"BelgacomTV nog niet mogelijk" ?!

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
*TW*
Starter
Starter

Beste,

Gezien we net verhuist zijn en reeds bij Belgacom zitten voor telefonie en internet (ADSL Go), ben ik door de technieker die de aansluiting kwam regelen overtuigt geraakt om ook over te stappen voor televisie. Volgens hem was het totaalplaatje dan niet alleen goedkoper (als je zoals wij reeds adsl hebt uiteraard), maar zouden we ook automatisch overgezet worden op een VDSL-lijn aan adsl-snelheid. ("verbindingssnelheid zou zeker gehaald worden, is niet zeker bij je huidige adsl-lijn omdat je ver van de centrale zit.")

Bon, ik dus naar de Belgacom winkel: blijkt dat we Belgacom TV nog niet kunnen aansluiten?! Dit is tegenstrijdig met wat de technieker ons zei. Zou het kunnen dat het computersysteem dat de aansluitbaarheid checkt (in de winkel) achterloopt op de werkelijkheid?

En ten tweede, zelfs al zou het kloppen dat we hier nog geen VDSL lijn kunnen nemen: kunnen we dan voorlopig tóch niet kiezen voor Belgacom TV op basis van een adsl-lijn? Want tenslotte lees ik in de brochure toch dat 'adsl' nodig is voor BGC-TV, geen vdsl. Ik weet dat het mijn verbindingssnelheid voor internet dan naar beneden haalt, maar dat neem ik er dan maar bij voorlopig...

Alvast bedankt voor een reactie!

Tom
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Best eens bellen naar de helpdesk. Zij kunnen het dan op basis van je telefoonnummer perfect checken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vermoedelijk is belgacom tv via adsl niet mogelijk wegens te ver vd centrale.

en VDSL is daar wellicht nog niet beschikbaar... dat zal die technieker misschien over het hoofd gezien hebben

maar bel eens voor zekerheid

mvg,
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt ook hier eens zien, indien niet te ver van de centrale, zoals xenne al schreef.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Ik vermoed ook dat je te ver van de centrale zal zitten om tv over adsl te krijgen.

Ik denk dat er in uw straat al wel vdsl voorzieningen zijn getroffen, maar dat deze nog niet in dienst zijn. Misschien daarom dat de technieker daarop is verder gegaan. Het zal in dat geval normaal niet meer lang duren voor dat je belgacomtv over vdsl kan krijgen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

opletten met deze toestanden want voor het zelfde geld haal je een hoop misery in huis. Belgacom kan in mijn ogen via de gewone adsl geen deftige tv aanbieden. Ken persoonlijk veel vrienden die het toch geprobeerd hebben en nu terug bij telenet zitten of tv vlaanderen.
*TW*
Starter
Starter

Even een posting met de stand van zaken...

Ik heb vanmorgen met de technieker gebeld die vrijdag onze aansluiting is komen regelen, had gelukkig z'n gsmnummer nog. Hij wist me te zeggen dat hij zeer duidelijk een volledige VDSL-infrastructuur gezien heeft in onze straat, maar het om commerciële of technische redenen bijvoorbeeld nog een tijdje kan duren vooraleer dit in het systeem beschikbaar wordt gesteld voor klanten. BelgacomTV via ADSL is bij ons inderdaad niet mogelijk omwille van de afstand tot de centrale...

Daarna nog gebeld naar de 0800-lijn waarop je BGC-TV kan bestellen, en zij bevestigde het voorgaande. "Normaal mag onze technieker zo'n informatie niet vrijgeven, maar het klopt idd dat VDSL er al aanwezig is. Nog maximaal een maand of twee geduld uitoefenen..."

We hebben dus besloten om onze geplande kabelaansluiting te annuleren, en die twee maand te overbruggen zonder tv. Back to basics ;)

Grtz,

Tom
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Een DVB-T ontvanger geeft je toch al EEN en kanvas/ketnet in digitaal, de rest van de zenders zijn toch maar reclame.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

xming schreef:Een DVB-T ontvanger geeft je toch al EEN en kanvas/ketnet in digitaal, de rest van de zenders zijn toch maar reclame.
Hehe, da's een gouden tip. Zo kijk ik ook TV.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

pm je nummer. ik kijk het dan eens na.
groetjes
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”