Europa argwanend over overname Scarlet

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Is Scarlet eigenlijk geen afsplitsing van KPN(lang geleden)??
Ik ben ook van mening dat KPN een betere kandidaat is dan Belgacom.KPN heeft nu Tele2 in handen,maar die hun voorwaarden kunnen toch niet tippen aan Scarlet,ik heb hier op Userbase ook al gelezen dat de kwaliteit van Tele2 nog slechter zou zijn dan die van Scarlet,dat zou betekenen dat KPN daar nog heel wat werk heeft.Ze hebben messchien nog de tijd niet gehad om zich met andere dingen bezig te houden??
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ooit, in een ver verleden, was KPN hier actief. Maar omdat ze het niet zagen zitten in België, hebben ze hun netwerk verkocht aan... jaja, Scarlet. Prijs: een appel en een ei.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Nu heeft KPN met Tele2 maar een kleine provider,ik had gedacht dat ze de abbo's van Tele2 zouden aanpassen en upgraden,maar daar is tot nu toe weinig van in huis gekomen,er zijn heel wat providers hier die betere voorwaarden geven dan Tele2.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Nu heeft KPN met Tele2 maar een kleine provider,ik had gedacht dat ze de abbo's van Tele2 zouden aanpassen en upgraden,maar daar is tot nu toe weinig van in huis gekomen,er zijn heel wat providers hier die betere voorwaarden geven dan Tele2.
Hah echt? Dewelke?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Tele2 heeft een snelheid van 4 of 12 mbps',en een volume 15gb dit voor 40,9€.Voor de vaste telefoon onbeperkt bellen erbij,kost 10€,samen kleine51€.
Ik heb hetzelde abbo. bij Scarlet(one 6) en ben daar heel tevreden over.
Betaal ook 51€,maar ik heb veel betere voorwaarden wat internet betreft toch.Als ge telefonie erbuiten laat zijn er volgens mij nogal wat providers die beter doen.Ik had gedacht dat KPN,als Hollandse provider het onderdeel internet heel wat intressanter zou maken........
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Tuurlijk niet, toen KPN nog actief was in 2003 vroeger, had het ook limieten van 10 GB dacht ik.
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Lord Utopia schreef:Tuurlijk niet, toen KPN nog actief was in 2003 vroeger, had het ook limieten van 10 GB dacht ik.
5 jaar geleden, in 2003 dus, waren er in Nederland en zo wat overal eigenlijk nog limieten.
Nu, 5 jaar later in 2008, is België al jaren zowat het enige land met overal limieten, om nog maar te zwijgen over hoe 'groot' ze zijn.

Conclusie, KPN zet zich dus naar de Belgische dominantie van belgacom en telenet én de kleine limieten en doorbreekt niet echt de markt (ttz geen limieten, zonder meerkost!, zoals in hun thuisland Nederland)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik denk dat ze gewoon met Tele2 doorgaan hoor, 15 GB limiet, maar dan een sterk prijsverschil.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Waarschijnlijk zijn ze zich ervan bewust dat,als de overname van Scarlet doorgaat ze zowat het enig alternatief zijn,(andere zijn resellers van Scarlet,of hun abbo.is alleen te krijgen in drukbevolkte gebieden vb e-leven of Dommel)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Tele2 heeft een snelheid van 4 of 12 mbps',en een volume 15gb dit voor 40,9€.Voor de vaste telefoon onbeperkt bellen erbij,kost 10€,samen kleine51€.
Ik heb hetzelde abbo. bij Scarlet(one 6) en ben daar heel tevreden over.
Betaal ook 51€,maar ik heb veel betere voorwaarden wat internet betreft toch.Als ge telefonie erbuiten laat zijn er volgens mij nogal wat providers die beter doen.Ik had gedacht dat KPN,als Hollandse provider het onderdeel internet heel wat intressanter zou maken........
Klopt Heb ik ook. Reken er 10€ bij (61€) en ik download onbeperkt. Heeft Scarlet dat ook? :) Heeft Scarlet telefonie? Capaciteitsproblemen heb ik nog nooit gehad bij Tele2 overigens... Scarlet daarentegen zie ik de ene na de andere post opduiken. Mijn voorkeur gaat dan naar Tele2 ;)
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ja, scarlet geeft ook telefonie.
dbr
Premium Member
Premium Member

En Scartlet one 6mbit kost 50.95 met een limiet van 50gb, onbeperkt is niet mogelijk..

ik blijf bij tele2 ben er tevreden mee.
ik baal alleen van die aangepaste st firmware
tomg1804 schreef:
Lord Utopia schreef:Tuurlijk niet, toen KPN nog actief was in 2003 vroeger, had het ook limieten van 10 GB dacht ik.
5 jaar geleden, in 2003 dus, waren er in Nederland en zo wat overal eigenlijk nog limieten.
Nu, 5 jaar later in 2008, is België al jaren zowat het enige land met overal limieten, om nog maar te zwijgen over hoe 'groot' ze zijn.

Conclusie, KPN zet zich dus naar de Belgische dominantie van belgacom en telenet én de kleine limieten en doorbreekt niet echt de markt (ttz geen limieten, zonder meerkost!, zoals in hun thuisland Nederland)
Nee, in 2003 waren er al bijna geen harde limieten meer, toen zat men al op het weergeven van limieten maar geen acties bij het overschrijden ervan. ik dacht dat 90% ook ergens rond 2003 naar FUP overgegegaan is.
Limieten zijn wel langer actief geweest bij Tiscali(babyxl) en BBnet.(echte limieten zoals hier)

Er is ooit een bepaald budget abbo geweest waarvoor je moest betalen als je bovenje limiet zat, voor alle andere is er geen factuur voor overgebruik gestuurd. wel brieven om minder te downloaden of een passender abbonement te kiezen.

Dit gegeven vind ik belangrijk omdat het het argument van Belgacom dat het internet het niet aan zou kunnen onderuit haalt. Kpn hield hier ook rekening mee, zoals reeds gebleken is het netwerk sterk zat. en zet niet iedereeen zijn computer 24/7 open als het kwa limiet kan.
(beetje offtopic)

Conclussie, ik ben het niet eens met de stelling dat KPN geen concurrerende positie inneemt in Belgie.
Ik vind het daar simpelweg te vroeg voor. Een overname heeft tijd nodig, als het nou 3 jaar verder was geweest. uit de persberichten blijkt echter wel dat ze wel degelijk bezig zijn, het duurt misschien nog even eerder dat dat zich vertaald in het consumenten aanbod. Persoonlijk vind ik dat het zakelijke aanbod in iedergeval is verbeterd, op het scherm dan.(kpn.be vs vroegere versatel.be)
gert.jansen schreef:
Goendi schreef:... of een rijke overnemer vinden (Belgacom).
Of KPN... ?
Als die overname nog wordt tegengehouden zal het tussen Kpn en France Telecom gaan denk ik.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Tot nu toe is France Telecom niet vertegenwoordigd op de Belgische internetmarkt zeker??
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Mobistar.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ondanks de moeilijke start en de _bij technische problemen soms heel frustrerende helpdesk van T2_, ben ik na al die jaren nog steeds klant bij T2. Als de algemene balans niet positief was geweest in functie van prijs/prestatie, waren deze punten voldoende geweest om me te ontdoen van T2 als ISP.

Langs de andere kant, de helpdesk van Scarlet is in mijn ervaring _nog erger_ als die van T2. BGC zal daar als nieuwe eigenaar een redelijk kluif aan hebben om dat (in alle respect voor de mensen die er werken) _zottekot_ recht te trekken. (en ja, da's gebaseerd op mijn eigen ervaringen met de "helpdesk" van Scarlet, helaas).

Maar feit is inderdaad : als je bij T2 gaat kijken "als nieuwe klant" en _niet_ het geluk hebt om in een gedegroepeerde zone te zitten (wat van toepassing is op het grote merendeel van de bevolking), dan is het huidig aanbod van T2 _heel mager_ tov van EDP, Dommel of voor mijn part Scarlet. Ik zou het T2 aanbod allersinds _niet_ nemen aan de voorwaarden die ons als BroBa klanten worden aangeboden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als er bijvoorbeeld 6 mensen werken op een helpdesk,en er zijn er twee die hun voeten eraan vegen,en die 2 krijgen samen zo een 160 telefoontjes per dag,dan heeft u vlug veel ontevreden klanten.De klanten die door de andere 4 goed geholpen worden,die hoor je natuurlijk nooit,dat is het grote probleem.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

fluppie schreef:Als er bijvoorbeeld 6 mensen werken op een helpdesk,en er zijn er twee die hun voeten eraan vegen,en die 2 krijgen samen zo een 160 telefoontjes per dag,dan heeft u vlug veel ontevreden klanten.De klanten die door de andere 4 goed geholpen worden,die hoor je natuurlijk nooit,dat is het grote probleem.
Volg ik wel hoor, maar toch een nuance. Ik moet _wegens mijn job_ regelmatig bellen met verschillende helpdesks van verschillende providers. Wel, bij BGC heb ik _zelden_ iemand die er zijn voeten aan veegt (ze zijn er ook wel hoor, maar beduidend minder). Bij Tele2 .... veel goede wil, maar _zelden_ iemand die _ECHT_ kan helpen.

Bij Scarlet ..... nog *NOOIT* geholpen geweest. NIET. Ofwel krijg je niemand aan de lijn (heel vaak), ofwel kunnen ze je zelfs niet eens helpen met het processen van een heel evident probleem. Dan moet ik toch al _ongelooflijk_ veel pech hebben gehad en _altijd_ de "rotte appel" hebben gehad bij Scarlet; niet erg waarschijnlijk.

Ik heb zelf een paar maanden helpdesk gedraaid als deel van een andere opleiding. Het is _een kl*tejob_ en ik heb al meerdere keren gezegd dat ik het diepste respect heb voor de jongens en meisjes die zich iedere dag eerlijk van hun taak proberen te kwijten, vaak in weerwil van onnozele regeltjes en vechtend tegen een totaal onbegrip van het management voor de echt problemen, en in het ergste geval zelfs compleet _onderschoolt_ voor de job. Maar dat neemt niet weg dat een helpdesk moet kunnen helpen. Als dat niet kan, schaf het dan gewoon af, en verminder dan de abo prijs maar in één weg mee.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”