Mijn vraag is de volgende:
Bestaat er een programma die al het verkeer van een bepaalde router kan monitorren waarop hij geconecteerd is.
Dus bv router a heeft 4 pc's geconnecteerd.
Kan ik met PC a dan a, b, c, en d hun netwerkload monitorren? Ik moet niet kunnen zien WAT ze doen, wel hoeveel data er versluisd word..
Monitor tool voor wireless router
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Als jouw router SNMP ondersteunt zou dat moeten kunnen.
Je kan dan OpUtils gebruiken om dat uit te lezen, of andere scripts en tools draaien om er grafiekjes uit te trekken.
Je kan dan OpUtils gebruiken om dat uit te lezen, of andere scripts en tools draaien om er grafiekjes uit te trekken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Die spreekt geen SNMP

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Van die home toestellen zijn daar zelden voor uitgerust. Mijn router thuis spreekt wel SNMP ( ook een home model ), maar ik kan enkel het verkeer op mijn WAN poort bekijken. De andere poorten is gewoon niet mogelijkDafke schreef:doeme toch
dus zal ni lukken?

Laatst gewijzigd door ubremoved_983 21 feb 2008, 11:27, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
als de pc's draadloos zijn verbonden kun je dit met de 10euro kostende Fonera router (shop.fon.com).Dafke schreef:Mijn vraag is de volgende:
Bestaat er een programma die al het verkeer van een bepaalde router kan monitorren waarop hij geconecteerd is.
Dus bv router a heeft 4 pc's geconnecteerd.
Kan ik met PC a dan a, b, c, en d hun netwerkload monitorren? Ik moet niet kunnen zien WAT ze doen, wel hoeveel data er versluisd word..
Elke pc verbindt zich draadloos met het draadloze netwerk "FON_ap"
authenticeren zich op de http(s) pagina met hun "family/friends" account (5tal mogelijkheden)...
en je kunt elke dag gaan zien wanneer ze hebben ingelogged, tot hoelang; hoeveel uren/minuten dit duurde en hoeveel bytes ze hebben geupload & gedownload.
ik geloof dat je via "FONy (telesoftas.com)" en "Devicescape.com" dit inlogproces kunt automatiseren op de achtergrond.
Ook dat van je bezoekers kun je zo monitoren
er zijn geen LANaansluitingen om dit te monitoren...
vnl bedoeld dat je kunt traceren of je bezoekers teveel misbruik maken van je wifi of niet...