogelijkheid hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 13 keer
ik heb gisteren hetzelfde opgezet met mijn wrt54g v2.2 wel voorzien van volledige ddwrt versie. ik heb de wiki gevolgd van op de website van dd-wrt en gekozen voor de repeater-bridge daar ik ook nog wilde draadloos connecteren op die router. misschien moet je deze ook eens volgen. Wel vreemd dat je router de huidige ap niet ziet, broadcast hij wel het ssid?Sven.VdS schreef:gertd: hoe heb je het nu uiteindelijk opgelost?
mijn oplossing
telenet modem ==> linksys 150 N router (wired verbonden met mijn voip telefoon)
wireless
laptop
WET54G wired to 5 poort linksys switch wired to fileserver and printer
clean isntall
andere optie die je kan nemen is de WET200 gebruiken die gebruikt de N standaard waardoor je sneller zou moeten kunnen werken. Het prijsverschil is niet enorm groot
groeten
wireless
laptop
WET54G wired to 5 poort linksys switch wired to fileserver and printer
clean isntall
andere optie die je kan nemen is de WET200 gebruiken die gebruikt de N standaard waardoor je sneller zou moeten kunnen werken. Het prijsverschil is niet enorm groot
groeten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
mijn oplossing...gertd schreef:mijn oplossing
groeten
+- 15 euro voor 2 foneras (shop.fon.com)
zet er ROBIN op (www.blogin.it) beide
sluit de een op je telenet modem
de andere op je pc (lan)
de 1 detecteert de telenet modem en gaat automagisch in gateway mode
de andere gaat in clientmode en geeft een ip voor 128pc's (als je er dus een switch tussenplaatst)...
heb ondertussen een 3de fonera bijgezet op een verdieping hoger en die zal zelf zoeken naar een van de andere 2 foneras en dan zo naar het internet...
je kunt zo wel 100den foneras aan elkaar hangen...
wel moet je je "server"-ip goed definieren dmv hosts file of interne dns...
want elke "mesh" -node heeft zijn eigen iprange....een "broadcast" blijft dus beperkt tot alles achter zo 1 meshnode (en dus minder belasting van je wifi...
zolang er minstens 1 werkende gateway node is... blijft je mesh goed draaien
je kunt ook je "mesh" registreren op http://www.open-mesh.com
t'is iets beter dan meraki

...
voorbeeld : http://www.open-mesh.com/overview.php?id=stephan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ok, ik volg dit stukje even nietskynetbbs schreef: wel moet je je "server"-ip goed definieren dmv hosts file of interne dns...
want elke "mesh" -node heeft zijn eigen iprange....

Maar wat bedoel je als je zegt dat je je server IP goed moet definieren in je hostfile of interne dns? Wat moet je naar wat doen resolven dan? En waarom?
-
- Elite Poster
in bovenstaande voorbeeld wou m'n een "fileserver" draadloos beschikbaar stellen...NickG schreef:Ok, ik volg dit stukje even nietskynetbbs schreef: wel moet je je "server"-ip goed definieren dmv hosts file of interne dns...
want elke "mesh" -node heeft zijn eigen iprange....Lijkt me wel een bruikbare en vooral goedkope manier om een simpel draadloos netwerkje te krijgen over al je verdiepen van je huis => Lees: i'm interested
Maar wat bedoel je als je zegt dat je je server IP goed moet definieren in je hostfile of interne dns? Wat moet je naar wat doen resolven dan? En waarom?
meeste mensen gaan ervan uit dat je 1 ip range hebt...en dat je dus in je netwerk neighbourhood die server ziet sstaan (broadcast blijft in die 1 iprange)...
bij meshing hebben ze elke "node" voorzien van een eigen iprange...dus dan blijft je broadcast beperkt tot alles binnen dezelfde wifi range en niet daarbuiten...terwijl die server op mesh node 3 kan steken...
dus ipv \\server\share moet je \\10.121.11.1\share intoetsen....
oftewel op al je pc's een DNS instellen die zegt dat "server" als ip 10.121.11.1 heeft....
oftewel in je system32/etc/hosts file overal dit specifieren
ik geloof dat "upnp" gevallen wel perfect rondgestuurd worden...dus als je zo'n "lan"harddisk hebt zal de ssdp discovery tool die wel vinden denk ik in windows xp sp2+...
-
- Elite Poster
da's denk ik correct, en nu kan ik volgen wat je wou zeggenskynetbbs schreef: ik geloof dat "upnp" gevallen wel perfect rondgestuurd worden...dus als je zo'n "lan"harddisk hebt zal de ssdp discovery tool die wel vinden denk ik in windows xp sp2+...

Kan je DNS requests van elke "node" niet laten forwarden naar de gateway? Niet dat het voor mij noodzakelijk is, maar ik vroeg het me gewoon af. Hoe ver kan je die "nodes" trouwens zelf configureren?
-
- Elite Poster
NickG schreef:da's denk ik correct, en nu kan ik volgen wat je wou zeggenskynetbbs schreef: ik geloof dat "upnp" gevallen wel perfect rondgestuurd worden...dus als je zo'n "lan"harddisk hebt zal de ssdp discovery tool die wel vinden denk ik in windows xp sp2+...![]()
Kan je DNS requests van elke "node" niet laten forwarden naar de gateway? Niet dat het voor mij noodzakelijk is, maar ik vroeg het me gewoon af. Hoe ver kan je die "nodes" trouwens zelf configureren?
instelbaar:
of je 1 of 2 wireless signalen wilt
of je op 1 of beiden WPA signaal wilt
of je op 1 van beide een "splash" page wilt tonen
of je op 1 van beide een "redirect" wil doen naar bepaalde url
je kunt ook nog een "mac" lijst toevoegen zodat niet iedereen erop kan (as if that's security)
wat wil je voor de rest nog configgen?
-
- Elite Poster
@R2504: yep, maar heel summier eigenlijk ... je kan 'm instellen maar er is enkel de mogelijkheid om het aan te vinken en het mac adres van de anders AP in te vullen ..
@gimic: SSID broadcast staat idd aan
Ik zou als test wel willen overwegen om een 2e linksys te kopen (de WRT54GL dan) maar dat is weer zo'n domme kost voor wat het uiteindelijk maar moet doen.
Ik heb m'n servers uit warmte-overwegingen uit de kelder moeten halen (de patatten begonnen er van te weten
) en in de veranda gezet (voorlopig lekker fris) maar ik heb daar geen netwerk aansluitingen.
Kan je achter zo'n homeplug gevallen een switch hangen? Ik begin te denken dat dat misschien de snelste en makkelijkste oplossing is .. alhoewel die dingen nu ook weer niet gratis zijn..
@gimic: SSID broadcast staat idd aan
Ik zou als test wel willen overwegen om een 2e linksys te kopen (de WRT54GL dan) maar dat is weer zo'n domme kost voor wat het uiteindelijk maar moet doen.
Ik heb m'n servers uit warmte-overwegingen uit de kelder moeten halen (de patatten begonnen er van te weten

Kan je achter zo'n homeplug gevallen een switch hangen? Ik begin te denken dat dat misschien de snelste en makkelijkste oplossing is .. alhoewel die dingen nu ook weer niet gratis zijn..

-
- Elite Poster
Ik zie al een rack in uw veranda staanSven.VdS schreef:Ik heb m'n servers uit warmte-overwegingen uit de kelder moeten halen (de patatten begonnen er van te weten) en in de veranda gezet (voorlopig lekker fris) maar ik heb daar geen netwerk aansluitingen.

-
- Deel van't meubilair
Die van mij staat op zolder... maar hoor hem 's nachts nog tot op de slaapkamerSven.VdS schreef:Ik heb m'n servers uit warmte-overwegingen uit de kelder moeten halen

Ja, uiteindelijk is dat ook maar een ethernet bridge.Sven.VdS schreef:Kan je achter zo'n homeplug gevallen een switch hangen?
-
- Elite Poster
Het zijn pedestal servers, dus gelukkig geen rack naar boven moeten sleuren 
Die nieuwe Compaq servers maken bijna geen herrie meer eigenlijk .. als ik de veranda deur tegen zet (netwerkkabel zit er tussen momenteel
) dan hoor ik ze al niet meer in de keuken, en die deur is een simpele binnendeur met enkel glas ...

Die nieuwe Compaq servers maken bijna geen herrie meer eigenlijk .. als ik de veranda deur tegen zet (netwerkkabel zit er tussen momenteel