Ik heb hier wat gezocht op het forum maar niet echt relevante topics gevonden dus bij deze zelf eentje geopend.
In mijn zoektocht om het leven steeds goedkoper te maken en er zelf zoveel mogelijk aan over te houden belandde ik op de Amerikaanse webshops. Zoals de meesten hier wel zullen weten kan je het gros van producten zoals electronica en kledij ginder verkrijgen aan hele lage prijzen, neem hierbij de lage dollarkoers nog even in gedachte en je beseft snel dat het extra voordelig zou zijn om ginder je spulletjes te bestellen.
Maar natuurlijke is er ook een keerzijde aan de medaille. Om te beginnen heb ik al op enkele boards gelezen dat de mogelijkheid bestaat dat je hier meteen 21% BTW moet betalen op product (afhankelijk van type?).
Verder heb ik vernomen dat wanneer de douane je pakketje onder handen neemt je nog invoertaksen krijgt aangesmeerd die zich meestal situeren rond de 30% van de waarde. Bovendien mag je ook nog eens opdraaien voor de douanekosten.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog altijd de verzendingskosten maar die heb je vaak al ingecalculeerd en die vallen ook meestal wel mee.
Om hieraan te ontlopen zou er een mogelijkheid bestaan om via een contactpersoon ter plaatse je pakketje te kunnen laten opsturen als 'gift', de waarde mag dan wel niet meer zijn dan 22 $.
Je kan je product ook door een contactpersoon uit de verpakking laten halen en laten opsturen als 2e hands, maar wanneer je enkele producten van hetzelfde type bestelt om hier van de hand te doen valt deze optie ook al weg.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben en hoe pakken jullie dit dan aan?
Webshoppen & Invoertaksen
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Idem, ik heb het afgeleerd om items uit de VS te laten komen, komt vaak duurder uit dan uit een goedkoop EU-land (.de of .nl bv.).
Uiteraard geldt dit enkel voor items die hier weldegelijk ook te krijgen zijn en die ietsofwat waarde hebben (meer dan 22$, je geeft het zelf al aan). Voor andere zaken maak ik wel af en toe een uitzondering...
DealExtreme is bv. erg leuk voor prullaria.
Uiteraard geldt dit enkel voor items die hier weldegelijk ook te krijgen zijn en die ietsofwat waarde hebben (meer dan 22$, je geeft het zelf al aan). Voor andere zaken maak ik wel af en toe een uitzondering...
DealExtreme is bv. erg leuk voor prullaria.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
True, edoch opgelet voor:Devilex schreef:Ik ben nu verzeild op Chinese webshops en die prijzen zijn gewoon nog gekker, soms zelfs de helft goedkoper op cellphones.
1) brol
2) fakes
3) de bovenvermelde belasting, taksen en kosten
Zelfde geldt trouwens voor DealExtreme en de gekende eBay "shops" hoor.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burger ... /index.htm
Dit is enkel voor aankopen buiten de leden van de EG, .. binnen de EG is vrij verkeer van goederen !
Dit is enkel voor aankopen buiten de leden van de EG, .. binnen de EG is vrij verkeer van goederen !
Laatst gewijzigd door Ofloo 12 feb 2008, 15:44, in totaal 1 gewijzigd.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Probeer vooral niet de dienst even te mailen over exacte tarieven. De laatste keer dat ik dat gedaan heb was mijn neus er af en kreeg ik een vreselijk ingewikkelde mail met termen die alleen ambtenaren begrijpen.Ofloo schreef:http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm
(heb toen maar gegokt en gewonnen )
- brooklyn
- Elite Poster
voor mij niks meer uit de usa , niks dan last met de douane + extra tax
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
De EG bestaat toch al een paar jaar niet meer hé. 't is nu de EU.Ofloo schreef:http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm
sites waar ik zonder importkosten bestel
www.dvdpacific.om
www.rightstuf.com
www.dealextreme.com
dvdpacific shipt met swedish post, geen extra kosten
rightstuf is usps, ook geen extra kosten
www.dvdpacific.om
www.rightstuf.com
www.dealextreme.com
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Vooral NIET als gift laten versturen!
Examen Douane beamten.
Vraag 1 :
Hoe herken je pakjes die in de vs veel te goedkoop aangekocht zijn?
Er staat gift op natuurlijk!
Een tip die ik kan geven is :
1. Vraag nadrukkelijk om het pakje NIET als gift te versturen.
2. Vraag om geen gegevens op het pakje te tonen die aan een webshop gerelateerd kunnen worden.
Examen Douane beamten.
Vraag 1 :
Hoe herken je pakjes die in de vs veel te goedkoop aangekocht zijn?
Er staat gift op natuurlijk!
Een tip die ik kan geven is :
1. Vraag nadrukkelijk om het pakje NIET als gift te versturen.
2. Vraag om geen gegevens op het pakje te tonen die aan een webshop gerelateerd kunnen worden.
-
- Pro Member
Ik heb (nog) geen problemen ondervonden met
- boeken van amazon.com
- dvd's en games van dvdboxoffice.com (Canada; ik heb trouwens de indruk dat zij via Duitsland versturen).
- boeken van amazon.com
- dvd's en games van dvdboxoffice.com (Canada; ik heb trouwens de indruk dat zij via Duitsland versturen).
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Absoluut. Toch in de meeste gevallen (en je doet sowiso al profijt met het (helaas nu hoger) Duits BTW-tarief).Devilex schreef:Weet er iemand of er een duidelijk prijsverschil is tussen een Belgische en een Duitse mediamarkt?
-
- Pro Member
Heb al zaken besteld van America tot China, en nooit geen problemen gehad.
Heb ook al een RC benzine auto besteld vanuit US, en ook dit was geen probleem (grote doos) stond 49$ als ik me niet vergis.
Anywayz, alleen maar goede ervaringen.
Pas nog 2 citizen horloges besteld, voor 250€ thuis geleverd het stuk, 1 voor pa en 1 voor schoonbroer.
kosten hier makkelijk 500€ het stuk.
Heb ook al een RC benzine auto besteld vanuit US, en ook dit was geen probleem (grote doos) stond 49$ als ik me niet vergis.
Anywayz, alleen maar goede ervaringen.
Pas nog 2 citizen horloges besteld, voor 250€ thuis geleverd het stuk, 1 voor pa en 1 voor schoonbroer.
kosten hier makkelijk 500€ het stuk.
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Interessant om volgen zeker wel, doch dit lost het probleem van de TS niet op: hier wordt via DHL verstuurd en die zijn niet alleen enorm duur, maar rekenen ook per definitie de extra kosten (BTW & taksen) aan.LaundroMat schreef:Dit lijkt me interessant om te volgen: Shipping goods from the US to Europe via Borderlinx.
Maar wel leuk voor zaken die je normaalgezien niet tot in België krijgt...
Zelf had ik al eens via http://www.fromus2eu.nl/ gehoord, maar de kostprijs van het verzenden is toch echt vrij hoog en je moet dus inderdaad al héél wat goods verschepen om het interessant te maken...
ooh. shiny.
- Ofloo
- Elite Poster
Meestal betaal ik rond de 10 euro hoe dat juist zit weet ik ook niet, .. volgens mij rekenen ze nog administratie kosten aan, het gaat dan wel over een bedrag onder de 50 euro.cloink schreef:Probeer vooral niet de dienst even te mailen over exacte tarieven. De laatste keer dat ik dat gedaan heb was mijn neus er af en kreeg ik een vreselijk ingewikkelde mail met termen die alleen ambtenaren begrijpen.Ofloo schreef:http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm
(heb toen maar gegokt en gewonnen )
- DarthDavy
- Premium Member
- Contacteer:
Een particulier in de USA zoeken die u het gewoon osptuurt. Geen factuur, geen invoerkosten,...
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- Ofloo
- Elite Poster
waarschijnlijk omdat het bedrag van het product onder de 22 euro blijft !punkfreak schreef:sites waar ik zonder importkosten bestel
www.dvdpacific.om
www.rightstuf.com
www.dealextreme.com
- Ofloo
- Elite Poster
Als een particulier verzend moet de waarde onder de 45 euro liggen als ik het mij goed herinner, nu weet ik niet hoe ze dit doen als er niets opstaat, ..DarthDavy schreef:Een particulier in de USA zoeken die u het gewoon osptuurt. Geen factuur, geen invoerkosten,...
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Laatst was ik in New York voor een beurs en ik heb vooraf goederen besteld van verschillende webshops en laten toekomen op het hotel waar ik verbleef.
Achter 2 dagen waren alle pakketten toegekomen.
Om te gaan had ik 2 volle valiezen met onder andere stalen voor die beurs.
Voor terug te keren had ik één en een halve valies mee met kleren en andere goederen die in US aangekocht waren. Aan de douane in België vroegen ze me nog of ik iets aan te geven had van aankopen maar ik zei gewoon van niet en ze lieten me door zonder enige controle. Ik viel wel op met 2 grote valiezen en een ferme rugzak
Voor de rest, enkel ervaring met NL/DE/FR webshops met levering tot aan m'n deur in BE.
Achter 2 dagen waren alle pakketten toegekomen.
Om te gaan had ik 2 volle valiezen met onder andere stalen voor die beurs.
Voor terug te keren had ik één en een halve valies mee met kleren en andere goederen die in US aangekocht waren. Aan de douane in België vroegen ze me nog of ik iets aan te geven had van aankopen maar ik zei gewoon van niet en ze lieten me door zonder enige controle. Ik viel wel op met 2 grote valiezen en een ferme rugzak
Voor de rest, enkel ervaring met NL/DE/FR webshops met levering tot aan m'n deur in BE.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Hoe zit het juist met die 2e hands goederen?
Ik heb enkele weken geleden wat Dell wisselstukken voor mijn notebook laten overkomen en blijkbaar hebben de vuilaards van de douane nieuwe trukken gevonden. De koerier dropt gewoon het pakje ... het factuur krijg je met overschrijvingsformulier enkele weken later in de bus Je hebt dus zelfs niet meer de mogelijkheid om het pakje te weigeren.
Kan ik dit ergens aanvechten? Ik zal straks eens nakijken wat er juist vermeld stond op het bijgevoegde douane formulier, maar ik weet nog wel dat het codes waren.
Ik heb enkele weken geleden wat Dell wisselstukken voor mijn notebook laten overkomen en blijkbaar hebben de vuilaards van de douane nieuwe trukken gevonden. De koerier dropt gewoon het pakje ... het factuur krijg je met overschrijvingsformulier enkele weken later in de bus Je hebt dus zelfs niet meer de mogelijkheid om het pakje te weigeren.
Kan ik dit ergens aanvechten? Ik zal straks eens nakijken wat er juist vermeld stond op het bijgevoegde douane formulier, maar ik weet nog wel dat het codes waren.