Bomanews met ADSL ...

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
KeKke
Starter
Starter

okay ik heb dus Boma News gedownload, is het waar dat dit ook gaat met ADSL lijntje of heb ik het mis? en enkele tips zijn altijd welkom :roll:
There is no knowledge that is not power!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kreeg het niet aan de praat. Ik kreeg geen enkele post in zijn geheel binnen en dat liep regelmatig eens vast ook, maar da zal aan mijn PC liggen. Ik ken er niet veel die b-news hebben kunnen doen werken met ADSL, maja, mss kan het toch. Ik kan e niet veel helpen hiermee, wou dit enkel maar even laten weten.
All Your Base
Plus Member
Plus Member

Is bommanews dan echt zoveel beter voor niet-telenetgebruikers dan de bestaande news-clients?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm ik twijfel erook wel degelijk aan of dat zoveel beter is voor niet-telenetters. Met mijn gewone newsclients (OutlookEx) heb ik geen enkel probleem om de nieuwsgroepen te raadplegen. Met Bomma-news lukt het me ook niet om een connectie met news.skynet.be tot stand te brengen.

Sub Zero dat vastlopen: idem dito
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik heb al vaak gelezen dat bomma news helemaal niet zo goed is (nog nooit zelf getest).
Als je iets goed en gratis wil voor binaries moet je eens zoeken naar xnews.
NuKeM
d_weazel
Starter
Starter
Contacteer:

Ik heb al wel veel gehoord van bommanews, maar wa is da nu eigenlijk?

sorry n°°b-vraagje waarschijnlijk...
en wat is er zoal te vinden op news.skynet.be

das nog allemaal 1 zwart gat voor mij...
-- Birdie Birdie in da sky, dropped a poopy in my eye, I'm not mad, I'm not sad, I'm just happy cows can't fly --
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

d_weazel,

normaal zou je op nieuwsservers vanalles kunnen vinden. DIVXen, programma's, andere bestanden, afbeeldingen, ... al dan niet legaal. Het voordeel van de nieuwsservers zou moeten de snelheid zijn, want je kan aan de volle snelheid van je lijn downen (als de server dit aankan). Dit in tegenstelling tot p-2-p programma's zoals kazaa en winmx. Als iemand iets post, vb een film, dan kan jij die afhalen, maar iemand moet dat eerst er op zetten. Bommanews is een programma dat je kan gebruiken om die nieuwsserver te raadplegen, zo kan je zien wat er allemaal op staat, desnoods zelf iets posten. Ik hoop dat dit een antwoord is op jouw vraag.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan deze nieuwsgroepen naast Bommanews -waarmee het klaarblijkelijk niet zo schitterend gaat- ook raadplegen via outlook express. Gewoon als news-account: news.skynet.be en je login gegevens invullen.
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo

Voor die news server heb je je login gegevens toch niet nodig. Heb dat ooit eens uitgetest door login en paswoord wel in te geven en toen kreeg ik geen verbinding meer met news.skynet.be.
Je kan enkel op die nieuws server binnen als je internet-verbinding gebeurt via Skynet (of Belgacom.net of zo).

met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Polleke gelijk heb je, gebruik die news server niet zoveel dacht dat ik de login gegevens wel ingegeven had en dat het werkte, maar ge moogt ze dus niet ingeven of het werkt niet!!!!

thx polleke - beke te snel willen zijn :oops: -

Idd van een andere account (telenet, pi, ...) kan je normaal gezien niet op de news-server van Skynet.
4ng3l
Member
Member

Ik ga hier is ff een misverstand uit de wereld helpen hè :).
Telenet gebruikers posten hun binaries "local", wat wil zeggen dat alleen mensen van dezelfde provider (pandora dus) deze posts kunnen zien. Dit posten doen ze meestal met bommanews dat deze berichten standaard local post en encodeert. Om nu als telenet gebruiker deze posts te downloaden zoek je deze eerst met een normale newsreader zoals agent, newsbin (of zelfs outlook expres, wat toch niet echt aan te raden valt). Eens ze gevonden hebben wat ze willen gebruiken ze bomma-news om deze geëncodeerde berichten te downloaden en tegelijk te decoderen.

Spijtige van heel deze zaak is dat wij en iedereen die een andere provider dan pandora heeft, niet kunnen meegenieten van deze posts. En dus heeft het voor ons ook totaal geen zin om bomma-news te gaan gebruiken. Om de 'normale' usenet binaries te downloaden raad ik dan ook agent of newsbin aan.

Greetingz,

4ng3l
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

100% akkoord dat is wat ik noem ne goeie uitleg se bomanews is enkel voor telenet klanten ik heb al verhaaltjes gehoord dat er een adsl variant zou zijn maar of dit waar is of hoe dat werkt ik zou het niet weten kan je misschien best eens vragen op het "officiele" skynet forum

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

4ng3l,

ben het ook volledig eens met je, maar zoals Erik zegt zouden sommige dit ook aan het werk gekregen hebben met adsl? Hoe vraag het me niet, want mij lukt het niet. Maar het is idd een héél goede en volledige uitleg!

Nice job.
4ng3l
Member
Member

Laat het me in ieder geval weten als je mocht ontdekt hebben of het al dan niet kan en hoe dat dan werkt.

Greetingz,
4ng3l
Ronald VR
Starter
Starter

Ik heb dit prog een tijdje hier op staan en tot vandaag heeft het gewerkt,
Maar vandaag lukt het mij blijkbaar niet meer, hoe dat komt weet ik niet.

Edited by The Oddity
Gelieve de regels even na te lezen, geen verwijzingen of links naar warez en of illegale software.
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

Ik gebruikte voor de migratie naar 3.3 Mbs Binary news reader.
het prgramma was ok
en er stond wel veel op nieuwsgroepen
maar er waren veel niet-complete posts ed
en de snelheid was ook niet alles
ik ben dus niet echt favoriet om binaries van usenet af te halen
het is echter wel een goeie bron van informatie :!:
Tracer
Starter
Starter

Heb er ook eens naar aan het zoeken geweest.
Kwam toen op dit berichtje op het forum van skynet
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=33142

Heb het niet geprobeerd met Bommanews maar
ik werk met newsbinpro om binaries van nieuwsgroepen te downloaden en dit werkt perfect. :-)
aruna

ik heb een klein probleem met die newsbinpro...
zodra ik de berichten binnehaal...begint hij ze ook allemaal te downloade :-o
ik had dus de groep alt.binaries.mp3 binnegehaald en het duurde even en dus toen ik terug kwam (half uurtje later) had hij al voor 250 mb binnegehaald...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

aruna schreef:ik heb een klein probleem met die newsbinpro...
zodra ik de berichten binnehaal...begint hij ze ook allemaal te downloade :-o
ik had dus de groep alt.binaries.mp3 binnegehaald en het duurde even en dus toen ik terug kwam (half uurtje later) had hij al voor 250 mb binnegehaald...

Da's normaal, die headers kunnen wel eens zoveel kosten ja ...
alt.binaries.dvdr is bvb 750 mb aan enkel headers ...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Als je headers beu bent moet je maar eens uitkijken naar newsclients die nzb files ondersteunen.
Dat is namelijk de toekomst... vergeet XPAT, vergeet headers downloaden, ja, vergeet zelfs P2P networks zoals kazaa en emule!
In volgorde van kwaliteit (als je geen headers wil downloaden):

1) http://www.usenetjunkie.com
2) http://power.ftd.nu/download/PowerFTD_0.8b.zip
3) .. een hele boel clients

Persoonlijk gebruik ik enkel nummer 1. Deze is echt super handig en de dienst is nog altijd gratis. Het enige dat je moet doen is een search field invullen en hij zoekt voor jou door 65,000 newsgroups naar jouw searchstring. Ook kan je enkele newsservers invullen waardoor hij automatisch op een 2de server overschakeld als de file niet of niet volledig op je eerste keuze staat.
Eigenlijk is er niet zoveel verschil tov van kazaa en anderen in gebruiksgemak gezien... het gaat alleen VEEL sneller, het aanbod is VEEL groter, VEEL minder fakes, MAAR wel een tijdslimiet op de bestanden (afhankelijk van de retentie van je newsserver).

Wel niet vergeten dat je geen illegale dingen mag downloaden, want die vind je daar natuurlijk bij de vleet!
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”